• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kolmin kertainen ylinopeus, seuraamus?

nyyh..ei näy tiedotteissa omakaan toilailu, perr :p

noh, en tavoittele listalle pääsyä erityisesti :bisseä:

Miksi murehtii kortin menetystä tollasen toilailun jälkeen....
eihän kortti oikeuta kuin sääntöjen mukaiseen ajoon..

Jos aloittajan ylinopeuttaa vetää, niin luulisi, että iltapäivälehdet olisi tunkiolla, koska noilla uutisilla saa klikkauksia ja sitä kautta mainostajia.

Veikkaan et 6kk kortti pois + mehevät sakot.
Itse ajoin vastaavaa nopeutta 80 rajoituksella (hyvät olosuhteet ja näkyvyys).
Kortti oli pois 3kk ja 3000e sakot, suomalaisen keskipalkalla.
Käräjäsihteerille saa soittaa ja ehdottaa pienempää kortittomuutta isompaa päiväsakkoa vastaan, luonnollisesti valtiolle raha kelpaa yleensä.

ajvaara sanoi:
Näin itselläkin. Tosin kamera on autossa, mutta tosiaan ei huvita saada hölmöilyjä nauhalle. Muksutkin tietävät :grin:

Kameroista en tiedä mitään, niissä ei varmaan ole paniikki-delete-toimintoa. Semmonen oli itellä viime vuosisadan Magellan-gepsissä. Kaksi painallusta niin kaikki tieto olisi lähtenyt muistista. Oli tehty sotilaskäyttöön.

Litium akkua kun käyttää, niin laitteen saa halutessaan muutettua hiiltyneeksi muovikimpaleeksi alta aikayksikön.

J-PS sanoi:
Tän aamun Hesarissa oli uutisoitu parikin ylinopeutta, oli vaan paljon lievempiä kuin tämä, hyvä jos edes kaksinkertaisia. Nämä oikeasti kovien jätkien vedot ilmeisesti uutisoidaan vain jossain alan erikoisjulkaisuissa...

-jp-

Noita "hurjasteli 72 km/h kuudenkympin alueella"-lööppiotsikoita on enemmän tarjolla ja ne alkaisivat vaikuttaa mitättömiltä oikeisiin ylityksiin verrattuna.

J-PS sanoi:
Tän aamun Hesarissa oli uutisoitu parikin ylinopeutta, oli vaan paljon lievempiä kuin tämä, hyvä jos edes kaksinkertaisia. Nämä oikeasti kovien jätkien vedot ilmeisesti uutisoidaan vain jossain alan erikoisjulkaisuissa...

-jp-

Ai ”oikeesti kovien jätkien”. Jep jep.

yoohah sanoi:

Okei. Samaa ne kaik on P & J- asteikolla keskimäärin.

Sanotaan, että urheista hurjimmat ja viileimmät, sekä kovimmat panomiehet, jotka tuoksuvat mallien pilluilta satojen metrien päähän. Siksipä jäävät kiinni niin helposti.

Muuten, missä vitussa on ne otsikot? Tilasin jo kaikki lehdet Maaseudun Tulevaisuutta myöten. Käy kalliiksi tämä odottelu.

Edit: Okei, Vartiotorni tulee ilmatteeks, mutta sen tilaamisesta tuli sitten muuta riesaa, ku tippakannu tyhjenee saranoihin.

yoohah sanoi:
No kyllähän ne ovat vain karjuista kovimmat ja urhoista urheimmat jotka Porkkalantiellä, pihateiden liittymien keskellä, kahtasataa vetävät, kovia poikia ovat...

-jp-

J-PS sanoi:
No kyllähän ne ovat vain karjuista kovimmat ja urhoista urheimmat jotka Porkkalantiellä, pihateiden liittymien keskellä, kahtasataa vetävät, kovia poikia ovat...

-jp-

Jåå, ymmärsin sävyn väärin. Olen samaa mieltä sitten tässä valossa.

niinpä...

tässä tullaan taas siihen tilannetajuun ja omiin valintoihin :thumbup:

jos "vedetään" niin katotaan ees pikkasen että missä:thumbup:

muuten korjaa darvin ja jos sattuu p-lakki stoppaamaan liiallisen yritteliäisyyden niin omapa oli valinta :häähää:

eli; aja niinkuin muut toivoo tai aja niinkuin haluat mutta älä kitise...:jpstyle:

Mikähän on nopeus enkka porkkalassa,kannattais varmaan avata kaasua mutkissa,ei saletisti pääse noihin nopeuksiin

En mä kitise tai valita, sakot maksan kyllä kun ne joku päivä saa. Goprosta soitti kuvan ensin joltain vastuussa olevalta päälliköltä ja kun päätös annettiin: niin ei siinä paljon enää kysellä haluatko antaa kameran. Kamerasta soittivat jo ja ystävällisesti tarjoutuvait lähettämään sen minulle kotiin.

