• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

kyttääminen lisääntyy - kamerat valvoo?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ludwig
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
tonttuj sanoi:
Vähän ohi aiheen:

Sakkoja ei ole "tullut" kohta kymmeneen vuoteen!!!! Joo piruuttani kävin yhden "lusimassa" vankilassa,Jokelassa,peräti nelljä vuorokautta. Siitä olen edelleen "ylpeä"! Enää en pääsisi, ns muuntorangaistus.
Mutta olen niin täysi kaljuani myöten tätä Saatanan suomea,että harkitsen/yritän pois tästä POLIISIVALTIOSTA!:vi**ttaa: Siis muuttoa harkitsen. En se maakaan mikään ihannevaltio ole johon mahdollisesti muutan!

rimpjar sanoi:
Tuolla ketjun alussa 2009 mainittiin että Ruotsissa ei oteta käyttöön keskitunti nopeuteen perustuvaa mittausta ja se on tosi.
Ja sitten ns. sisäpiirin asiaan joka on kylläkin yllätys yllätys aikamonen tiedossa Ruotsissa taitaa olla käytössä noin 18kpl kameroita ja kuulemma ei lisätä koska sakkojen periminen on kalliimpaa kuin sakoista saatu tuotto,
sekään ei ole ihme että saavat rahat hukattua byrokratiaan, Täällä on niin helppo kiistää sakko jos on vähänkin epäselvä kuva riittää kun sakkolapun ja kuvan saatua jos on huono kuva ilmoittaa että ei tunnista siitä itseään
toteennäyttö kuuluu poliisille, yleensä jos on heikko kuva johtuen vesisateesta usva ym. ne ei edes lähetä koko sakkoa.

Tiedä sitten, mutta itse olen taas kuullut, että ruottissa olisi joka tolpassa kamerat kun taas täällä kukkahattumaassa niitä taas vaihdellaan tolppien välillä..

edit: ja tämän tarinan mukaan suomessa olisi n.900 tolppaa joissa n.90:ssä kamera ja ruotsissa muistaakseni 1300 tolppaa/kameraa..

tonttuj sanoi:

Pyydetään anteeksi koittakaa lukea rivien välistä muuten joutuu lähteä etsimään sanakirjaa että miten se sana kirjoitetaan. Vaikka puhun täysin puhdasta Suomea niin tämä kirjoittaminen tuottaa välillä ongelmia.:bye:

Z-man sanoi:
Tiedä sitten, mutta itse olen taas kuullut, että ruottissa olisi joka tolpassa kamerat kun taas täällä kukkahattumaassa niitä taas vaihdellaan tolppien välillä..

edit: ja tämän tarinan mukaan suomessa olisi n.900 tolppaa joissa n.90:ssä kamera ja ruotsissa muistaakseni 1300 tolppaa/kameraa..

Ei todellakaan ole, muutama vuosi on ollut semmoisia peräkärryyn rakennettuja paketteja jotka parkkeerataan siten mihin milloinkin ja niistä ei varoiteta etukäteen liikennemerkillä. Itsellä on työmatkaa 72km ja sillä välillä on 5 kameraa viimeisen 10 vuoden aikana on kerran välähtänyt.

Tavoitetila on, että tolppiin tulee langattomat yhteydet ja kamerakanta moninkertaistuu.
Nyt ne kuvat täytyy pääosin vielä noutaa niistä tolpista.

tonttuj sanoi:
Tavoitetila on, että tolppiin tulee langattomat yhteydet ja kamerakanta moninkertaistuu.
Nyt ne kuvat täytyy pääosin vielä noutaa niistä tolpista.

Voi vittu. Vähän sänkeä/karvoja päässä. Nekin nousevat pystyyn!:vi**ttaa:

Old motoman sanoi:
Vähän ohi aiheen:

Sakkoja ei ole "tullut" kohta kymmeneen vuoteen!!!! Joo piruuttani kävin yhden "lusimassa" vankilassa,Jokelassa,peräti nelljä vuorokautta. Siitä olen edelleen "ylpeä"! Enää en pääsisi ns muuntorangaistus.
Mutta olen niin täysi kaljuani myöten tätä Saatanan suomea,että harkitsen/yritän pois tästä POLIISIVALTIOSTA!:vi**ttaa: Siis muuttoa harkitsen. En se maakaan mikään ihannevaltio ole johon mahdollisesti muutan!

