• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

LT Varaperä varastoon

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja iaj
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Minulla on ajokokemusta 34 vuoden ajalta. Niistä ketjuilla ekat 30 vuotta ja 350 tkm, nyt kardaanilla viimeiset 100 tkm. Ketjun oli aika surkeita kunnes tuli nämä ns. O-rengasketjut => se oli ihan radikaali parannus. Minun kokemuksen mukaan ketjujen kesto on ollut +- 40 tkm. Vaihdoin aina koko satsin kerralla. Huonoimmillaan on ollut jotain 35 tkm ja parhaimmat eli tonnisen cebarin alkuperäiset ketjut kesti 70 tkm. Mutta, mutta, olen aika ahkera rasvaaja ja soratietkin on jääneet hyvin pitkälle väliin. Jos ajaa paljon, kardaani on ihan asiaa. Jos ajaa esim. 15 tkm vuodessa, joka toinen vuosi vaihtoon menevät ketjut/rattaat ei ole karmea kustannus. Molemmissa on puolensa. Sinällään kyllä ihmettelen tuon TM:n testin 20 tkm, se on minun kokemuksen mukaan vähän ja hyvä olis tietää enemmän ko. tapauksesta (miten rasvattu, paljonko ajettu sateessa, onko ajettu rataa jne.)

Mä ratkaisin asian silleen,että ostin tuon 300 egen sisuskalupaketin hyllyyn odottamaan ja teen remontin,jos se laukee.Siihen asti ratsastan uskollisella ratsulla kohti auringonlaskua.
062802moto_prv.gif

Back