• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jim Goose
  • Aloituspäivä Aloituspäivä

Mikä sai aloittamaan moottoripyöräilysi? -

• Pikku pojan ikuinen haave

Ääniä: 113 58,2%
  • Kyyditys kaverilta

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin hommattua oman

Ääniä: 12 6,2%
  • Kaverin pyörää kokeiltua

Ääniä: 10 5,2%
  • Koeajo liikkeestä

Ääniä: 1 0,5%
  • Ilman mitään syytä

Ääniä: 28 14,4%
  • Vaaran viehätys

Ääniä: 6 3,1%
  • Periaate, autot on akoille..tms

Ääniä: 1 0,5%
  • Kun kaikki muu oli jo kokeiltu

Ääniä: 6 3,1%
  • Tarve erottua muista

Ääniä: 5 2,6%

• Ääniä yhteensä
    194
Varmaankin ekana EasyRider-leffa 14-vuotiaana tai jotain sinne päin. Tuli katsottua silloin 2 kertaa. Pakko kun eka kerralla ei tajunnut loppua: Ei kai tullut kerrottua liikaa. Oli ja on mun kulttileffa, jonka jälkeen sana chopperi iskostui mun sanamaailmaan. Sitten ostin XS2 Jytärin vuonna -73, jolla ajoin vuoteen 79, jolloin myin pois.
Paluu kehään samalla ajopelillä tietämättäni(piiitkä tarina) vuonna 2000.
Viime elokuussa ostin Kawan 1500Vulcanin vm.95. Jammun myin hyvään kotiin vuodenvaihteessa Vaasaan.
Tässä tosi typistetty historiikki alk. vdsta -72.

jotku ovat sanoneet ja itsekin jo uskoen sen todennut, että olen syntynyt prätkä perseessä.

pennusta asti nimenomaan kaksipyöräiset ja ajoviima, kanttailut, pärinä, huikeus, haikeus, sirinä, hajut, mörinämurinat, tutkanpelko, hirvivaara, vesisade, aurinkoiset aamuyöt, kukkivat kulleropellot, rentunruusut, horsmat siis, kimalaiset, vespula vulgarikset, hybomitra bimaculatat ym. ja tarvikkeet, joukkohenki-ilmiöt, rentous, yksyhteenkuuluvaisuus ja -näkyväisyys, monet seikat.

valot yössä, jäätävä viima, polttava helle, mukawan leppeä pilvipouta, ruotsin raja, saksan raja, italian raja, englannin ranta, norjan vuoristot..
Eipä voisi paremmin tuntoja kuvailla.
Lisäksi vielä ampiainen etuhampaaseen.

Pienenä kuuntelin "Moottoripyörä on moottoripyörä... "- luritusta ja kun oli tarpeeksi vanha niin piikki piti saada.
Piikkinä palveli Cagiva Freccia C10R vm. -89. Aivan mahtava laite!  
062802jumpie_prv.gif
Muutama vuosi meni kotilolla huristellessa, kunnes kaveri repi Ducati Monsterin selkään.

Tällä hetkellä Suitsa GS 500E -99, mutta ensi kesäksi suunnittelen Monsterin ostoa.  
biggrin.gif

Tosta puuttu se mun vaihtoehto..eli rakastuin nuorena mopo poikaan..sittemmin kaikki entiset mieheni jollain tavalla liittyivät mopoiluun.Nyt sittemmin sain tartutettua mopokuumeen myös nykyiseen mieheeni...ihme tartunta tauti...
inlove.gif

Täältä löytyykin aika paljon meitä ikuisia "pikkupoikia".
smile_org.gif
Itselläkin haave ollut jo monta vuotta. Kuukausi sitten ostin oman ekan pyörän ja polte on kova!
062802moto_prv.gif

Nyt mulle on selvinny se, se oli se kolmipyöränen lavafillari josta sen pyöräpureman sain, sittemmin piikkisellä 30th km ja nyt miehenä vaimonvaihtoviikkojen jälkeen se ura urkeni oikein kunnolla (vai olikos se niin et vaimo vaihto mut  
tounge.gif
) no mut samantekevää, pääasia et päässy pyöräilemaan oikein olantakaa  
smile_org.gif

pikkutytöstä oon haaveillu  
inlove.gif

mutta ennen ei ollut rahaa korttiin eikä pyörään
ja harrastus oli äidin mielestä liian vaarallinen  
033102bebe_1_prv.gif

Skootterilla tuli teininä ajeltua... Itseasiassa ekan kerran oon ollut pyörän päällä noin 2 vuotiaana, isä vähän auttoi. Useamman vuoden tauon jälkeen ajoin äidiltä salaa kortin ja vuokrasin viikoksi pyörän. Taas vierähti pari vuotta ja sitten pääsin kaverin pyörää kokeilemaan. Nyt tars saada oma ja äkkiä!!!

joskus 3 vuotiaana ajoin vaari pappatunan mummon kukka penkkiin ja paluuta ei ole ollut ei tule

Tässä tapauksessa pikku tytön ikuinen haave
062802moto_prv.gif
 joka tosin toteutui jonkin verran myöhemmin, kun saattoi itse päättää millä pelillä kulkee paikasta A paikkaan B  
buttrock.gif

Yhtäkkiä sain 15-vuotiaana päähän, että kevari ois mahtava, vaikka mopollakaan en ollut ikinä ajanut. Ja niin ku mainoksessa sanotaan "siitähän se sitten lähti"
biggrin.gif
Pari kesää ensin kevarilla, sitten parivuotta taukoa ja nyt neljättä vuotta isommalla mopottimella. Enää ei vois kuvitellakaan olevan ilman
biggrin.gif

Oli pakko vastata, että pikkupojan ikuinen haave, vaikken poika olekaan, mutta eipä tuossa ollut vaihtoehtoa, että pikkutytön ikuinen haave.
biggrin.gif

Meilläki äiti on ollu aina sitä mieltä, että moottoripyöräily ei sovi tytöille.
tounge.gif

Niin ja kun satuin löytämään "pyöräilevän" miehen, niin...
inlove.gif

Viime keväänä vain päätin ajaa kortin ja ostaa pyörän.Syytä en vieläkään tiedä.
Eikä mulla pienenä ollut mopoa tai piikkiä , joten ei ollut hajuakaan onko touhussa mitään "järkeä".

inlove.gif
Pikkutytön ikuinen haave...kun 3 vuotta sitten pääsin ekaa kertaa avomiehen kyytiin, sen jälkeen ollaankin menty kuin paita ja peppu yhdessä... puvunkin ostin heti, ku yhteen muutettiin, vaikka en ollut vielä istunut edes pyörän kyydissä, innostus oli suuri, nyt on takana jo 21 000 yhteistä kilometria, toivottavasti vielä tulee paljon lisää...
062802moto_prv.gif

Vahinko, eikä se tarkoita kumpaakaan tyttäristä, vaan että eräs halusi maksaa osan k-kalusteista m-pyörällä, ja minähän "pöljä "suostuin, ja tässähän sitä ollaan......!

buttrock.gif
withstupid.gif

Kai tuo ajamisen halu on isän puolelta geeneissä periytynyt.
Pienestä pitäen jollain vekottimella on tullut pärräiltyä  
062802moto_prv.gif

Kun ei löytynyt oikein sopivaa vaihtoehtoa mulle, vastasin ei mitään syytä. Sopiva ruksattava mulle ois ollu appiukko antoi pyörän
062802jumpie_prv.gif
- piti hommata kortti
veryangry.gif

Back