Mites olis venäjä, kiina tai pohjois korea? Siellä sakkohommat on vähän simppelimpää hoitaa vaikka heti paikanpäällä ja ihan käteisellä. Maksuna kelpaa ruplat, eurot ja dollarit tai vaikka annat housut jalasta. Mutta sitä valuuttaa sitten pitää löytyä ja se tuomio voi tulla ihan mistä hyvänsä, olitpa sitten ollut oikeassa tai väärässä.
Sitten on myös paljon varteenotettavia maita ja alueita missä ei ole poliisia oikestaan ollenkaan, esim. meksikon rajakaupungit, yms. etelä amerikan maita, lähi-itä ja joitain keski-afrikan ja aasian valtioita.
Nämä pohjoismaat on varmaankin aika huonoja elettäviä kun meinaavat olla tältä lainsäädännöltään melko lailla samanlaisia.

trj sanoi:
Mites olis venäjä, kiina tai pohjois korea? Siellä sakkohommat on vähän simppelimpää hoitaa vaikka heti paikanpäällä ja ihan käteisellä. Maksuna kelpaa ruplat, eurot ja dollarit tai vaikka annat housut jalasta. Mutta sitä valuuttaa sitten pitää löytyä ja se tuomio voi tulla ihan mistä hyvänsä, olitpa sitten ollut oikeassa tai väärässä.
Sitten on myös paljon varteenotettavia maita ja alueita missä ei ole poliisia oikestaan ollenkaan, esim. meksikon rajakaupungit, yms. etelä amerikan maita, lähi-itä ja joitain keski-afrikan ja aasian valtioita.
Nämä pohjoismaat on varmaankin aika huonoja elettäviä kun meinaavat olla tältä lainsäädännöltään melko lailla samanlaisia.

Joo näin on.Mm Liettua,Latvia,siellä selviää pikku rikkeestä 20€.Isommasta joutuu pulittamaan jopa satasen.
Näin se menee, mm törkeä ylinopeus=tuplaten! 60 km/h rajoitus, tutkaan 130km/h. "Big problem").:D
Virossa tosin kannattaa ajella maltillisesti.
No Venäjälle en muuttoa suunnittele.

Old motoman sanoi:
Joo näin on.Mm Liettua,Latvia,siellä selviää pikku rikkeestä 20€.Isommasta joutuu pulittamaan jopa satasen.
Se on tosi, mm törkeä ylinopeus=tuplaten! 60 km/h tutkaan 130km/h. "Big problem").:D
Virossa tosin kannattaa ajella maltillisesti.
No Venäjälle en muuttoa suunnittele.

Ok, siis sinne? Mutta mitähän tuleman pitää jos sattuu kolari tai muuta vastaavaa sen 60 km/h alueella 130 km/h vauhdin takia?
Et taida siellä sitten selvitä ihan sillä satasen sakolla tai 4 pv istumisella? Ja siellä tuskin vaan pelataan ajankuluksi bleikkaria sitä "4 päivän" kakkua. Täällähän voi jopa selvitä ihan ehdonalaisella (jos on vähintään yli sen 0,5 promillea, kun se on näköjään lieventävä asianhaara). Ihonväristä saa myös yleensä alennusta joissain rangaistus tapauksissa :)

Z-man sanoi:

No joo tarkistin emännän serkulta ja kamera on joka tolpassa mutta ei se boksi joka saa tiedot silmukalta ja antaa käskyn kuvata sitä ei ole joka tolpassa ja on niitä enemmän kuin se noin 18 mutta ei paljon.
Suuntaus on suoraan liikennenopeus valvontaan ja se kyllä näkyy liikenteessä.

rimpjar sanoi:
No joo tarkistin emännän serkulta ja kamera on joka tolpassa mutta ei se boksi joka saa tiedot silmukalta ja antaa käskyn kuvata sitä ei ole joka tolpassa ja on niitä enemmän kuin se noin 18 mutta ei paljon.
Suuntaus on suoraan liikennenopeus valvontaan ja se kyllä näkyy liikenteessä.

Mitähän järkeä tuossa mahdollisesti olisi? :D EI MITÄÄN. Tuskin on kustannuskysymys ainakaan...

Se vähä mitä ruattin puolella on tullut ajeltua niin on jäänyt käsitys siitä, että hieman ennen jokaista kiinteää kameraa on siitä varoittava kyltti:grin: Suomessahan noita kylttejä on jossain jos on... Eli ruattinmaalla kannattaa oikeasti tarkistaa nopeus jos näet kyltin joka kertoo kameroista nopeutta kyttäämässä.

Häiriökäyttäyjät poimivat, perusmotoristilla, joka joskus tolppaan, mihinkä vaan ajavat no problem.

Z-man sanoi:
Mitähän järkeä tuossa mahdollisesti olisi? :D EI MITÄÄN. Tuskin on kustannuskysymys ainakaan...

Voi kuule täällä on paljon asioita mitä ei Suomalaisella järjenjuoksulla ymmärrä monesti mietin miten tämä kansakunta voi olla pystyssä.
Ja mitä tulee tuohon liikennemerkkiin niin se on noin 200-300m ennen kameraa ja liittyy suoraan niin miten sen sanois olisko yksilön oikeusturva lähellä, ja se on täällä pyhä asia sen takia kaikki päätöksetkin venyy kun mietitään että kenenkään yksilön oikeusturvaa ei loukata:dunno:.

^ Ja niin sen pitäisi olla täälläkin. Ei mene minun oikeustajuuni esim. nämä ajoittain pintaan nousevat puheet keskinopeusvalvonnasta. Kaikki kuvataan oletuksella, että kohta kuitenkin syyllistyvät rikokseen. Ihmisoikeudet ja yksilönsuoja on vaan tyhjiä puheita, kun keksitään rahastusautomaatteja dollarinkuvat silmissä.

Back