• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

K1600 (GT, GTL)

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja C-A-D
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Sama paikka, sama pyörä koeajossa ja tässä mun mielipiteeni. Verrokkina LT, jolla ajokokemusta 15000 km.

inlove.gif
, lisäksi se, että ajonestoa ei tarvitse joka kerta kuitata erikseen pois päältä lyhyen pysähdyksen jälkeen. Myös keskuslukituksen napin sijainti ohjaustangossa on käytön kannalta mukava. Ketteryyskin oli kautta linjan parempi, ei pelkästään parkkipaikkanopeuksissa.
Automaattisen ajoneston päälle menon saa kytkettyä pois. En nyt ulkoa muista miten piti vemmeltää kaukosäätimen ja avaimen kanssa, mutta jos jollakin on muistissa niin varmaan kertoo.

Tuo DWA 5 manuaali on näköjään tehokkaasti siivottu pois bmw:n sivuilta. Tuossa siis ohjeet siihen miten tuo ohjelmointi suoritetaan. On kyllä raivostuttava feature joutua kuittaamaan ajonesto aina pois kaukosäätimestä. Onneksi sen saa muutettua.

Jos manuska on päässyt hukkumaan, täältä löytyy englannin kielinen pdf versio aiheesta.

Siis mistä löytyy ohjeet?

Sama paikka, sama pyörä koeajossa ja tässä mun mielipiteeni. Verrokkina LT, jolla ajokokemusta 15000 km.

inlove.gif
, lisäksi se, että ajonestoa ei tarvitse joka kerta kuitata erikseen pois päältä lyhyen pysähdyksen jälkeen. Myös keskuslukituksen napin sijainti ohjaustangossa on käytön kannalta mukava. Ketteryyskin oli kautta linjan parempi, ei pelkästään parkkipaikkanopeuksissa.
Automaattisen ajoneston päälle menon saa kytkettyä pois. En nyt ulkoa muista miten piti vemmeltää kaukosäätimen ja avaimen kanssa, mutta jos jollakin on muistissa niin varmaan kertoo.

Tuo DWA 5 manuaali on näköjään tehokkaasti siivottu pois bmw:n sivuilta. Tuossa siis ohjeet siihen miten tuo ohjelmointi suoritetaan. On kyllä raivostuttava feature joutua kuittaamaan ajonesto aina pois kaukosäätimestä. Onneksi sen saa muutettua.

Jos manuska on päässyt hukkumaan, täältä löytyy englannin kielinen pdf versio aiheesta.

Pistä mailiosoite tulemaan niin tuuppaan tuon pdf:n paluupostissa. En nyt pikaisella haulla sitä mistään löytänyt valmiina linkitettäväksi.

GT:n kytkin, kolinat ja koneen kierrokset vaativat tosiaan vähän totuttelua.  Korvat ja kädet toimivat 2000 km jälkeen jo hieman paremmin synkroonissa siten, että koneessa on riittävästi kierroksia ja veto on tasaisesti päällä. Meno on mukavaa ja kolinat vähäisiä....
smile_org.gif

Tuulilasin paras ominaisuus on se kolo, josta näkee ilman vääristymiä.  Jos markkinoille tulee matalampi versio, niin se tulee kyllä hankittua.

Tähän asti melkein kaikki laiitteet ovat etukenossa ajettavia, ja oletuksiin nähden GT on ollut positiivinen yllätys ajettavuuden suhteen.  Kankeahan se on, erityisesti pienillä nopeuksilla, mutta soveltuu kuitenkin hyvin myös mutkaisemmille teille. Ja ESA toimii.

Ja repsikka kehuu GT:tä parhaimmaksi tähän mennessä. Kahvat ovat juuri siellä missä pitääkin ja istuin on riittävän iso ja eikä ole kallellaan eteenpäin.

PS. ajattelin ajaa (sään salliessa) SS2000K:n nyt lauantaina.  
062802moto_prv.gif

Kiitoksia vihjeestä. Kas kun en IBA:n jäsenenä huomannut ko. aikataulujen ja reittien yhteensopivuutta.

Olen siis Teboil Pirkanhovissa klo 05.28-05.40 lauantaina, ja poikkean Kukkolaforsin sijasta Kittilä-Kolari -tien varressa yhdellä muistomerkillä.

Voi olla,että paluumatkallakin tavataan.

062802moto_prv.gif

Jees, me kurvataan suoraan Vaajakoskelle, Keimolasta lähtee pari kaveria kohti Pirkanhovia ja myös tuo Turun letka tulee sinne ko. ajankohtana.

