• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Aloittelijan päiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja viltsu81
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Onnea inssiin, turhaa sitä jännittelee.. mutta minkäs sille voi.
biggrin.gif

Inssin alkuun 44h 15min... Eipä oo jännittäny näin paljon vähään aikaan..

Jarrutusta oon pyöritelly mielessä koko ajan ja onneks maanantaina on kaks viimeistä ajotuntia ennen koetta joten saa vielä treenata. Mulla taitaa olla ongelmana se etten uskalla runtata etujarrua tarpeeksi vaan liu'uttelen sitä turhan paljon. Tää juontaa juurensa tod.näk. maastofillareista, joissa olemattoman kevyt perä ja ylitehokkaat levyjarrut on saanu monesti aikaan sen että pyörä pysähtyy ja meikäläinen jatkaa matkaa. Täytyy vaan koittaa riistäytyä irti noista vanhoista tottumuksista ja hoitaa maanantai kunnialla kotiin!

Hyvää viikonloppu kaikille, nyt
033102beer_1_prv.gif
Se on muuten tehokas treeni se viimeinen kertaus ennen inssiä. Varmaan saat siinä hiottua varman tavan hoitaa homma kotiin.

Minulla oli koulun pyöränä tosiaan abseilla varustettu ER6-kawa. Ihan jo ensimmäiseen täysjarrutukseen löin päähäni, että siinä on sitten absit ja ne toimii. Opettaja vakuutti, että kyseinen pyörä ei mene keulan kautta ympäri, jos yläruumiin pitää jäykkänä ja kädet suorana. Joka jarrutuksessa kahvasta täysi rutistus ja rengas pätkien pysähdys. Loppua kohden sitten hokasin, että se pyörä pysähtyy vaaditussa matkassa käsittämättömän helposti eikä mitään lähellekään lukkojarrutusta tarvita. Myös sateen kastelema piha inssin aikaan oli ok.

Suosittelen, että koitat muutaman kerran lukita sen etupään hitaasta vauhdista. Nykäiset pyörän vaikka vaan terävästi lukkoon ennalta päättäen, että löysäät. Tutkit siten millaista voimaa se vaatii, että pyörä lukkiutuu (/perse nousee).

Muista vaatia opettajalta, mitä haluat treenata, jos opettaja ei itse tarpeitasi huomaa. Itse treenasin esimerkiksi pujottelua pyörimällä rinkiä kumpaankin suuntaan pitkiä aikoja.

Onnea!

Joo, tsemppiä inssiin viltsu81:lle.

Tänään muuten pyöri toinen batlaxi takana n.400km ja pintaa jäi vielä muihinkin ajoihin..
wink.gif

Jarrutusta oon pyöritelly mielessä koko ajan ja onneks maanantaina on kaks viimeistä ajotuntia ennen koetta joten saa vielä treenata. Mulla taitaa olla ongelmana se etten uskalla runtata etujarrua tarpeeksi vaan liu'uttelen sitä turhan paljon. Tää juontaa juurensa tod.näk. maastofillareista, joissa olemattoman kevyt perä ja ylitehokkaat levyjarrut on saanu monesti aikaan sen että pyörä pysähtyy ja meikäläinen jatkaa matkaa. Täytyy vaan koittaa riistäytyä irti noista vanhoista tottumuksista ja hoitaa maanantai kunnialla kotiin!
Ekkönää koskaan tehojarrutellu maastofillarilla silleen ett eka törkkäsit perseen taakse? Ts painopiste niin taakse kun mahollista.
Koska jos sä lippaat etunakin yli, nii se tarkottaa vaan sitä ett sulla on painopiste liian edessä.
Jos painopiste on tarpeeks takana, nii sit etunakki menee lukkoon, ja jos ett hellitä, niin se luistaa alta sivulle ennemmin tai myöhemmin ja sit sä oot levynä.

T: semistoppie A-inssijarrutuksessa

Inssin alkuun 44h 15min... Eipä oo jännittäny näin paljon vähään aikaan..
Toi oli muuten melko jännittävää, hyvin palautu viime syksy mieleen kun tätä threadia luin
smile_org.gif
Noilla viimesillä ajotunneilla just ennen inssiä saat kuule hyvän draivin päälle jatkaa sen inssin kans. Itte otin pari extratuntia alle koska pujottelu ei meinannu luontua kunnolla, vasemmalle kääntyminen oli paljo vaikeampaa (pääs joku klikki). Jostain se rentous kuitenki inssiin löyty ja kortti tuli. Syksyn ja talven sitte kärvistelin ja kyttäsin pyöriä kevääksi...

Mutta nyt on viikko ajeltu omalla pyörällä (n. 350km) ja on se pirun komiaa!
biggrin.gif
Pientä totuttelua vaatii, koska kortin ajoin Kawasaki ER 6:lla oma pyörä on customi, + tässä välissä tämä puoli vuotta ilman ajoa...

Onnea inssiin viltsu!

inssi-ETA: 25h:10min... Antaa olla! Oon miettiny pääni puhki tota koetta ja alkaa v*tuttamaan koko homma jo ennen kuin se edes alkaa
biggrin.gif

Tänään en enää funtsi koetta vaan otan ihan rennosti ja jätän huomisen kohtalon sekä olemattoman harjoittelun varaan. Menee sitten läpi jos on mennäkseen, nähdäkseni mulla on paremmat mahdollisuudet läpäistä se koe jos oon hyvin levännyt, itsevarma ja rento, saatika että käyn stressin varjolla mielessä läpi niitä tehtäviä koko pirun illan, nukun hiton huonosti ja meen p*askanjäykkänä huomiseen koitokseen...

