Täyttä asiaa joka sana. Kuten moni on varmaan huomannut, harva bemarikuski on uskaltanut myöntää että boxeri vaan on 2-sylinterisenä aika mitäänsanomaton moottori, kyllähän se kuljettaa mutta eipä juuri muuta.
Näinhän seon, että bokseri on Guzzin pataan verrattuna "mitäänsanomaton" mutta niin ne on kuule muutkin...
Lie kuitenkin niin että niin mitäänsanomattomaksi konstruktioksi bokseria myydään yllättävän hyvin.
Hyvin muistetaan mitä seurasi kun BMW alkoi ajaa bokserimoottoriaaan alas 80-luvun alkupuolella siirtyäkseen rivikoneisiin... Kuinkas kävikään...
Mulla on niitä "luonteikkaita" Motoguzzeja tällä hetkellä 3 kappaletta ja en kyllä kaipaa rinnalle lisäksi mitään "mitäänsanomatonta" boxeri-bemua
Erona lähinnä koen sen, että ei kovin moni Guzzi-kuski ota nokkiinsa jos hänen kulkupeliään kritisoi, koska kaipa jokainen sellaisella ajava tietää, että kyseessä ei suinkaan ole mikään ylitsepääsemättömän hyvä ja virheetön konstruktio vaan loppupelissä kuitenkin aika särmikäs laite josta löytyy myös puutteita.
Boxeri-kuskeissa tuntuu monesti vallalla olevan käsitys jostain elämää suuremmasta laitteesta.
Bmw:lle on kyllä varmaankin ollut erittäin hyvä strategia keskittyä boxereihin, koska kilpaileminen japsien kanssa samanlaisilla konstruktioilla voisi osoittautua hyvinkin haastavaksi.
Nyt tuotteet on sen verran erilaisia, että sillä erottuu massasta ja osittain välttyy suoralta vertailulta muihin merkkeihin.
Mulla oli aikoinaan yhden kesän K100 rs ja nyt on yhtenä pyöränä K1200S.
Tota vanhempaa "riviuralia" en kyllä oikein osannut arvostaa koneen tai ajo-ominaisuuksien suhteen vertailtaessa vastaavan kokoisiin ja ikäisiin japseihin.
Tämä uudempi on ajo-ominaisuuksien suhteen kyllä aika loistava paketti, mutta on käynyt mielessä, että jos siinä olisi vaikka Hondan tekemä kone ja vaihteisto, niin se olisi nykyistä parempi.
Olen muutamien Bmw-kuljettajien kanssa keskusteltuani kuitenkin tullut siihen tulokseen, että omaa merkkiä ei vaan saa kritisoida vaan pitää olla ehdottoman tyytväinen siihen mitä on sattunut saamaan.
Samaa kyllä esiintyy autopuolellakin, että ei sen puoleen.