• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Miksi vaihdoit customiin?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Motohtori
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kai se niin menee että kyykyillä ajaa ne jotka nauttivat kiihdyttelystä ja vauhdin hurmasta. Matkapyörillä puolestaan ajaa ne jotka tykkää vertailla kavereidensa kesken montako tuhatta kilometria vuodessa tuli mittariin.

..ja sitten harrikoilla ajaa ne jotka ei saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja tilanteen korjaamiseksi on pakko hommata joku niin äänekäs vekotin että kaikki varmasti huomaavat:grin: Sitten kun kaikki kadulla kattoo niin pitää muistaa näyttää niin vihaselta ku mahdollista:shoot:

"Harrikkamiehen pahin painajainen on ajella autiolla saarella missä kukaan ei käänny katsomaan":D

Suzukikuski sanoi:
....
..ja sitten harrikoilla ajaa ne jotka ei saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja tilanteen korjaamiseksi on pakko hommata joku niin äänekäs vekotin että kaikki varmasti huomaavat:grin: Sitten kun kaikki kadulla kattoo niin pitää muistaa näyttää niin vihaselta ku mahdollista:shoot:....

Ainakin pk seudulla näyttää mökäpönttö löytyvän merkistä kuin merkistä tyylisuunnasta riippumatta.
Naamatkin kaikilla samanlaisessa irvistyksessä ajoivat sitten millä merkillä vaan...
Kerjäsivät sitten huomiota tai ei.
Eikä munkaan naama muutu muuksi ajoin sitten Kustomilla, Enskalla tai Kyykyllä. Muijat sanoo etten saa enää edes rahalla...:sad:

Suzukikuski sanoi:
..ja sitten harrikoilla ajaa ne jotka ei saanut lapsena tarpeeksi huomiota ja tilanteen korjaamiseksi on pakko hommata joku niin äänekäs vekotin että kaikki varmasti huomaavat:grin: Sitten kun kaikki kadulla kattoo niin pitää muistaa näyttää niin vihaselta ku mahdollista:shoot:

"Harrikkamiehen pahin painajainen on ajella autiolla saarella missä kukaan ei käänny katsomaan":D
:grin: just näin. Öisin ajellessa kyllä miettii, et olispa jo tulevaisuus ja nettimotosta sais halvalla äänettömiä sähköharrikoita..

Jees koskaan ei pidä sanoa ei koskaan. Nyt on alla BMW matkapyörä ja kyllä se tuntuu olevan myös mun juttu, eikä siihen tarvittu kuin yksi koeajo:orgmp:

alusta asti tiennyt (luullut? :right: ) että se custom on mun juttu.
korttia suorittaessa tuli kyykyllä/pystyllä ajettua ja ei, ei vaan uponnut muhun.
Ensimmäisestä omasta pyörästä lähtien ollut custom.
Välillä oli lainassa kaverin kyykky, sen jälkeen faijan hayabusa.
Ei vaan tykännyt ajoasennosta, customista se halu lähti ja siinä ajoasennossa se tulee pysymään.
ei välttämättä jalat suorana hautaan, mutta ei myöskään pää edellä seikkailuihin.
sanoisin että täysin maku ja fiilisjuttu millä sitä tahtoo päästellä.
:orgmp:

Muilla kuin customilla ajavat ovat edelleen melko välkkyä sakkia; toinen toisensa perään käy kertomassa, miksi ajaa kyykyllä tai matkapyörällä topicissa, jossa kysytään juuri jotain muuta. Sitten tulee toiset ja alkaa itkeä harrikoiden äänistä, vaikka kysyttiin, miksi vaihdoit customiin. Hiphei, itketään nyt vielä avokypärän turvattomuudesta, huomioliivittömyydestä ja Delvacin ylivertaisuudesta ja tietysti isosta ja ilkeästä poliisista, joka sakottaa viatonta muoviluotikuskia, niin homma on taputeltu, eiks je`!`!`!

Aiheeseen en pysty vastaamaan kovin tarkasti, kun kustomiin vaihto kesti n. 17 vuotta ja tällä välillä ei ollut mitään muutakaan pyörää...

En tiedä sitten onko mun pyörä tarpeeksi kustomi, jos silläkin voi osallistua rataleikkeihin?

Suoraan putputtelu ei ole oikein mun juttu.
Eihän se toki ihan vakio ole, mutta ei kais se silloin kustom olisikaan.

-Hiilikuitulokarit (täyttä tavaraa)
-2-1 putkisto R6R:n titaanitötteröllä
-Tuplatut etujarrut FZR1000 satuloilla, pääsylkyllä, teräspunoksilla, billet-kahvoilla
-K&N, PowerCommander
-Quickshifter
-Crossitanko, kumiripustukset poistettu
-Itse rakennetut Marzocchi-iskarit
-Säädetty keula, alustageometriaa muutettu
-Ratailuun sopivampi rengastus ja rengasprofiilit
-Kevennyksiä jne jne..
Olisiko ollut helpompi hankkia kyykkyyn jalkatappien siirtosarja ja toinen stonga, ainakin halvempaa.
Ja itse kysymykseen vastaus, sitten kun kädet ja jalat ei yllä hallintalaitteille, niin sitten on siirryttävä customiin.:grin:

Customeissa on oma viehätyksensä kyllä. Asennetta vauhdin suhteen pitää ruuvata useampi pykälä pienemmälle. Parasta customeissa on se, että ne pääasiassa perustuu oikeaan moottorikonstruktioon eli twiniin. Kaksi isoa sylinteriä, jotka polttaa bensiiniä, joka muuttuu liike energiaksi ja ääneksi.

Viimeksi muokattu:
Kimixxx sanoi:
Olisiko ollut helpompi hankkia kyykkyyn jalkatappien siirtosarja ja toinen stonga, ainakin halvempaa.
Ja itse kysymykseen vastaus, sitten kun kädet ja jalat ei yllä hallintalaitteille, niin sitten on siirryttävä customiin.:grin:
Mutta sitten se ei olisi customi, vaan kyykky uusilla jalkatapeilla ja stongalla. Ei näitä juttuja pidä aina tehdä helpoimmalla ja halvimmalla. Mulle rakentaminen on iso osa harrastusta.

Mulla on 30 vuotta vanha kawa LTD, mä luulin että se olisi custom mutta ei siinä ole v2-konetta vaan tonninen rivinelonen . Taas mua on huijattu. Mut kyllä sillä on autoista aina ohi päässyt.

Back