Totta helvetissä tulee. Typerä kysymys. En itse henk.koht. tiedä mitä siinä kohtaa tekisi, jos omalla hölmöilyllä aiheuttaa toisen ihmisen kuoleman tai loukkaantumisen/ vammautumisen.entäpä jos se henki meneekin joltakin muulta kuin itseltä?Nyt olen sen huomannut että kyllä tottakai näitä otsikoita tulee kun ihmiset ei ole koskaan koskenutkaa pyörää ja heti vaa kilokiksereitä alle. Totta helvetissä siinä tulee ruumiita. Itse sen olen ainakin hyväksynyt, että jos joku menee pieleen ja henki lähtee, minkä sille silloin voi, se on ikävää. Mutta siihen astimimmosia on tietoiset riskit ilman, että niillä vaarannetaan muita?Yhdyn tähän täysin. Näin minäkin sen ajattelin. Täällä foorumilla riittää opettajia, onneksi on muitakin etten joudu yksin koulun penkille.Nilliti nälläti.1. Vaihda sitten pyörää.1) Fakta; Vaikka kuinka lupaan itselleni etten hurjastele, niin kypärän päähän saatuani olen kuin ori kevätlaitumilla. Eikä tämä edes johdu minusta, se johtuu pyörästä!
2) Ajan "kovaa" vain tutuilla teillä joissa tiedän ettei risteävää liikennettä ole ja mutkien paikat on tarkasti tiedossa.
3) Ajan "kovaa" vain tutuilla motaripätkillä, joissa mutkat on ennustettavissa +200 vauhdeissa.
4) En koskaan kikkaile, enkä ajele huomattavaa ylinopeutta taajamissa taikka ei-tutuilla teillä.
2. Onko muunkin liikenteen sijainti tiedossa?
3. Kts. kohta 2.
4. "Huomattavaa ylinopeutta"? Mikä on "ei huomattava ylinopeus"?
Liikennekasvatus taitaa olla vähän hakusessa...
![]()
Kyykky ostetaan sitä varten, että sillä pidetään hauskaa.
Hauskan pito tarkoittaa kyykkypyörän ollessa kyseessä sitä IMO, että sillä ajetaan kovaa. Välillä motarin pätkällä tai muulla hiljaisella tiellä otetaan se mitä siitä lähtee irti. Omassa pyörässä se tarkoittaa ainakin 270 km/h:ssa mittarin mukaan. Kovempaa en ole vielä uskaltanut antaa mennä. Pyörä kyllä kulkisi.
Käydään ajamassa mutkapätkiä. Kovaa. Syöksytään niihin pimeisiin mutkiin ja kantataan sen mitä oma perse antaa myöten. Pyörä kääntyisi vielä enemmän.
Nämä on siitä loistavia vehkeitä, että kuskissa tulee rajat enemmin vastaan kuin pyörässä. Joka kaudella opit enemmän ja enemmän siitä vehkeestä. Se on mahtavaa. Samaan et pääse Hondan hölöpölö vehkeillä tai jollain HD-rutkulla. Kasawian Er-femma on vitsi verrattuna näihin.
Ceecee ottaa tietoisia riskejä vaarantamatta muita. Ainakin puheiden mukaan. So what? Mutta kiitettävää kansalaisaktiivisuutta sinulta. Tulisitko pitämään meille autokoulun lunttaamalla läpipäässeille yksityistunteja tuosta liikennekasvatuksesta, kun sinulta se näyttää sujuvan?![]()
ottikos Edward J. Smith sitten sellaisen tiedostamattoman riskin?
Mistäs tämän tietää etukäteen.+? Samalla vois kattella tulevan lauantain lottonumerotkin...
Ei täällä mitään opettajia ole.
On vain joukko tumpeloita, jotka ovat onnistuneet pysymään jo jonkin aikaa harrastuksensa kanssa hengissä ja yrittävät siirtää tätä tietotaitoa muilekkin, jottei heistä tulisi iltalehden uutista.
vaikeaahan se vain on kun on suuret sieraimet ja mieletön imuteho
plop-plop...![]()
tuleeko syyllisyydentuntoja jos todetaan tapahtuman aiheuttajaksi?
pystyykö elämään sen kanssa?
vihanneksena sängyssä...niinkin voi käydä.
Sen takia itse pyrin hölmöilemään yksikseni, koska joukossa tuppaa tyhmyys tiivistymään ja tulee ylilyöntejä.