• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Auto vs moottoripyörä

Tässä tulee tarjous josta Legendsi ei pysty kieltäytymään: Saat mun R1:sen käyttöösi Motoparkissa ensi sunnuntaina (kisan jälkeen), kun ajat kisan Jukkaa vastaan. Tehdään sopimus minkä mukaan korvaat vauriot (jos niitä nyt noin taitavalle kuskille voi tulla) ja saat allesi pyörän jolla pitäisi mennä 1:27 vallan helposti (pyörä menee, mä en). Ja vie varmasti noita sunkin läsk..eiku rimmattua roppaas taatusti riittävällä kiireellä. Eikä tarte alkaa pulttaamaan Jukalle lisärekvisiittaa ku saat jo riittävän tehoeron ja alustan mikä kestää vertailun jopa Jukan R6R:n vakioalustaan.

Mikäli teille ei ole mitään sitä vastaan, ehdotan harjoitteluajaksi 10-11.7.2009 klo 09:00-21:00 ja itse ajanottoon lauantaita 12.7 klo 12:00-13:00. Ja, jos nyt kävisi niin onnettomasti, että ajanottohetkellä sataa/rata on märkä, niin harjoittelun aikana tehty paras aika kelpaa. Edelleen, mikäli aikani on Jukkaa huonompi, voidaan katsoa todistetun, että; "Prätkä on maantiellä kaikissa olosuhteissa autoa nopeampi." ja päinvastoin; "Auto on maantiellä joissain olosuhteissa prätkää nopeampi.".

Älkääkä nyt turhaan luulko, että aion jänistää tästä hommasta, vaan ilmestyn Alastaron radalle 10.07.2009 klo 09:00 katsomaan mitä olette saaneet aikaan. Teitä on niin monta, että kyllä te siinä onnistutte.
Kuinka ajattelit saada ihmiset vakuuttuneiksi tuosta "kahden päivän harjoittelusta", jos päivämäärä on vuoden päästä?

Uskottavuutta lisäisi, jos harjoittelisit vain neljä päivää, eli ke-to-pe-la ja sunnuntaina olisit Motoparkissa.

Tässä tulee tarjous josta Legendsi ei pysty kieltäytymään: Saat mun R1:sen käyttöösi Motoparkissa ensi sunnuntaina (kisan jälkeen), kun ajat kisan Jukkaa vastaan. Tehdään sopimus minkä mukaan korvaat vauriot (jos niitä nyt noin taitavalle kuskille voi tulla) ja saat allesi pyörän jolla pitäisi mennä 1:27 vallan helposti (pyörä menee, mä en). Ja vie varmasti noita sunkin läsk..eiku rimmattua roppaas taatusti riittävällä kiireellä. Eikä tarte alkaa pulttaamaan Jukalle lisärekvisiittaa ku saat jo riittävän tehoeron ja alustan mikä kestää vertailun jopa Jukan R6R:n vakioalustaan.

Tämä ihan vain siksi kun eihän kukaan malta odottaa tätä kohtaamista koko talvea ja toisekseen voisin jo vaihtaa pyörääkin ni täystuhokaan ei haittaa. Maksu vain etukäteen ettei tartte perikunnan kanssa alkaa vääntämään.

Tää on tietty pettymys sulle kun ei oo Moto GP -pyörä, mutta älä käytä tätä korttia ja loukkaa mun herkkiä tunteita, ethän. Kaikki jotka tuntee mun mopon TIETÄÄ  
wink.gif
että sillä ei voi hävitä kusiaiselle, joten varmasti paras tarjous sulle tähän asti.
Lämmin kiitos tarjouksesta. Harkitsin asiaa yön yli ja tätä pyöräasiaa lukuunottamatta (pyörä kelpaa) pysyn edelleen vaatimuksissani siitä, että kisa/ajanotto suoritetaan kesällä Alastarolla, saan mahdollisuuden tututustua rataan ja pyörääsi veloituksetta kahden päivän ajan sekä käyttöön annetaan samat vermeet kuin huippukuskeilla (ajopuku + varaosat + tiimin tuki + kasko).

