Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
+1Tää suomen turvallisuuskeskustelu on mun mielestä vähän vääristynyt.
Täällä mantra on "näkykää!"
Muualla maailmassa ,mitä oon kampanjoita huomannu,se on "katsokaa!"
Kuka estää nyt näin tekemästä vai pitääkö ensin asettaa kaikille pakko?Minä puen vaikka villkuvaloin varustetun keltaisen kokohaalarin päälleni jos se varmistaa ettei kaksi tyttöä jää isättömäksi!
Tohon mopoksi sotkemiseen auttaa muuten se kun moottoripyörällä ei ajeta ihan tien reunassa vaan reilusti keskellä kaistaa tai mieluummin keskiviivan tuntumassa. Ainakin täällä päin Suomea näkee usein motoristeja, jotka ajaa ihan reunaviivan vieressä.Kolmion takaa tulleen kylkeen posauttaneena edelleen sitä mieltä että kotilokuskit mieltävät yksivaloiset mopoiksi sanotaan mitä hyvänsä.Vuosittaiset näöntarkastukset pakollisiksi.Televisioon kunnon tietoiskuja sekä kuvia+filmiä siitä mitä tapahtuu kun lykkää sen kotilon keulan siihen etuputkien eteen.![]()
Niinhän ne kaikki uudet lait ovat tainneet mennä. Ensin suositellaan ja seuraavaksi määrätään.Ja koitetaan nyt pitää mielessä että kyse oli vain siitä, että liikenneturva TOIVOI motoristien käyttävän värikkäämpiä asusteita eikä uutinen ainakaan antanut osviittaa siitä, että oltaisiin puuhaamassa jotain käyttöpakkoa.
Kyll noi "syndet" ovat ihan ok asia,riippuen tottakai istuuko pelkästään pyörän penkin päällä assulla ihmettelemässä kuin maisemat välillä vaihtuu,vai ajaako sitä pyörää paikasta toiseen vähän huonokuntoisempaa "tietä" pitkinMä en tajua porukkaa mitkä pitävät jotain syndejä asun alla, pärjättiin sitä ennenkin ilman mitään selkä-, polvi-, olka-, munuais- ja mitä lie suojia ja jopa ilman kypäriä...
Se on hienoa, kun joku on keksinyt että nämä syndit on se pelastava tekijä moottoripyöräilijöille. Ehkäpä tämäkin turvallisuus perustuu siihen, että useampi kymmenen prosenttia lopettaa prätkäilyn, kun näin viisaita asioita aletaan ajamaan voimalla pakollisiksi kaikille.
jep jep![]()