...mulla ei nosta sitä ajofiilistä yhtään se, että mitä tankissa lukee. Yllättävän monella se tuntuu fiilistä nostavan. Vaikka ajofiiliksestä on kyse, niin siltikin on turha puhua jostain pyörän "sielukkuudesta", nuo ovat runomiesten juttuja.
Mun tankissa ei lue mitään. Vanha Harrikan kone pyörässä kyllä on, mutta rekisteriotteessa ei lue H-D, eikä lue pyörässäkään.
Toisinaan se sielu tuppaa liittymään siihen, että pyörä on jossain suhteessa paskempi kuin se voisi olla. Laitetaan nyt vaikka vierekkäin vanha Panhead ja uudehko CBR600. Nyt jos kysyt randomilla vaikka sadalta ihmiseltä, että kummassa pyörässä on enemmän sielua, uskaltaisin väittää, että yli 50 ihmistä valitsee sen Pannupään. Se on varmaan joka suhteessa paskempi tai paljon paskempi kuin Honda, mutta tylsä se ei ole. Tää on toki aika ääriesimerkki.
Mitä mä nyt tässä koetan sanoa on se, että jotakin muutakin siihen sieluun liittyy kuin pelkkiä uskomuksia tai fiiliksiä. Se että jokin on teknisesti sangen huono tekee siitä taas toisaalta jotenkin kiehtovamman - ei-tylsän. Tuskin kaikille, mutta joillekin. Ne fiilikset syntyvät jostakin, ja se jokin ei ole pelkkää mielikuvamainontaa.