smppa sanoi:Jos sulla on oikeus ajaa kaikkia pyöriä, niin silloinhan sulla on iso A, eikö?
Joo, mutta jos lähtee ulkomaille ajamaan, varsinkin tulevaisuudessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
smppa sanoi:Jos sulla on oikeus ajaa kaikkia pyöriä, niin silloinhan sulla on iso A, eikö?
3JJ sanoi:No näin se nyt vaan menee:
http://www.lvm.fi/web/fi/tiedote/-/view/877689
"Direktiivin mukainen ajokorttilainsäädäntö tulee voimaan tammikuussa 2013. "
"Kaikki nykymallin mukaiset ajokortit on vaihdettava uusiin vuoteen 2033 mennessä."
Ankka sanoi:Ei tartte ajaa mitään, eikä istua tuntejakaan. Käynti poliisilaitoksella ilmeisesti lääkärintodistuksen kanssa riittää. Ihan hyvä uudistus, kun miettii varsinkin vanhempaa väestöä, mitä tällä hetkellä tiellä liikkuu.
hiipi sanoi:Itse ajoin mopokortin kolme vuotta sitten ja silloin kysyin, että olisiko mahdollista ensin kokeilla kevarilla, johon opettaja sanoi, että kortin ajamiseen vaadittava määrä tunteja on ajettava sillä isolla pyörällä, jos meinaa ison A:n suorittaa. Jos olisin välttämättä halunnut aloittaa kevarilla, niin sitten olisi pitänyt ottaa lisätunteja.

Onnittelut kortista ja tervetuloa laumaan! On se aika masentavaa miten tässä tapauksessa autokoulu yritti kaikin keinoin estää kortin saamisen.Venom E sanoi:Lopulta kortti tuli ensimmäisellä yrittämällä ja ilman lisätunteja. Toimiston täti myönsi inssin jälkeen, että olivat mun puolesta kovasti pelänneet.![]()
Kiitos vielä kaikille kannustuksesta!

Venom E sanoi:Toisen ajotunnin jälkeen totesi, että ellen olisi harjoitellut itsekseni, ei olisi isoa pyörää antanut edes kokeilla. Samalla kurssilla ollut saman ikäinen nainen ajoi kuulemma kevarikortin eikä edes saanut koittaa isompaa..
Ehkä kannattaisi lukea joskus aikaisemmatkin vietit.sliksit sanoi:Jep jep- vaihda koulua onhan noita muitakin missä ei ole asenne vammaa opettajalla.
Tsemppiä kortin ajoon! hyvin se menee varmasti.![]()

Itse olen ollut mopokursilla kouluttajana. Mainiota hommaa 15-vuotiaiden kanssa. Kyllä hekin oppivat vaikka mitä ja nopeasti, kunhan hieman kehuu ja antaa hyviä ohjeita.

Tuostapa tuli mieleeni tanssija Isadora Duncanin kuolema. Hän kuoli, kun pitkä kaulahuivi takertui avoauton pyörään ja kuristi hänet.Ladadude sanoi:Muistithan sanoa kurssillasi että kuljettaja ja matkustaja eivät saa käyttää samaa kaulahuivia samaan aikaan
Katsoin kauhuissani erästä tyttökaksikkoa joka nousi kypärät päässä skootterimopon selkään ja kiepautti yhteisen kaulahuivin...
wellu_76 sanoi:Kun itse muutama vuosi sitten olin mp-korttia suorittamassa, jäi eräältä teoriatunnilta ns. opettajan katkeranoloinen lausahdus: "Olette valinneet erittäin kalliin harrastuksen, kaikki maksaa, bensat, varusteet, etc." Pikkasen jäin ihmettelemään ko. lausahdusta.
.
.