• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto vs moottoripyörä

sanoi:
Toisin kuin Partanen mainitsi, kisapyörään saa kaskon. Valitettavasti se on vain ns. osakasko, eli ns. palo-, hirvi- ja varkausvakuutus. Toki sellainen siihen saadaan, mutta todennäkököisyys, että se kaatosi jälkeen varastetaan tai että törmäät siinä yhteydessä hirveen, on aika pieni. Omia mokiasi se ei valitettavasti korvaa.
Luuletko todella, että mua kiinnostaa kuulla millaiset reunaehdot teillä on siellä radalla? Mut on haastettu ajamaan kilpaa ja en todellakaan halua sellaista jarrua mukaani, joka sulla on selvästi matkassa.

Ööööh... vakuutusyhtiö ei myönnä kolarikaskoa Jyken (eikä kenenkään muunkaan, edes MotoGP) ratapyörään, ihan omalla riskillä siellä kaikki ajetaan. Ei se rahan menetyksen pelko ratapyörällä ajavaa jarruta, itsesuojeluvaisto sen sijaan saattaa, mutta siihen ei edes kasko auttaisi.

Ensin sä olit mun mielestä huvittava absurdissa vänkäyksessäsi, nyt olet vain ärsyttävän tyhmä.

sanoi:
Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen.
Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.

Kuvitteletko, että meitä oikeasti kiinnostaa niin paljon nähdä sun häviö, että maksetaan 2-3 päivän Alastaron ratavuokra + varaudutaan korvaamaan Jykelle sen pannutettu pyörä....

Dream on, Pelle.

Joskus saa mitä tilaa ja joskus taas ei. Tällä kertaa pelle sai roolinsa, mutta jäi sitten ilman haluamaansa maksutonta kilpailuviikonloppua. Joku raja kerjätessäkin.

Jos kisaan ensi kaudella mieli tekee, niin ahkeraa treenausta, niin ei tarvitse valitetella ylipainoaan ja vielä ahkerampaa työn tekoa, niin ei tarvitse julkisesti kerjätä.

Toivottavasti Skyline-kuski saa itsensä radalle. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun onnettoman nettiuhoajan räpellyksen katsominen. Niitä olen sadoittain nähnyt näiden vuosien ajan ja uutta ei olisi luvassa.

Jukka
Jaahas ja nyt Skyline-kuski. Mikset haasta joskus jotain sellaista jota vastaan olet oletusarvoisesti alakynnessä? Niin miehet tekee.

Ei, kyllä tässä on puhtaasti kyse siitä, että ajamista enemmän vihaan häviämistä ja uskon todellakin, että tällä sun pyörällä pystyy kahden päivän jälkeen rikkomaan tuon Jukan ajan. Ja kasko + kunnon ajovermeet + varaosia ihan siitä syystä, että varmasti nuppaan ainakin kerran.
Voi pieni poika parka. Herää!!!!
Väitteesi omasta nopeudestasi esim. Jukkaan verrattuna ei ole saanut uskoa osakseen edes sen vertaa, että kellään olisi herännyt pienintäkään epäilystä kisan lopputuloksesta. Älä siis edes unissasi kuvittele, että muut alkaisivat toteuttaa noita sun "tähtiesiintyjä"-toiveitasi. Luulet itsestäsi liikoja.

Jos Jukka on, kuten kirjoitat, surkean hidas ja sinä suhteellisen nopea, niin tule ja näytä se tai tuki suusi. Punaisia mattoja levitellään todella paljon suuremmille persoonille.

Pellen paikka on täällä aina vapaana ja aina sinne myös löytyy vapaaehtoisia, kuten sinä. Juttu pysyy tosin yleensä komedian puolella, mutta nyt tuo kerjäämisesi muuttaa sävyä tragediaksi.

Ei, kyllä tässä on puhtaasti kyse siitä, että ajamista enemmän vihaan häviämistä ja uskon todellakin, että tällä sun pyörällä pystyy kahden päivän jälkeen rikkomaan tuon Jukan ajan. Ja kasko + kunnon ajovermeet + varaosia ihan siitä syystä, että varmasti nuppaan ainakin kerran.
Kun nyt olet hävinnyt tämän keskustelun, kuinka ajattelit purkaa vihasi ja olisiko joku meistä ehkä sen kohde. Olet hävinnyt, 6-0. Fakta.

Minä saatan olla hidas radalla, sinä tunnut olevan elämässä yleensä vähän hidas. Ilmeisesti tietoisuuteesi ei ole valunut sitä, että Jyrkin pyörä on puhdas kilpavehje. Sellaiseen ei saa vakuutusta Suomessa, joka korjaa jonkun töpökäden nuuppailut. Lloydsilta saa, omavastuu tosin luokkaa pyörän hinnan verran, joten järkeä ei liene ja hintakin sitä luokkaa, että persaukista huimaa.

