• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoseuraa, part two

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piipu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No niin tälläista...just kotiuduin sairaalasta ja saldona oli keskeltä katkennut solisluu ja verijälki aivoissa ja Pauliinalla murtunut käsi....KIITOKSIA ERITTÄIN PAlJON KAIKILLE huolenpidosta ja toiminnasta tilanteessa...
bowdown.gif
 Kiitoksia myös ajoreissusta oli erittäin mukavaa ajaa ...
Tietääks kukaan miten sille  Kawalle kävi?
Palaan illalla foorumille ku toi kipu nyt vetää petiin....

Hyvä kuulla teistä. Toipumisia ja tsemppiä kummallekin. Siitä pyörästä soitettiin vak. yhtiööön ja muistaakseni Sjöberg niminen hinausfirma nouti sen pois heti. Mutta joku varmaan muistaa kuka soitti sinne yhtiöön. Otahan rauhallisesti.

Timo/ sv650

Toivottavasti Piipu tai MattiR ei ottanu mun vinkkejäni siinä välipysähdyksellä yllytyksenä ylinopeuteen, meinaan uskokaa tai älkää, mä en ajanu tollakaan lenkillä ku +10km/h yli rajotuksen, vaikka se piipun silmissä ehkä näytti tosi hurjalta vauhdilta...
wink.gif

Ja todellakaan en kannusta ketään ylinopeuksiin, jokainen ajakoon sitä vauhtia kun tykkää.

Mun edellä ajanut Cagiva(?)-kuski päästeli just sopivaa vauhtia, oli hyvä peesailla, ku kaveri näytti edellä, mihin mutkat kääntyy.
bowdown.gif

Toisinaan meinasi käydä 40-60-alueilla sitä, että ruuvaa vaan enemmän kaasua, kun ajattelee ajavansa kiinni sitä kärkeä. Tosin valtaosin sitte niilläki pätkillä maltto rauhottaa ja ajaa sen +10km/h, mulla kun ei oo varaa ottaa edes niitä rikesakkoja...
biggrin.gif

Ja kun kuitenkin kaikkia odotettiin siellä risteyksissä ja paikkaa ryhmän sisällä pääsi sujuvasti vaihtamaan, ni mikäs siinä oli ajellessa. Mun kokemukseni siis lauantaiajelulta.

Mitä nyt sitte loppupätkällä piipua yritin säikytellä mutkaohituksella, mut se on rautanen mimmi, eikä peljästyny yhtään...
biggrin.gif

Tuo keltaliivien käyttäminen ryhmän vetäjällä ja viimeisellä lienee toteuttamiskelponen idea, ettei kukaan mee ahistelemaan viattomia, täysin ulkopuolisia motoristeja ja osaa tulla takasin "oman" joukon luokse...
wink.gif

Ja ei tarvii niissä risteyksissä miettiä, että onko viimeinenkin tullut, ku sillä on sitte se liivi päällä, lisäksi tuo että tosiaan erottaa siitä sitte sen oman porukkansa...

Joten tämä kiittää, oli kivaa ja ens kesänä uudestaan, kyytiläinen ilmotti myös olevansa tyytyväinen reissuun ja mä sain arvokasta kokemusta matkustajan kanssa ajamisesta.

Yks juttu jäi vaivaamaan, sillon ku olin viimesenä jonossa... Olisiko mun pitänyt siirtyä keskelle kaistaa blokkaamaan muu liikenne siksi aikaa, ku muut mun edestä olis päässy takas liikenteeseen pysäkiltä? Näinhän olisi saanut estettyä autojen tuleminen väliin sekoittamaan... Tästä en huomannu äkkilukemalta mitään mainintaa tuolla Bajahillin ohjeissakaan...
nixweiss.gif

Eipä tuolla nyt hirveän suurta merkitystä ole, kun kuitenkin niissä risteyksissä odotellaan, mutta olishan se ollu kiva ajaa taajamaosuudet koko ryhmä yhdessä nipussa.
lookaround_orig.gif

