Tonninen k8 mopona? Jännä juttu jos tosiaan oktaanisuositus on vaihtunut k7-k8 vuosimallien välillä, mutta jos näin on kannattaa tosiaan käyttää 98:a.ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!
eli ei missään tapauksessa 95!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tonninen k8 mopona? Jännä juttu jos tosiaan oktaanisuositus on vaihtunut k7-k8 vuosimallien välillä, mutta jos näin on kannattaa tosiaan käyttää 98:a.ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!
Sulla on varmaan suomenkielinen ohjekirja; siihen ovat Suzukilla usein jostain ihan itse keksineet tuon 98:n. Esim. saksankielisessä ohjekirjassa on on usein ollut 95 kun suomenkieliseen on ystävällisesti keksitty 98.ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!
Tämä selittääneekin tuon ihmettelemäni eron. Ei tuo gixun kone tosiaan vakiona 95:sta kummempaa kaipaa.Sulla on varmaan suomenkielinen ohjekirja; siihen ovat Suzukilla usein jostain ihan itse keksineet tuon 98:n. Esim. saksankielisessä ohjekirjassa on on usein ollut 95 kun suomenkieliseen on ystävällisesti keksitty 98.ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!
Tyly kiteytti asian tossa lopussa oivallisestiSulla on varmaan suomenkielinen ohjekirja; siihen ovat Suzukilla usein jostain ihan itse keksineet tuon 98:n. Esim. saksankielisessä ohjekirjassa on on usein ollut 95 kun suomenkieliseen on ystävällisesti keksitty 98.ja hei, mun pyörän ohjekirja antaa suositukseksi 98E!
Gixxeri ei vakiopuristuksilla kaipaa 98:a, eikä hyödy siitä mitään. Sitten kun puristukset nostetaan 13 ja siitä yli, niin on syytä alkaa käyttämään 98:a, varsinkin jos sytkää vielä säätelee päälle..
Pätkimiset yms. 95:llä on kyllä utopiaa tai johtuu jostain muusta.
No ei pitäis olla edes teoriassa mahdollista.tankkasin zetoriin viime syksynä 95 bensaa vahingossa puoli tankillista. siis kyseessä alkoholiton 95.![]()
venttiilit rupesivat pitämään ihan helev...rällätystä.
ST1 "asiantuntija" ei ilmeisesti edes itse tiedä mitä 98 sisältää. No, onneksi on olemassa käyttöturvallisuustiedote, jossa sanotaan että 98 etanolipitoisuus on max. 5%.Nythän tämä ST1:n pomo paljasti, että 98 sisältää todellisuudessa enemmän etanolia, kuin on ilmoitettu.
"Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin."
Miten voidaan vedota kuluttajien unohdukseen, jos tähän asti on joka tuutista tullut tietoa 98:n sisältävän 5% etanolia. Eikös tämä ole ihan suoraa asiakkaan harhauttamista?
E10:ä on kielletty käytettävän kaksitahtimoottoreissa. Pitäisikö 98:kin kieltää, koska todellinen etanolimäärä on periaatteessa sama E10:n kanssa?
Tuo 8,7% etanolia tarkoittanee seuraavaa: 98:ssa on max. 5% etanolia ja sen lisäksi pari-kolme prosenttia etanolista valmistettuja eettereitä. Tod. näk. toimittaja ei taas ole ihan ymmärtänyt mitä hänelle on sanottu, ja lopputulos näkyy tuossa.ST1 "asiantuntija" ei ilmeisesti edes itse tiedä mitä 98 sisältää. No, onneksi on olemassa käyttöturvallisuustiedote, jossa sanotaan että 98 etanolipitoisuus on max. 5%.Nythän tämä ST1:n pomo paljasti, että 98 sisältää todellisuudessa enemmän etanolia, kuin on ilmoitettu.
"Monelta on unohtunut, että 98-bensiinissä on 8,7 prosenttia etanolia, ja E10-bensiinissä ei koskaan päästä 10 prosenttiin."
Miten voidaan vedota kuluttajien unohdukseen, jos tähän asti on joka tuutista tullut tietoa 98:n sisältävän 5% etanolia. Eikös tämä ole ihan suoraa asiakkaan harhauttamista?
E10:ä on kielletty käytettävän kaksitahtimoottoreissa. Pitäisikö 98:kin kieltää, koska todellinen etanolimäärä on periaatteessa sama E10:n kanssa?
http://www.st1.fi/ci/St1%20Bensiini%2095%20E10%20ja%2098%20E5.pdf