Nimenomaan näin se on, kukaan muu ei valvo mtoristien etuja kuin motoristi itse!Seku kirjoittaa vähän, mutta asiaa. Faktat:Jos ei oo edunvalvontaa (Smoto, tms.) niin tulee takuuvarmasti. Ongelma on, että ei oo asiantuntevia katsastajia. Siksi menee vain rahastukseksi. MMAF voisi lausahtaa jotain.
Jos olisi jotain ammattitaitoa, hommassa voisi olla jotain hyvääkin. Nykynäkymillä vastustan ehdottomasti.
- Ilman väkevää edunvalvontaa katsastus tulee aivan varmasti.
- Suomessa vuosikatsastuksista ei seuraa rahanmenoa vastaavaa hyötyä sen paremmin liikenneturvallisuuden edistämisessä, ympäristövaikutusten torjunnassa kuin missään muussakaan edistämisen arvoisessa asiassa.
- Katsastuskonttoreilla ei ole laitteistoa eikä yleensä ammattitaitoakaan prätkien katsastamiseksi (ammattitaidon osalta poikkeuksiakin on).
MMAF on jo useaan kertaan lausahtanut, tässä yksi lausahdus: Mitä hyötyä vuosikatsastuksesta?
Tuon ketjun ensimmäinen juttu on siistittynä ja lähteineen julkaistu Kopteri-lehdessä ja toimitettu mm. viranomaisille. Jutussa kerrotut faktat ovat kiistattomia, mutta asioista päätettäessä eniten painaa usein sen sana, jolla on eniten rahaa. Ja tässä tapauksessa myös sen, joka haluaa saada sitä lisää.
Muuten, fakta on sekin, että pallo edunvalvonnan toiminnasta ja onnistumisesta on tämänkin taulun lukijoilla. Prätkien edunvalvontaa ei hoida kukaan muu kuin moottoripyöräilijä itse.
Sen takia tässä viimeaikoina hieman pistänyt silmään nämä henkilöt jotka viis veisaavat virkakoneiston päätöksistä ja pitävät kaikkia koneiston päätöksiä hyvinä ja toisinajattelijoita kitisijöinä ja ties minä.