Mites muuten ton Zumo 660 virransaanti. 660 ei tiettävästi pelitä yhteen pyörän ohjainten kanssa, mutta onko tietoa että latautuuko laite pyörän telineestä?

Minulle kerrottiin, kun harkitsin 660:sen ja BMW-navin välillä, että ainoa ero on, että 660:n ei tottele tuota kahvassa olevaa monivalintarinkulaa. Käytössä olen huomannut, että gepsin käyttö ajonaikana on huomattavan hankalaa kosketusnäytöstä, koska sen sijainti GTL:ssä on niin kaukana edessä, että sinne joutuu kurkottelemaan. Itse päädyin aikanaan BMW-naviin.
Sinänsä Garminin päivitykset on oudosti järkätty (mielestäni rahastusta), koska ainaispäivitys seuraa laitetta, eikä myöskään Garmintiliä voi vaihtaa. Joten esim. aiemman Zumo 550:n ainaispäivitystä ei voi siirtää uuteen 660:een, ja jos myyn 550:n ainaispäivityksineen, pitää minun antaa uudelle omistajalle omat Garmintunnukseni, jotta uusi omistaja voisi käyttä tuota minun ostamaani ja maksamaani ja myymääni ainaispäivitystä. Hankalaa.

Sinänsä Garminin päivitykset on oudosti järkätty (mielestäni rahastusta), koska ainaispäivitys seuraa laitetta, eikä myöskään Garmintiliä voi vaihtaa. Joten esim. aiemman Zumo 550:n ainaispäivitystä ei voi siirtää uuteen 660:een, ja jos myyn 550:n ainaispäivityksineen, pitää minun antaa uudelle omistajalle omat Garmintunnukseni, jotta uusi omistaja voisi käyttä tuota minun ostamaani ja maksamaani ja myymääni ainaispäivitystä. Hankalaa.
Oletkos tämmöistä metodia kokeillut?

Enpä ole, soittelin keväällä Suomen Garminin asiakasneuvontaan, ja sain sieltä nuo mainitsemani tiedot. En kyllä tuosta linkistäkään löytänyt mainintaa, että ainaispäivitys siirtyisi uudelle omistajalle hänen omalle Garmin tilille, puhuttiin vain päivitys mahdollisuudesta ja map sourcen käytöstä ja jumittumisesta. Huomaamattomuus saattoi olla kyllä puutteellisen kielen ymmärrykseni syytä.

inlove.gif

Pistä mailiosoite tulemaan niin tuuppaan tuon pdf:n paluupostissa. En nyt pikaisella haulla sitä mistään löytänyt valmiina linkitettäväksi.

Kiitos manuaalista, hommahan oli helpompi, kuin mitä kuvittelin  
062802jumpie_prv.gif

Ja minä kun olen yli vuoden kiltisti kuittaillut ajonestoa pois jokaisen yli minuutin kestäneen pysähdyksen jälkeen...  
withstupid.gif

Enpä ole, soittelin keväällä Suomen Garminin asiakasneuvontaan, ja sain sieltä nuo mainitsemani tiedot. En kyllä tuosta linkistäkään löytänyt mainintaa, että ainaispäivitys siirtyisi uudelle omistajalle hänen omalle Garmin tilille, puhuttiin vain päivitys mahdollisuudesta ja map sourcen käytöstä ja jumittumisesta. Huomaamattomuus saattoi olla kyllä puutteellisen kielen ymmärrykseni syytä.
Tuonhan saa sen jälkeen rekisteröityä uudelleen kun se on pois sinun tilistäsi eli pitäisi kyllä toimia ilman muita kommervenkkejä.

Uudessa GT:ssä on luistokytkin. Aivan mahtava kampe. Se on oudokseltaan vaan erilainen käyttää. Esimerkiksi kytkin irroittaa kaasun pois vääntäessä ja jos samalla itse päästää kytkimen ylös, niin hommat menee vähän oudosti vaiheessa. Totuttelukysymys. Pari tonnia kun ajaa, niin eiköhän sitä niksit opi. Kunnolla kun pitää kierroksia, niin ei kolinoita tule. Tuo kutosen kone vaan tuntuu huutavan koko ajan ja kolmessa tonnissa jo katsoo kierroslukumittaria, että joko ollaan rajoittajalla. Lisäksi vaihteiden rattaiden väliset kytkentätappikoiratvaimitäneon täytyy olla reilusti viistottuja, kun sen verran tiukasti tuntuu vaihteet pysyvän päällä. Ihan hyviä asioita.

