• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mitä oot viimeaikoina tehny Bemarillesi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Prätkis
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Aiemmin viikolla tuli vaihdettua vaihteisto- ja peräöljyt.
Tulpat, jäähdytinnesteet ja etujarrupalatkin on vaihdettu.
Tänän tuli vaihdettua öljynsuodatin ja öljyt. Huoltokirjassa
lukee, että öljyntarve 3.6litraa, mutta itse en kyllä saanut
laitettua kuin 3.1 litraa, mutta pitää tarkastaa uudestaan
kun on olen käyttänyt moottoria.

Tietäisikö joku mistä niitä bensatankin pikaliittimiä saa?
Bemarin alkuperäiset on kalliit ja Suomen pikaliittimellä
ei ollut kyseisiä liittimiä. Tulevat kuulemma 30kpl laatikoissa,
eikä ole kuitenkaan paljoakaan menekkiä.

Tuupannut talliin ja laittannu CTecin älylaturiin kiinni. Jos vaikka tulis älyä.

Mutta mitä Bemarisi on tehnyt viimeaikoina Sinulle?

Mulla ainakin saanut aikaan kaamean kaamosmasennuksen kun ei pääse pörräämään. Taas sitä hypistellään ajovarusteita, tuuletetaan makuupusseja, paikataan telttaa, tutkitaan karttoja ja kattellaan viime reissun kuvia kun pitäisi taas päästä mopottimella sinne Lappiin..!
sport05.gif

Valutin vanhat ölpit ulos ja laitoin uuden suodattimen tilalle adveen. Huomenna sitten öljyt sisään. Pakko ostaa ilmeisesti 4 litran purkkia kun BMW/Castrol 20w-50 öljyä ei saa isommassa kannussa. (varastosta löytyis kyllä sitä ihmeöljyä Del... jotain)

Aiemmin viikolla tuli vaihdettua vaihteisto- ja peräöljyt.
Tulpat, jäähdytinnesteet ja etujarrupalatkin on vaihdettu.
Tänän tuli vaihdettua öljynsuodatin ja öljyt. Huoltokirjassa
lukee, että öljyntarve 3.6litraa, mutta itse en kyllä saanut
laitettua kuin 3.1 litraa, mutta pitää tarkastaa uudestaan
kun on olen käyttänyt moottoria.

Tietäisikö joku mistä niitä bensatankin pikaliittimiä saa?
Bemarin alkuperäiset on kalliit ja Suomen pikaliittimellä
ei ollut kyseisiä liittimiä. Tulevat kuulemma 30kpl laatikoissa,
eikä ole kuitenkaan paljoakaan menekkiä.
Soitin tänään tuonne Suomen pikaliittimeen ja pistin tilaukseen LT:een noita 8 mm paineistettuun polttoaineletkuun tarkoitettuja itsesulkeutuvia pikaliittimiä 2 kpl. Kaveri otti tiedot ylös ja aikoi laittaa kirjekuoressa, jahka niitä tulee. Noin siis tänä päivänä

Pankku, tilasitko muoviset vai metalliset pikaliittimet?
Itse kyselin niitä metallisia ja niiden saatavuus oli nihkeää
ainakin vielä viime viikolla.

Samoin Torniossa, paikallinen hydrauliikkaliike sai kyllä muoviset, mutta metallisia olisi kuulemma pitänyt tilata vähintään tusina tai tiu, pienempiä eriä ei maahantuoja kuulemma toimita.

No jos ei tarvikkeena löydy metallisia, niin ehkä sitten kannattaisi äärimmäisessä hädässä turvautua merkkiliikkeen apuun ja alentua ostamaan sieltä ne metalliset urosliittimet. Nehän se heikko lenkki tässä on. Muoviset naarasliittimet kestää kyllä maailman tappiin eli ei niitä tarvii vaihtaa.

Jos ne sitten maksaa kympin pari enemmän, niin vielä on aika halpa henki- (tai oikeammin palo)vakuutus pyörälle.

t. pozo

062802moto_prv.gif

Pankku, tilasitko muoviset vai metalliset pikaliittimet?
Itse kyselin niitä metallisia ja niiden saatavuus oli nihkeää
ainakin vielä viime viikolla.
Nimenomaan metalliset tilasin...katsotaan mitä sieltä sitten tulee.
Kyselin sieltä Suomen pikaliittimestä, että voisiko ne pitää niitä metallisia liittimiä hyllyssä.
Tammikuussa tulee kuulemma hyllyynkin asti.

