• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

KTM lc4 690 Supermoto?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Kamikaze
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Juu, on se varma että sunnuntaina rävähtää. Kun oot päätynyt johonkin rengasmalliin, kannattaa kattoa toi .org! shopin hinta ko. renkaalle. Itte oon vanhaan pyörääni ostanu kaks viimestä settiä sieltä ja saanu todella edullisesti. Viimeks ostin Mezelerin Z4 fillarit ja hintaa tuli 220e. koko setille.

Eikös ne orkkisrenkaat ollu hyvät? Oon muutaman arvostelun lukenu ulkomaan foorumeilta ja siellä ovat kehuneet hyviksi renkaiks. Palos sul on kilsoja nyt taulussa?

Hitto ku ei malttais oottaa...  
062802moto_prv.gif
Juu, täytyykin tsekata toi orgin shoppi.
Orkkis renkaat (METZELER Sportec M-3) on itseasiassa todella hyvät. Rupee vaan tuo takarengas olemaan jo ehtoo puolella.
Eikä nuo muutenkaan ole soratykitykseen parhaat renkaat..
Kyllähän ne eteenpäin vie ja mutkissa on hauskaa kun sutii ja liiraa kunnolla, mutta on aika monia tilanteita ollu noissa jarrutuksissa. Kun ei ole pitoa niin ei ole.
Luulis, että jonkun verran paremmin pysähtyis soralla vähän karheemmalla renkaalla. Kuitenkaan mitään hirmu karheeta rengasta ei viihtis ottaa, että pärjäis kuitenkin vielä asvaltillakin.
Mun ajo tolla nyt taitaa olla kuitenkin n.80% sorapätkää.

Kilometrejä on nyt karvan päälle 3000 mittarissa. Nyt en ole kolmeen iltaan ajellu ollenkaan, kun on vähän työhommeleita.
Parissa viikossa olen ajanut tolla melkein puolet siitä mitä Zetalla ajoin kahessa vuojessa..  
sport05.gif

edit:

Orgin shopissa Pirellin MT 60r supermotorengassetti olisi tarjouksessa 310e. Kun taas Duellilla on sama setti 390e.
Hmmmm, kummastakohan ostaisin...  
biggrin.gif

edit2: Hinnat muutettu oikeemmanlaisiksi. Hyvä, että osaan käyttää laskukonetta kunnolla..
blush.gif

Onkos kukaan vaihtanut pyörään paremmin virtaavaa ilmanputsarin kotelon kantta tms? Silloin Motoparkissa kun oltiin ajelemassa Kotarin kutsutilaisuudessa niin olivat kuulemma vaihtaneet koeajo 690:een "imunokan" ja käsittääkseni se ei ollut nokka-akseli vaan sillä oli nimen omaan jotain tekemistä ilmanputsarin kotelon kanssa tms...
Jos jollain on tietoa mikä palikka se on niin kertokaa ihmeessä...nyt olisi hyvä antaa vähän lisää ilmaakin mopottimelle ennen kuin vien säädettäväksi TuneBoyn kanssa
smile_org.gif

Onkos kukaan vaihtanut pyörään paremmin virtaavaa ilmanputsarin kotelon kantta tms? Silloin Motoparkissa kun oltiin ajelemassa Kotarin kutsutilaisuudessa niin olivat kuulemma vaihtaneet koeajo 690:een "imunokan" ja käsittääkseni se ei ollut nokka-akseli vaan sillä oli nimen omaan jotain tekemistä ilmanputsarin kotelon kanssa tms...
Jos jollain on tietoa mikä palikka se on niin kertokaa ihmeessä...nyt olisi hyvä antaa vähän lisää ilmaakin mopottimelle ennen kuin vien säädettäväksi TuneBoyn kanssa
smile_org.gif
Tässä sulle melko käypät ohjeet boxin modaamiseen:

Ok after seeing someone's botched air box mod I wanted to do it the right way. I used a unibit so as to get a cean cut with no ragged edge's. You can do any array of holes bot be careful asto only drill the lower half of the box so to keep all holes before the filter not after!!! Also on the one pic were I point to DO NOT DRILL THERE. There is a sensor there and you do not want to drill that. Also watch the wire going to it. This part is on the left side of the box as you are sitting on it. Also clean out any debris that falls down into the air box. So after I did it I go for a test ride and it did make a seat of the pants difference. I noticed it was easier to lift the front with my heavy arse on it. It sound good too! I am posting a link to my pics cause of how many.

