• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Liikenneprofessori: Kaahaavat motoristit saatava kuriin!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jyk4
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ts18056 sanoi:
Speeding, the final frontier where no man has been before... :p

Tähän on tultu. Seuraavaksi tuon speeding sanan tilalle vaihdettaneen "peeing while standing".

zpete sanoi:
Näinhän se on ja siihen suuntaan liikennettä kehitetään kokoajan. Tarkoitushan varmaan on että ihmiset liikkuvat vain välttämättömät matkat mahdollisimman turvallisesti ja ekologisesti... Eikai nyt kukaan tien päälle vaan huvin vuoksi lähde.
Tässä hauska kirjoitus miltä liikenne joskus näyttää: http://nyt.fi/a1305967494138

Monella on huomaamattaan täysin väärä kuvitelma siitä mikä on ihmisen ns. halu olla ja elää. Pikkasen kun alkaa miettiä asiaa, niin varmasti jokainen on samaa mieltä, että mikään tässä maailmassa ei ole kammottavampaa ja tylsempää kuin se, että ei tarvitse tehdä mitään. Nyt jotta toi asia kirkastuu, niin vaihdetaan sanat tarvitse tehdä sanoihin pysty tekemään. Tilanne on yksilön kannalta täysin sama. Mä olen aina sanonu, että ei tarvi olla isokaan kylä, josta aivan varmasti löytyy joku kuka antaisi mitä tahansa siitä, että pystyisi tiskaamaan, siivoamaan tai viemään itse roskat roskikseen. Jos noita ei pysty tekemään, niin nostan hattua niille jotka pystyy löytämään elämänhalun. Usein "insinööreillä" ja myös "arjen sankareilla" on sellainen käsitys, että mitä vähemmän tekee jotain, niin sen kivempaa. Niin ei ole. Siksi mä en voi käsittää itsestään ajavaa autoa tms. Se on lähtökohtaisesti elämästä nauttimisen täydellinen vastakohta.

kotterokuski sanoi:
http://www.iltalehti.fi/autot/2015070920006582_au.shtml kerrankin järkevä professori. Noin ne nopeusrajoitukset tulisikin määritellä. Demokraattisesti. :jippikaijee:

Tielläliikkumisen tarkoituksena on yleensä ihmisten tai tavaroiden siirtäminen paikasta toiseen. Tarkoituksena ei ole, että ihmiset pysäköisivät ajoradalle, koska se aika on suoraan pois muusta elämästä. Silloin kun tämä ajanhukka on merkittävästi suurempi kuin liikenneonnettomuuksissa menetetty ihmisten elinaika, on järjestelmä viallinen.
Voidaanhan ihmiset pelotella vaikka kävelemään tipuaskelilla, koska joku on kerran humalaspäissään juossut marketin lasiovea päin. Sitten voidaan kehuskella, että nollatoleranssin seurauksena kukaan ei loukannut päätään, mutta unohdetaan sujuvasti kertoa, että ihmiset joutuivat käyttämään koko elämänsä tipuaskelilla kävellen kun ei oikein matka taittunut.

shyhander sanoi:
Monella on huomaamattaan täysin väärä kuvitelma siitä mikä on ihmisen ns. halu olla ja elää. Pikkasen kun alkaa miettiä asiaa, niin varmasti jokainen on samaa mieltä, että mikään tässä maailmassa ei ole kammottavampaa ja tylsempää kuin se, että ei tarvitse tehdä mitään. Nyt jotta toi asia kirkastuu, niin vaihdetaan sanat tarvitse tehdä sanoihin pysty tekemään. Tilanne on yksilön kannalta täysin sama. Mä olen aina sanonu, että ei tarvi olla isokaan kylä, josta aivan varmasti löytyy joku kuka antaisi mitä tahansa siitä, että pystyisi tiskaamaan, siivoamaan tai viemään itse roskat roskikseen. Jos noita ei pysty tekemään, niin nostan hattua niille jotka pystyy löytämään elämänhalun. Usein "insinööreillä" ja myös "arjen sankareilla" on sellainen käsitys, että mitä vähemmän tekee jotain, niin sen kivempaa. Niin ei ole. Siksi mä en voi käsittää itsestään ajavaa autoa tms. Se on lähtökohtaisesti elämästä nauttimisen täydellinen vastakohta.

