Sinäkö nyt ihan yksinvalitaasti päätit että moottoripyöriä, jotka eivät ole FIM:n hyväksymiä ei voi sanoa kilpamoottoripyöriksi? Kerro tämä tuhansille harrastajille kautta maailman. FIM:n mistään materiaalista ei löydy tällaista. Merkitystä ei ole pätkääkään sillä onko kisat piirikinnalliset, osavaltiolliset vai FIM:n sankitoiomat. Harrastajat kyllä sanovat omia vehkeittään ihan kilpureiksi.
Minä en päättänyt yhtään mitään vaan ihmiset jotka kisoja järjestävät ja asettavat reunaehtoja joilla kisoihin voi osallistua.
Harrastajat jotka, niin halutessaan pääsisivät, tai ovat jo päässeet osallistumaan kilpailuun voivat laitteitaan kutsua aivan hyvällä syyllä kilpureiksi.
Pääsemisen yksi edellytys on se että laite jolla on tarkoitus osallistua läpäisee kilpailua edeltävän teknisen tarkastuksen, myös katsastukseksi kutsutun.
Jos olisit ikinä minkäänlaista kilpailua ollut järjestämässä voisit ehkä tajuta että helpoin tapa saada turvallisuuten vaikuttavien teknisten vähimmäisvaatimusten runko kasaan on esimerkiksi kopioida ne kansalliselta alan kattojärjestöltä.
Tämä myös syy miksi minimivaatimukset tapaavat olla aika samoja, riippumatta siitä ovatko kisat FIM, AMA, what ever sanktioimat.
Alan yleisten toimintatapojen ja standardien noudattaminen voi yllättävissä määrin helpottaa myös toimintaa myös vakuutusyhtiöiden suuntaan.
Tämä selittää kuinka äärimmäisen ylimielisen typerä asenne sinulla on. Viet koko ajan kesutelua ihan muihin asioihin. Miten esimerkiksi se turvamääräykset nyt liittyvät tähän asiaan? Viet kokoajan keskustelua ihan uusille raiteille etkä yhtään pysy alkuperäisessä asiassa.
Turvamääräykset esimerkiksi liittyvät asiaan siten että jos laite jolla kilpaa mielitään ajaa ei niitä täytä ei myöskään ole asiaa itse koitokseen.
Jos laitteella ei saa ajaa kilpaa se ei ole kilpuri, kuvaile yksiselitteisesti millä tapaa tämä ei liity asiaan ?
Harvemmin tulee ketään syytettyä trolliksi, mutta tämä juuri määrittää trolliuden. Ei pysy aiheessa, vaan väistelee kyselemällä vähän aiheen vierestä mitä epäolennaisimpia kysymksiä. Tosin tätä tuntuu olevan liikkeellä tällä foorumilla todella paljon. Aiheesta on kyllä nyt sanottu ihan kaikki sanottava. Kilpapyörä-termin ympärillä käytävä keskustelu on nyt minun osalta loppuun käyty.
Minulle kilpapyörän määritelmäksi riitti laite jolla voi osallistua kilpailuun jossa mahdollinen lisenssivakuutus voi olla voimassa.
Tuon yksinkertaisemmin en asiaa osaa ilmaista.
Et tarjonnut lukuisista pyynnöistä huolimatta tyhjentävää ja yksiselitteistä vaihtoehtoista määritelmää.
Mielestäni aiheesta on todellakin nyt sanottu kaikki tarpeellinen.
Minä jatkan keskentekoisten painevesireaktorin järjestelmien ihmettelemistä, jatka sinä mitä mielesi halajaa - vaikkapa toisten kaapuasuisten henkilöiden huitomista solumuovimiekalla.