Toivottavasti Piipu tai MattiR ei ottanu mun vinkkejäni siinä välipysähdyksellä yllytyksenä ylinopeuteen, meinaan uskokaa tai älkää, mä en ajanu tollakaan lenkillä ku +10km/h yli rajotuksen, vaikka se piipun silmissä ehkä näytti tosi hurjalta vauhdilta...
Ja todellakaan en kannusta ketään ylinopeuksiin, jokainen ajakoon sitä vauhtia kun tykkää.
Mun edellä ajanut Cagiva(?)-kuski päästeli just sopivaa vauhtia, oli hyvä peesailla, ku kaveri näytti edellä, mihin mutkat kääntyy.
Toisinaan meinasi käydä 40-60-alueilla sitä, että ruuvaa vaan enemmän kaasua, kun ajattelee ajavansa kiinni sitä kärkeä. Tosin valtaosin sitte niilläki pätkillä maltto rauhottaa ja ajaa sen +10km/h, mulla kun ei oo varaa ottaa edes niitä rikesakkoja...
Ja kun kuitenkin kaikkia odotettiin siellä risteyksissä ja paikkaa ryhmän sisällä pääsi sujuvasti vaihtamaan, ni mikäs siinä oli ajellessa. Mun kokemukseni siis lauantaiajelulta.
Mitä nyt sitte loppupätkällä piipua yritin säikytellä mutkaohituksella, mut se on rautanen mimmi, eikä peljästyny yhtään...
Tuo keltaliivien käyttäminen ryhmän vetäjällä ja viimeisellä lienee toteuttamiskelponen idea, ettei kukaan mee ahistelemaan viattomia, täysin ulkopuolisia motoristeja ja osaa tulla takasin "oman" joukon luokse...
Ja ei tarvii niissä risteyksissä miettiä, että onko viimeinenkin tullut, ku sillä on sitte se liivi päällä, lisäksi tuo että tosiaan erottaa siitä sitte sen oman porukkansa...
Joten tämä kiittää, oli kivaa ja ens kesänä uudestaan, kyytiläinen ilmotti myös olevansa tyytyväinen reissuun ja mä sain arvokasta kokemusta matkustajan kanssa ajamisesta.
Yks juttu jäi vaivaamaan, sillon ku olin viimesenä jonossa... Olisiko mun pitänyt siirtyä keskelle kaistaa blokkaamaan muu liikenne siksi aikaa, ku muut mun edestä olis päässy takas liikenteeseen pysäkiltä? Näinhän olisi saanut estettyä autojen tuleminen väliin sekoittamaan... Tästä en huomannu äkkilukemalta mitään mainintaa tuolla Bajahillin ohjeissakaan...
Eipä tuolla nyt hirveän suurta merkitystä ole, kun kuitenkin niissä risteyksissä odotellaan, mutta olishan se ollu kiva ajaa taajamaosuudet koko ryhmä yhdessä nipussa.
Kaikenkaikkiaan kuitenkin erikiva reissu, toivottavasti näitä jaksetaan järkätä ens kesänäkin!