Ja tässä kuvat vielä tapahtumasta:
Airbox modaus

Noilla luulis lähtevän. Toivottavasti oli apua.

Nonii! Tänään saapui sitten Prestige meikäläiselle! Ajelin pojan kotiin Raumalta (Vantaalle) ja hyvin menee näköjään toi motarillakin rullaaminen. Jotenki tuntu yllättävänkin hyvältä niissä nopeuksissa, melkein paremmalta ku mun vanha Zeta.
Onkos kukaan viel ajellu mihinkään mittauspisteisiin, notta tietäis paljonko toi mittari heittää noin suunnilleen.

Huomenna ois tarkotus lähtee käymään Vieberilla, jos vaikka Harri sain duunattua jonkunlaisen kilpitelinemodauksen tohon. Sitte pitääki painua suorinta reittiä tilaamaan Akrat.

Ootteko vaihtanu ratastuksia? miltä on tuntunu ja huutaako muki paljonki enemmän kovemmissa nopeuksissa? Onko ollu selkeet muutokset, esim keulan keveyteen?

Täytyy sanoa, jumaleisön mikä pyörä.

Mitenköhän tuon boxin modauksen kanssa, kun kuitenkin pöllyää aika hyvin noilla hiekkateillä, niin luulis että pöly menee koneeseen asti?!
Uskaltaisko tuota siis tehä?

OT:
Tuli sitten vetästyä eilen lipat yhellä pikkutiellä..
crazy.gif

Kello oli lähemmas puol kymmenen illalla ja oli siis jo kohtuu hämärää. Ajelen tätä n. auton levyistä tietä kakkosella, siis aika hiljakseen. Tie kun nyt oli mikä oli, reikiä, kiviä, jäniksiä, lintuja ymsyms.
Eikös sit joku saatanan talitinttikoppelohomotikkaräksäsiipiolento lähe mun eellä lentoon, siis ihan hyvän matkan päässä. Ajattelin, et kyllähän se siitä johonkin päin lähtee niinku yleensäkin noilla linnuilla on tapana. Tietenkin tämä yksilö jatkoi matkaansa eteenpäin ja tismalleen mun silmien korkeudella.
Tietty olin jo jarrutellut jonkun aikaa, mutta sittenkun tuon töyhtöhyyppäpaviaanin perse oli siinä eturenkaan kohilla, oli vielä visiiri vähän auki eikä hyvittanu niellä höyheniä, niin tuli sit ilmeisesti tehtyä vähän turhan hurja jarrutusliike. Eli etupyörä lukkoon ja siitähän sit mentiinkin..
biggrin.gif

Tämä kaikki tapahtu siis noin kahessa sekunnissa.. Vauhtia oli ehkä joku 40km/h tai ei ainakaan paljoo päälle viittäkymppiä.
Pyörään ei onneks tullut mitään vakavaa, ainakaan pienellä tutkimisella en huomannu. Toki vasemmanpuolen "ilmanohjain" sai katu-uskottavuutta muutaman naarmun muodossa.
Kypärä kaupoillekin pääsen tänään.
Ihtelle ei kummempia käynyt, oikee kyynerpää on kipee ja pientä kolotusta siellä täällä.
Sen verran kuitenkin ettei tarvii tänään lähtee ajelemaan.

Pitääpi käyä kyselemässä rengastarjouksia kypäränoston lomassa.

Mitenköhän tuon boxin modauksen kanssa, kun kuitenkin pöllyää aika hyvin noilla hiekkateillä, niin luulis että pöly menee koneeseen asti?!
Uskaltaisko tuota siis tehä?
Uskaltaa. Itselläni on superissa lisäaukot ilmaboxissa eikä siitä ole aiheutunut mitään harmillista. Kunhan vain ei tee reikiä filtterin ja kaasarin väliin.

Olen ajanut jokseenkin paljon pölyssä.

Akrat tilattu, Tail tidy tilattu ja 15 piikkinen eturatas kiinni. On muuten huomattavasti mukavampi ajella tolla ratastuksella. Ainakin mun ajotyyliin sopii paremmin.