Mene nyt ihan oikeasti jo nukkumaan. Sinä kerroit olevasi suhteeellisen nopea, minä taas onnettoman hidas. Olisit saanut selvästi minun pyörää paremman laitteen allesi, mutta ei, et uskonut itseesi. Kokeile mennä vaikka illalla baariin ja uhoa pystyväsi juomaan 15 snapsia tulematta humalaan. Ehkä joku uskoo ja tarjoaa ja voit sitten ovelana juoda ilmaiseksi ja sitten kolmen jälkeen tehdä cola-ollit ja todeta "liian hapokasta". Nyt oli tämä juttu sulle vähän liian hapokasta ja sait itsestäsi pellen, jota tultiin eri foorumeilta katsomaan siinä missä Cola-Olliakin. Kohta kukaan ei enää sinua muista, hei hei ja hyvää yötä.

Jukka

Joskus saa mitä tilaa ja joskus taas ei. Tällä kertaa pelle sai roolinsa, mutta jäi sitten ilman haluamaansa maksutonta kilpailuviikonloppua. Joku raja kerjätessäkin.

Jos kisaan ensi kaudella mieli tekee, niin ahkeraa treenausta, niin ei tarvitse valitetella ylipainoaan ja vielä ahkerampaa työn tekoa, niin ei tarvitse julkisesti kerjätä.

Toivottavasti Skyline-kuski saa itsensä radalle. Se on paljon mielenkiintoisempaa kuin jonkun onnettoman nettiuhoajan räpellyksen katsominen. Niitä olen sadoittain nähnyt näiden vuosien ajan ja uutta ei olisi luvassa.

Jukka
Jaahas ja nyt Skyline-kuski. Mikset haasta joskus jotain sellaista jota vastaan olet oletusarvoisesti alakynnessä? Niin miehet tekee.
Nyt oli pakko puuttua peliin.

Jukka haastoi sinut ja omien sanojesi mukaan olet häntä nopeampi kuski. Ainakin keskustelun alkuvaiheessa sanoit olevasi aika nopea ja Jukka olevan hidas.

Jukka
Jukkahan haastaa joka ainut kerta kun menee cuppi kisoja ajamaan... Jukan ei vain tarvii sitä täällä foorumilla toitottaa. Toisaalta Skylleri mies itse tarjoutui tulemaan kokeilemaan asiaa ja Jukka kohteliaasti kertoi miten se on mahdollista ja missä. Tietääkseeni ei mistään haastamisesta ollut kyse. Jos nyt vain ottaisit sen sen lusikan käteen ja lusikoisit keittämäsi puuron suihisi ja vastaisit sinulle tarjottuun tilaisuuteen todistaa taitosi ja tietosi siitä miten hyvin tunnet moottoripyörän pidon rajat ja olisit todella nopea paikassa jossa et vaaranna ulkopuolisia.

Voi voi Legend,näissä pyöräpiireissä on totuttu siihen että kun haasteen heittää niin siihen pitää olla valmis vastaamaan.Noilla tarjotuilla ehdoilla Sinulla olisi ollut pelimiehenä kaikki eväät pistää Jukka tosi tiukille. Ja jos ja kun tappio tulee sen saa reilussa pelissä kuitattua kolmella sanalla; Olin väärässä,sorry. Muut olisi pitäny sua edelleen pelimiehenä,nyt menetit syystä tai syyttä maineesi. Pitää vaan tiedostaa se että aina joku on nopeampi,taitavampi tai parempi jossain asiassa. Ei se sen ihmeellisempää ole.Tämä maailma on vaan sellainen että kun puhuu suurella suulla niin joku takuuvarmasti nappaa siitä kiinni. Puolet tästä org,in porukasta olisi kiljuen ottanut tilaisuudesta vaarin,tarjottu laite olisi ollut sellainen ettei me päästä ikinä vetämään edes rännin väliä sellaisella.

Taas ymmärryksessä ja muistissa vikaa? Skyline-kuskia en haastanut, hän ilmoittautui itse. Lue, jos et osaa, pyydä jotain apuun.

Ja sinuun nähden minä olen alakynnessä. Itsehän olet kertonut minun olevan onnettoman hitaan ja myönsin sen ja sinä taas suhteellisen nopea. Vielä tarjottiin paljon parempi pyörä kuin omani. Eikös tuo nyt sitten tarkoita sitä, että olen selvästi alakynnessä?

Nyt olisi pikku commoduksen aika mennä tihrustamaan jonnekin muualle. Sinä et kiinnosta minua. Olen nähnyt kaltaisiasi jo niin paljon. Skylinea kanssa ajelu kiinnostaa, koska pääsin tuon leikin makuun sunnuntaina. Tuo autokaan ei oletusarvoisesti kovin altavastaaja. SM-tason kuski ruorissa ja ennätys 1:19 tuolla radalla.