Jukan tilanne on silleen avoin, että hän ei ilmeisesti halua ottaa niitä 'merkityksettömiä' neljänkymmenen kilon lisäpainoja mukaansa, joten pitäydytään sitten siinä, että yritän tuon Jukan 1:28 ajan alittamista ja Jukka itse voi toimia tuon ajan makkaranmyyjänä. Pelkästään ratamaksuja tarvitsette yli 4000 euron arvosta, joka kyllä pitäisi onnistua runsaan lipunmyynnin yms. oheistoiminnan ansiosta.

Ja viimeinen reilunpelin ehto tässä on se, että sinä tai joku muu kaveri ajatte tuolla pyörällä ennen harjoittelun alkamista taululle ajan 1:21 tai paremman, jotta voin varmistua sen olevan sellaisessa vireessä, jolla kisaa oikeasti ajetaan.

Mikäli teille ei ole mitään sitä vastaan, ehdotan harjoitteluajaksi 10-11.7.2009 klo 09:00-21:00 ja itse ajanottoon lauantaita 12.7 klo 12:00-13:00. Ja, jos nyt kävisi niin onnettomasti, että ajanottohetkellä sataa/rata on märkä, niin harjoittelun aikana tehty paras aika kelpaa. Edelleen, mikäli aikani on Jukkaa huonompi, voidaan katsoa todistetun, että; "Prätkä on maantiellä kaikissa olosuhteissa autoa nopeampi." ja päinvastoin; "Auto on maantiellä joissain olosuhteissa prätkää nopeampi.".

Älkääkä nyt turhaan luulko, että aion jänistää tästä hommasta, vaan ilmestyn Alastaron radalle 10.07.2009 klo 09:00 katsomaan mitä olette saaneet aikaan. Teitä on niin monta, että kyllä te siinä onnistutte.
Muuten ihan hyvä, mutta Alastarossa on rata auki 10-20 ja sitä ei muuten muuteta muulla kun ympäristökeskuksen luvalla. Ja toisekseen sinulle on tarjottu mahdollisuutta ajaa ensi sunnuntaina Motoparkissa niin miten olet yön yli miettinyt tarjousta ajaa Alastarossa ensi kesänä? Uskomatonta, mutta ilmeisesti totta...  
biggrin.gif

Lämmin kiitos tarjouksesta. Harkitsin asiaa yön yli ja tätä pyöräasiaa lukuunottamatta (pyörä kelpaa) pysyn edelleen vaatimuksissani siitä, että kisa/ajanotto suoritetaan kesällä Alastarolla, saan mahdollisuuden tututustua rataan ja pyörääsi veloituksetta kahden päivän ajan sekä käyttöön annetaan samat vermeet kuin huippukuskeilla (ajopuku + varaosat + tiimin tuki + kasko).

Jukan tilanne on silleen avoin, että hän ei ilmeisesti halua ottaa niitä 'merkityksettömiä' neljänkymmenen kilon lisäpainoja mukaansa, joten pitäydytään sitten siinä, että yritän tuon Jukan 1:28 ajan alittamista ja Jukka itse voi toimia tuon ajan makkaranmyyjänä. Pelkästään ratamaksuja tarvitsette yli 4000 euron arvosta, joka kyllä pitäisi onnistua runsaan lipunmyynnin yms. oheistoiminnan ansiosta.

Ja viimeinen reilunpelin ehto tässä on se, että sinä tai joku muu kaveri ajatte tuolla pyörällä ennen harjoittelun alkamista taululle ajan 1:21 tai paremman, jotta voin varmistua sen olevan sellaisessa vireessä, jolla kisaa oikeasti ajetaan.

Mistä luulet saavasi kaskon tuohon laitteeseen? Onnea yritykselle, sellainen kun ei taida olla mahdollista.

Ja minkään tiimin tuki ei sua tuossa ajamisessa tule auttamaan, ei ne sitä kierrosaikaa tee, vaan ihan muut seikat sen tekee.
smile_org.gif

Ja vuodessa ehdit treenaamaan jo huomattavasti enemmän kuin kaksi päivää kyseistä rataa, joten reilusta pelistä ei voida puhua likimainkaan....

Ja tuossahan vaan katsotaan kuinka kova on "suhteellisen kova" kuski. Eihän tuossa autoa ja moottoripyörää nyt keskenään verrata.

