Nytkin ajeltiin "ihan hieman" ylinopeutta, mutta mielestäni homma toimi erittäin hyvin, kun kärki jaksoi odotella risteyksissä.
Roikuin porukan keskivaiheilla ja yksin ajaessa vauhti olisi ollut huomattavasti hitaampi. Nyt oli hyvä hakea tuntumaa, kun voi edellä ajavan selästä ja jarruvalosta (harvoin..) arvioida kaarteita ja sopivaa nopeutta.
Summa summarum: Vauhdikas ryhmäajo kehittää varmasti tällaisen aloittelijan taitoja ja lisää turvallisuutta normaaliin ajoon.
Pyrin eilen ajelemaan letkan keulilla sellaista nopeusrajoitus- max.+25 nopeutta niin, että kortti säilyy jos jäätelökauppiaat yllättävät.
Nopeutta koetin pitää yllä sen verran, että kaikki nauttivat menosta, eikä kenenkään tarvitsisi alkaa ajelemaan takana yhdellä kädellä, aikansa kuluksi vihellellen ja puiden latvoja katsellen
Ei ole ainakaan minulle mikään itse tarkoitus kaahottaa ajotaidon rajoilla vaan ajaa sillä tavalla rennosti, että itestä meno tuntuu varmalta ja on hallinnassa.
Toki nopeampien perässä ajosta oppii, kunhan ei valitse liian nopeeta peesattavaa.
Voin kyllä lähteä mielelläni (vaikka ensi viikoloppuna) sellaiselle rajoitusten mukaan "paraatiajo" tyyppiselle ajoreissullekin, jossa letka pyritään pitämään koossa koko ajan.
Muodostetaan jono kuten Matti R ehdotti: reitin tuntevan vetäjän takana ajavat hitaimmat kuskit ja siitä nousevassa "nopeusjärjestyksessä" nopeimmat viimeisenä.
Pääasia kun tuossa hommassa on kuitenkin mun mielestä hyvä porukka ja yhdessä ajeleminen