Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No ei kai se ihan noin mene, jos tullaan kolmion takaa eteen.Just niin, mikä tuossa on ongelma? Moottoripyörä ajoi liian lujaa tilanteeseen nähden ja joutui kolariin, muut selvittivät tilanteen. Yleensä samaan suuntaan menevässä liikenteessä persuksiin ronkkija maksaa...Hyvä ettei sattunut pahemmin, lain mukaan Suomen teillä ei ole vähimmäisnopeusvaatimusta pl. jotkin ajoneuvoryhmät, joilla ei ole asiaa e/m teille.![]()
![]()
sanoi:Valitettava ketjureaktio sai alkunsa pikkuautosta, joka ajoi liittymästä suoraan täynnä olevalle kaistalle. Neljä autoa (minä toisena jonossa) ehti väistelemään ja jarruttamaan, mutta takaatamme tullut moottoripyöräilijä ei ehtinyt. Kaamealla ryminällä moottoripyörä pyöri ympäri ja kuski lensi viereiselleni kaistalle
Niin, jutusta ei selvinnyt ajoiko moottoripyörä kehää vai ramppia? Itse oletin ensin että ramppia, mutta ilmeisesti ei?No ei kai se ihan noin mene, jos tullaan kolmion takaa eteen.Just niin, mikä tuossa on ongelma? Moottoripyörä ajoi liian lujaa tilanteeseen nähden ja joutui kolariin, muut selvittivät tilanteen. Yleensä samaan suuntaan menevässä liikenteessä persuksiin ronkkija maksaa...Hyvä ettei sattunut pahemmin, lain mukaan Suomen teillä ei ole vähimmäisnopeusvaatimusta pl. jotkin ajoneuvoryhmät, joilla ei ole asiaa e/m teille.![]()
![]()
No jutusta selviää ihan selvästi, että pikkuauto tuli liittymästä täynnä olevalle kaistalle, jossa jonossa ajeneista muutamat ensimmäiset ehtivät väistellä ja jarruttaa, mutta taaempana tullut moottoripyörä ei ehtinyt.Niin, jutusta ei selvinnyt ajoiko moottoripyörä kehää vai ramppia? Itse oletin ensin että ramppia, mutta ilmeisesti ei?
Ykkösellä yleensä ajellaan siinä lähempänä sataa melkein kohdassa kuin kohdassa itään päin mentäessä Vallikallion jälkeen. Sitä aiemmin juuri niin kuin sanoit. Pois lukien toki ruuhka-ajat.Mistäs sä tiedät millä vauhdilla se pikkuauto sinne liikenteen sekaan meni?
sanoi:Valitettava ketjureaktio sai alkunsa pikkuautosta, joka ajoi liittymästä suoraan täynnä olevalle kaistalle. Neljä autoa (minä toisena jonossa) ehti väistelemään ja jarruttamaan, mutta takaatamme tullut moottoripyöräilijä ei ehtinyt. Kaamealla ryminällä moottoripyörä pyöri ympäri ja kuski lensi viereiselleni kaistalle
Sen tarkemmin tietämättä missä kohtaa toi tapahtui on paha sanoa mitää kyseisen pätkän rajoituksista mutta sen voin sanoa että 60-80kmh:n välillä mennään ihan takuulla...
Autot siis ehtivät väistelemään ja jarruttelemaan mutta motoristi ei? Voisiko siitä päätellä jotain?
No ei kirjaimellisesti ottaen..No jutusta selviää ihan selvästi, että pikkuauto tuli liittymästä täynnä olevalle kaistalle, jossa jonossa ajeneista muutamat ensimmäiset ehtivät väistellä ja jarruttaa, mutta taaempana tullut moottoripyörä ei ehtinyt.Niin, jutusta ei selvinnyt ajoiko moottoripyörä kehää vai ramppia? Itse oletin ensin että ramppia, mutta ilmeisesti ei?
No lue vielä kerran ja pinnistä oikein kovasti. Jospa se siitä vaikka valkenisi.Missä kohtaa kerrotaan mitä kaistaa alkup. kirjoittaja ajaa?![]()
Tämä minua on pitkään ärsyttänyt kotilollakin liikkuessa.Jos satasen rajoituksella olevalle motarille yrittää liittyä nopeudella 80km/h tai alle niin sakkoa. Ja jos sen tekee alle 60km/h nopeudella niin kortti pois ja reilusti sakkoa päälle.
Ei valkene suoraan lukemalla. Johtopäätöksiä, oli ne sitten selkeitä tai ei, toki voi tehdä.No lue vielä kerran ja pinnistä oikein kovasti. Jospa se siitä vaikka valkenisi.
sanoi:"Paikalle saapuneet apuvoimat saivat pyörän pois keskeltä kaistaa, kun mä keräsin kaikkien yhteystiedot ja lähdin viemään kuskia sairaalaan."
+1000Ei prkl, tuohon ei voi todeta kuin taas sen mitä kerran kirjoitin Kalevaankin johonkin poliisia koskeneeseen juttuun kommenttina eli: poliisi tutkaamaan ramppeja. Jos satasen rajoituksella olevalle motarille yrittää liittyä nopeudella 80km/h tai alle niin sakkoa. Ja jos sen tekee alle 60km/h nopeudella niin kortti pois ja reilusti sakkoa päälle. Mun mielestä tuo jos mikä on törkeää liikenteen vaarantamista.
Tjaa. Taitaisi monelta 40t yhdistelmältä jäädä tulematta monilta pääkaupunkiseudun rampeilta kokonaan.Ei prkl, tuohon ei voi todeta kuin taas sen mitä kerran kirjoitin Kalevaankin johonkin poliisia koskeneeseen juttuun kommenttina eli: poliisi tutkaamaan ramppeja. Jos satasen rajoituksella olevalle motarille yrittää liittyä nopeudella 80km/h tai alle niin sakkoa. Ja jos sen tekee alle 60km/h nopeudella niin kortti pois ja reilusti sakkoa päälle. Mun mielestä tuo jos mikä on törkeää liikenteen vaarantamista.
sanoi:Järkyttävintä oli huomata, että vaikka tiellä oli 4-6 autoa hätävilkut päällä, autot ajoivat ohi tosi lujaa - tielle jääneet tavarat vaan lentelivät, eikä tullut mieleenkään pelastaa niitä.
Pieni korjaus: Kehä I kuuluu tiestöön jolla ei ole rajoitettu kuin jalankulkua. Siis polkupyöristä lähtien kaikki ajoneuvot ovat ko. väylälle tervetulleita. Tosin kuinka moni tuonne nyt henkensä kaupalla fillarinsa lykkää onkin jo kokonaan toinen juttu, mutta 50cc mopolla on mm. allekirjoittanut päästellyt menox usseemmankin kerran - on nopsampi kuin pujotella käärmeen lailla Kehän molemmin puolin kiemurtelevaa fillaritietälain mukaan Suomen teillä ei ole vähimmäisnopeusvaatimusta pl. jotkin ajoneuvoryhmät, joilla ei ole asiaa e/m teille.![]()