Tuossa nyt ehkä näkee sen, että mihin prätkällä pystyy, jos kuski ottaa edes hiukan tosissaan ja rata on tyhjä. Eli matkapyörällä samaa tahtia kuin vaikkapa näillä autoilla:
Niin, tosta on kuitenkin vielä se puoli minuuttia vakio Corveten aikaan...
Parhaiten vertailuu onnistuu, kun laitetaan vehkeet samana päivänä samalle radalle. Muutoin muuttuvia tekijöitä on liikaa. Jukka teki näin, ja olen kyllä vakuuttunut siitä, että tuo rata-Audi on nopeampi Alastarolla kuin yksikään vakio Corvette.

Kuten Barthikin kertoi, niin tuossa tourinki-bemarissakin olisi ollut varoja vielä reippaampaan menoon. Kaippa siitä olisi voinut keskijalan ottaa pois ja koittaa myös ilman kameratelinettä kunnon renkailla..

Parhaiten vertailuu onnistuu, kun laitetaan vehkeet samana päivänä samalle radalle. Muutoin muuttuvia tekijöitä on liikaa. Jukka teki näin, ja olen kyllä vakuuttunut siitä, että tuo rata-Audi on nopeampi Alastarolla kuin yksikään vakio Corvette.

Kuten Barthikin kertoi, niin tuossa tourinki-bemarissakin olisi ollut varoja vielä reippaampaan menoon. Kaippa siitä olisi voinut keskijalan ottaa pois ja koittaa myös ilman kameratelinettä kunnon renkailla..
No sinähän olet aina ollut nimenomaan faktoja aina lyömässä pöytään. Ei noi ole mitään faktoja että mahdollisesti pystyisi tai ei. Fakta kuitenkin on se että vetellä on menty se 7:26 ja parhaat pyörien ajat on siinä 7:50 nurkilla. Ilmeisesti ringillä kaupasta ostettava vakioauto on kuitenkin pyörää nopeampi ? Alastarossa ei.

EDIT: Niin tosiaan, vakio Viper ACR 7:22 eli vielä vetteäkin nopeampi.

"Ja viimeinen reilunpelin ehto tässä on se, että sinä tai joku muu kaveri ajatte tuolla pyörällä ennen harjoittelun alkamista taululle ajan 1:21 tai paremman, jotta voin varmistua sen olevan sellaisessa vireessä, jolla kisaa oikeasti ajetaan."

Superbike 2007 Kari Vehniäinen Yamaha 1.19.885

Tuo riittänee varmistukseksi. Samaisella pyörällä ajettu rataennätys.

No sinähän olet aina ollut nimenomaan faktoja aina lyömässä pöytään. Ei noi ole mitään faktoja että mahdollisesti pystyisi tai ei. Fakta kuitenkin on se että vetellä on menty se 7:26 ja parhaat pyörien ajat on siinä 7:50 nurkilla. Ilmeisesti ringillä kaupasta ostettava vakioauto on kuitenkin pyörää nopeampi ? Alastarossa ei.

EDIT: Niin tosiaan, vakio Viper ACR 7:22 eli vielä vetteäkin nopeampi.
Tuo Jukan ajo oli faktaa. Kuten aikaisemmin kerroin, niin vertailemalla jotain Ringin aikoja netistä muuttuvia tekijöitä on ihan liikaa.

Kaippa siellä pyöräkuski pääsee melkoisesti kovempaa kuin tuo matka-Bemarilla ajettu 7.57s, jos sitä tosissaan yritetään. Vaan eipä nähtävästi ole yritetty.

Vähän tuntuu kummalliselta toi selitys. Kyllähän maailmasta reikäpäisiä kuskeja löytyy. Onhan sitä olemassa Isle of Man - ajotkin, joka on varmaan vielä vaarallisempaa touhua. Eikä tässä kannata mitään historiaa alkaa tuijottamaan mitä on ollut tai ei ole ollut 15 vuotta sitten.

En millään lailla väitä mitään, ihmettelen vaan tuota asiaa.
Motoparkin rataennätys on ollut vuonna 1993 huonompi kuin 1:30, nyt 1:24.

Seuraavaksi prosenttimatematiikan pariin. n. 7 % hitaammin on menty, itse asiassa vähän enemmän, mutta olkoot.

7 min 49 sek on 469 sek

469 sek/1,07 = 438 = 7 min 18 sek

Motoparkin rata ja tuo rata ovat säilyneet siitä ajoista muuttumattomina, kuskit, pyörät, renkaat ja mahdolliset sääolosuhteet eivät. Jatkakaa spekulointeja vaikka ette olisikaan koskaan kummallakaan radalla ajaneet tai ylipäätään koskaan ajaneet.

