Peking sanoi:Ajatko oikeasti 20000km kaudessa?
Mulla ei tule lähellekkään, vaiks ens vuodelle on noin 6000km reissu + muut ajot siihen päälle. 20K tuntuu kyl tosi paljolta, ajaako monikin niin paljon.. sitten mä oon kyllä ihan sunnuntai motoristi. Jos ajatellaan normi motoristia joka ei aja moottoripyörällä muualle kuin kesäkaudella silloin tällöin lyhyitä matkoja niin 3000km on kai monelle ihan riittävästi.
Viittauksen linkissä olleeseen -70 -80 lukujen lahja A-kortin saajien pitäisi mun mielestä käydä pakosta joku kurssi. Ei voi olla niin että esim. mun mutsi lähtis tosta prätkällä vaan ajelemaan. Kaikkeen muuhun satsataan ja hintaa nyhdetään sekä vaikeutetaan moottoripyöräilijöiden elämää mut just se mihin tarttis lisäpanostusta jää tyystin ilman huomiota.
Jos ajaisi tänä vuonna pelkät kodin ja työpaikan väliset matkat touko, kesä ja elokuussa sekä tekisi heinäkuussa normiprätkämatkan niin tulisi jo noista kilometrejä 14000.
Viime vuonna tosin ei tullut käytettyä prätkää kuin hupiajeluihin ja kolme pidempää retkeä (keväällä käynti Kilpisjärvellä, kesäkuussa työmatka Oslon kautta Tronheimiin ja heinäkuun lopulla Kirkkoniemi ja Lakselv niin tulihan noita ajeluita tuostakin

Pänttäsin toki liikennesääntöjä omatoimisesti kirjallisia varten ja selvisin tuurilla niin kauan, että opin pysymään hengissä liikenteessä.Kaikki eivät tosin selvinneet...