Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On sulla kanssa ihme tarve tunkea niitä sanoja toisten suuhun ja viisastella. Taas tekstisi on samaa paskaprovoa minun muka sanomisistani. Ihme hemmo. Ei ole mullakaan ikinä rikkoutunut yhtään perää, mikä on faktaa. Väitätkö, että tuo Tekniikan maailman juttu on valhetta noiden ketjujen kulumisesta? Miksi se lehti moista rupeaisi printtailemaan?Yksi pikku korjaus, toisin kuin sinun, minun ei ole tarvis ´mutuilla´ ketjujen kestosta, tiedän aivan omakohtaisesta kokemuksesta, miten kauan ne kestävät. Esim. vuosi sitten ajoin toiselle puolen maapalloa, suurimmalta osin huomattavan pölyisissä ja likaisissa, eli kuluttavissa olosuhteissa, tekemättä toisiovedolle koko matkalla mitään muuta kuin normihuoltoa.
Edes kotiin palattua ei tarvinnut ketjua tai rattaita uusia. En myöskään ajele loppuun ajetuilla ketjuilla, toisin kuin väität, vaikket ajamisistani mitään tiedäkään.
CBR1000F:llä olen myös aikanaan ajanut 55 tonnia samalla ketjulla, vaihtamalla kerran eturattaan. 35-40 tonnia on useammallakin eri vehkeellä, ei edes kovin pedanttisesti rasvaamalla. Eli joku tässä kyllä tosiaankin ´mutuilee´ aiheesta ketjut, meillä on vaan pikkuisen eriävä käsitys siitä, kuka.
ps. jos tuo aivopesusi jyrkkyysaste joskus hiukan hellittää (mitä rohkenen epäillä) ja kun kerran tykkäät nettisurffata tuota tietoutta, mitä et muuten ole vissiin ehtinyt hankkia, ainoastaan jakaa, niin kannattaa käydä kurkkaamassa esim. tällainen täysin fiktiivinen saitti niistä kuvitelluista propleemista täydellisen huoltovapaan toisiovedon kanssa:
http://www.bmwfinaldrive.com/fd_failure_list.php
En ole puhunut sun ketjuista yhtään mitään. Ihme sanojen suuhun tunkemista.sanoi:Esimerkiksi edellisessä viestissäsi väitit, että ajan täysin loppuun ajetuilla ketjuilla, vaikket tosiasiassa tiedä asiasta mitään.
Jos jollakulla on mennyt perälaakeri vaihtoon 60 000km:n jälkeen varmuuden vuoksi, niin onko nyt perusteltua väittää, että kaikissa bemareissa käy samalla tavalla? Ei mielestäni, vaikka yrität asiaa jatkuvasti tänne samoja juttuja linkittämällä väittää.sanoi:Ja CBF1000 ketjut meni Teknarilla vaihtoon reilussa 30 tuhannessa, eli mitä sitten? Onko nyt perusteltua väittää, että kaikissa ketjuvetoisissa käy samalla lailla samalla km-lukemalla? Ei mielestäni, vaikka yrität asian niin esittää.
Olisi mielenkiintoista tietää, kuinka monta kardaanivetoista bemaria olet omistanut, vai onko propagandasi niitä vastaan ihan googlesta haettua.sanoi:Olisipa jälleen mielenkiintoista tietää, kuinka monta ketjuvetoista pyörää olet omistanut, vai onko propagandasi sitä vastaan taas ihan googlesta haettua.
Juuri nuo mainitsemasi kriteerit täyttyivät tuossakin kestotestissä ja silti ketjut olivat vaihtokunnossa 20 000km:n jälkeen.sanoi:Uskon, että ajaisin isolla 4-sylinterisellä matkapyörällä, jossa koneen veto on tasainen, ja ketju on mitoitettu oikein, ainakin hyvin likelle tuon 60.000 yhdellä ainoalla ketjurataspaketilla.