Jukka

Seuraavaksi prosenttimatematiikan pariin...
Jatkakaa spekulointeja vaikka ette olisikaan koskaan kummallakaan radalla ajaneet tai ylipäätään koskaan ajaneet.
Alastarolla on tullut käytyä, ringillä ei. Edelleenkään en väitä mitään, pelkästään ihmettelen asiaa. Onhan se nyt kummallista että ringi, jota pidetään jonain pyhäinvaelluspaikkana ei kukaan ole ajanut juuri tuota 7:50 kovempaa tahtia virallisesti saatika epävirallisesti.

Noilla prosenttilaskuilla ei kyllä ole mitään arvoa. Jatketaan spekulointia, kivahan tästä on keskustella  
033102beer_1_prv.gif

EDIT: Hyvä Legend ! Ennustan tästä ketjusta orgin historian pisintä jos vaan kaikki pysyvät mukana leikissä.

Vähän tuntuu kummalliselta toi selitys. Kyllähän maailmasta reikäpäisiä kuskeja löytyy. Onhan sitä olemassa Isle of Man - ajotkin, joka on varmaan vielä vaarallisempaa touhua. Eikä tässä kannata mitään historiaa alkaa tuijottamaan mitä on ollut tai ei ole ollut 15 vuotta sitten.

Jäi vielä mainitsematta, jos et aiemmasta keskustelusta huomannut, että pyörillä ei pääsee ajamaan tyhjillä testipäivillä kuten autot, vaan nykyiset ajat on kellotettu turistien seassa ajelemalla.
Alastarolla on tullut käytyä, ringillä ei. Edelleenkään en väitä mitään, pelkästään ihmettelen asiaa. Onhan se nyt kummallista että ringi, jota pidetään jonain pyhäinvaelluspaikkana ei kukaan ole ajanut juuri tuota 7:50 kovempaa tahtia virallisesti saatika epävirallisesti.

Noilla prosenttilaskuilla ei kyllä ole mitään arvoa. Jatketaan spekulointia, kivahan tästä on keskustella  
033102beer_1_prv.gif

EDIT: Hyvä Legend ! Ennustan tästä ketjusta orgin historian pisintä jos vaan kaikki pysyvät mukana leikissä.
Voisiko tuosta löytyä selitystä ihmettelyysi?

Nyt vaadit jo samaa mitä huippukuskeilla. Huippukuskeilla (Rossi jne) on paikalla tavaraa ja henkilökuntaa enemmän kuin mitä meidän toimintamme vuosibudjetti (koko kilpailuorganisaatio) antaa jälkeen. Itselläni ei ole vielä näiden vuosien aikana näkynyt mekaanikkoja saati muuta tiimiä. Omilla on menty ja tultu.

Olet näppäränä pikku googlettajana löytänyt tiedon siitä, että radan aukioloajat ovat 10-20, joten voit nyt vetäytyä koska et pääsekään harjoittelemaan 9-21. Varmuudeksi olet vielä laittanut harjoittelupäiväksesi lauantain, jolloin paikalle on kaavailtu SM-kisaa (uuvatti varmaan ajattelee, että nyt sitä päivääkin siirretään Speed Triple-miehen kunniaksi). Toisin kuin Partanen mainitsi, kisapyörään saa kaskon. Valitettavasti se on vain ns. osakasko, eli ns. palo-, hirvi- ja varkausvakuutus. Toki sellainen siihen saadaan, mutta todennäkököisyys, että se kaatosi jälkeen varastetaan tai että törmäät siinä yhteydessä hirveen, on aika pieni. Omia mokiasi se ei valitettavasti korvaa.

Älä poika lässytä enää. Sinulle tarjottiin nyt tilaisuus. Sinä et tarttunut siihen. Olisit voinut silmä kovana katsoa Jyrkin ajon ja tarkkailla tapahtuuko pyörälle sen jälkeen mitään muutoksia ja olisit samantien voinut lähteä ajamaan minua vastaan vaikka olisin antanut tasoitusta ajamalla kisan ja kisassa hieman ihminen väsyy.