Svahnm:lle unohtui kaupanteon yhteydessä sanoa että renkaissa on kyllä palautusoikeus jos jotain feelua löytyy, mutta kiva kuulla että setti pelittää
062802jumpie_prv.gif

inssi-ETA: 25h:10min... Antaa olla! Oon miettiny pääni puhki tota koetta ja alkaa v*tuttamaan koko homma jo ennen kuin se edes alkaa
biggrin.gif

Tänään en enää funtsi koetta vaan otan ihan rennosti ja jätän huomisen kohtalon sekä olemattoman harjoittelun varaan. Menee sitten läpi jos on mennäkseen, nähdäkseni mulla on paremmat mahdollisuudet läpäistä se koe jos oon hyvin levännyt, itsevarma ja rento, saatika että käyn stressin varjolla mielessä läpi niitä tehtäviä koko pirun illan, nukun hiton huonosti ja meen p*askanjäykkänä huomiseen koitokseen...
Hyvin se menee... Ei siitä suotta kannata ressata! Ei muutakun tsemppiä inssiin!
thumbs-up.gif

tietää ainakin että on hyvin valmistautunut, jos jännittää. Sillä jos ei olisi valmistautunut, niin eihän sitä jännittäisi.

tietää ainakin että on hyvin valmistautunut, jos jännittää. Sillä jos ei olisi valmistautunut, niin eihän sitä jännittäisi.
Tosin mulla on ainakin silleen, että jos en ole varma jostain, niin sitä herää epäilyksiä ja alkaa hermostuttaa ja jännittää yms. Jos tiedän että homma on hanskassa, niin kaikki sujuu rennosti ilman mitään jännityksen aiheuttamia kommelluksia.

biggrin.gif

Svahnm:lle unohtui kaupanteon yhteydessä sanoa että renkaissa on kyllä palautusoikeus jos jotain feelua löytyy, mutta kiva kuulla että setti pelittää  
062802jumpie_prv.gif
Joo, rennosti vaan, kyllä ne tehtävät menee omalla painollaan sitten kun niitä alkaa suorittaa. Ilmatkin suosii huomista, niin ei tartte märällä vääntää eikä kuitenkaan hikoilla.

Huomenna iltapäivällä oot jo gikserin selässä.
thumbs-up.gif

biggrin.gif

062802jumpie_prv.gif
asenne kutakuinkin kunnossa...
homma menee parhaiten ku menee inssiin silleen hälläväli meiningillä...jossei nyt ni sitte ens kerralla..
niiku katja tossa sanoi...kuhan löytyy rentous niin hyvin menee..

ja pitää muistaa et inssi on pikkasen kans tuuripeliä...

peukkuja ny kuiteskin
smile_org.gif

Viime kesältä kun omaa inssiä muistelen, niin katsastajaa odotellessa sanoin opettajalle, että oikein vi... hatuttaa että jännittää niin paljon.
smile_org.gif

Sitten itse kokeen aikana ei enää muistanut jännittää ollenkaan kun piti keskittyä ajamiseen
biggrin.gif

Ja kun pirun pujottelusta oli selvinnyt, niin sen jälkeen koko hommahan oli ihan silkkaa hupiajelua
sport05.gif

Eli se on se odotus aina pahinta... ja joka tapauksessa kannattaa aina muistaa, ettei se ole mikään ainutlaatuinen tilaisuus.
thumbs-up.gif

Jaahas, nätti ilma...maa valkoisena ja ihan lunta tulee kuin aattona konsanaan (ainakin täällä idässä).
mites sen inssin kanssa?

Ite lähdin aamulla pyörällä kouluun kun ripsi vain vähän vettä ja juuri kun pääsin perille sade yltyi lumipyryksi, siinä sitten pieni tuumailutupakki ja pyörä oli pakko ajaa siinä sohjossa katokseen lähelle suojaan ja kaverin autossa itse himaan. Huomenna samaisen kamun kyydillä kouluun (kun kerran arskan pitäs paistaa ja lämpöä olla) ja pyörällä pois.

Oli mielenkiintoista kokea tuokin sohjo-lumipyry skenaario pyörän päällä, vaikkakin ja onneksi, hyvin lyhyt matka (siihen katokseen).

Meinasin vetää lipat kun nousin kanttikiven yli parkkipaikalle ja toiset kun meinasi tuo sivuseisontatuki jäädä huonosti.

Lupaavaa toimintaa.
kaboom.gif

Viltsulle ja muillekin tiedoksi että Helsingin Moottoripyöräilijäkerholla on hyvät talvisäilytystilat ja Avoimet ovet yleisölle ensi lauantaina 19.4.2008.
Ensimmäisessä viestissä näköjään jo kyseltiin talvisäilytystiloja.

Katso lisätiedot täältä.
http://lyhytlinkki.net/?9tc2nq2t

Pekka
omg.gif
omg.gif
omg.gif

Eihän se tänne vielä tuu juhlii. Eka ajelee vähän ja sitten vähän lisää ja aamuyöstä sitten tulee kertomaan hyvät uutiset
biggrin.gif

Back