Kaikenkaikkiaan kuitenkin erikiva reissu, toivottavasti näitä jaksetaan järkätä ens kesänäkin!
thumbs-up.gif
062802moto_prv.gif

No niin tälläista...just kotiuduin sairaalasta ja saldona oli keskeltä katkennut solisluu ja verijälki aivoissa ja Pauliinalla murtunut käsi....KIITOKSIA ERITTÄIN PAlJON KAIKILLE huolenpidosta ja toiminnasta tilanteessa...
bowdown.gif
Kiitoksia myös ajoreissusta oli erittäin mukavaa ajaa ...
Tietääks kukaan miten sille Kawalle kävi?
Palaan illalla foorumille ku toi kipu nyt vetää petiin....
huh kiva kuulla et ootte himas!täytyy myöntää et aika huolissaan täs on oltu miten teille kävi...
hinausauto sen vei...mun mielestä aprilia kuski/jiivee hoiti homman...jos muistan oikein....löytyy ketjusta kattele sieltä....lepäilkää...ja ilmotelkaa mitä kuuluu!!

Olen samaa mieltä monen muun kanssa siitä,että jokainen ajakoon omaa tahtiaan,oli se sitten vähän nopeampi tai hitaampi kuin muilla.Jokaisen tulisikin ajaa aina omien taitojen,vältytään monelta turhalta vahingolta!Itse nautin vauhdin hurmasta,mutta ajan aina niin että tiedän homman olevan hanskassa;jos se tarkoittaa sitä että olen jonkun tiellä,vasemmalta pääsee merkkiä antamalla ohi!

Joku mainitsi porukalla ajamisessa sen että on hyvä ajaa toisen perässä oudoilla pätkillä esim.mutkiin..Yhdyn lauseeseen!Paremmilta ja vanhemmilta harrastajilta oppii aina hirveästi uutta,kuten ajolinjoja.Täytyykin antaa kiitos launtaina edelläni ajaneille herroille,vauhti oli reipasta mutta kuitenki sellaista että pystyi ajamaan lähestulkoon koko ajan niin että näki mihin mutka kaartuu ja mikä on hyvä nopeus siihen!

Täällä on varmasti paljon porukkaa jotka ovat käyneet radalla ajamassa,tässä siis tiedustelu heille;
Miten pääsee yleensäkkin ajamaan radalle?
Pitääkö kuulua johonkin kerhoon vai voiko sinne mennä muiden mukana ilman jäsenyyttä?
On kai suoritettava ns.pääsykoe,ennen kuin saa ajaa?
Onko ensikertalaisille oma "ryhmä"?

Haluaisin käydä ajamassa ja opettelemassa uutta!
Kiitos valmiiksi jo vaivannäöstä vastauksiin!
bowdown.gif

Toivottavasti Piipu tai MattiR ei ottanu mun vinkkejäni siinä välipysähdyksellä yllytyksenä ylinopeuteen, meinaan uskokaa tai älkää, mä en ajanu tollakaan lenkillä ku +10km/h yli rajotuksen, vaikka se piipun silmissä ehkä näytti tosi hurjalta vauhdilta... :;
min en välitä muitten vauhdeista...mun käsi vääntää mun mopon nopeutta....
biggrin.gif
kaikki jotka mun takana ovat ajanéet tietävät mun erityisongelmaksi mutkat....
tounge.gif
ja must on kiva katella muitten ajolinjoi ja miten hienosti ne menee mutkiin...kai sinne radalle pitäis ens vuonna uskaltaa mennä...ni sais tuntumaa mutkiin...
nii ja toinen mun vika on et jään tuijottelee ihanii maisemii
inlove.gif
ja mutkat meinaa hyvin nopeesti vaihtuu suoriks
tounge.gif

mie en ymmärrä tätä kauheeta hössötystä nyt näist nopeuksist
saa semmosen kuvan et tääl on jotai kolmeesataa vedelty...pois se meistä

talktohand.gif

Täällä on varmasti paljon porukkaa jotka ovat käyneet radalla ajamassa,tässä siis tiedustelu heille;
Pitääkö kuulua johonkin kerhoon vai voiko sinne mennä muiden mukana ilman jäsenyyttä?