Kaltaisiasi pellejä on nähty aivan riittämiin. Yrität lypsää lisää ja kerjätä almuja kuin kolmen sentin ***ra baarissa pilkun lähestyessä. Tuollaisten tyhjänpäiväisten lässyttäjien kaava on aina sama. Ensin annetaan ymmärtää, että ollaan tosi kovia, sitten tulee tilaisuus näyttää ja lisää ehtoja, aikatauluja siirretään ja ruinataan lisää kun ei ole edes omasta takaa mitään. Minua ei kiinnosta sooloajosi. Minua olisi kiinnostanut ajaa samaan aikaan, viereisistä ruuduista lähtien kisa kanssasi. Sinusta ei ollut siihen, ei vaikka mahdollisuus ylivertaisella kalustolla tarjottiin.

Illalla voit katsella vaikka YouTubesta videota ja voit omien mielikuvitusystäviesi kera hihitellä kuinka menisit varmasti paljon kovempaa, kummallakin laitteella. Ehkä paikallisessa joku jaksaa juttujasikin kuunella tovin, toivosta että saisi vaivan palkakseen ryypyn.

Hyvää yötä ja hauskoja fantasioita unimaailmaasi.

Jukka

Motoparkin rataennätys on ollut vuonna 1993 huonompi kuin 1:30, nyt 1:24.

Seuraavaksi prosenttimatematiikan pariin. n. 7 % hitaammin on menty, itse asiassa vähän enemmän, mutta olkoot.

7 min 49 sek on 469 sek

469 sek/1,07 = 438 = 7 min 18 sek

Motoparkin rata ja tuo rata ovat säilyneet siitä ajoista muuttumattomina, kuskit, pyörät, renkaat ja mahdolliset sääolosuhteet eivät. Jatkakaa spekulointeja vaikka ette olisikaan koskaan kummallakaan radalla ajaneet tai ylipäätään koskaan ajaneet.

Jukka
Itte on tullu ajeltua sekä Motoparkissa että Ringillä. Kyllä uskoisin kuitenkin sen suurimman syyn Ringin MP-aikojen "vaisuuteen" olevan se, että siellä ei juuri prätkillä tyhjällä radalla ajella, eikä kukaan täysjärkinen vedä siellä limiteillä.

MAN-saarella ajellaan tosiaan kisaa, jätkät vetää tosissaan. Laitetaan Ringille prätkäkisa pystyyn, niin eiköhän silloin nähtäisi mihin siellä pääsee. Vaan ihan järkevistä syistä siellä ei prätkäkisoja ajeta. Eli oikeasti nähtäisiin varmasti melkoinen kasa ruumiita.

Kyllä mä lähden omalla autollani kokeilemaan prätkää vastaan samoilla säännöillä mitä topicin alkupäässä oli. Oon ihan tavallinen jamppa joka on joskus kokeillut kilpaa ajamista autolla ja omaan noin 15ke arvoisen auton joka on Suomen kilvissä. Auton viritysastetta voi verrata tehdasprätkään johon on laitettu slipari.

Luultavasti otan pleksiin mutta se ei ole pointti. Haluan tehdä sen tieteen nimissä.
Minkälaisella kalustolla olet liikkeellä? Viikonloppuna sitten vaan Motoparkkiin!
Houkutteleva tarjous.

Kalustona olisi jo moneen kertaan tässäkin topicissa puhuttu Skyline. Auto on tosiaan putkivireinen ja alusta on rata-ajoon sopiva. Ei missään nimessä niin nopea kuin jo kilpailtu Audi mutta lähinnä se voisi antaa hieman osviittaa kuinka paljon se prätkälle sitten oikein jää. Loppuu jossittelut molempiin suuntiin eikä kenenkään tarvitse enään tarjota auto vs. MP taisteluihin Skyline korttia kun homma olisi testattu. Mä tiedän et tulee kuonoon mutta kiinnostaa itseänikin kuinka paljon.

Jos sopii niin harkitsen vielä hetken, että ehdinkö huoltaa auton ratakuntoon ennen viikonloppua. Renkaat on sileet, jarrunesteet ja öljyt pitäisi vaihtaa. Kiinnostaa silti kyllä. Minä päivänä ajo suoritettaisiin ja tuleeko mulle vedosta kuluja?

Valitettavasti en ole koskaan Motoparkissa ajanut joten tasoitusta tulee sitä(kin) kautta, Alastarolla kykenisin tasaisempiin kierrosaikoihin.

