• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Etsintäkuulutus (auto vs pyörä)

Esitän pyörämiehille haasteen kolmiotteluun:

1. Moottorirata
2. Jäärata
3. Sorapätkä

Kaikki suoritettava samalla kulkuvälineellä, ainoastaan renkaita ja alustan säätöjä saa muuttaa välillä.

Anyone? Oma auto ei ole kilvissä, joten sitä ei edellytetä vastapuoleltakaan.

Innoikkaille ilmoittautujille kerrottakoon, että lähden vielä tänään reissuun, josta palaan maanantaina. Jos en haasteeseen vastaa välittömästi, kyseessä ei ole housuun paskominen.
Tuohan kuulostaa hyvältä!

Sovitaanko:
1. Alastaro
2. Kuusaa
3. Ohkolan krossirata.

Mulla on YZF-450 ja täysin harrastelija.Yhteisaika ratkaisee.

Mutta mikset sinä Nokonzok lähde tuohon skabaan Jukkaa vastaan. Evosi kulkee kuulemma kivasti (oletan, että se on auto jolla aiot ajaa), ja sinullakin on ajotaidot kohdallaan.

1. Moottorirata
2. Jäärata
3. Sorapätkä

Kaikki suoritettava samalla kulkuvälineellä, ainoastaan renkaita ja alustan säätöjä saa muuttaa välillä.

Innoikkaille ilmoittautujille kerrottakoon, että lähden vielä tänään reissuun, josta palaan maanantaina. Jos en haasteeseen vastaa välittömästi, kyseessä ei ole housuun paskominen.
joku supermoto olis varmaan omiaan tohon haasteeseen,lisää siihen vielä motogrossrata ja päijänteen ympäriajo.
cool.gif

1. Moottorirata
2. Jäärata
3. Sorapätkä

Sovitaanko:
1. Alastaro
2. Kuusaa
3. Ohkolan krossirata.

Mutta mikset sinä Nokonzok lähde tuohon skabaan Jukkaa vastaan. Evosi kulkee kuulemma kivasti (oletan, että se on auto jolla aiot ajaa), ja sinullakin on ajotaidot kohdallaan.
Onko Suomessa kellään sellaista kyykkypyörää, mihin olisi asennettu jääradalle soveltuvat renkaat? Olen jossain nähnyt kuvia moisista vimpaimista ja vaikuttivat aika hilpeiltä laitteilta.

Kyykyllä nyt olisi varmaan aika kauheaa ajaa soralla, oli sitten alla mitkä kumit vain, mutta ymmärtääkseni jääradalla voisi kyykylläkin päästellä aika huolella kunnon rengastuksella.

Jahka olen saanut hoidettua itselleni tuomarin pätevyyden, järjestettyä suurimmat kisat Suomessa, maksettua omakotitalon jota en ole vielä ostanut, hoidettua lapset maailmaan ja kämpästä ulos ja hankittua itselleni kunnon vakuutukset, olen tuossa mukana. Aika kuluu nopsaan ja tuossa vaiheessa olisin vasta samassa ikähaarukassa kuin meidän vanhimman kaartin kilpailijat Jokkiksesta jos nyt oikein alkaa töpinäksi pistämään. Taidanpa jättää lauantain treenit väliin ja hakea baarista jonkun pirjon. Nuo muut kuviot saa kyllä helpohkosti hoidettua sitten alle 20 vuoden...

Jukka

Aiheeseen liittyen, classic-puoli on myös heräämään päin...

1. Moottorirata
2. Jäärata
3. Sorapätkä

Sovitaanko:
1. Alastaro
2. Kuusaa
3. Ohkolan krossirata.

Onko Suomessa kellään sellaista kyykkypyörää, mihin olisi asennettu jääradalle soveltuvat renkaat? Olen jossain nähnyt kuvia moisista vimpaimista ja vaikuttivat aika hilpeiltä laitteilta.

Kyykyllä nyt olisi varmaan aika kauheaa ajaa soralla, oli sitten alla mitkä kumit vain, mutta ymmärtääkseni jääradalla voisi kyykylläkin päästellä aika huolella kunnon rengastuksella.

Jahka olen saanut hoidettua itselleni tuomarin pätevyyden, järjestettyä suurimmat kisat Suomessa, maksettua omakotitalon jota en ole vielä ostanut, hoidettua lapset maailmaan ja kämpästä ulos ja hankittua itselleni kunnon vakuutukset, olen tuossa mukana. Aika kuluu nopsaan ja tuossa vaiheessa olisin vasta samassa ikähaarukassa kuin meidän vanhimman kaartin kilpailijat Jokkiksesta jos nyt oikein alkaa töpinäksi pistämään. Taidanpa jättää lauantain treenit väliin ja hakea baarista jonkun pirjon. Nuo muut kuviot saa kyllä helpohkosti hoidettua sitten alle 20 vuoden...

