Tainnut jos jossain välissä kirjoittaa aiheesta, mutta tässä lisäää käyttökokemuksia paketista:
(Kauden ajelut tähän mennessä reilut 15k).
Zumo 660, 4G uSD kortti, MapSource, City Navigator Europe NT, Midland BT2, Nokia E90.
Mistä tykkään:
Mukautetut reitit. Aivan huippu. Googlemapsilla suunnittelu ja sieltä siirto Mapsourcella ja siirto Zumoon.
Ääniohjeet suoraan kypärään. Ei paljon tarvii tuijotella ruutuja. BT2 audio toimii todella hyvin navigoinnissa.
Yksin ajellessa MP3 soittomahdollisuus. Kiva kuunnella poppista tutuilla pätkillä. Ihan ok laatu myös motarinopeuksissa.
Puhelujen ohjaus. Äänenlaatu BT2+Zumo+E90 on semmoinen, että motarinopeuksissa vastapuoli ei huomaa että olen pyörällä liikenteessä. (Mulla Arain potta, joten ei niitä hiljaisimpia).
Käyttö hanskojen kanssa. Puhelujen vastaaminen, bensa-asemien etsiminen, musiikin ohjaus, kotiin soitto, jne. toimii mainiosti.
Sateen kesto. Useampi rankkasade + ukkosrintama läpiajettuna tänä kesänä.
Kameratolpat!
Mekaniikan laatu. Ei nitise eikä natise.
GPS lock ja herkkyys. Toimii yllättäen myös työhuoneessa sisällä missä yksikään Nokian GPS-puhelin ei ole vielä edes löytänyt sateliitteja.
Softapäivityksiä tulee. Parantavat tuotetta koko ajan. Ehkä laittoivat ulos liian aikaisin, mutta tuki on aina ollut Garminilla hyvä. Ostin monta vuotta sitten eTrex Legendin mettänaviksi ja edelleen tuki on kunnossa, vaikka laite vetelee viimeisiään. Siksi uskalsin ostaa Zumon, vaikka raakileena!
Mistä en sitten pidä:
Bluetooth on paska. Pariuttaminen vaatii joskus erityisiä toimenpiteitä. (ei ole välttämättä Garmin ongelma)
Musiikki (A2DP), puhelut, perus navigointi hukkaa joskus äänet kokonaan. En tiedä onko Zumo vai BT2 ongelma.. mutta niin käy. (ei tämäkään välttämättä Garminin ongelma)
E90 ei tue puhelinluettelon siirtoa bluetooth yhteydellä Zumottimeen. (tämä menee Noksun piikkiin)
Pimeällä ajettaessa Zumo on häiritsevän kirkas.
MP3 soitin kontrollit on aivan hanurista. Soittaa jos jaksaa. (nimim. ei jaksa säätää soittolistoja aina kuntoon).
A2DP ja MP3: biisien bitrate muutokset aiheuttaa pätkimistä..
Reitin siirto MapSourcesta Zumottimeen aiheuttaa omituisuuksia. Joskus Zumo huutaa muutaman kilometrin, että tee U-käännös ja sitten tyytyy että reitti olikin aivan oikea...
Karttojen laatu: onko tie hiekkaa vai pikitietä.
Tuotteen rekisteröinti, karttojen avaus, "MyGarmin" - aivan hanurista. Toimii jos on toimiakseen ja riippuu auringon pilkuista, jne.
Yhteenveto:
Olen tyytyväinen asiakas. Aina tuotteita voi parantaa, mutta toistaiseksi Zumotin on aina kotiin tuonut kun olen matkalla eksynyt
(akkujen kestosta en osaa valittaa, koska mopossa on kiinteä asennus)