K1200S on 70 kiloa painavampi ja tehojakin vähemmän kuin riisimopojen tonnisissa. Ja kardaanivetoinen myös.
Tämmöinen vekotin jää vain kahdeksan sekuntia Ringin mp-rataennätyksestä ensimmäisellä yrittämällä.
Youtuubissahan on myös video, jossa väitetään Gikserillä ajettavan 7.38. En ole katsonut koko videota, joten en osaa sanoa pitääkö paikkaansa, mutta samaan aikaan on muutakin porukkaa radalla.

Houkutteleva tarjous.

Kalustona olisi jo moneen kertaan tässäkin topicissa puhuttu Skyline. Auto on tosiaan putkivireinen ja alusta on rata-ajoon sopiva. Ei missään nimessä niin nopea kuin jo kilpailtu Audi mutta lähinnä se voisi antaa hieman osviittaa kuinka paljon se prätkälle sitten oikein jää. Loppuu jossittelut molempiin suuntiin eikä kenenkään tarvitse enään tarjota auto vs. MP taisteluihin Skyline korttia kun homma olisi testattu. Mä tiedän et tulee kuonoon mutta kiinnostaa itseänikin kuinka paljon.

Jos sopii niin harkitsen vielä hetken, että ehdinkö huoltaa auton ratakuntoon ennen viikonloppua. Renkaat on sileet, jarrunesteet ja öljyt pitäisi vaihtaa. Kiinnostaa silti kyllä. Minä päivänä ajo suoritettaisiin ja tuleeko mulle vedosta kuluja?

Valitettavasti en ole koskaan Motoparkissa ajanut joten tasoitusta tulee sitä(kin) kautta, Alastarolla kykenisin tasaisempiin kierrosaikoihin.
Sunnuntaina on kisat ja kisaorganisaatiolla silloin päätösvalta radalla tapahtuvasta toiminnasta ja itse en voi siihen puuttua, kilpailupäivien ajaksi jäävään itseni kaikesta toiminnasta pois.

Perjantaina ja lauantaina on treenit. Jonnekin iltapäivään tuollainen koitos voidaan pistää. Jos parempaa vastustajaa ei löydy, niin voi itse tuonkin ajaa, oma pyöräni ainakin vakio.

Aikaa tuo syö 2 x lämmittelykierroksen ja vaikka 3 x näytösajon verran, eli 5 x 2 min lähellä totuutta = 10 min.

Ilmoita kumpi päivä käy, niin väsäillään aikataulua sen verran sitten jompana kumpana päivänä ja tiedotetaan porukkaa aamulla.

Meidän puolelta mitään laskua ei lähde. Treeniaikaa ei ole tarjota, siitä ei kisoihin treenaavat pitäisi. Siltä varalta, että autosi kusee öljyt radalle, ajoitettaisiin tuo loppupäivään ja jos niin käy, niin olet siellä talkoissa rataa harjaamassa vaikka keskiyöhön asti. Rata on auki 11-18, joten joku 17.45 oleva aika olisi kaikille paras. Tällöin klo 17 alkavia ryhmiä voitaisiin lyhentää viidellä minuutilla.

Netissä en välttämättä roiku 24/7 vaikka toisinaan siltä vaikuttaakin, joten tekstiviestin voi tyrkätä varmistukseksi numeroon 050 359 7204. Hommaa vielä jostain kamera/-t ja laitetaan autoosi. Omaan pyörääni viritän etu- ja takakameran.

Säännöt samat kuin tuolla Alastarolla, eli pyörä lähtee auton takaa. Pyörällä oma maaliviiva ja autolla omansa ja jos välimatka lyhenee pyörä on nopeampi ja jos kasvaa, auto oli nopeampi. Jos jompi kumpi ajaa ulos, ajo keskeytetään punaisilla lipuilla välittömästi. Tämä puhtaasti turvallisuussyistä. Jos itse ajan pyörällä, en aja autosta ohi ellei nopeusero ole täysin selvä. Ei kiinnosta vähääkään ajatus takarenkaassa roikkuvasta metallikasasta ja jos kyseessä katsottaisiin olevan kilpailu, niin lisenssi ei olisi voimassa tai voitaisiin jopa perua. Laittomiin kisoihin en ota osaa, joten kyseessä olisi vain näytösajo, ei ajanottoa, ei palkintoja.