Tänään huomasin hiekalla ajaessa, että toi etufillari heittää ikävästi paskaa kuskin päälle tankin etupuolelta. Onkos muut törmänny tällaseen dileemaan. Toisaalta kyllähän motard- kuskin pitää aina pikkusen paskanen ollakki. Ajattelin väkästellä auton kuraläpästä sellaset pienet jatkopalat etulokarin alapäähän ja taakse jatkaa huggeria jollain 5 cm:llä. Vois pikkusen helpottaa tota paskan lentämistä.

ilmaboximodauskin ois edessä. Se kylkipalahan on melkein kiinni siinä ilmaboxissa, joten se ainakin suojaa pahimmilta paskan sisäänmenoilta. Kyllähän se hieno pöly tietysti tunkeutuu vähän joka paikkaan. Avasin tossa ton ilmanputsarikotelon ja huomasin, että putsarin ja kaasarin välisessä tilassa oli hieman bensan hajuista nestettä keretynyt lokeron etureunaan. Onko ihan normaalia?

Onkos sulla Kauko niissä putkissa se Akran katalysaattori kitti kiinni? On ihan sikahintanen (269,-), joten jätin suosiolla pois tilauksesta. Tuliko siinä sun setissä pelkät kannut, vai myös pieni pätkä käyrää?

Kellään hajuu mitä toi Akran ruiskusofta tykkää, jos tonne ilmaboxiin löis jonku modatun vaparisuodattimen?

Jaa, eiköhän tässä tullu taas tärkeimmät.

Eipä mulla tossa mitään katalysaattoreita ole. Aika hauskaa etten ihtekään tiedä oliko setissä mukana pikku pätkä putkea vai ei..Jotenkin luulisin, että ehkä oli, täytyypi tsekata.
confused_orig.gif

En ole huomannut eturenkaan mitenkään erityisesti heittävän paskaa silmille...

Tänään tuli porailtua reikiä tuohon putsarinkoteloon, kun ei lievästi loukkaantuneena viihtiny lähtee ajelemaan. Tein reijät kokolailla samalla kaavalla kuin tuossa edellä olleen linkin kuvissa.
Operaation jälkeen annoin käydä 15min koskematta kaasuun ja sit kävin pikku koeajolla vesisateessa. Eli pahemmin en osaa sanoa juuta enkä jaata. Kovasti tuntu paukkuvan pyörä, voipi johtua myös siitä ettei ollu tulppia korvissa..
062802jumpie_prv.gif

Mulla oli kanssa sellasta "bensanestettä" siinä boksin etuosassa.

edit:
Mistäs Marshall tilasit kilpitelineen?

Etkös Kauko saanu orkkisputkia matkaan? Ne on melko arvokkaat vehkeet, joten kannattaa säästää ittellä, tai koittaa myydä. Useissa pyörissä maahatuojan hinta orkkisputkille on huomattavasti korkeempi ku näitten jälkiasennusslipareitten. Ajattelin vaan, että niistähän oisit nähny oliko niissä putkentynkä pönttöjen perässä kii vai ei. Kattelin vaan tossa tota putkea, ni en ollu ihan varma onko siinä liitos koneen alla. Ikäänkuin kiristyspanta siinä on, mutta onko se sittenkin vain kannatinpanta. Pöntöthän tosta lähtee irti pelkästään ihan pulteilla.

Minkä kokosella terällä teit reikiä? Oliko kotelo kiinni pyörässä koko ajan?

tilasin tällasen kilpitelineen Kilpiteline

Jos joku teistä on virittelemässä itte jonkinlaista häkkyrää tohon taakse, multa saa viikon kuluttua tällasen, melko asiallisen näkösen kilpivalon nettohintaan Kilpivalo.

Tilasin vahingossa ton valon, ku en huomannu, että toi mun kilpitelinesetti sisälsi sellaisen jo.