Jukka

Aiheeseen liittyen, classic-puoli on myös heräämään päin...
Puhuiko Nokonzok tuossa mistään kyykkymallisesta pyörästä?
Vaikka alkuperäinen juttu siitä lähtikin, niin tuo olisi mielenkiintoisempi koitos nähdä.

Kaikki Jukka tietää, että kyykylle harva auto pärjää ja tuleva koitos ilman näitä superautoja on vähän näytösluonteinen koitos. Vähän kuin Neuvostoliitto vastaan Suomi jääkiekossa 80-luvulla.

No supermotolla(525 kotari) ajaa esim. kemoraa todistetusti ainakin alle 1.20, että saisi siinä jo jotenkuten kulkeva autokin olla.

Puhuiko Nokonzok tuossa mistään kyykkymallisesta pyörästä?
Vaikka alkuperäinen juttu siitä lähtikin, niin tuo olisi mielenkiintoisempi koitos nähdä.

Kaikki Jukka tietää, että kyykylle harva auto pärjää ja tuleva koitos ilman näitä superautoja on vähän näytösluonteinen koitos. Vähän kuin Neuvostoliitto vastaan Suomi jääkiekossa 80-luvulla.
En tiedä puhuiko tuota kirjoittaessaan kyykyistä. Minä kuitenkin esitin kysymyksen mahtaako sellaista olla. Vähän samanlainen tilanne, kuin jääkiekkopeliä katsoessani saatan kysyä onko jollain tölkinavaajaa. Jonkun mielestä kysymys siinä yhteydessä on täysin outo, minulla taas saattaa olla nälkä ja tunapurkki ei aukea hampailla. Jos joku siinä yhteydessä toteaa: "Täh ai mitä niinku tölkin avaaja vai mitä vittuu mä en nyt tajuu!" saatan todeta jotain töykeää.

Aina ei oikein jaksaisi kaikkea vääntää rautalangasta, mutta väännetään.

Seuraava kysymys ei liity millään tavalla tähän auto vs pyörä -kisaan. En kuitenkaan viitsi erikseen sitä varten perustaa omaa topiccia. En myöskään ole tällä hetkellä rakentamassa omasta pyörästäni moista, enkä ole tulossa ajamaan lähitulevaisuudessa kisaa jäärata- enkä soramonttupyörällä. Täysin kaikesta siis irrallaan oleva kysymys: Onko tietoa ja jos, voisiko sitä saada, sellaisesta kyykkypyörästä johon olisi Suomessa asennettu jääradalle sopiva rengastus ja miten se toimi?

Jukka

Tänään muuten tulee House. Muistakaa katsoa.

No supermotolla(525 kotari) ajaa esim. kemoraa todistetusti ainakin alle 1.20, että saisi siinä jo jotenkuten kulkeva autokin olla.
Mitenhän tuo 950 sm kotari kulkisi soralla? Jos nappulakumia alle ja jäälle kunnon piikit.
Itselläni kokemusta kyseisellä laitteella vain radalta.
Kemorala matalaa 1.17
Motopark matalaa 1.37
Alastaro 1.29 pintaan
Botniaring 1.16

Soralle pääsisi treenaamaankin, mutta jäät on aika vähissä täällä Jyväskylän eteläpuolella.

Soralle pääsisi treenaamaankin, mutta jäät on aika vähissä täällä Jyväskylän eteläpuolella.
Kärry löytyy, samoin paikka jossa jäätä löytyy talvisin ja kun arkenakin vapaapäiviä on, niin ehdolla, että saan itselleni myös jonkun toimivan lelun jolla kokeilla, niin eikun reissuun. Ajoaika kärryn kera aika tasan 4h suuntaansa.

Täällä ei mitään jäitä tule ja jos tulee, niin poliisi perään.

Löytyy muuten myös sitten traktori linkoineen, mutta se edellyttää sitten jo sellaista min. 30 cm jäätä että sillä hirviää jäälle mennä, sen verran syvää (15-58 m) siinä on, ettei oikein viitsi sukeltaa romukasan sisässä pohjaankaan.

Kaima

Onko tietoa ja jos, voisiko sitä saada, sellaisesta kyykkypyörästä johon olisi Suomessa asennettu jääradalle sopiva rengastus ja miten se toimi?