Tässä kohti, edellisellä sivulla, väitit asioita, joista et voi olla tietoinen:En ole puhunut sun ketjuista yhtään mitään. Ihme sanojen suuhun tunkemista.
vssanoi:Ja tämä ei ole ensimmäinen, eikä vissiin valitettavasti edes viimeinen threadi, missä julistat omia ja ilmeisen hataralta kokemuspohjalta ponnistavia näkemyksiäsi jonkinlaisena absoluuttisena totuutena asioista.
Kun olet lisäksi niin palavasti kiintynyt tähän yhteen merkkiin (ja ei siinä ei sinänsä ole mitään pahaa, jos tykkää jostain, sen ei vaan tarvitse automaattisesti johtaa paatokselliseen muiden vihaamiseen ja paskanpuhumiseen niistä) niin ei mikään ihme, että puurosi ja vellisi ovat sekaisin.
Jos olisit edes omistanut muutaman ketjulla varustetun pyörän, sekä käyttänyt niitä useampia vuosia, niin voisi olla jonkinlaista pohjaa alkaa väittämään jotain ketjun hyvyydestä taikka huonoudesta.
Veikkaan, että näin ei ole, koska silloin yleensä alkaa näkemään asioissa myös edes hieman värisävyjä, eli kaikki ei tässäkään keskustelussa ole pelkästään mustaa tai valkoista.
sanoi:Ja tämä ei ole ensimmäinen, eikä vissiin valitettavasti edes viimeinen threadi, missä julistat omia ja ilmeisen hataralta kokemuspohjalta ponnistavia näkemyksiäsi jonkinlaisena absoluuttisena totuutena asioista.
Jos olisit edes omistanut muutaman kardaanilla varustetun pyörän, sekä käyttänyt niitä useampia vuosia, niin voisi olla jonkinlaista pohjaa alkaa väittämään jotain kardaanin hyvyydestä taikka huonoudesta.
Veikkaan, että näin ei ole, koska silloin yleensä alkaa näkemään asioissa myös edes hieman värisävyjä, eli kaikki ei tässäkään keskustelussa ole pelkästään mustaa tai valkoista.
Pitkästäaikaa asiallista tekstiä. Mitä ihmettä te muut kinaatte ketjuista ja kardaaneista? Ajakaa kukin millä haluatte. Kaikki vehkeet vaativat huoltoa. Itse pääsin CBR:n ketjuilla 53tkm, mutta ajotyylikin oli renkaita säästävä. Nyt on LT alla ja perällä ajettu 60K jos vielä kesän kestää niin OK. Huoltakaa pyöränne ja iloisempaa kesän odotusta kaikille.Mä olen ajanut erilaisilla pyörillä 42 kautta ja yksilläkään ketjuilla en ole päässyt juuri yli neljänkymmenen tuhannen.Sekin on sentään kierros maapallon ympäri,joten se riittää minulle.En vaihtele rattaita yksitellen vaan koko paketti menee aina uusiksi.Epäilen myös että kun en vierasta sorateitäkään se vaikuttaa ketjujen kulumiseen kohtuullisen paljon.Minulla ei myöskään ole varaa kokeilla mitä maksaa jos vitjat huonolla tuurilla löytyvät katkenneina Ducatin lohkosta.Joten mieluummin vaihdan ne ajoissa kuin testaan loppukestävyyttä.
Toki on aikaa siitä kun ketjut ovat viimeksi katkenneet,laatu on niissä hieman toista kuin seitsemänkymmentäluvulla.
Toki on myös helppo laskea että itse asiassa kardaanivetoinen olisi tullut tässä ajassa paljonkin halvemmaksi ylläpidettäväksi,pari beemeriä on ollutkin joten on kokemusta myös niistä koneista.Itse asiassa renkaat ovat paljon suurempi kuluerä kun ketjut.