Jukka

Ööööh... vakuutusyhtiö ei myönnä kolarikaskoa Jyken (eikä kenenkään muunkaan, edes MotoGP) ratapyörään, ihan omalla riskillä siellä kaikki ajetaan. Ei se rahan menetyksen pelko ratapyörällä ajavaa jarruta, itsesuojeluvaisto sen sijaan saattaa, mutta siihen ei edes kasko auttaisi.

Ensin sä olit mun mielestä huvittava absurdissa vänkäyksessäsi, nyt olet vain ärsyttävän tyhmä.

sanoi:
Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen.
Mulle ei tarjottu muuta kuin pellen osuus. Ihan oikea tarjous tulee siinä, kun kaiken tämän vittuilun jälkeen keräätte tarvittavat rahat kokoon ja saan rauhassa tutustua pyörään/rataan sellaisissa olosuhteissa, jossa kaikki on mahdollista.

Kuvitteletko, että meitä oikeasti kiinnostaa niin paljon nähdä sun häviö, että maksetaan 2-3 päivän Alastaron ratavuokra + varaudutaan korvaamaan Jykelle sen pannutettu pyörä....

Dream on, Pelle.
Juu juu, tiedän miten se menee, mutta jos mut haastetaan ajamaan kilpaa ja tiedän nuppaavani ainakin kerran, niin parempi jättää sitten, vaikka ajamatta. Jukka voi mun puolestani ajaa 460 ratapäivää kaatumatta, mutta se myös näkyy hänen vauhdistaan. Opettelisi ressukka edes jarruttamaan.

Voi voi Legend,näissä pyöräpiireissä on totuttu siihen että kun haasteen heittää niin siihen pitää olla valmis vastaamaan.Noilla tarjotuilla ehdoilla Sinulla olisi ollut pelimiehenä kaikki eväät pistää Jukka tosi tiukille. Ja jos ja kun tappio tulee sen saa reilussa pelissä kuitattua kolmella sanalla; Olin väärässä,sorry. Muut olisi pitäny sua edelleen pelimiehenä,nyt menetit syystä tai syyttä maineesi. Pitää vaan tiedostaa se että aina joku on nopeampi,taitavampi tai parempi jossain asiassa. Ei se sen ihmeellisempää ole.Tämä maailma on vaan sellainen että kun puhuu suurella suulla niin joku takuuvarmasti nappaa siitä kiinni. Puolet tästä org,in porukasta olisi kiljuen ottanut tilaisuudesta vaarin,tarjottu laite olisi ollut sellainen ettei me päästä ikinä vetämään edes rännin väliä sellaisella.
Ei se nyt kuitenkaan niin mene, että hyppäät vieraan pyörän/pyörätyypin selkään ja ajat täysin tuntemattomalla radalla suht kokenutta kaveria päihin. Tai, jos se on jengin käsitys reilusta pelistä, ni sit on kyl aika outo käsitys.

Ei se nyt kuitenkaan niin mene, että hyppäät vieraan pyörän/pyörätyypin selkään ja ajat täysin tuntemattomalla radalla suht kokenutta kaveria päihin. Tai, jos se on jengin käsitys reilusta pelistä, ni sit on kyl aika outo käsitys.
Mikset aja sillä omalla Gixserilläsi. Kaipa se sentään on tuttu.
Ja kun olet sentään suht nopeakin, niin mollaamasi Jukka saanee tauluun Trumpallasikin.

Ei se mene niin, se on ihan totta.Mutta olisiko kuitenkin ollut tyylikkäämpää ottaa tarjous vastaan kuin asettaa tolkuttomia ehtoja. Voit toki olla suhteellisen nopea,en sitä epäile,mutta samalla olisit nähnyt mitä se tarkoittaa jatkuvasti rataa kiertävää kaveria vastaan.Olen muutaman kerran ollut radalla jo parikymmentä vuotta sitten lopettaneen kaverin kanssa ja aina tulee pataan puhtaasti.Hän vain on yksinkertaisesti paljon taitavampi pyörän kanssa kuin minä.

hehe, kansalle sirkushuveja.

Ois kyl kiva ku ne järkkäis Ringillä kakspyöräsille jonkun kunnon testi mahdollisuuden tai sit vaikka kisan.
Kyseessä on kumminkin rata, joten se on sit kuskista kiinni, jos ei uskalla vääntää tuppea. En lähtis tolle linjalle ettei siel uskalla ajaa k vaarallista, rata ku rata, jos kuski ei uskalla ajaa siellä limitillä, ni siinä tapauksessahan se auto on nopeampi, jos pyörällä ei päästä samoihin aikoihin.