Aiheesta tuli jokinaikaa sitten vallan mainio dokkari YLEltä; Voiko tylsyyteen kuolla?
Ohjelmassa tutkittiin nykyihmisen eloa. Yksi parhaista kohtauksista oli, kun mies laittoi silinterin väärinpäin maahan, ns. kolehtikipoksi, eikä tehnyt muutakun seisoi paikoillaan. Ihmiset pysähtyivät kuvaamaan tätä tapahtumaa. Kuinka tylsää pitää olla, että kuvaat ihmistä, joka seisoo vain paikoillaan?
Lisäksi puhuttiin siitä, kuinka ihmiset kulkevat aivottomina zombeina (tämä pätee ERITTÄIN hyvin myös liikenteeseen) laput silmillä kaikkialle. Ympäristö ja toiset ihmiset jäävät huomaamatta.

Itse rekkaa ajavana voisin ottaa automaation avuksi pitkille moottoritien pätkille, mutta en mutkatielle, koska 82km/h autolla, joka kulkee täysin tasaisesti ilman mitään vikurointeja, on lähtökohtaisesti VI*UN tylsää ajaa tasaisen harmaata moottoritietä satoja kilometrejä.

Sitten miten turvallisempaan liikenteeseen päästään, onkin se avainasia ja siihen tutkijoiden mielestä näkyy olevan tehokkain ratkaisu ajonopeuksien pitäminen kohtuullisena.

Ohessa lisää aiheesta http://www.trafi.fi/filebank/a/13843...tsaus_2013.pdf

Siellä ei mainita moottoripyöriä sanallakaan, mutta todetaan raskaan liikenteen aiheuttamien kuolemantapauksien lisääntymisestä.

Ja tämä, raskaan liikenteen aiheuttamien kuolemien.
:rant: :rant: :rant: :rant: :rant:
Millä tapaa Risto Rekkakuski aiheuttaa kuoleman, kun vastaantulija päättää vetää sillä harmaalla corollallaan siihen 68-tonnisen yhdistelmän nokkaan, kun kotona on menny vähän huonosti??
Tai, kun Pekka Pommittaja vähän näyttää miten pyörällä poltetaan kumia suoraan perävaunun renkaiden alle?
Tai, kun Tiina Tavisautoilija ei tajua, että liukkaalla säällä ei voi vetää täpöö ja somettamisesta johtuvan nopean korjausliikkeen jälkeen kotilo luisuu rekan keulaan?
En missään tapauksessa väitä, että ammattiautoilija on aina syytön, mutta tämä tapa uutisoida/kriminalisoida raskaan ajoneuvon kuljettajat saa kierrokset rajoittajalle välittömästi. Siellä ratin takana on kuitenkin ihminen, joka kuljettaa hyödykkeitä sinunkin käyttöön, ruokaa/vaatteita/paskapaperia/modeemin sinne kauppaan ja motoristeille ja muille tienkäyttäjille polttoaineen asemalle. Lisäksi tämän päivän teollisuuden varastot ovat kumipyörillä, koska tavara tulee olla nopeasti jo asiakkaalla, jopa minuuttiaikataululla. Niillä vehkeillä saa kivaa tuhoa aikaiseksi, kiitos fysiikan lakien, joten myös vastuut ovat melkoiset. /rant

Niin kauan, kun ihminen itse ajaa autoa, tai ylipäätänsä osallistuu liikenteeseen, tulee kuolemia. GET OVER IT, meitä on muutenkin 7 miljardia liikaa tällä planeetalla ja ahtaammaksi vaan käy.
Top Gearissa on pohdittu asiaa, sopivalla huumorilla tietenkin, että mitä tapahtuu, kun Reijo Rasvahanska päättääkin korjata itse "robottiautonsa"? Tai millä perusteella robottiauto tekee valinnan, kun onnettomuus on väistämätön? Tappaako se kyytiläiset vai osan suojatietä ylittävästä lapsikatraasta? Ihminen yleensä oppii virheistään ja vaaratilanteista, robotin logiikassa oleva bugi toistuu, toistuu, toistuu...