Alkaa tää tuunaaminen lähtemään ihan käsistä. Hääräsin tossa pyörän ympärillä ja heräsi ajatus, että pitäiskö maalata noi antrasiitin väriset muovit mustiks, jollain makeella kuvalla höystettynä. Ja rahan menolle ei näy loppua...
crazy.gif

Etkös Kauko saanu orkkisputkia matkaan? Ne on melko arvokkaat vehkeet, joten kannattaa säästää ittellä, tai koittaa myydä. Useissa pyörissä maahatuojan hinta orkkisputkille on huomattavasti korkeempi ku näitten jälkiasennusslipareitten. Ajattelin vaan, että niistähän oisit nähny oliko niissä putkentynkä pönttöjen perässä kii vai ei. Kattelin vaan tossa tota putkea, ni en ollu ihan varma onko siinä liitos koneen alla. Ikäänkuin kiristyspanta siinä on, mutta onko se sittenkin vain kannatinpanta. Pöntöthän tosta lähtee irti pelkästään ihan pulteilla.

Minkä kokosella terällä teit reikiä? Oliko kotelo kiinni pyörässä koko ajan?

tilasin tällasen kilpitelineen Kilpiteline

Jos joku teistä on virittelemässä itte jonkinlaista häkkyrää tohon taakse, multa saa viikon kuluttua tällasen, melko asiallisen näkösen kilpivalon nettohintaan Kilpivalo.

Tilasin vahingossa ton valon, ku en huomannu, että toi mun kilpitelinesetti sisälsi sellaisen jo.

Alkaa tää tuunaaminen lähtemään ihan käsistä. Hääräsin tossa pyörän ympärillä ja heräsi ajatus, että pitäiskö maalata noi antrasiitin väriset muovit mustiks, jollain makeella kuvalla höystettynä. Ja rahan menolle ei näy loppua...
crazy.gif
Juu, toki sain pöntöt matkaan. Ei niissä mitään putkia ole. Ei siis ole koneen alla liitosta.

Arvelinkin, että tuon valon tilasit. Ihte ei pysty periaattestakaan maksamaan tollasta hintaa telineestä. Jos nuo olis euroja niin sitten ehkä.
Ennemmin väsään sen ihte vaikken mikään taituri olekaan..

Reijät tein sellasella kartioporalla mikä noissa kuvissakin oli. Maksohan tuo melkein kympin, mutta oli kyllä niin saakelin helppo tehä sillä noi ja jälki oli hyvä. Vaimokin sano, ettei kukaan uskois että oot ihte noi tehny..
blush.gif

Akkukoneella porailin ja boksi oli kiinni pyörässä. Otin vaan ne sivuhärpäkkeet irti ja päästelin menemään, tussilla tein merkit ensin.
Otin myös sieltä boksin takaosasta sen kumihässäkän pois.
Helppohan toi oli tehä kun oli hyvät ohjeet ja kuvat.

Mielenkiinnolla odotan minkälainen pyörästäs tulee. Ihte en ainakaan rupee mitään maalailemaan, mutta etulokarivisioita kyllä on ollut..

Mitenkähän noitten renkaitten kanssa..

Dunlop Mutant Supermoto
vai
Pirelli MT60

Pirellissä näyttäis olevan karkeempi kuvio joka olis ehkä enempi mun mieleen. Onko kellään kokemuksia kyseisistä kumeista?

Mitenkähän noitten renkaitten kanssa..

Dunlop Mutant Supermoto
vai
Pirelli MT60

Pirellissä näyttäis olevan karkeempi kuvio joka olis ehkä enempi mun mieleen. Onko kellään kokemuksia kyseisistä kumeista?
Mulla on ollut takana tuo Pirellin MT60. Paremmin se soralla toimii kuin alkuperäinen Bridgestone ja hyvin sillä taittui mutkat Motoparkissakin...tosin se myös kului aika vauhdilla. Pitää tässä syksyllä vielä uusi rengas vaihtaa mutta ehkä kuitenkin palaan takaisin enemmän katukuvioiseen, saa nähdä.

Joo, kyllähän toi hinta aika mielenkiintonen on kilpitelineestä, mutta ajattelin että ei jaksa rupee väkästelemään, ku ei oikkeen toi metallin työstäminen oo mun alaa.

Nollaako toi tyhjäkäyttö sen ruiskuboxin kokonaan? Ajattelin vaan, että mitä sitten käy jälkiasennetulle Akran ohjelmalle? Vai onkohan se niin, että se uus softa tulee niinku tehdasasenteisen orkkisohjelman tilalle ja aina palautuu siihen Akran ohjelman "nollatilanteeseen" kun ton tyhjäkäyttöhomman tekee?