Paska selitys mutta vielä tohon miksi, ei ollut tarkoitus mennä Porkkalaan tai kokeilemaan uuden pyörän rajoja.(ei edes pukua päällä, pelkkä normaali takki/selkäpanssari ja ajohanskat). Olin Espoossa näkemässä kaveria, siitä lähdettyä tuli riitaa vaimon kanssa puhelimessa ja olin syömässä aivan Porkkalan vieressä. Tyhmänä päätin mennä heittää pikku lenkin sinne ja siitä kotiin rauhoittuneena. Oli Ilta ja ei muuta liikennettä, piha teistä en ole samaa mieltä poliisin kanssa(pitkät tiet päätielle) ja näkyyvys hyvä. Mietin että olen yksin ajamassa(ei ketään ajokaveria ketä lähtisi seuraamaan perässä) omaa henkeä tässä vaan vaarannan ja kokeillaan vähän mihin tämä pyörä pystyy.

Opin kyllä tästä, nyt loppuu toi teillä oman henkensä vaarantelu, yritän ajatella positiivisesti että kohtalo puuttui peliin, ehkä seuraavassa mutkassa olisikin menty pitkäksi ja en olisi enää tässä maailmassa tai rullatuolissa. Aikansa kaikella ja alkaa vuosia olemaan sen verran että jätän nämä puuhat nuoremmille kavereille. Radalla voi ajella miten haluaa ja ei tarvi murehtia kortista.

PS. Ei ole mikään trolli, voikun olisikin läppää..:sad:

Hsljafillarillajatkossa sanoi:
Opin kyllä tästä, nyt loppuu toi teillä oman henkensä vaarantelu

Opin tämän jooskus -80 luvun lopulla kun kesä kurvailtiin 1100 Katanalla, sen kesän episodien jälkeen tuli parinkymmenenvuoden tauko mopoiluun. Kun palasin kaksipyöräisiin niin tehot on olleet varsin maltillisia, tehokkaita pelejä on ollut koeajossa mutta mieleen on tullut Katanan ajat ja hyvin nopeasti on palattu tuttuun lussuun jolla ei pääse "ylittämään itteään". Toiset on alkoholisteja, toiset seksiaddikteja, mä olen vauhtiholisti jolla on suuri kilpailuvietti mutta vuosien aikana olen oppinut elämään näiden kanssa ja nauttimaan muista asioista mopoilussa. Siispä ajellaan ja haetan kiksejä maltllisilla tehoilla syrjäisillä sora- ja metsäteillä, jos nyt välillä vauhdit pääsee karkaamaan lapasesta niin noilla teillä ei juurikaan tutkapartioita ole.

Eipä löydy polliisin tiedotetta eikä muutakaan mainintaa mistään :no:

Ja vaikka vauhti oli oikein "kolmin kertainen" ehti kaveri taustapeilistä tunnistamaan perässä ajavan poliisinkin "Lähtivät perään ja huomasin vasta hetken kuluttua että peilissä näkyy tämä kyseinen poliisi." Tähän ei kovin moni pysty.

Kaffemi sanoi:
Eipä löydy polliisin tiedotetta eikä muutakaan mainintaa mistään :no:

Ja vaikka vauhti oli oikein "kolmin kertainen" ehti kaveri taustapeilistä tunnistamaan perässä ajavan poliisinkin "Lähtivät perään ja huomasin vasta hetken kuluttua että peilissä näkyy tämä kyseinen poliisi." Tähän ei kovin moni pysty.

Sellasta se on kun on kova jätkä ajamassa.. Kokeile itse, tarvi miettiä ajamista vuoteen. Kusetin ja trollasin varmasti, keksin koko tarinan vilkas mielikuvitus kun on.

Ja en mä varmasti tunnistanut sitä kyttää potta päässä, huonosti kirjoitettu. Pahoittelen!

Back