Vahvistuksen tarvitsen viimeistään torstai-iltaan klo 22 mennessä. Sen jälkeen puhelin sammuu ja latailen akkuja seuraavan päivän treeneihin.

Jukka

Eli tällä tasolla puhtaasti fiilis ratkaisee, pidon äärirajoilla mennään vain kun tehdään virheitä. Homman aloittaessani vuonna 2005 otin tavoitteekseni tiputtaa joka vuosi sekunnin kierrosajasta. Tavoitetta pidettiin naurettavana. Toisaalta otin tavoitteekseni salitreenin aloittaessani ja penkkitulokseni ollessa 50 kiloa, 10 kiloa lisää per vuosi. No, sekin kuulosti naurettavalta, mutta tällä hetkellä tuloksen pitäisi olla 270 kg ja siihen vielä puolimatkassa.
Toistaiseksi olen onnistunut keskimäärin tuossa..

Jukka
minusta kymmenen kiloa vuodessa lisää punttipenkkipunnerrsutulokseen ei ole kovinkaan naurettavaa, enemmänkin erittäin realistista. sitten kun aletaan päästä naturaalina yli 140 - 150 kilon tuloksiin, niin sen jälkeen Jukan painoisella kymppi per vuosi voi olla tiukkaa, ellei taas aleta kasvattamaan massaa tai oteta käyttöön muita epäeettisiä konsteja. tämä taas ei koske nykyisiä penkkipaitanostoja. hyvällä paidalla siihen treenannut penkkaaja saa siitä raskaimmissa sarjoissa hyötyä jopa 50 - 150 kg vs. paidatta penkkaus. hulluimmat laittavat sitten kaksi tai kome jäykkää paitaa päällekkäin niin, että tangon alaslaskemisessa tarvitaan apuja rinnalle saakka. se on mielestäni hieman välinepelleilyä, tai ei hiemankaan. ainoastaan arvostan penkissä RAW-nostoja, ilman mitään välineitä. sama koskee kyykkyä ja maveakin.

meni vähän offtpiciksi, mutta kyllä se prätkä on lähes saletisti aina kuskista riippuen tietysti, niin alustanlaadusta kuitenkaan riippumatta, nopein verrattuna nelipyöräiseen. asfalttiradalla tosin f1 ja vastaavat ei-katulailliset prototyyppiautot menevät siipiensä down forcen ansiosta mutkan niin paljon lujempaa, että.. samoin myös dtm kilpurit. siivillä ja koteloinneilla niitäkin pidetään mutkissa painavina ja onhan ne keveitä kuitenkin.

alkuperäisessä väännössä oli kyse vakiokuntoisesta katulaillisesta autosta vastaan moottoripyörä, joka on myös täysin vakio tai kaupasta vedetyssä kunnossa kuitenkin suunnilleen tai aivan.

voidaan siis ajaa lumella, jäällä, soralla, speedwayradalla, asfalttiradalla, mutkatiellä, ruuhkassa, moottoritiellä, kaupungissa jne. ja aina prätkä on nopeampi mitään katulaillista jopa viritettyä autoa. siis jopa kusiainen on nopeampi hurjaa kipuria. tosin busa ei ole lumella nopeampi jäärata-autoa, ainakaan jos busassa on normaalit kesäkaturenkaat alla.

myös trialpyörä on maastossa, metsässä varmasti nopeampi kuin mikään offroad-auto. samoin enduro. jne.

Kyllä mä lähden omalla autollani kokeilemaan prätkää vastaan samoilla säännöillä mitä topicin alkupäässä oli. Oon ihan tavallinen jamppa joka on joskus kokeillut kilpaa ajamista autolla ja omaan noin 15ke arvoisen auton joka on Suomen kilvissä. Auton viritysastetta voi verrata tehdasprätkään johon on laitettu slipari.

Luultavasti otan pleksiin mutta se ei ole pointti. Haluan tehdä sen tieteen nimissä.
Minkälaisella kalustolla olet liikkeellä? Viikonloppuna sitten vaan Motoparkkiin!
Houkutteleva tarjous.

Mikä on "putkiviritteinen" Skyline? 600hp? Kaikki alle 800hp skylinestä on teeskentelyä?
baaa.gif

Meillä voisi olla kamera tuohon käyttöön. Pyydän broidia ottamaan sen mukaan. Hän on tulossa kisaan mekaanikoksi.

Back