Sutimisen esto on loistava värkki. Loppukurvissa voi huoletta läväyttää hanan auki ja jonkin verran se antaa luistaa Dynamic-asennossa ja näytössä vilkkuu varoitusvalo. Normaalisti löysäisi kaasua ja nostaisi vaistomaisesti pystyyn, mutta tuossa voi vaan jääräpäisesti pitää lämän tiskissä. Luistonesto tosin tekeen hyppyreissä semmoisen Booo-efektin, jos perä käy ilmassa. Samoin ykkösellä se vähän liukkaammalla pinnalla ehkä turhankin paljon tiputtaa tehoa.

Tuo kääntyvä valo saisi kääntyä hieman enemmänkin. Jos oikein reilusti päästelee, niin siinä tulee joku rajoittaja vastaan ja valo alkaa kääntyä maahan. No on se toki paaaljon parempi kuin tavallinen valo. Saisi olla vaan kirkkaampikin. Voiko 35W xenonpolttimon tilalle vaihtaa 50 Wattisen pelkän polttimon? Onko kukaan koittanut?

Stereot saisi luukuttaa enemmän. Moottoritiellä ei juuri mitään kuule. Tuulilasin jos nostaa ylös, niin sitten vähän paremmin. Tykkään pitää kuitenkin sen verran alempana, että hyvin näkee tuulilasin ylitse. Siinä mielessä tuo kuikuilukolo pleksissä on hyvä asia.
Taitaa olla 50w ballisti tai muut vehkeet erilaiset ja pelkkä lampun vaihto ei riitä.
EK olet siis laittanut 1600 GT:n, paljonko on tullut km?
Itsekin uskaltauduin myös tilaamaan sellaisen ensi kesäksi kun ei mitään pahempia lastentauteja ole kuulunut. Perätkin ovat varmaan kestäneet. Jos sattuisi tulemaan pienemmällä katteella oleva malli niin toivottavasti voi vielä vaihtaa semmoiseen. Onkohan GT:hen pienempää pleksiä tarjolla?
Eipä ole ennemmin BMW:tä ollutkaan paitsi 6 autoa ja vihdoinkin mp-osasto teki 6-koneen muutenkin aivan hyvässä paketissa eikä ole töpätty millään BMW-persoonallisella jutulla. Painoa tietenkin olisi saanut olla 50 kg vähemmän, mutta aika mahdotontahan se olisi.

No pari viikkoa sitten sain. Ei ole tullut kilometrejä kuin joku 1700 vasta. Olen rempannut taloa ja puuhaillut kaikkea muuta. Lisäksi on ollut välillä niin kuuma, ettei paljoa nauti ajelusta. Tänäänkin kävi ajelulla sisämaassa mopon mittari parhaimmillaan 37,5 asteessa - saattoi olla jossain enemmänkin, kun en koko aikaa kytännyt. Ajoviima vaan lämmittää kroppaa, vaikka ajelisi munasillaan.

Plekseistä ei ole vielä mitään tietoa. Jostain Concept 6 -tyyppisestä nakustahan on huhua vähän väliä, mutta mistä näistä tietää.

Piti sitten itsekin käydä ihmettelemässä tätä kun pikainen googletus autokooman integroimisesta tähän alkoi tuottaa tulosta.

GTL:n selkään kun hyppäsi niin jotenkin tuntui että minkäs mopo se siinä jalkojen välissä on, pieni kuin mikä ja ohjaustankokin on niin kaponen. Laukut on kuin suoraan jaappanin ihmeistä, ohutta muovia eikä lainkaan LT:n tasoista kunnon viimeisteltyä jälkeä. Varovasti joutui laittamaan kiinni ettei vaan mene rikki! Ja se takaboxi. Miksi se on pitänyt pistää sinne taakse leijumaan ilmassa?

Vähän muovinen olo jäi käteen tästä. Enää en kyllä yhtään ihmettele että moottori on se, mitä tästä aina mainostetaan ja kehutaan.

Pienen ihmettelyn jälkeen kyselemään LT:n ja GTL:n välirahaa ja kohta se summakin tuli: Lähdin samoin tein kotiin. En viitsinyt edes koeajoa harkita.

LT pysyy vielä pitkään tallissa.

Tässä vähän sillä silmällä vilkuillut GT:tä mutta nyt tuntuu että ei taida vaihdosta tulla mitään kun on kaikenlaista klonk-klonk kolinaa ja vinoneliö-pleksiä sekä pientä repsikkakahvaa taimitäsenytolikaan. Pitänee varmaan pysyä Adventuressa tai ehkäpä korkeintaan RT tilalle.
Sama täällä, eli vilkuillut myös. Mutta ei tuollaista kolisevaa prototyyppiä uskalla hankkia. Epäilyttävän halpakin se on  
tounge.gif

Piti sitten itsekin käydä ihmettelemässä tätä kun pikainen googletus autokooman integroimisesta tähän alkoi tuottaa tulosta.