bowdown.gif
onhan tos etusivul muistaakseni vasemmas reunas joku rata juttu mist voi blokata....eli orggihan niitä myöskin järkkää...ja olen ymmärtänyt että voi olla kolmeki ryhmää...hitaat ,silt välit ja nopeemat.....ja täällähän on erikseen se rata foorumi käy tsekkaa sielt
062802moto_prv.gif

sanoi:
Olen samaa mieltä monen muun kanssa siitä,että jokainen ajakoon omaa tahtiaan,oli se sitten vähän nopeampi tai hitaampi kuin muilla.Jokaisen tulisikin ajaa aina omien taitojen,vältytään monelta turhalta vahingolta!Itse nautin vauhdin hurmasta,mutta ajan aina niin että tiedän homman olevan hanskassa;jos se tarkoittaa sitä että olen jonkun tiellä,vasemmalta pääsee merkkiä antamalla ohi!

Joku mainitsi porukalla ajamisessa sen että on hyvä ajaa toisen perässä oudoilla pätkillä esim.mutkiin..Yhdyn lauseeseen!Paremmilta ja vanhemmilta harrastajilta oppii aina hirveästi uutta,kuten ajolinjoja.Täytyykin antaa kiitos launtaina edelläni ajaneille herroille,vauhti oli reipasta mutta kuitenki sellaista että pystyi ajamaan lähestulkoon koko ajan niin että näki mihin mutka kaartuu ja mikä on hyvä nopeus siihen!

Radalle pääsee kuka vaan
smile_org.gif
esimerkiksi ORG ja Mp-foorumi järjestää ajelupäiviä -niinkuin sadat muutkin
biggrin.gif

Ennen radalle menoa pidetään ajaja kokous joka on pakollinen kaikille, eli siellä käydään läpi säännöt ja lippu ym. merkit.
Yleensä radalla ajetaan kolmessa ryhmässä, hitaassa on ensikertalaisia ja hieman hitaampia kuskeja ja sitten on keski ja nopea ryhmä.
Mihinkään kerhoon ei tarvitse kuulua -mutta jos kuuluu saattaa päästä hieman halvemmalla radalle.
Ei muuta kun mukaan vaan
biggrin.gif

talktohand.gif
Sitähän tuota ittekin tässä mietin
biggrin.gif
. Vauhti oli todellakin sunnuntaina just sitä mitä itte halus mennä. Tietysti jos väkipakolla halusi pysyä edelläajavan perässä, niin ehkä piti ajaa hiukan kovampaa
wink.gif
. Mutta kukaan ei missään vaiheessa pakottanut tai edes vihjaillut, että vauhdin pitäisi olla sukkulalennon -suuntaista. Kaikki mukana olleet nauttivat suunnattomasti reissusta, kuten edellä olevista kirjoituksista on ilmennyt.

Juu ja kieltämättä huomasin, että toisen perässä on huomattavan helpompi ajaa, kuin toimia itse omana vetomiehenään. Pari kertaa putosin kyydistä, niin johan vauhti hiljeni kummasti
biggrin.gif
. Mutta nou hätää, seuraavassa risteyksessä kamut jo venaili kivassa letkassa
inlove.gif
.

Tosi kiva kuulla, että Theseus ja Pauliina on kunnossa. Urhea tyttö tuo Pauliina, ei olisi uskonut että käsi oli murtunut....
omg.gif

Ok,mäpä käväsen kattomassa mitä siellä sanotaan...enpä ollu tosiaan ajatellukkaan että täällä on se etes olemassa...
withstupid.gif

talktohand.gif
Sitähän tuota ittekin tässä mietin
biggrin.gif
. Vauhti oli todellakin sunnuntaina just sitä mitä itte halus mennä. Tietysti jos väkipakolla halusi pysyä edelläajavan perässä, niin ehkä piti ajaa hiukan kovampaa
wink.gif
. Mutta kukaan ei missään vaiheessa pakottanut tai edes vihjaillut, että vauhdin pitäisi olla sukkulalennon -suuntaista. Kaikki mukana olleet nauttivat suunnattomasti reissusta, kuten edellä olevista kirjoituksista on ilmennyt.