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Tökkäsin älylaturin kiinni ja viikonloppuna laitan mopon nosturille.
Puran katteet pois,tyhjennän jäähdytysjärjestelmän ja alan sovittelemaan pakoputkistoa paikalleen.
1200 S:n käyrästö ja omavalmistevaimennin hahmolleen.Sitten vaimennin tigillä kasaan ja tänään postissa tulleet pro-villat paikoilleen.
Hiilikuituosia lisää,ilmanottoa väljemmäksi ja jos pystyy olemaan joulunajan nuukasti,niin tiedä vaikka saisi vielä PCV:n Autotunella aikaiseksi.
Pyöränähän on K 1300 S.
biggrin.gif

Itse tuotteessa ei ollut mitään vikaa. Ajoin kaksi K 12 S:ää (n. 60tkm). Malleina ensimmäisen ja lähes viimeisen. (3/05 ja 4/08).
Matkasporttina mielestäni ylivoimainen. Varusteet ja ominaisuudet A1 luokkaa. Luonnollinen jatko olisi ollut K 13 S, mutta ......
Molemmissa pyörissä oli takuuaikana ns. verstaskäyntejä, jotka hoituivat hienosti (kiitos paikallisen huollon).
Sitten tapahtui jotain outoa maahantuojan päässä (firman tai henkilön).
Parille lajitoverille (Bemaristille) tuli ongelmia huolto- ja takuuasioissa ja maahantuojan ratkaisut viipyivät ja olivat outoja. Huoltoajat alkoivat viipyä ja ammattitaitoista huoltoa oli yhä vaikeampaa saada. Homma muistutti omiin (ja asiakkaiden) housuihin paskomista. Jonkin pomminvarman japsin kanssa pärjää ilman aiantuntevaa huoltoakin, mutta BMW??? Rohkeat riskeeraa, mutta minä kärsimättömänä ja vaativana asiakkaana en vaaranna terveyttäni verenpainetta nostattavilla erimielisyyksillä harrastusvälineen tiimoilta.
Valitsin varmemman, jonka kanssa voi operoida jos omistaa räikän ja ruuvarin. Näytöllä voi pelata herttaa.

No eihän tolle mitään tarvitse tehdä - tänään tosin käynnistin ja ajelin autohallissa 5 min...
062802moto_prv.gif

062802moto_prv.gif

Viime keväänä tulpat, ilman- ja pa-suodin, starttirele, venttiilivälykset+öljyt. Syksyllä uudet öljyt ja renkaat. Nyt Lotja odottaa huhtikuisia ajokelejä E-Unkarissa
lähellä Serbian ja Kroatian rajaa. Sieltä on keväällä
mukava aloittaa ajokausi...
sport05.gif

Viikkoa ennen joulua mopo vihdoin talvilepoon, kun totesin, että ei niitä ajokelejä taida ennen kevättä tulla. Öljyt, suodattimet ja bensansäilöntäaine, vielä pitäis jarrunesteet vaihtaa, mutta tarttee ensin vähän vermeitä siihen.

Servojarrut on hyvät ja erittäin tehokkaat, mutta nesteiden vaihto on aikamoinen operaatio. Miten muuten uudemmissa K12/13-malleissa, joissa ei ole servoja, nesteiden vaihto lienee vähän helpompaa?

Servojarrut on hyvät ja erittäin tehokkaat, mutta nesteiden vaihto on aikamoinen operaatio. Miten muuten uudemmissa K12/13-malleissa, joissa ei ole servoja, nesteiden vaihto lienee vähän helpompaa?
Höh, ei se servojarrujen nesteiden vaihto niin hankalaa ole.
Ainakaan jos on käytettävissä sellainen paineilmakäyttöinen jarrunesteimuri.
Eikä siihen tarvita edes mitään erikoissuppiloa.
No onhan siinä systeemissä kyllä 9 ilmausnippaa
sad_orig.gif
sad_orig.gif
sad_orig.gif

Nesteet on kyllä syytä vaihtaa parin vuoden välein, niin ABS toimii moitteetta.

Soita mulle, jos haluat lisää tietoa.
Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Back