Ei taida orggilaisia lama tai muut todelliset ongelmat painaa kun jaksetaan ottaa lämpöä ja kierroksia jostain pirun kameratolpista. Minä olisin jo varmaan aikoja sitten kuollut mahahaavaan jos ottaisin pulttia kaikista pikkuasioista tyyliin kameratolpat, nopeusrajoitukset, nollatoleranssi jne. Kaipa sitä on riittävästi muutakin ajateltavaa ja tekemistä ettei tarvitse tuohtua joutavuuksista.
Voihan se "isoveljen" valvonta olla negatiivinenkin asia, mutta miten määritellään milloin valvonta on sopivalla tasolla? Määritteleekö sen joku yksittäinen vetomies, orgin gallup-tulos vai pitäisikö asiasta päättää jonkun ryhmän, joka edustaa laajempaa otosta kansasta? Tietääkö kansa mikä heille on parhaaksi? Pitäisikö joltain perähikiän mummolta kysyä kantaa uuden ydinvoimalan rakentamiseen?
Minun mielestäni ei ole mitään ainutta oikeaa valvontatasoa. Kaikessa on hyvät ja huonot puolensa. On huvittavaa miten esim. kameratolpista puhuttaessa vedetään usein esiin esimerkiksi rattijuopot: "kyllä sitä vaan kameravalvontaan panostetaan, mutta rattijuopot saavat rellestää miten haluavat". Kameravalvontaan ei siis pitäisi panostaa enempää kun ei puhallusratsioihinkaan panosteta. Väsyneenä tms. ajamista ei valvota oikein ollenkaan, joten pitäisikö siis puhallusratsiat lopettaa tasapuolisuuden nimissä? Tuo on aika lapsellista puhetta: "En minä siivoa huonettani koska naapurin Villenkään tarvitse ikinä siivota". Sama aikuisten sanoin: "Miksi minä en saa ajaa 200km/h kun naapurin Paten känniajojakaan ei kytätä ollenkaan".
Lopputiedote: liikenteenvalvonta ei tule ikinä olemaan täydellistä ja kaikinpuolin tasapuolista. Pääpainopiste on niillä liikenteenvalvonnan alueilla mihin pystytään helpoiten vaikuttamaan. Nopeuden kameravalvonta on helppo automatisoida toisin kuin rattijuoppojen metsästys, joka on vielä kallistakin. Minäkin olen tietenkin mielestäni keskivertoa parempi kuski (kuten kaikki orggilaiset) ja osaan ajaa aina optimaalista tilannenopeutta, joten en tarvitsisi nopeusrajoituksia ollenkaan. Valitettavasti puolet kuskeista on niitä keskimääräistä huonompia ja osa on aivan helvetin huonoja ja tyhmiä.
Ehkäpä me keskustelemme lamasta jossain muualla kuin liikenne kamera valvoo topicissa. Miten se lama tähän liittyy?
Se, että asia on sinulle pieni ja saat pienesta mahahaavan ei se tarkoita, että kaikkien muiden pitäisi olla kaltaisiasi.
Vaikka sinulla on paljon muuta tekemistä jaksat kuitenkin tulla puhumaan lamasta tänne kamera valvonta topicciin. Jokin ei täsmää, ajan kuluksesi voit vaikka päätellä mikä!
Kai meillä jokaisella voi olla mielipide valvonnan oikeellisuudesta ja tarpeellisuudesta? Vai pitääkö siihen saada jokin koulutus tai olla poliitikko peräti? Vai riittääkö kun harrastaa politiikkaa?
rattijuopt vedetään mukaan siksi, että kamera valvonta ei ulotu heihin asti ja yleisesti kamera valvonnan on huomattu vähentävän poliisia, myös poliisin vähäisyyttä on perusteltu lisääntyvällä kamera valvonnalla ja jotkut ovat sitä mieltä, ettei kamera valvonta tee autuaaksi kaikissa tapauksissa. Kukaan ei ole puhunut, että kameroihin ei pitäisi satsata kun ei ratti juoppoihinkaan satsata, se on vain vääristynyttä kuvitelmaasi. Järjetön rahan keruu vituttaa jota tehdään liikenne turvallisuuden nimissä, mutta jolle ei ole todellisuuden pohjaa, ehkä me oikeasti haluamme turvallisempaa liikennettä jossa ei turhuudella rahasteta.
Oma puheesi on lähinnä lapsellista, haastat aiheen vierestä.
Ikävää on se, että suurin osa Suomalaisista tuntuu tosiaan olevan helvetin paskoja liikenteessä. Heille mm tilan antaminen on suorastaan mahdottomuus. Päinvastoin useammin koitetaan torpata ohittava auto. Kiusataan muita jne jne.
Jos sinulla on suuria ongelmia ja nämä pienet eivät sinua hetkauta, miksi sinä niitä tänne kirjoitat? Apua saa muualta! Meitä muita aihe kiinnostaa ja hyvä niin. Onpahan edes joku joka pyyteettömästi ajaa sinunkin asiaasi kun sinä et muilta murheiltasi siihen kykene.
Mukavaa kevättä ja uuden ajokauden odotusta.