Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
TweetyLeaf sanoi:Jokaisen oma asia, mutta yksikään kypärä ei taida pitää ääniä alle 85db joka on siis se raja jonka jälkeen siihen jos pitkään altistuu, niin kuulo saattaa vaurioitua pysyvästi. Yleensä kypärän sisällä nuo äänet ylittävät tuon rajan huomattavasti.
Kuulossa on se paskamainen puoli, että sitä ei osata korjata mitenkään tänä päivänä, jos se menee, on se mennyttä. Kaikenlaisia apukojeita siis toki on kuulemiseen sitten jos kuulo on jo vaurioitunut, mutta vaurioita ei osata korjata.

sahkari sanoi:Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
Omassa kypärässä ei häiritse pienet suhinat ja mielestäni kuuluu asiaan....
Kuhan kyselen kun jotkut tuntuu noita tulppiw käyttävän![]()
sahkari sanoi:Off topic, mihin te tarvitte tulppia? Itse en ole koskaan käyttänyt korvatulppia enkä ole niitä katsonut aiheellisiksi. Vaimentaako ne suhinoita vai pyörän ääniä?
woke sanoi:Kokkeileppa joskus että laitat tulpat korviin kun ajelet. Et meinaan senjälkeen ajele enään ilman tulppia![]()
Ei sitten kannata pidätellä hengitystä tuota Schuberth -kokemusta odotellessa. Mulla on ollut C2 ja C3, nyt käytössä C3Pro ja tulevaksi kesäksi tilauksessa E1. Tuosta EYkkösestä ei siis vielä ole kokemusta, mutta ainakin tällaisella pitkällä kaverilla nuo vanhemmat Schuberthit huutavat nin paljon että ilman tulppia ei tulisi mieleenkään ajaa. Eli ihan yhtä meluisia kuin mikä tahansa muukin potta; taitaa olla markkinamiesten propagandaa tuo hiljaisuus...Joe sanoi:Kohta päästään testaamaan tuota shuberthia josko se olis jo mukavan hiljainen. Emännälle hommattiin sellainen tälle kaudelle.
Joe sanoi:Nyt on aikaa selvitellä vaihtoehdot ennen ostopäätöstä. Tuosta shubertistä on kyllä odotuksia että olis hiljaisempi, mutta en usko että silläkään ilman tulppia pärjää. Mulla on sen kuulovaurion jälkeen toinen korva todella herkkä melulle.
Rossifumi sanoi:Itselläni on Schuberth C3 pro mutta kyllä itse ainakin ihan mielelläni käytän tulppia sen kanssa yhtään pidemmässä ajossa. Toki voihan se olla, että goldwingin kanssa ei tulppatarvetta olisi mutta omassa zetassa kyllä suhina käy korvien päälle.
Kotarikuski sanoi:Sama täällä. Finfonic valutulpat käytössä. Nyt kun vasemman korvan kuulo on menetetty niin tuo jäljellä oleva on entistäkin arvokkaampi. Ainakin oman korvakäytävän poikkileikkaus on vahvasti ovaalin muotoinen, joten valettu on ainoa joka tiivistää eikä aiheuta kipua pitkälläkään sessiolla. Ainakin noilla finfoniceilla kuulee puheen kohtalaisesti.
Suupertissä on radiokaulus ja radio kuuluu tulpillakin (riittävän) hyvin.
J-PS sanoi:Ei sitten kannata pidätellä hengitystä tuota Schuberth -kokemusta odotellessa. Mulla on ollut C2 ja C3, nyt käytössä C3Pro ja tulevaksi kesäksi tilauksessa E1. Tuosta EYkkösestä ei siis vielä ole kokemusta, mutta ainakin tällaisella pitkällä kaverilla nuo vanhemmat Schuberthit huutavat nin paljon että ilman tulppia ei tulisi mieleenkään ajaa. Eli ihan yhtä meluisia kuin mikä tahansa muukin potta; taitaa olla markkinamiesten propagandaa tuo hiljaisuus...
-jp-
Sitten kun se tinnitus iskee ja korvat vinkuu yötä päivää niin saattaa mieli muuttua.sahkari sanoi:Ai no sitten ei hätää kun oon jo niin vanha enkä kuule mitään
3JJ sanoi:Sitten kun se tinnitus iskee ja korvat vinkuu yötä päivää niin saattaa mieli muuttua.
wilipedia sanoi:En vaan ymmärrä kun porukka näkyy täällä tekevän toinen toistaan hullunkurisempia kaiutinvirityksiä kypäriin kun alkuperäinen kypäräpuhelin ei riitä. Ensin pilkotaan jotkut 300€ kuulokkeet kypärään ja sitten tulpat päähän niin ei kuule niistä perseraiskatuista elementeistä mitään. Jos haluaa ajaa vaikka peltorit päässä, niin ei siinä mitään ja toisilla on herkemmät ärsykkeet kun toisilla. Olen kyllä kokeillu tulppia, muttei tunnu kovin miellyttävälle. Nykyisen shoei 1100 whisperkitillä pitää aika hyvin metelin ulkona ja musiikin sisällä.