Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.

JMH sanoi:Paine on nyt tässä nurkassa.![]()
Nitrous sanoi:Varmasti vakioon verrattuna aika mukava ajettava.
...joka olisi kilpalaiton, koska koneeseen ei saa tehdä modauksia? Eikös koneistettu kansi lasketa laittomaksi modaukseksi?Tumppi sanoi:
PrivateeR sanoi:...joka olisi kilpalaiton, koska koneeseen ei saa tehdä modauksia?
Tumppi sanoi:Sun pitää kans sanoo penkkimaurille, että niin kauan pitää säätää kun raja on rikki![]()
Tumppi sanoi:Tättärää, nyt ryntää!
T1mppa sanoi:Huh! Ompa hienoa katsottavaa.
A/F ratio-tiedot jätit omaan tietoosi. Mutta eipä se kauheasti haittaa.
Laitathan ensi kesältä videoo?

Tumppi sanoi:Itse datailu onkin sitten vallan hepreaa ja muutama vittusaatana onkin saattanut Lakkivaarin Taikatallilta kuulua iltahämärissä. Dacin konffaaminen ja runnominen racedac dataan on varsin yksinkertaista, jos tietää mitä on tekemässä. Jos ei tiedä, niin päätä saa raapia, kysellä kavereilta ja foorumilaisilta tyhmiä. Ihan päivittäin
.
katso liitettä 20736
KawaJava sanoi:Miten meinasit koodata sen jarrupaineen? Mulla näyttää nyt about 1600, kun oikein miehekkäästi puristaa kahvasta. Mietin vaan, että kannattaakohan sitä edes yrittää skaalata näyttämään 0-100%, kun se 100% on aika vaikea määritellä.
Juu näin mäki sanoisin, että kunhan sulla on referenssi että mikä voimakkuus antoi tämän lukeman, ni pystyt suhteuttamaan tekemises siihen. Toi takarenkaan ylös jarruttaminen mitä Tumppi ehdotti on ihan hyvä lähtökohta sille jarrun "maksimi" mittaukselle, ei toki kaikenkertova koska perä saattaa tulla ilmaan jo liian suuren raken ja iskarien toiminnan vuoksi. Mutta ihan toimiva lähtökohta.Tumppi sanoi:Kai tuossa on tärkeämpi että voi vertailla mitä se näytää, kuin se absoluuttinen arvo.
Ylipäätään kaikessa ajamiseen liittyvässä datassa on paljon tärkeämpää se että miltä se käppyrä näyttää/ millä tavoin/ kuinka nopeasti/ missä kohtaa se muuttuu, ja miten se sijoittuu muihin käppyröihin nähden.Tumppi sanoi:Ihan täydellä kahvan puristuksella toi mun anturi näyttää 700 millivolttia. Pistin ihan tylysti jakajaksi 7, tarvii sitä sitten säätää ajossa saadun datan perusteella. Vetää sit vaikka Alastaron paluutiellä takapyörä ilmassa jarrun ja kattoo siitä mikä on 100%. Kai tuossa on tärkeämpi että voi vertailla mitä se näytää, kuin se absoluuttinen arvo.
Tästä tuli muuten mieleeni, että minkälaisia luotettavia hidastuvuusmittaustuloksia porukka on saanu GPS:ltä tai muulta dataloggerilta?scuuba sanoi:Ylipäätään kaikessa ajamiseen liittyvässä datassa on paljon tärkeämpää se että miltä se käppyrä näyttää/ millä tavoin/ kuinka nopeasti/ missä kohtaa se muuttuu, ja miten se sijoittuu muihin käppyröihin nähden.
PrivateeR sanoi:Tästä tuli muuten mieleeni, että minkälaisia luotettavia hidastuvuusmittaustuloksia porukka on saanu GPS:ltä tai muulta dataloggerilta?
Itellä muistaakseni 2018 oli GPS:n mukaan 1.6G paras hidastuvuus minkä sain aikaiseks, ja siitä ei kyllä enää paljoa kovempaa pystyny jarruttamaan ennenku alkoi eturengas karkaamaan pikkasen. Kyseessä oli siis Alastaron uus pinnoite silloin.
Lähinnä siis pointti on se, että jos onnistuu saamaan 1.6G hidastuvuuden aikaan, ni voiko sitä pitää "100%" jarruna, vai irtooko vielä kovempia lukuja jollakulla?
Nyt oli niin iso ero, että oli pakko käydä tarkistamassa Chronosta että mitä lukemaa olin kattonu, ja hyvä että tuli puheeksi, koska se valittu kenttä oli "Max G - Lateral Acceleration"Nitrous sanoi:About 1,15-1.3g pyörii mulla kovat jarrut. Yksittäisiä korkeempiakin piikkejä on, mutta ne tuskin on hirveen luotettavia.