Jukka

Tänään muuten tulee House. Muistakaa katsoa.
no nämä pojat on tosta naapurimaasta, mutta tiedän myös suomessa näitä olevan kokeiltuna. Tämän päivän saatavuudesta en tiedä.
1000.jpg

Iceroadracing

Kannattaa käydä tuolta sivuilta katsomassa nuo videopätkät, aika lujaa tuntuu pojat menevän.

Ja kyllä, ainakin itse yritän muistaa katsoa Housen.

1. Moottorirata
2. Jäärata
3. Sorapätkä

Mielenkiintoista... Ehdottaisin suorituspaikoiksi:

1.Motopark tai Alastaro
2.Saukkolan EK
3.Saukkolan EK

Ei mitään soramonttuja tai RC-ratoja.

Jääradalla mennään ja vauhdilla.
Kyllä ne ruottalaiset osaa ja itseasiassa noilla vehkeillä pääsee ajamaan kun vaan vuokraa mestan käyttöönsä.

Muistaakseni www osoite oli iceroadracing.net

Viime talvena, juutikin noista videoista innostuneena, selvittelin renkaan valmistuksen kustannuksia.
Tarkoituksena oli pistää jääspeedwayssä käytettyjä nastoja kleebereihin, mutta jäi homma tekemättä rajun hinnan vuoksi.
Pari renkaita olisi tullut maksamaan noin 2000e, mutta hauskaahan niillä olisi varmaan vetää ympäri järvien jäitä kunnes se pilkkireikä osuu kohdalle...

Tollasilla renkailla pito olisi varmaan kohdillaan myös soratiellä
confused_orig.gif

Jääradalla mennään ja vauhdilla.
Kyllä ne ruottalaiset osaa ja itseasiassa noilla vehkeillä pääsee ajamaan kun vaan vuokraa mestan käyttöönsä.

Muistaakseni www osoite oli iceroadracing.net

Viime talvena, juutikin noista videoista innostuneena, selvittelin renkaan valmistuksen kustannuksia.
Tarkoituksena oli pistää jääspeedwayssä käytettyjä nastoja kleebereihin, mutta jäi homma tekemättä rajun hinnan vuoksi.
Pari renkaita olisi tullut maksamaan noin 2000e, mutta hauskaahan niillä olisi varmaan vetää ympäri järvien jäitä kunnes se pilkkireikä osuu kohdalle...

Tollasilla renkailla pito olisi varmaan kohdillaan myös soratiellä
confused_orig.gif
eikö ukot lue ollenkaan mitä tänne edellä kirjoitellaan
biggrin.gif

Tuo video ja linkki tuolle ruotsin sivulle on tossa pari postausta ylempänä olevassa postauksessani
tounge.gif

1. Moottorirata
2. Jäärata
3. Sorapätkä

Mielenkiintoista... Ehdottaisin suorituspaikoiksi:

1.Motopark tai Alastaro
2.Saukkolan EK
3.Saukkolan EK

Ei mitään soramonttuja tai RC-ratoja.
Vaikka tuo onkin aika nössösti heitetty idea, ja sopivilla reunaehdoilla saa vaikka traktorin voittamaan, niin se voisi oikeasti olla hilpeä skaba. Joku supermotokuski kehiin joka suostuu ajamaan myös hiekapätkää. Tulee varmaan tiukka kisa.

Näyttää siltä, että jos kyseessä on vain kohtuullisesti laitettu katuauto niin Supermotokin vie autoa radalla. BTCF:n sivun mukaan bemarimiehet ajavat Botniaringiä 1.2x aikoihin. Olen itse todistanut kun moto menee rataa 1.16-1.17 (Mutkanopeus ei ollut paljoa parempi edes ratapyörällä). Nokon evo voi tosin olla pikkuisen kovempi kuin bimmerit, voi mennä samaa kyytiä kuin moto. Jäästä ei mitään käryä, hiekalla voi auto mennä hieman karkuun, mutta paljon riippuu pätkästä.

Jos osaisin ajaa, ja olisi kalusto, niin lähtisin ilman muuta koittamaan. Vaikka tulisi mahd. turpiin, niin hauskaa olisi. Pää ei kuitenkaan kestä hiekalla ajoa, joten jätän sen muille.

Tää oli Nokonzokin idea joten mä vaan hetken hämmennän... Käytännössä tuohon pitäisi löytää joku motocross/enduro taustainen ratakuski ja rallitaustainen autokuski.

Tai sit kuka vaan Nokoa ja hänen EVOa vastaan.

Back