Oula sanoi:
Paljonko pidät paineita yksin ajaessa .
Esiintyykö voblausta missään tilanteessa ?
Paineet etu 2,2 taka 2.5 (1-henkilö) .
Tulee nautiskeltua paljon myös noita asfalttimutkateitä ja kertaakaan en ole voblausta todennut.
Ainakin omasta mielestä tulee ajeltua ihan vauhdikkaastikin välillä.
Mutkaisia ja mäkisiä hiekkateitä tulee myös nykyisin ajeltua paljon tapeiila seisten ja
siihen käyttöönkin olen tosiaan tyytyväinen , kunhan alusta on kovaa ja kuivaa .
Eikä GS Meeting 2012 sorapätkilläkään mitään ongelmia ollut.
Kyllähän noi Contit on ulkolaisissa rengas vertailuissa menestyneetkin hyvin kun
testipyöränä on ollut R 1200 GS .
Tässä erään käyttäjän kokemuksia Contin Trail Attaceista .
Hän on ajanut R 1200 GS pyörällään jo yli 180.000 km joten kokemusta on.
"Olen käyttänyt isossa gessussa suurimmaksi osaksi Metzelerin Tourancea (vanhaa ja uutta EXP:tä).
EXP:hen en ole ollut oikein tyytyväinen (tuntuu liukkaammalta kuin vanha malli), mutta yhdistelmä (vanha malli edessä ja EXP takana) on toiminut ok.
Pyöränä siis R1200GS
Paineet noin 2.5bar edessä ja takana.
Tuolla alpeilla kun tunnetusti on noita mutkia niin olen halunnut renkaat alle joissa olisi enemmän pitoa ja kallistusvaraa kuin Tourancessa.
Huollossa kehuivat noita Trail Attack renkaita, joten vaihdoin sellaiset alle alu/valu-vanteille. Netistä löytyvien testien perusteella etusen pitäisi kestää yli 10kkm ja takasen vähän alle.
Viikonlopun olin nyt Dolomiiteilla niitä testailemassa (viime viikonloppuna olin siellä vanhoilla Touranceilla) ja ensimmäisen 1000km:n jälkeen voisin kommentoida noista renkaista seuraavaa (kuivalla kelillä, märkä pidosta ei vielä tietoa):
- Hinta noin suunnilleen sama kuin Tourancessa
- Kallistusvaraa tuli reippaasti lisää
- Pitoa on huimasti enemmän kuin Tourancessa
- Likaisella tiellä (pölyisellä) kovasti kallistettaessa takarengas lähtee luistamaan, mutta helppo hallita.
- Neulansilmät on paljon helpompi ajaa tiukasti verrattuna Touranceen.
- Reunalle asti kallistettaessa pito alkaa kadota pikkuhiljaa (helppo hallita)
- Lähelle reunaa kallistettaessa tuntuma parempi mitä Tourancella (Tourance "jumputtaa" renkaan leikkauksesta johtuen).
- Huonona puolena sanoisin että kenkien ulkosyrjät alkavat kulua jos pidät jalkoja normaalisti
- Nälkä kasvaa syödessä, joten vielä hieman enemmän voisi kallistusvaraa olla
Tämä on enemmän katurengas eikä täällä valitettavasti pääse testaamaan tuota kovapintaiselle soratielle.
Jos siis kallistusvarat Tourancesta on käytetty loppuun ja käyttö on enimmäkseen asfalttia niin tämä rengas on hyvä vaihtoehto."