• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Kokemukset Yamaha FZ6S-2004

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Guest
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Toi sininen oli vähän huono tsäkä, se kun on hitain väri -04 - 06 -malleista.
Juuh... hopee on nopee
062802jumpie_prv.gif

Hih hei !

Uutukaisen uusi tulokas tässäpi liittyy mukaan.

Ostin viikko takaperin lauantaina FZ6S / -07abs kikottimen.

Hopea on hyvä väri.

Viimeksi teininä ( kaaaauuaaaan sitten ) ajellut pienellä 72 kuutioisella Hondalla. Joten ihan alottelijana liikenteessä mukana.

Heti ostoa seuraavana päivänä pyyhkäsin Vantaalta Lahteen ja takas. Ai että tuntu hyvälle
062802jumpie_prv.gif

Mulla ei ole kiirettä niiden putkien ja muiden herkkujen kanssa , kuhan nyt edes sais vaan kilometrejä alle.

Työssäkäynti haittaa harrastustoimintaa )-:

Kävin työkaverin kanssa kokeilemassa ABS:n toimintaa.

Hiekalla toimi hienosti mutta asfaltilla ei vauhtia ollut tarpeeksi , kun taas pitoa oli.... ja eikun persaus ilmaan (-:

En onnex mennyt nurin.

Kilometrit ja harjoittelu tekee mestarin.

K.

Se kytkin on aika on/off-tyyppinen. Joidenkin mielestä se, että kytkin ottaa mahdollisimman ylhäältä, jeesaa jonkin verran. Kannattaa kuitenkin varoa, ettei säädä sitä luistamaan.

Siihen kaasupuoleen voi auttaa kaasukahvan (kaasuvaijereiden) välyksen vähentäminen minimiin (ohjekirjassa se on 2-3 mm muistaakseni, mutta IRL 0,1 mm on juuri sopiva).

Sitten noiden yhteisheijareihin voi auttaa ketjun kireyden tarkistus, eli että se ei ole liian löysällä.

Toi sininen oli vähän huono tsäkä, se kun on hitain väri -04 - 06 -malleista.
Njääh, en mie taija ruveta sen enempää mitään välyksiä säätelemään, korkeintaan ketjujen kireyden tarkistan. Luulen, että syynä ihan yksinkertasesti vaan se, että kerkes lihasmuisti tulla siitä missä kohalla Dear Erkissä kytkin otti, ja kuinka paljon sitä hanaa piti antaa.

Ja mitenniimuka sininen on hitain väri?! Mitähä?
veryangry.gif

Housussas on hidas väri...
033102bebe_1_prv.gif

... kerkes lihasmuisti tulla siitä missä kohalla Dear Erkissä kytkin otti, ja kuinka paljon sitä hanaa piti antaa.
Erkkiä tyypänneenä muistelisin siinä olleen todella lyhyet välitykset FZ6:een verrattuna eli FZ6 vaatii enemmän kytkimen luistatusta lähdössä.

FZ6 taitaa ottaa ykkösellä mittarinopeutta 98, Kawa selkeästi vähemmän.

Takavalo palanut, millaista lamppua tuohon pitäisi ostaa? Jarruvalo siis toimii, mutta se tavallinen valo siinä ei toimi. Ja mitä kaikkea tuosta pitää purkaa, että sen saa vaihdettua?

Villi veikkaus , että siinä on ihan vastaava yhdistelmäpolttimo kuin autoissa. (jarru ja ajovalo samassa)

Eli penkki irti , otat siitä lampun pidikkeestä kiinni ja käännät vastapäivään.

Polttimo irti ja uusi tilalle.

Manuaali varottaa , että se pakoputken tukirauta onpi kuuma jos olet juuri ajanut... (-:

Villi veikkaus , että siinä on ihan vastaava yhdistelmäpolttimo kuin autoissa. (jarru ja ajovalo samassa)

Eli penkki irti , otat siitä lampun pidikkeestä kiinni ja käännät vastapäivään.

Polttimo irti ja uusi tilalle.

Manuaali varottaa , että se pakoputken tukirauta onpi kuuma jos olet juuri ajanut... (-:
Näköjään mikään Varaosamaailma tai muukaan ei ole auki, mutta eikö noita saa ihan huoltsikoiltakin?

Ai niin, sellainen muistui mieleen, johon ei varmaankaan manuaalista löydy vastausta. Öljyn ja öljynsuodattimen vaihdon jälkeen on rupenut kuulumaan erikoista sirinää korkeilla kierroksilla. En osaa sitä oikein paikantaa, mutta jostakin kuskin edestä se selvästi kuuluu. Toivottavasti siellä ei nyt mikään ole paskana
confused_orig.gif

Miksi lukea manuaalia , kun saman asian voi lukea foorumista
033102bebe_1_prv.gif

Juu , siellä pitäs olla sellanen bajonettikannalla varustettu polttimo.