GTL:n selkään kun hyppäsi niin jotenkin tuntui että minkäs mopo se siinä jalkojen välissä on, pieni kuin mikä ja ohjaustankokin on niin kaponen. Laukut on kuin suoraan jaappanin ihmeistä, ohutta muovia eikä lainkaan LT:n tasoista kunnon viimeisteltyä jälkeä. Varovasti joutui laittamaan kiinni ettei vaan mene rikki! Ja se takaboxi. Miksi se on pitänyt pistää sinne taakse leijumaan ilmassa?

Vähän muovinen olo jäi käteen tästä. Enää en kyllä yhtään ihmettele että moottori on se, mitä tästä aina mainostetaan ja kehutaan.

Pienen ihmettelyn jälkeen kyselemään LT:n ja GTL:n välirahaa ja kohta se summakin tuli: Lähdin samoin tein kotiin. En viitsinyt edes koeajoa harkita.

LT pysyy vielä pitkään tallissa.
Kyllähän nuo GTL:n laukut on tosiaan muovisia rimpuloita verrattuna LT:n laukkuihin, kaipa ne on painoa säästäneet.
Lisäksi minun mielestä tuon uuden sivulaukut ovat pohjan muotoilultaan huonommat kuin LT:n, jossa on pieni "kynnys", joka estää pohjalla olevien tavaroiden putoamisen avoinna olevan kannen päälle. Uudessa pohja viettää alas- ja ulospäin, joten laukun sisältö valahtaa avoimen kannen päälle, jos et ole sitonut tavaroita kiinni niillä sidonta kuminauhoilla. Matalien, joita alempikaan kuminauha ei yllä sitomaan, ja painavampien, mahdollisesti terävänurkkaisten esineiden ollessa kyseessä, käy kannnen rajoitinnauhalle ja maalaukselle höperösti, jos et ole varuillasi. Tämä varsinkin vasemmanpuoleisessa laukussa pyörän ollessa sivutuella. On ne kuitenkin ainakin vielä pitäneet veden ulkopuolella, ja LT:n sisäkassit ovat muotoilultaan sopivat näihinkin.
Ja LT:n vaihtohinnoittelussahan näkyy selkeästi niiden ylitarjonta, mikä kyllä oli odotettavissakin.

Tässä vähän sillä silmällä vilkuillut GT:tä mutta nyt tuntuu että ei taida vaihdosta tulla mitään kun on kaikenlaista klonk-klonk kolinaa ja vinoneliö-pleksiä sekä pientä repsikkakahvaa taimitäsenytolikaan. Pitänee varmaan pysyä Adventuressa tai ehkäpä korkeintaan RT tilalle.
Sama täällä, eli vilkuillut myös. Mutta ei tuollaista kolisevaa prototyyppiä uskalla hankkia. Epäilyttävän halpakin se on  
tounge.gif
Katos ukkoo. Kumpi kerkii ekaks?

Jokos Jite kävit koeajolla? Minä kävin tänään, eli jos siitä oli kysymys niin voitin;)

Tosiaan tänään Lahden R.M. Heinolla 1600 GTL koeajolla ja samalla reissulla tuli uusi MP-museokin tsekattua.

Ei paha, vaikka pientä klonksuntaa vaihteet ja voimansiirron välykset aiheuttavatkin. Kuvittelin aiemmin lukemani perusteella pahemmaksikin, mutta sehän olikin sellaista sivistynyttä kolinaa..

Uskomattoman herkkä tottelemaan vastaohjausta, voimaa ei tarvinnut lainkaan. Jo pienellä tuuppauksella taittui mutkaan kuin unelma. Melkoista painoakaan ei liikkeelle lähdettyä huomaa ja aika kivasti tuolla tuntuu niin hidasajo, kuin ympyrätkin onnistuvan.
Kaasukahvan omituisuuksista olen myös lukenut, mutta ei se mielestäni mikään mahdoton ollut.
Pleksiä koitin säädellä eri asentoihin, mutta en loytänyt mieleistä. Ala-asennossa suhinat on melkoisia, mutta jotenkin sen lasin läpikin oli outoa katsella - tottumiskysymys se lienee.

Kuitenkaan GTL ei ole minun pyörä, sillä nykyinen ässä tuntuu mieleisemmältä - ja oikeastaan aika paljon. Hyvä verrata, kun heti koeajon jälkeen pääsee oman pyörän selkään. Jospa sen GT mallin onnistuisin vielä jossain koeajamaan..

Back