Nollaako toi tyhjäkäyttö sen ruiskuboxin kokonaan? Ajattelin vaan, että mitä sitten käy jälkiasennetulle Akran ohjelmalle? Vai onkohan se niin, että se uus softa tulee niinku tehdasasenteisen orkkisohjelman tilalle ja aina palautuu siihen Akran ohjelman "nollatilanteeseen" kun ton tyhjäkäyttöhomman tekee?
Jaa-a, paha sanoo.. Voi olla että on kaikki viturallaan koneessa nyt.
biggrin.gif

Sithän sen näkee, kun käyn täräyttämässä lenkin sillä.
Ei se koeajolenkillä ainakaan mitenkään huonolta tuntunu.

Jaa-a, paha sanoo.. Voi olla että on kaikki viturallaan koneessa nyt.
biggrin.gif

Sithän sen näkee, kun käyn täräyttämässä lenkin sillä.
Ei se koeajolenkillä ainakaan mitenkään huonolta tuntunu.
Joo, pitää kysyy tota liikkeestä kunhan alkavat asentamaan sitä softaa siihen. Pitäis varmaan tehä toi ilmaboximodaus ennen sitä

Tänään asentelin TuneBoy softan läppärille ja sain sen jopa rekisteröityä. Ensimmäinen, voisiko sanoa, ongelma tuli siinä kun ei asennuslevyltä eikä netistä, löytynyt ns. perus "Tunea" tähän laitteeseen. Todennäköisesti sellainen on jossain vaiheessa tulossa mutta koska ohjelma ei suostu käynnistymään jos ei alussa valitse jotain Tunea, niin valitsin levyllä olleista SuperDuken vaihtoehdoista yhden jolla pääsin kaivamaan ECU:n sarjanumeron jne. Olisi kuitenkin kiva saada sellainen ns. perus Tune mitä voisi käydä sitten penkissä säätämään paremmin kohdalleen. Siis kun itse en ainakaan keksinyt miten Tune Edit ohjelmalla pystyisi lataamaan alkuperäisen kartan koneelle...? Oisko jollain tietoa tästä...?
Lisäksi innostuin purkamaan muovit siitä ilmanputsarikotelon ympäriltä ja hetken sitä siinä ihmettelin. En ainakaan vielä alkanut tekemään lisäreikiä siihen mutta sen kumi "snorkkelin" otin pois. Osaisiko joku sanoa mikä sen tarkoitus yleensäkään tuossa on? Hieman se ainakin pienentää ilmanottoaukkoa ja laajelee puhdistimen suuntaan...mutta ei sillä varmaankaan virtausteknisesti suurempaa merkitystä ole, ensimmäinen mikä minulle tuli mieleen niin vaimentaisiko hieman imuääniä?

Hyvää keskustelua tästä pyörästä. Muutama kysymys omistajille: Itse olen koeajanut 690 supermoton kahdesti ja pidin paljon! Nämä vain askarruttavat:

1. Miten toimii hieman pidemmässä työmatka-ajossa ( esim. 30 km sivu motarilla n.120 km/h, 2 kertaa päiväs )? Onko koneen tärinä häiritsevä, puutuuko persus, väsyttääkö pysty ajo-asento?

2. Onko kevyt hallita kapeilla sorateillä ja sopiiko pienille kinttupoluille? Eli onko liikaa painoa keskiverto enduro-ajoon?

3. Onko kokemuksia koneen kestosta/ tyyppivioista? Mulla tulee tollaset 7-8000 km kesässä täyteen ja pyörän pitäis olla suht. luotettava.

4. Mitä maksaa endurovanteet+ renkaat?

5. Meinaakos joku ajaa tällä piikkirenkailla talvellakin
omg.gif
?

...olis kans kiva kuulla kokemuksia täysin erilaisista pyöristä supermotoon vaihtaneilta. Itellä alla vajaa 1000 cm3 ja 130 hp, joten (hieman) laiskaltahan toi kotari tuntui, mutta näppärä käsiteltävyys ja keveys kyl hymyilyttää vieläkin. Myös noi maasto-ominaisuudet kiinnostaa.