Ehkä kuitenkin tarkistat liikkeen pihassa , ennenkuin lyöt eurot tiskiin.

Mikään ei harmita niin , kuin väärän varaosan ostaminen
paikasta jossa ei tunneta palautusoikeutta...

Tuosta sirinästä en osaa sanoa.

Itse olen omistanut mopon vasta tasan kaksi viikoa , joten minä kuuntelen vielä tuulensuhinoita.

Ehkä joku viksumpi ja vilmaattisempi osaa opastaa.

Ai niin, sellainen muistui mieleen, johon ei varmaankaan manuaalista löydy vastausta. Öljyn ja öljynsuodattimen vaihdon jälkeen on rupenut kuulumaan erikoista sirinää korkeilla kierroksilla. En osaa sitä oikein paikantaa, mutta jostakin kuskin edestä se selvästi kuuluu. Toivottavasti siellä ei nyt mikään ole paskana
confused_orig.gif
Ittellä ku oli FZ6S niin sirinää tuli ainaki kytkimen säädön"mutterin" pidätin jousiteräs lirputtimesta ...

Tuosta sirinästä. Mikäli samaa sirinää, niin mulla esiintyy aika tarkalleen 8000-8600 kierroksen kohdalla.
Toisaalta, kun kierroslukumittari on täysin lukukelvoton, antaa tuo osviittaa missä mennää..
Täytyy itsekin tutkia, tuleeko sirinä siitä lärpäkkeestä.

Minusta tuo kierroslukumittari on tuossa pyörässä oikein hyvä
confused_orig.gif
Eihän se nätti ole, mutta selkeä.

Itseä pyörässä häiritsee lähinnä tiukka polvikulma (pituutta 185), joka aiheuttaa varsin mukavaa polttavaa kipua jo n. tunnin ajon jälkeen. Onko tuon korjaamiseen mitään helppoa/halpaa keinoa? Pyörä menee varmaan viimeistään ensi kesänä joka tapauksessa vaihtoon, mutta tänä kesänä olisi kiva pystyä ajamaan vähän pidempiäkin matkoja, ilman jalkojen polttelua.

Itseä pyörässä häiritsee lähinnä tiukka polvikulma (pituutta 185), joka aiheuttaa varsin mukavaa polttavaa kipua jo n. tunnin ajon jälkeen.
Onkos se kipu polvissa?

Pikku juttuna kannattaa tarkistaa vaihdepolkimen säätö - ettei se poljin pakota vasempaa jalkaa huonoon asentoon.

Itsellä polvien kipuilu esiintyy semmoisilla ajohousuilla, jotka tuppaavat jäädä polvitaipeeseen "mykkyrälle". Valitettavasti juuri ne ajohousut on pitkälle matkalle tarkoitettu. Edestä päin painaa polvisuojus ja takaa verenkierron plokkaa haitariresori.

Eli itse oion koipia matkan päällä vähintään kerran kymmenessä minuutissa. Jalka kerrallaan, suoraan etuviistoon - kannattaa varoa ajokengän osumista asfalttiin, siinä ei hirveästi marginaalia ole.

Pysyvämpi ratkaisu kohdallani on ostaa polven alueelta väljemmät ajohousut. Heti sitten kun olen 40 kg hoikempi...
biggrin.gif

Itse olen 190cm ja olen harkinnut fasua tosissani ensipyöräksi pitkän tauon jälkeen. Kylmätyyppejä olen käynyt istuskelemassa eri pyörissä, mutta niiden perusteella on tietysti vaikea arvioida miltä sitä tuntuu tunnin ajon jälkeen.

Pitää käydä vielä istuskelemassa Hondat ja kawat. Jammu kiinnostaisi merkin puolesta, mutta tuo pitkälle miehelle sopiminen askarruttaa.

Onko vuosimallien suhteen eroa istumakorkeuksissa?

Itse olen myös 190cm pitkä ja kyseisellä pyörällä noin 6000km takana. Polvikulma saattaa tuntua tiukalta. Ajoasentoa en kuitenkaan pitäisi huonona. Kuten edellä mainittiin, jalkoja voi ojennella ajon aikana.

Onko vuosimallien suhteen eroa istumakorkeuksissa?
Vm. 2004 - 2006 lienee täysin samat.

2007 alkaen istumakorkeus saattaa olla sama, mutta satulan muotoilu eri. Ehkä siihen suuntaan, että on edestä kapeampi = lyhyelle helpompi saada jalat maahan. Ja ehkä satula ei ole niin kova kuin -04 - -06.

En tiedä varmuudella, kun en ole viitsinyt uutta versiota käydä tyyppäämässä - vaihtotarjouksen välirahapyynti oli niin posketon...
bawling.gif

Back