• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kuopiossa pamahti taas 3.6.07

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Joikhu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
Totta höpiset, tuolla pyörällä on _TODELLA_ vaikea ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkoita etteikö sillä pystyisi siihen mutta vaikeata se on. Joutuu olemaan kokoajan tosi valppaana nopeuden suhteen. Vielä olen pystynyt. paria poikkeusta lukuunottamatta, siinä +20kmh limiitin sisällä.

Kun sinulla sattuu olemaan samanlainen japsikilokyykky kuin minulla kysyn, miten pystyt ajamaan ko. prätkällä, jota ei ole tehty alle 100 km/h nopeuksiin, rajoitusten mukaan? Minulta se ei ole vielä onnistunut ja pahoin pelkään, että ei tule onnistumaan jatkossakaan. Jos haluaa ajaa nopeusrajoitusten mukaan ja myös taajamissa, kannattaa hankkia joku custom tai muu homosohva, sillä niillähän ei pärjää hieman ripeämmille autoillekaan.
Totta höpiset, tuolla pyörällä on _TODELLA_ vaikea ajaa rajoitusten mukaan. Se ei tarkoita etteikö sillä pystyisi siihen mutta vaikeata se on. Joutuu olemaan kokoajan tosi valppaana nopeuden suhteen. Vielä olen pystynyt. paria poikkeusta lukuunottamatta, siinä +20kmh limiitin sisällä.
eikös se sitten kannata vaihtaa semmoseen jolla ei ole niin vaikeaa?
wink.gif
enkä väitä, etteikö joskus itselläkin vähän lipsahtaisi, vaikka ei samanlaista kilokyykkyä olekkaan...

Tässä Kuopion jutussa oli melkoista kohtalon ivaa se, että kaveri oli aikeissa myydä tuon pyöränsä vai liekö jo myynytkin....ainakin kauppa oli vireillä. Syynä pyörästä luopumiseen oli kaverin omin sanoin "en osaa ajaa rauhallisesti, tapan vielä joskus itseni tällä vehkeellä" tai jotain tuohon suuntaan. Käsittääkseni kyseessä oli viimeinen veto ennen pyörästä luopumista. Aika loppui tällä kertaa kesken.....

eikös se sitten kannata vaihtaa semmoseen jolla ei ole niin vaikeaa?
wink.gif
enkä väitä, etteikö joskus itselläkin vähän lipsahtaisi, vaikka ei samanlaista kilokyykkyä olekkaan...
Uusi pyörä, uudet metkut. Jahka tässä tottuu tuohon tehoon niin kyllä se helpommaksi menee se rajoitusten noudattaminen. Mut sama ongelma se on noissa autoissakin, vauhti ei tunnu missään. Onneksi sentään on vakionopeudensäädin niin saa antaa sen huolehtia nopeuden pitämisestä.

Moottoripyöräilijälle oppi voisi olla, että ajellaan rajoitusten mukaisesti
Itse en juurikaan halua ajaa taajamissa prätkällä, sillä siellä nopeusrajoitukset ovat jotain 30 tai 40 km/h, vaan suuntaan suoraan maanteille, jossa yleisimmin tulee heitettyä sellainen 150 km:n ajolenkki.

Meneeko se ykkosella yli sata? Silloin voi vaihtaa valitysta niin etta tyhjakaynti ja ykkosvaihde on alle sata.

Moottoripyöräilijälle oppi voisi olla, että ajellaan rajoitusten mukaisesti
Itse en juurikaan halua ajaa taajamissa prätkällä, sillä siellä nopeusrajoitukset ovat jotain 30 tai 40 km/h, vaan suuntaan suoraan maanteille, jossa yleisimmin tulee heitettyä sellainen 150 km:n ajolenkki.

Meneeko se ykkosella yli sata? Silloin voi vaihtaa valitysta niin etta tyhjakaynti ja ykkosvaihde on alle sata.
Tokihan tuo alle 100 menee ykkösellä ja kuulemma reilusti ylikin jos haluaa. Olisikohan ykkösellä tyhjäkäynnillä nopeus jonkun 15-20kmh.

Mut siinä tuo Bomberi on ihan oikeassa, että näitä R-sarjan pyöriä ei ole oikeasti suunniteltu kadulle, jolloin ne ei myöskään ole parhaimmillaan kaupunkiajossa. Kyllä niillä siellä ihan kivasti ajaa, jonossa voi tosin joutua vähän luistattamaan kytkintä.

Mutta se, että pyörä on sunniteltu radalle ja muutenkin kulkemaan kovaa on mielestäni erittäin huono perustelu sille että sillä on pakko ajaa yli rajoitusten. Jokaisella katulaillisella pyörällä pystyy ajamaan rajoitusten mukaan. Toisilla pyörillä se vaan on hiukan helpompaa kuin toisilla.

Asiasta viidenteen, miten oikeus suhtautuu asiaan jossa esim auto kääntyy pyörän eteen ja auto on väistämis velvollinen mutta pystytään todistamaan että pyörä on tullut huomattavaa ylinopeutta? Asia ollu mielessä ku täällä kuoli nuori mies autolla kun linja-auto kääntyi eteen ja kylällä väitetään että autolla on ollut vauhtia noin 120-140km/h 80 alueella. Onko olemassa selvää sääntöä kumman piikkiin homma menee?
Taitaa jäädä tuomitsematta. Ei ole ennalta arvattavissa, vaikka olisi kuinka kyykkypyörä.

Back