Pera Järvelää lainatakseni; "En tiä, s**tana"

Näinhän se on, itekkin työkseni ajavana (talvella mm. aurailen teitä), kun seurailee touhua on siellä niin monenlaista suoritusta että HUH. Kun ei ole opeteltu auton käsittelyn tekniikkaa, eikä osata arvioida auton mittoja, kun henkilöauto ei mahdu siitä mistä kuorma-auto auran kanssa ( työleveys 310 ja terä suorassa 470).Liikenne suorite on joillekkin vain välttämätön paha, siirtymiseen pisteestä A pisteeseen B, asiaan sen enempää paneutumatta, ja sen kyllä huomaa. Mie, ( vaikka seuraavan ikävuoden ensimmäinen numero on kutonen, PERKELE!!!) haluan yhä kehittyä kaikkien ajoneuvojen teknisen kuin muunkin ajosuoritteen hallinnassa, joillekkin se vaan tuntuu olevan myrkkyä. No, enhän miekään käy oopperassa:D

vonK sanoi:
Niin kauan, kun ihminen itse ajaa autoa, tai ylipäätänsä osallistuu liikenteeseen, tulee kuolemia. GET OVER IT, meitä on muutenkin 7 miljardia liikaa tällä planeetalla ja ahtaammaksi vaan käy.
Top Gearissa on pohdittu asiaa, sopivalla huumorilla tietenkin, että mitä tapahtuu, kun Reijo Rasvahanska päättääkin korjata itse "robottiautonsa"? Tai millä perusteella robottiauto tekee valinnan, kun onnettomuus on väistämätön? Tappaako se kyytiläiset vai osan suojatietä ylittävästä lapsikatraasta? Ihminen yleensä oppii virheistään ja vaaratilanteista, robotin logiikassa oleva bugi toistuu, toistuu, toistuu...

Pera Järvelää lainatakseni; "En tiä, s**tana"

Tätä minäkin olen ajatellut, että perkele jos tuolla sattuu, niin sattuu. Ei sitä kokoa kannata lähteä jos pelkää että saattuu. Olen sitä mieltä että niin kauan kun ihminen tekee jotain, niin sattuu, siis jos puhutaan vähänkin musta kuin vessassa käymisestä, kokkaamisesta jne perusasioista. Olen pistänyt paljon mitä ihmeellisimpiä asioita merkille kun oikeasti alkaa porukkaa seuraa ympärillä, tuntuu että miten ne pärjää, kun se ajatus ei välttämättä ole mukana....
:doh::doh:

Miksi mäkihyppääjillä ei ole laskuvarjoa? Miksi cp-kypärä ei ole jokaisella lapsella pakollinen? Miksi tulitikkuja myydään vapaasti? Miksi kaupassa myydään rasvaista ruokaa? Miksi jäällä saa kävellä?

Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa. Ne eivät ole ihmeellisiä sen jälkeen kun huomioi voiman joka kaikkea pyörittää. Tämä voima on raha. Jokaisen, siis poikkeuksetta aivan jokaisen "turvallisuutta parantavan" ehdotuksen taustalla on tavoite saada kerättyä rahaa. Ketään ei oikeasti kiinnosta hevon vittua, kuoleeko joku nyt vai joskus myöhemmin. Tavoitteena on vain saada lain voimalla pakolla markkinoille hilavitkuttimia, joita kukaan täyspäinen ei vapaaehtoisesti ostaisi.