Juu ja kieltämättä huomasin, että toisen perässä on huomattavan helpompi ajaa, kuin toimia itse omana vetomiehenään. Pari kertaa putosin kyydistä, niin johan vauhti hiljeni kummasti
biggrin.gif
. Mutta nou hätää, seuraavassa risteyksessä kamut jo venaili kivassa letkassa
inlove.gif
.

Tosi kiva kuulla, että Theseus ja Pauliina on kunnossa. Urhea tyttö tuo Pauliina, ei olisi uskonut että käsi oli murtunut....
omg.gif
asiaa...

Mä lähden keskiviikkona Piipun ajoihin ja myös sitten sinne nyyttäreihin joskus.....
062802jumpie_prv.gif

Tavataanko keskiviikkona Bembölen kaffituvalla tai sitten siinä vieressä olevalla huoltsikalla. Joudun oleen viiteen töissä, mutta sen jälkeen käy.

Nyt laitan minzille valokuva postia jotta saatte itteänne katella sunnuntain lähtötohinoissa
sport05.gif

En siis omin voimin saanut kuvia kaikkien nähtäville, mutta onneksi motoristien avunanto ja yhteistyösopimus ei ole pelkkää ajoa.........
bowdown.gif

Urhea tyttö tuo Pauliina, ei olisi uskonut että käsi oli murtunut....
omg.gif
Sitä tässä itsekin hämmästelin, siinähän se naureskeli penkalla. Ei olis uskonu että on käsi poikki
omg.gif
. Parannelkaahan itsenne kuntoon.
totta, ei ois kyll ikänä uskonu et käsi murtunu
wink.gif

ja onneks ei pahemmin käyny ku siin oli niit jumalattomii kiviä
confused_orig.gif

kyll täytyy myöntää et sai ittensä koota et pysty ajaa himaan...ja sit ku pääs himaan kädet täris ja aika paha mieli...

sovitaa ertzi huomen laitan viestii...olikohan aanepii ja aya tulos ?
mäki pääsen kerranki viideltä
smile_org.gif

vielä kerran Suur-Kiitos kaikille ...
Tosiaan se mitä tapahtui: Tulin aika rajoilla jossain mutkissa mitä nyt kaks päällä pystyin tuon Kwaakun kääntään.. ja tuossa mutkassa se sitten napsahti en tiedä tarkkaan miten se tapahtui.. Mut muistan se mutka ei ollut etes paha johon laskimme alaspäin kaartuen oikealle ..alaslaskussa pikkasen jarrua ennen mutkaa.. siirsimme molemmat painon oikealle. . .se vaan meni suoraa.. jarrut pohjaan ja sit rytisi....
Kiitoksia jiivee tosi paljon ku hoidit Kawan pois ...
Mun kausi katkes tähän mut oon hengessä mukana...
Turvallisia kilometrejä kaikille...

bowdown.gif

Ahveniston radan kaikki varaukset näet täältä kohdasta Varauskirja. Sieltä voit poimia mp-kerhojen aikoja (esim. 2.10. klo 14 MP-Tuki ry) ja etsiä sitten lisätietoa ao. kerhon sivulta.

Hitaassa ryhmässä voi ymmärtääkseni sopia järjestäjien kanssa, että joku heistä ajaa edellä tarpeeksi hitaasti ja näyttää ajolinjoja. Ohittajia ei tarvitse pelätä, heidän pitää AINA väistää. Peilithän pitää poistaa tai teipata sirpalevaaran vuoksi, mutta ei niille tosiaan ole käyttöäkään.

Hitaassa ryhmässä on ollut alusta alkaen mukavaa ja turvallisen tuntuista ajaa. Suosittelen!!!

Back