Minulle käy kumpi vaan,ei mulla ole tarvetta puolustella kumpaakaan. Ja tuo peräremontti on itse asiassa halpa juttu jos ei mene muuta kuin tuo laakeri ja stefa.Paljon halvempi kun Hondan nokka-akseli ja kansi josta on kadonnut laakerit.Tai eihän siellä ole mitään laakeria,sehän on tökätty suoraan alumiiniin pyörimään.Sekin on koettu.Eikä toista Hondaa tule minulle ennenkuin moottori rakennetaan niin että sen voi myös korjata muutenkin kuin Kempillä.![]()
Itse pidän tuollaista lukemaa (20t) puoliksi laiminlyötyjen kettinkien vaihtovälinä (siis silloin kun puhutaan isoista matkapyöristä, ei mistään tömärienskoista). Asiassa on todella monta muuttujaa.
Jep kannattaa tosiaankin tutustua moponsa vakuutusehtoihin. Jotkut yhtiöt korvaavat juurikin noin, eli mikäli mopoon tulee vika niin mopo hinauspalvelulla korjaamolle ja kuski mahdollisen kyytiläisen kanssa hotelliin. Mikäli mopoa ei saada kohtuuajassa kuntoon, olikohan reilussa parissa-kolmessa päivässä, niin yhtiö maksaa matkakulut halvimman vaihtoehdon mukaan suomeen ja kun mopo tulee kuntoon niin yhtiö maksaa kuljetuksen takaisin korjaamolle.No helkkari, täääässähän se tulikin se ratkaisu...Tuota varten on vakuutukset jotka korvaa matkan keskeytymisen. Ei noin pitkään kannata jäädä odottelemaan, voi ottaa vaikka lennot kotiin ja joskus myöhemmin pyörää hakemaan...![]()
On se sentään hyvä, että meitä tomppeleita valistetaan.Tietysti otetaan semmoinen vakuutus, jonka piikkiin on sitten hyvä lennellä kesken reissun kotiin ja sitten joskus parin viikon päästä uudelleen mopoa hakemaan. Ja majoitus kanssa sitten ihan kohtuutasoa tietenkin...
Näähän taitaa olla ihan normivakuutusehdoissakin sitä paitsi. Höh, kun en tullut itse tuota ajatelleeksi..Lopetankin heti nämä varaperähaahuilut![]()
![]()
t. pozo
![]()
Tuossa tapauksessa ei varmaan yksikään yhtiö korvaa muuta kuin ne hotelliyöt ja hinaukset sekä muut kuin mopon korjaamisesta koituvat ylimääräiset kulut. Toisaalta vaikka kotona hyllyssä olisi varaperä niin ei sitäkään kovin helpolla ja halvalla saa alle vuorokaudessa keskieurooppaan.Tsekkaas vähän tarkemmin noita ehtoja vakuutussopimuksestasi ja kerro mitä korvataan vakuutuksestasi kun keskiviikkona hajoaa bmw:n perä, saat sen pajalle samana päivänä ja arvio on että korjaus kestää perjantaille? Ja sunnuntaina pitäisi olla perillä johon pystyt juuri ja juuri jos olet koko ajan liikkeessä ilman hajoamisia?Tuota varten on vakuutukset jotka korvaa matkan keskeytymisen. Ei noin pitkään kannata jäädä odottelemaan, voi ottaa vaikka lennot kotiin ja joskus myöhemmin pyörää hakemaan...Paljonko olisit valmis maksamaan siitä, että olet vaimoa ajoissa vastassa lentokentällä lomamatkalla? Tai jos myöhästyt viikon töistä kun odottelet uusia osia keskellä ei mitään ja menetät viikon palkan + hotelli yöt?
Menetät ajoaikaa kolmepäivää eli ajamalle et enää saa kiinni menetettyja kilometrejä, mutta voitko ottaa vaihtoehtoisen kuljetusmuodon vakuutusyhtiösi kustannuksella?
Huom. Itse olen nämä tarkistanut...
Ansionmenetyksiähän näistä ei korvata missään tapauksessa.