Husky510 sanoi:
Tätä minäkin olen ajatellut, että perkele jos tuolla sattuu, niin sattuu. Ei sitä kokoa kannata lähteä jos pelkää että saattuu. Olen sitä mieltä että niin kauan kun ihminen tekee jotain, niin sattuu, siis jos puhutaan vähänkin musta kuin vessassa käymisestä, kokkaamisesta jne perusasioista.
:doh::doh:

Voihan tuokin sattua jos sopivaa ruokaa syönyt edellisenä päivänä :D
Ruokaa laittaessakin voi vahingossa vaikka polttaa sormensa tai leikata veitsellä haavan tms.

-perttu- sanoi:
Asian voi ratkaista myös sillä, että yli 125 cm2 / 11 kw moottoripyörien myynti, maahantuonti ja hallussapito kielletään. Kuutiotilavuudeltaan ja/tai tehoiltaan suuremmista luvataan vaikka 500,- romutuspalkkio, jonka jokainen voi sitten käyttää sitä uutta piikkiä hankkiessaan :D

Tämä olisi hieman vastaava ratkaisu, kuin mitä metsästäjien ja aseharrastajien keskuuteen pyrittiin ajamaan. Eli lyhyet aseet ja puoliautomaatit pois ja niistä olisi saanut nimellisen korvauksen :blink: Asian käsittely taisi jäädä lyhyesti siihen, että sitten olisi pitänyt lunastaa myös kaikki muut harrastukseen liittyvä materiaali, joka olisi jäänyt käyttökelvottomaksi.

Husky510 sanoi:
Kyllä tuo raha on kaiken pahan alku...On siinä myös hyvääkin jos sitä on tilit täynnä
Ohhoh! Onko tuo edes mahdollistakaan että esim. pankki ilmottaisi sulle jotta tili on täysi, sinne ei enempää enää mahdu ja siksi olisi avattava uusi :blink:

HiTec sanoi:
Ohhoh! Onko tuo edes mahdollistakaan että esim. pankki ilmottaisi sulle jotta tili on täysi, sinne ei enempää enää mahdu ja siksi olisi avattava uusi :blink:

On se mahdollista, mulle on ainakin opiskeluaikoina tullut tuollainen tilinylitystiliote.

Hiukan ohi aiheen, mutta britit osaavat kertoa kaahareille että homma ei kannata:

"Tämä kuljettaja kyllä ainakin sai ansionsa mukaan. Hän ajoi useamman kerran hurjaa ylinopeutta, ja kuvasi itse ajonsa kännykkäkamerallaan.

Videopätkän on julkaissut Britannian Northamptonshiren poliisi, luultavasti varoitukseksi muille.

Poliisi otti 42-vuotiaan Shaun Davisin kiinni ja löysi hänen kännykästään useampia pätkiä, kun hän ajoi eri autoilla hurjia ylinopeuksia.

Hän ajoi kerran BMW:llä 299 km/h ja pari kertaa Audi RS6 Avantilla 309 km/h. Hänet syytettiin kaikkiaan 12 ylinopeudesta. Ajot tehtiin vuosina 2012 - 2014. Lopullisen tuomionsa hän sai neljästä ylinopeudesta. Davis kielsi oikeudenkäynnissä ajaneensa ylinopeudet.

Davis joutui linnaan 28 kuukaudeksi ja menetti ajokorttinsa kymmeneksi vuodeksi.

Kännykässä oli myös videopätkä siitä, kun hänen tyttärensä ajoi Nissan GT-R -mallilla 309 km/h. Hän sai puolitoista vuotta ehdonalaista ja menetti ajokorttinsa kahdeksi vuodeksi. "

Täällä moisesta saa korkeintaan päänsilitystä ja torumiset.

