• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Motopark 6.8.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Herra on keskustelun aiheesta lopettaneeksi ihmeen puhelias.

Kun ennen lopetusilmoitustasi esitit mulle kysymyksiä, niin hyvät tavat edellyttää että vastaanpa niihin kuitenkin. Pidän kuitenkin huolen siitä etten itse kysy mitään. Jospa tämä siitä pikkuhiljaa hiipuisi sitten.

sanoi:
Mitä nuo hi-tech -varusteet mahtavat olla?

Minun näkökulmastani kaikki se kama mitä autossasi ja kärryssäsi raahaat. Minulla on repussa kymppimillin kiintoavain peilien irrotukseen, rengaspainemittari ja teippiä gps-mokkulan kiinnitykseen.

sanoi:
Mutta kerro miksi ihmeessä tuot tässä keskustelussa esille tuon puheenjohtajuuden? En ole tietääkseni missään yhteydessä kyseinen viitta hartioillani sinua lähestynyt

En tiennytkään että sinulla on oikein viitta siinä virassa esiintymistä varten, joten en osannut erottaa rooleja. Kas kun ei valtikkaakin. Tuolla viestin vasemmassa ylänurkassa lukee se nimi, keltä viestit tulee.

Asiallisesti, otin sen esiin sen takia, että kommenttisi huonosta vauhdista tonnisella on uskomaton moottoripyöräilyn turvallisuutta  edistävän (?) yhdistyksen puheenjohtajalta. Tosiaan, nyt parhaat ajat lienevät olleet 1:38-1:39 välillä, ja melkein vois tämän kesän kokemuksien perusteella luvata että paranevat vielä aikalailla kunhan rata tulee tutuksi. Nämä siis ekaa kesää kyykyllä ajavana, toista kertaa Motoparkissa, katurenkailla joista takanen oli toiselta puolelta loppuunajettu. Siihen kysymykseen en vastausta saanut, että mikä aika herra puheenjohtajaa olisi näin toisella ratapäivällä tyydyttänyt. Enää ei tarvitse vastata.

Korjaan aiempaa heittoani ratapäivieni määrästä tarkistettuani asian. Eli tänä kesänä niitä on ollut 11, viime kesänä ehkä viitisen kappaletta matkasohvalla. Tällä erolla aikaisemmin kertomaani nyt tuskin kovin suurta merkitystä on kun vertaa Sinun saavutuksiisi.

sanoi:
Sinua selvästikin ahdistaa myös viranomaiset, vaikka työntään vain tekevät.

Tämä ei ollut kysymys, mutta vastaan silti lyhyesti, että eivät tosiaankaan ahdista. Parhaista kavereistani neljä on poliiseja. Minua ärsyttää virkansa tai tehtävänsä tuomaan arvovaltaan nojautuvat kädettömät tunarit, oli se virka sitten poliisi,  tullimies, rakennus- tai putkitarkastaja tai harrastuskerhon puheenjohtaja. Heitä on minun havaintojeni mukaan kuitenkin alle 10% koko henkilöstöstä.

sanoi:
Vedän toimintaa siinä missä muutamaa muutakin toimintaa, koska ketään täysipäistä ei ole tilalle vielä löytynyt

Tässä lauseessa kiteytyy egosi mahtavuus. Sinä olet se AINOA.

sanoi:
Osaatko psykologiaan ja ehkä Pavlovinkin tutkimuksiin tarkemmin perehtyneenä kertoa miksi pienet koirat räksyttävät, mutta isommat harvemmin elleivät aivan luonnevikaisia ole?

En tiedä, enkä välitä tietää. En ymmärrä miten tuo kokokysymys liittyy asiaan, viittasit siihen jossain muuallakaan. En todellakaan ole pisimmästä päästä mutta ei se mun elämääni ole mitenkään häirinnyt. En huomannut sinunkaan olevan mikään kovin kummoinen atleetti, mutta sillä meidän on tultava toimeen mitä on vanhemmilta saatu.

sanoi:
P.S. Jos haluat aiheesta vängätä lisää, niin hoidetaan se vaikka tuolla osiossa yleinen: http://www.mp-foorumi.com/

Minä en tätä vänkäystä ole aloittanut enkä halunnut, mutta onneksi ainakin täällä Orgin puolella puolustautuminen on vielä sallittua.