Myöskin "ei noita 200 000e autoja lasketa", totta helvetissä lasketaan, jos ne on katulaillisia (joku corvettehan tossa oli jossain vaiheessa mainittu).

Näiden seikkojen valossa en lähde itse allekirjoittamaan, että pyörä on aina radalla nopeampi kun auto, vaikka toivoisin, että joku tarpeeks hurjapää vois esim. Ringillä kellotetut ajat kirjottaa uusiks.

Ja mua ei saa todistamaan yhtään mitään, hidas ku etana sekä autolla että pyörällä.

peace and out!

Ei ole mun mielestä outo käsitys reilusta pelistä. Minulle annettiin viime vuonna tuollainen tilaisuus PM-kisoissa Ruotsissa. Outo rata, outo pyörä ja samalla viivalla mukana mm. tämän vuoden GP-villikorttilainen. Olin viidestoista ja annettiin ymmärtää, että tulokseni oli pettymys. Silti koin reiluksi, että sain edes yrittää.

Kovaa on vääntö, kiintoisaa luettavaa.

Tässä moto vs auto asiassa on yksi perustekijä koko paketin teho-painosuhde.jos moto on kuskin kanssa n. 300kg ja tehoja löytyy 180hp on lukema 0,6.
Jotta auton, joka painaa esim 1500kg kuskin kanssa, tehopainosuhde on sama täytyy hevosia olla 900.

Tasatilanteessa tulee esiin rengasasiat, en tiedä mihin laskennalliseen sivuttaiskiihtyvyyteen Ratapyörällä päästään, mutta vakioautoilla ilman isompia siipiä ei mennä kovin pitkälle yli 1g. vs f1 4-5g.

Vakiopyörä vie vakioautoa 9-1.

Legendin juttu on uhoa, jos kaveri ei nyt satu oleen se Mika tai Vesa.

Kyllä se on kova paikka
033102bebe_1_prv.gif
noille kotilokuskeille
033102ass_1_prv.gif
kun prätkä pätkii mennen tullen kotilon
sport05.gif

-menkää pojat kiristelemään turboruuvejanne
smile_org.gif

Jukka

Terve,

Kiitoksia kovasti tästä tarjouksesta mutta tällä kertaa jätetään väliin. Perusteluina lähinnä täysin outo rata jonka jarrutuspaikkoja en saa mitenkään kahden lämmittelykierroksen aikana selville. Vastauksia tähän vääntöön tarvitaan ja niitä myös tehtaillaan mutta jos täysin ummikkona lähden ajamaan niin asian ydin katoaa. Yrityksen puutteesta ei voi kuitenkaan syyttää. Tulipahan tuossa neuvoteltua jo toista kuljettajaakin joka radan tuntisi ja faktana osaisi kalustoani käskeä mutta valitettavasti lauantai päivä tulee liian nopeasti. Toista autoakin kaavailtiin mutta ei. Radan tuntevaa kuskia ja 600cc prätkälle edes näennäisesti pärjäävää kalustoa ei ensi lauantaiksi minun tai kaveripiirini hoteista löydy.

Jos vain sopii niin asiaan palataan vielä uudestaan. Joko tänä syksynä ja jos ei muu auta niin sitten vasta ensi kesänä. Sen verran mielenkiintoinen pikkuprojekti tämä kuitenkin on, että ehdottomasti tämä pitää toteuttaa. YV tavoittaa tai asiaa voidaan jatkaa myös sähköpostilla.

Petri Pukkanen
app@dnsf.org

Mikä on "putkiviritteinen" Skyline? 600hp? Kaikki alle 800hp skylinestä on teeskentelyä?
baaa.gif

Meillä voisi olla kamera tuohon käyttöön. Pyydän broidia ottamaan sen mukaan. Hän on tulossa kisaan mekaanikoksi.

Putkiviritteinen tarkoittaa tässä tapauksessa autoa johon on vaihdettu ilmanputsarit ja isompi pakoputki. Tehdas lupaa vakiolle autolle 280hp (206kw).

Joten 600hp ei ylity eikä varsinkaan 800hp.

Mikä on "putkiviritteinen" Skyline? 600hp? Kaikki alle 800hp skylinestä on teeskentelyä?
baaa.gif

Meillä voisi olla kamera tuohon käyttöön. Pyydän broidia ottamaan sen mukaan. Hän on tulossa kisaan mekaanikoksi.

Putkiviritteinen tarkoittaa tässä tapauksessa autoa johon on vaihdettu ilmanputsarit ja isompi pakoputki. Tehdas lupaa vakiolle autolle 280hp (206kw).

Joten 600hp ei ylity eikä varsinkaan 800hp.
Toivottavasti tosiaan pääset radalle joko tänä tai tulevana vuonna pyörää vastaan.

Back