Hyvää keskustelua tästä pyörästä. Muutama kysymys omistajille: Itse olen koeajanut 690 supermoton kahdesti ja pidin paljon! Nämä vain askarruttavat:

1. Miten toimii hieman pidemmässä työmatka-ajossa ( esim. 30 km sivu motarilla n.120 km/h, 2 kertaa päiväs )? Onko koneen tärinä häiritsevä, puutuuko persus, väsyttääkö pysty ajo-asento?

2. Onko kevyt hallita kapeilla sorateillä ja sopiiko pienille kinttupoluille? Eli onko liikaa painoa keskiverto enduro-ajoon?

3. Onko kokemuksia koneen kestosta/ tyyppivioista? Mulla tulee tollaset 7-8000 km kesässä täyteen ja pyörän pitäis olla suht. luotettava.

omg.gif
?

...olis kans kiva kuulla kokemuksia täysin erilaisista pyöristä supermotoon vaihtaneilta. Itellä alla vajaa 1000 cm3 ja 130 hp, joten (hieman) laiskaltahan toi kotari tuntui, mutta näppärä käsiteltävyys ja keveys kyl hymyilyttää vieläkin. Myös noi maasto-ominaisuudet kiinnostaa.
1. Itse olen 183 cm pitkä ja ihan hyvin tuolla pystyy motarilla ajamaan. Jos nopeus pysyy alle 130 km/h niin tuuli ei ole häiritsevää (minusta). Tärinä ei häiritse eikä ole vielä ajoasennon takiakaan tarvinnut pysähtyä huilaamaan tms. Persuksen puutuminen on varmasti aika yksilöllistä. Mutkapätkiä ajellessa en ole huomannut takapuolen puutuvan oikeastaan yhtään (n. parisataa kilsaa putkeen) mutta jos pitkää matkaa ajelee, suoraa ja tasaista tietä niin voihan se jossain vaiheessa alkaa puutumaan.

2. En ole enduro kuski, enkä "oikealla" enduropyörällä koskaan ajanut mutta aika mukavasti tuo sorateillä menee. Ensiasennusrenkaat eivät ole sorateille suunniteltu mutta niitähän voi vaihtaa tarpeen mukaan. Joku enemmän kinttupolkuja ajellut varmasti osaa kommentoida tätä asiaa paremmin.

3. KTM:n LC4 kone on käsittääkseni varsin luotettava ja kestävä paketti. Huollot 5000km:n välein. Tähän mennessä ei ole itsellä mitään valittamista (3600 km mittarissa)

4. Ei osaa sanoa

5. Tuskin tarkenee
smile_org.gif

omg.gif
?

Ei tolla kyllä maastoon kannata lähtee. Ainakin voi tulla kalliita lippoja siellä..
Ihte olen kyllä aika pieniä teitä/vanhoja tienpohjia tuolla ajanut, eikä valittamista ole kuin renkaista. Eikä niistäkään viihti valittaa, kun ovat asvaltille tarkotetut.
smile_org.gif

Tuli tuolla Porvoon reissulla ajettua jonkun matkaa motaria. Ihan hyvinhän se siinäkin kulki. Kyllähän se viima jonkun verran repi, mut mitäs siitä. Persuskaan ei sen kummemmin puutunut koko reissun aika.
En tiedä miten pysty ajoasento voisi väsyttää, ihte kun en löydä yhtäkään huonoa puolta tuosta pystystä ajoasennosta.
Tärinät on mun mielestä saatu aika hyvin pois, vaikka vertailukohtaa ei olekaan kuin yhen koeajetun Duke kakkosen verran.
Muutenkin tolla kyllä voi ajella "suorempaakin" ajoa, mutta se on vaan niin helvetillisen tylsää! Siis ihan vaan sen takia, että hiekkateillä se meno on taas helvetillisen hauskaa!
Tyhmää ajaa asvaltilla 20km 60-80 rajotuksilla, kun voi vetästä mehtäteitä n.80 rajotuksella mittarin näyttäessä n.xxx. Ei sillä, että ikinä ylinopeutta ajaisin, tuntuu vaan tuo pienikin vauhti kovemmalta kapeemmalla ja liukkaammalla tiellä..
talktohand.gif

Voin myöntää tässä, että välttelen viimeseen asti asvalttiteitä tuolla.

Back