• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K1600 (GT, GTL)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No tosi ärsyttävää, jos nuo mallivuodet aletaan muutella jo puolessa välissä vuotta. Kuulostaa niin amerikkalaiselta kusetukselta. Talvella kun joku tilaa mopon kesäksi ja saa sen huhtikuussa, niin jo toukokuussa samat mopot on jo seuraavaa vuosimallia mukamas.
nixweiss.gif

Katselin, että 1/2011 ja 8/2011 on sama vaihdelaatikko, joten ainakaan siinä ei ole muutoksia. Kyllä tuo pääasiassa täytyy olla ohjelmistosta kiinni. Kun kone ryntäilee holtittomasti kierroksille kytkintä painettaessa, niin väkisinkin kolisee ja paukkuu. Täytyy huomenna viedä mopo pajalle. Lähden reissuun ja jos sen jälkeen olisi kunnossa...

^En tiedä kuinka kauan tämä vuosimallijuttu on mennyt näin, mutta ei se mikään uusi asia ole. Esim. 2002 vuosimallin K 12 RS:än ostin lokakuussa 2001. Rekisteröin sen tosin vasta keväällä 02.
Seuraavan vuoden malleja on saatavilla vasta kun ajokausi alkaa olla lopuillaan, ei sentään vielä toukokuussa.

Dodiih. Se mitä kerkesin huomaamaan päivityksestä oli tuo ryntäilyn poistuminen ja helpompi ajettavuus hitaasti. Sellainen varsinkin kakkosella ajaessa ilmentyvä aaltoilu kierroksissa hävisi. Toinen mikä tuntui muuttuneen on tuo cruisen ominaisuus kun sen poistaa käytöstä vauhdissa. Ei enää aiheuta voimakasta hidastumis-efektiä. Jotenkin tuli sellainen fiilis että kulutus nousi parilla desillä/100km.

Kaverin pyörässä on nyt paikallaan Cee Baileysin 20" kirkas pleksi. Se minun light gray on luonnollisemman näköinen kuin aivan kirkas. Kävin kokeilemassa kaverin pyörää ja 20" on erinomainen. Tuulee naamaan riittävästi ala-asennossa ja pienellä nostolla täysin suojassa. Huomattavasti pienempi nosto kuin alkuperäisellä pleksillä riittää. Jos nyt tilaisin niin se olisi 20" light gray tai vielä tummempi. Tällainen se olisi saanut olla alun perinkin.

Onko joku vaihtanu mopoonsa ite öljyjä? Vaihdeltiin nimittäin tossa ja ohjekirjassa luki 4,5 litraa vajaan 4 litran kohdalla rupes tulviin yli
omg.gif

Onko joku vaihtanu mopoonsa ite öljyjä? Vaihdeltiin nimittäin tossa ja ohjekirjassa luki 4,5 litraa vajaan 4 litran kohdalla rupes tulviin yli  
omg.gif
Mun mopossa sama ilmiö ekassa öljynvaihdossa ja asentaja vähän pyöräytti konetta ympäri niin sitte mahtu loput öljyt koneeseen
Unohdin sanoo että pyöräytettiin konetta vähän ja ei sinne menny kyllä sen enempää.

omg.gif
Mun mopossa sama ilmiö ekassa öljynvaihdossa ja asentaja vähän pyöräytti konetta ympäri niin sitte mahtu loput öljyt koneeseen
Unohdin sanoo että pyöräytettiin konetta vähän ja ei sinne menny kyllä sen enempää.
Ja vaihdoitte öljyt oikeaoppisesti, niinkuin huoltomanuaalissa sanotaan? ( myös säiliön proppu auki sieltä kampikammiosta, 5 mm kuusiokolo )?

Oletko löytänyt huoltomanuaalin jostakin, kuten esim. LT:hen on ladattavissa netistä? Minä olen etsinyt, mutta löysin ainoastaan omistajankäsikirjan, ja sehän tuli myös pyörän mukana.

omg.gif
Ja vaihdoitte öljyt oikeaoppisesti, niinkuin huoltomanuaalissa sanotaan? ( myös säiliön proppu auki sieltä kampikammiosta, 5 mm kuusiokolo )?
Omistaja ei ollu viittiny lukee ohjeita
tounge.gif

Kiitos ja kumarrus! Näitä olen etsinyt, kun näitä ei saanut bemarilta edes BMW:lle tyypillistä pientä nimellistä rahallista korvausta vastaan.

Tuossa varmaan riemua riittää, jos onnistuu toheloimaan kampikammion öljyropun öljypohjan sisään  
lookaround_orig.gif
Samaa aattelin. Taas yksi syy vieroksua uutta  
biggrin.gif
Siihen on tod.näk oma kromattu BMW-työkalu (ovh. 472 €)  
biggrin.gif
Tahdon ajatella, että rahaa olisi tuohon tonnikuussataseen, mutta ei tuohon erikoisavaimeen... Taidan hakea motonetistä kolmella eurolla lisää kromilistaa Lotjaan...

Tässä vähän ääninäytettä Remus Hexacon -slipareilla. Ei tuo nauhoitus nyt ihan priimaa ole, mutta kai tuosta idean saa, että miltä se lehmä kuulostaa:

LINKKI

Varmaankin yksi parhaimman kuuloisista slipareista K16:seen.
(joululahja toiveeksi ulkoinen mikrofoni)

Otin noisekillerit pois. Ei muuttunut oikeastaan liian äänekkääksi. Nuo noisekillerit ovat putki keskellä ulostuloa ja putken ympäriltäkin on poikkeuksellisesti avonainen. Ei varmaan kauheasti virtauksia vastusta vaikka paikallaan olisivatkin:

Back