• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoseuraa, part two

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja piipu
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olin ajelee itsekkin viikonloppuna, mutta hieman eri reittejä....  
wink.gif
ollaaks me liian hitaita sulle
biggrin.gif

062802moto_prv.gif
No, ette ollenkaan !  
biggrin.gif

Ei pysty ajaa samaan aikaan kahdes eri paikas  
wink.gif
 ....

Enhän mä pärjännyt itsekkään ekojen  
062802moto_prv.gif
 perässä...

Niihän se tekee. Mä on kato vaan niin huolissaan, ettei kukaan katoa tai joudu eroon porukasta
biggrin.gif

idea3.gif
mä voisin pitää meil ajo kauden päättäjäiset
biggrin.gif
(eli ei vielä)
biggrin.gif
Joo Piipunajojen kaadot - kun kerta ohjelmassa on keilaustakin
biggrin.gif
Mutta ei vielä pitkään, pitkään aikaan. Ajokautta on vielä monta viikkoa jäljellä.
yleensähän meit jotai 11 kuskii,nätti ilma teki sen et oli vähän enemmän kuskeja...hyvin letka pysyy kasassa(ja on tähän asti pysyny) ku muistetaa aina et takana olevasta pietää huoli, kääntyessä katotaa et takana oleva näkee mihin mennää .ja se on kyl hyvä et kokenu kuski ajaa vikana, ja jos ei liivejä hankita...ni sehän on hyvin toiminu et vika nostaa käden ylös ku olla saatu ryhmä kii....vai?
ajo kautta on ainaki 1 1/2 kuukautta
wink.gif

Olin ajelee itsekkin viikonloppuna, mutta hieman eri reittejä....
wink.gif
ollaaks me liian hitaita sulle
biggrin.gif
062802moto_prv.gif
Ai "tarjolla" olisi hitaampiakin kimppa-ajoja kuin esim Petrin tms. vetämät ajot? No hemmetti... meikä on nynnyillyt ja mitä ilmeisimmin jarrutellut vauhdikkaampia kuskeja?
lookaround_orig.gif

Pistäkää tänne viestiä jos järkkäätte vielä näitä (nynnyillekin sopivia) ajoja! En kehtaisi aina olla se hännän huippu!
blush.gif

Milloin on "Piipun  
sport05.gif
ajojen" osa kolme ?

Edit: Hyvä  
sport05.gif
vaihtoehto, kun järjestetään viikonloppuisin  
wink.gif
   Viikolla PK-meeting, kuulemma "hieman" eri vauhti..  
nixweiss.gif
 Siks en oo osallistunu.

Pistäkääs harkintaan yksi asia. Varmasti on selkeä tarve kimppa-ajosta, jossa ajetaan kutakuinkin nopeusrajoitusten mukaan. Olisiko huono ajatus? Tarkoittaa samalla sitä, että porukka pysyisi paremmin kasassa eikä kenenkään tarvitsisi arkailla kimppa-ajoon osallistumista kun tietäisin etukäteen tuollaisen perusasian.

Ihan vaan ajatuksena ja harkittavaksi...

Piipun ajoissa voi halutessaan ajaa vaikka alle nopeusrajoitusten.. tätähän on tässä ketjussa kiitelty.

NYT KYLLÄ OTTAA PÄÄHÄN...oli ilmeisen hauska reissu teillä sunnuntaina ja mä makasin tukka kipeenä kotona...p*kele!!Ei yksinkertasesti kyennyt liikkumaan jääkaappia kauemmas..
sad_orig.gif

Harmitti ku joutu lähtemään lauantainaki aikasemmin ajelemaan kotia kohti,mut toivottavasti porukalla riittää intoa vielä ajella tälle syksylle..?!?
062802jumpie_prv.gif

Kiitos vielä lauantain porukalle,oli hyvää ajoseuraa!

voih...........yritin laittaa kuvan, mutta hukkasin sen jonnekin....siis tosi nörtti.
sad_orig.gif

Nyt se seilaa jossain bittiavaruudessa.
Miten toi kuvax.net toimii........käääks!!
withstupid.gif

onneksi kokeilin vain yhtä kuvaa
biggrin.gif
Jos tuntuu ettet saa kuvia esille, niin voithan pistää ne mulle vaikka sähköpostilla ? Pistän ne tuonne omille kotisivuilleni, kun kerran älysin että onhan mulla semmosetkin
biggrin.gif

Erittäin upea ajeluretki .. paitsi tietenkin siitä yhdestä kohdasta ..
Ihmiset tosi kivoja ..
smile_org.gif

Ehdottomasti se seikka, että viimeisiä odoteltiin paikka paikoin, oli
ihan huippua. Olen samaa mieltä, että viimeisellä voisi olla jokin
liivi tai viiri päälläänsä. Toisaalta minun banaaninvärinen mopo
kyllä sekin näkyy kauas.
Minua ei lainkaa kiusaa, kun/jos mukana on hitaampia varsinkin,
kun eilenkin oli niin hieno ilma ja oli kiva fiilistellä ja nauttia maisemista.