Patukka sanoi:
Hiukan ohi aiheen, mutta britit osaavat kertoa kaahareille että homma ei kannata:

"Tämä kuljettaja kyllä ainakin sai ansionsa mukaan. Hän ajoi useamman kerran hurjaa ylinopeutta, ja kuvasi itse ajonsa kännykkäkamerallaan.

Videopätkän on julkaissut Britannian Northamptonshiren poliisi, luultavasti varoitukseksi muille.

Poliisi otti 42-vuotiaan Shaun Davisin kiinni ja löysi hänen kännykästään useampia pätkiä, kun hän ajoi eri autoilla hurjia ylinopeuksia.

Hän ajoi kerran BMW:llä 299 km/h ja pari kertaa Audi RS6 Avantilla 309 km/h. Hänet syytettiin kaikkiaan 12 ylinopeudesta. Ajot tehtiin vuosina 2012 - 2014. Lopullisen tuomionsa hän sai neljästä ylinopeudesta. Davis kielsi oikeudenkäynnissä ajaneensa ylinopeudet.

Davis joutui linnaan 28 kuukaudeksi ja menetti ajokorttinsa kymmeneksi vuodeksi.

Kännykässä oli myös videopätkä siitä, kun hänen tyttärensä ajoi Nissan GT-R -mallilla 309 km/h. Hän sai puolitoista vuotta ehdonalaista ja menetti ajokorttinsa kahdeksi vuodeksi. "

Täällä moisesta saa korkeintaan päänsilitystä ja torumiset.

Kylpä.... ja lapsen raiskaamisesta jo suorastaan kehutaan.....
Hyvä kun panit sen ruotuun.... sitähän se halus :thumbup:.

Oot sä Patukka viel pahemmin sekasin kun minä:kääk:

Bone sanoi:
Kylpä.... ja lapsen raiskaamisesta jo suorastaan kehutaan.....
Hyvä kun panit sen ruotuun.... sitähän se halus :thumbup:.

Oot sä Patukka viel pahemmin sekasin kun minä:kääk:

No, ei briteissä lapsenraiskaajillakaan kovin hyvin mene:

"Nuoren tytön raiskauksesta tuomittu mies tapettiin hammasharjalla, jonka varteen oli sulatettu partakoneenteriä.

13-vuotiaan tytön raiskauksesta tuomittu vanki surmattiin erittäin raa'asti vankilassa Britanniassa. Asiasta kertovat muun muassa Daily Mail ja The Sun.

Lehtien mukaan 23-vuotias Mitchell Harrison surmattiin sen jälkeen, kun hän oli kehuskellut teoillaan. Surmaa on kuvattu "teurastukseksi". Lehtien mukaan surmavälineenä käytettiin hammasharjaa, jonka varteen oli sulatettu partakoneenteriä.

- Verta oli kaikkialla, vankilan lähde kertoo.

Hyökkäys tapahtui Franklandin vankilassa Britanniassa, jonka turvatoimien sanotaan olevan huippuluokkaa."

Jos ei oikeuslaitos hoida hommaa niin vankitoverit hoitavat.

Täällä raiskaajaa ymmärretään, ankara lapsuus ja niin edespäin........ Eihän sitä voi linnaan laittaa, saa vielä traumoja.

Joo, täällä silitellää vain, tiestysti mun puolesta saa kaahata tyhjällä tiellä niin paljon kuin lystää, mutta se edelleen kännykkään puhuminen ja puskurissa ajaminen on täällä sellainen "kansanperinne"

Niin kuin tuossa se 20-vuotias ajoi 70-vuotiaan mummon päälle(ei ollut syyllinen tähän, kun auto lähti lapasesta), toisaalta ymmärrän, että valtion haluaa antaa toisen mahdollisuuden sille nuorelle, kun sai 800€sakkoja ja taisi pitää kortin, en muista..Mutta toisaalta en todellaakaan ymmärrä, kun esim rekka kuski kolarissa, jossa ei ole edes syyllinen, niin saa linnaa kuoleman tuottamisesta, muistelisin että tälläinen juttu olisi ollut

Back