Yhdessä olemisen ideahan on juuri sitä, että ollaan yhdessä.
Ei se välttämättä sitä tarkoita, että pitäisi koko ajan olla ihan
juuri siinä aivan vieressä, mutta juuri sitä niin kuin nyt oli, että
kasataan porukka yhteen aika ajoin, joten kenenkään ei tarvitse
pelätä olevansa kelpaamaton eikä missään nimessä jotenkin huono.
smile_org.gif

Yhdessä olemisen ideahan on juuri sitä, että ollaan yhdessä.
Ei se välttämättä sitä tarkoita, että pitäisi koko ajan olla ihan
juuri siinä aivan vieressä, mutta juuri sitä niin kuin nyt oli, että
kasataan porukka yhteen aika ajoin, joten kenenkään ei tarvitse
pelätä olevansa kelpaamaton eikä missään nimessä jotenkin huono.
smile_org.gif
tää on just tää idea....kuka nauttii mistäki...joku maisemista,vauhdist mutkist...joku tykkää huitoo ajaessaan...
biggrin.gif

mut silti voiaa yhes ajella...
sport05.gif

mie kutsun koolle joka toinen viikon loppu....koska joka toinen viikonloppu mun isot kullan murut on isällään ja sillon äiskä ajelee..
biggrin.gif

mut kukaan ei estä teit haalimast täält kimppaa ens viikonlopuks...
wink.gif
keskiviikkon meit on muutama lähös ajelee...ihan vaa pariks kolmeks tunniks..
asiast kolmanteen....eilen illal katoin et voi jumakaut onks meiän kisul vesikauhu pukannu...ku vaahtoo valu suusta..
eek.gif

paniikissa soittelee et mitä nyt....siin puheluiden välis nuorempi poitsu sano et mitäs jos kisu on syöny hammastahnaa...
biggrin.gif

kyl siin sit repes...
biggrin.gif
nuorempi poju oli pudottanu hammasharjan maahan jaa tää ahne kisu nuolemas...
biggrin.gif
biggrin.gif
baaa.gif

Pikaista paranemista Theseukselle ja vaimolleen.
confused_orig.gif

Mulla jäi tuo eilinen väliin emännän ajoharjoittelun vuoksi.

Tuomo

Tuomo: olishan se emäntäs harjotellut letkassa matkassa.

Miten on ens viikonloppu joku lenkki voidaan heittää vaikkei piipu kerkii letkaan, mutta kuitenkin samassa hengessä.
062802moto_prv.gif

Tämän hetkisen tilanteen mukaan voin ilmoittautua häntäpään nautiskelijaksi, siellä kun kerkii katella maisemia.

Viikolla PK-meeting, kuulemma "hieman" eri vauhti..  
nixweiss.gif
 Siks en oo osallistunu.
Onpa hyvä, etten ole ehtinyt PK-meetingiin vielä mukaan
smile_org.gif
Nytkin ajeltiin "ihan hieman" ylinopeutta, mutta mielestäni homma toimi erittäin hyvin, kun kärki jaksoi odotella risteyksissä. Myös pace carit kokosivat porukan muutaman kerran. Roikuin porukan keskivaiheilla ja yksin ajaessa vauhti olisi ollut huomattavasti hitaampi. Nyt oli hyvä hakea tuntumaa, kun voi edellä ajavan selästä ja jarruvalosta (harvoin..) arvioida kaarteita ja sopivaa nopeutta. Myös hiekasta ja pikkukivistä tuli yleensä varoitus jalalla.

Summa summarum: Vauhdikas ryhmäajo kehittää varmasti tällaisen aloittelijan taitoja ja lisää turvallisuutta normaaliin ajoon, mutta mielelläni lähden mukaan myös tuollaiselle rajoitusten mukaiselle retkelle.

Pitäiskö jakaa ryhmä-ajot neljään ryhmään:

A) "Kortti pois"
B) "Päiväsakoille"
C) "Rikesakko"
D) Rajoitusten mukaan

tounge.gif

Jokainen ajaa tietysti omalla tyylillään ja omalla vastuullaan näissä ajoissa. Porukassa vauhti voi huomaamatta kasvaa lähelle omia rajoja (itselleni tuli pari lievää hätäjarrua sunnuntaina). Tämä ei yleisillä teillä ole välttämättä hyväksi. Ite tykkään fiilistellä tuossa rikesakkorajojen puitteissa ainoastaan. Lisäksi noista teistä ei aina tiedä missä on hiekkaa/hevosia/lapsia/jalankulkijoita/vilkkuvikaisia asuntovaunuja yms.

Itse olen pari kolme kertaa käynyt radalla hitaassa ryhmässä ja siellä saa mukavasti tuntumaa. Kun pyytää, niin saa ajolinjaopastusta vetäjiltä. Ahvenisto on turvaton olemattomine suoja-alueineen nopeille mutta itse hitaana tykkään siitä kun siellä pääsee tunnelmaan pienilläkin nopeuksilla. Kesällä 2007 (tämänhetkinen suunnitelma)  aion jättää ainakin pitemmät ulkomaankeikat väliin ja käydä useammin radalla. Josko se matkalehmäkin alkaisi taittua  
smile_org.gif

/Jukka

Jep, hyvä ilma ja hyviä teitä. Lopussa hieman epäonnea, pikaisia paranemisia asianosaisille.

Aprilia-kuskin avulla (KIITOS!) sain hinausauton, mutta sitä odotellessani työnsin pyörän vielä kerran käyntiin, ja sehän toimi moitteetta!?! Ajelin sitten varmuuden vuoksi hinausauton perässä Kehä III:lle saakka.
Harri / Musta GSX750F

Mitäpä tuosta (oli se numerokin jo valmiiksi puhelimessa), hyvä että lähti sitten käyntiin. Pyörä pajalle tarkastukseen jos siinä vielä oli takuukin voimassa.

Mä taidan olla myöskin mukana, jos parin viikon päästä ajelu olisi.

Theseukselle ja vaimolle pikaista paranemista!

Back