Saat pitää foorumis ihan omana hiekkalaatikkonas. Itse en kusekaan sinnepäin, enkä muuhunkaan sinun järjestämääsi toimintaan.

sanoi:
Jos kaveri virheen tapahduttua aloittaa agressiivisella tyylillä ennen kuin toinen ehtii ottaa edes kypärää päästä, niin joidenkin tapauksessa tyyli vastata voi olla sama, oli vastapeluri sitten nuorempi, vanhempi, eri sukupuolta tai pienempi. Lisäksi tunsin pientä kiusausta hänen avautumisensa jälkeen avautua takaisin virheestä jonka olisi voinut myöskin välttää. Usein kriittisintä ja äkäisintä palautetta antavilta henkilöiltä puuttuu alkeellisinkin vastaanottokyky ja kun pilkka osuu omaan nilkkaan, mopo lähtee lapasesta.

Tämä on niin uskomatonta potaskaa, että en voi olla kommentoimatta. Joku voi vielä uskoa satuilujasi muuten.

Eli: Kun väistin ohitustasi, ajauduin hiekalle ja siitä ajoin sitten suoraan varikolle, kun sinne oli helpompi ajaa kuin takaisin radalle. Huomasin sinun pysähtyneen jutuille ja ajoin vierellesi, kysyin hämmästyneenä mutta todellakin täysin rauhallisesti että mitä tuossa äsken oikein tapahtui. Sanoit että tuli jarruvika. Sanoi että ok, jatkoin radalle. En tietenkään alkanut välillä kypärää pois ottamaan. Minkäänlaista avautumista en tehnyt seuraavalla tauollakaan kun asiasta porukassa muutama sana vaihdettiin. Paikallaolleet voivat vahvistaa. Siinä vaiheessa tunsin sinua kohtaan vielä jonkinlaista kunnioitusta, ja ihmettelin vain että minkäänlaista pahoittelua ei herralta irtoa. Se ei siinä vaiheessa minua haitannut. Sitten kun selviydyin öljyhässäkästä ja sinä tulet karjumaan mulle että  TUOLLAISESSA TILANTEESSA SINÄ KAADAT PYÖRÄSI MAAHAN JA JUOKSET ITSE TÄYTTÄ VAUHTIA METSÄÄN. Jotakuinkin näillä sanoilla vielä, ja todella huusit. Ei välttämättä naama punaisena kuten aiemmin sanoin, tarkoitin sillä huudon voimakkuutta. Ja silloin, aiemmat omat hölmöilysi huomioiden, minulla tosiaan keitti perusteellisesti. Sen verran röyhkeää käytöksesi on. Asiahan oli sinänsä täysin oikein, mutta tapa jolla sen esitit ei kuulu siviilimaailmaan.

Aluksi hävettikin se maltin menetys, mutta tämän nettitarinoinnin jälkeen huomaan ettei siihen olekaan syytä. Jos malttinsa muutaman vuoden välein menettää, ei siihen sinua parempaa kohdetta ole olemassakaan.

sanoi:
Älkää nyt suotta muut tähän minun ja R1-kuskin jonka nimeä en tiedä, väliseen söpöön pikku sanasotaan ottako osaa ja ottako kaikkea kirjoittamaani kirjaimellisesti. Tässä on ollut kolme joutopäivää ja on ollut pakko ottaa huvi kaikesta irti. Radalla oli hauskaa ja kun huomasin kaverin joka lämpenee lähes yhtä nopeasti kuin ansioitunut toimittajasetä Tero Kiira, niin pakkohan sitä lämpöä oli ruokkia ja kun vielä täällä netissä nieli koukut ja siimatkin, niin...

Voin nyt kertoa tuon aiemmin kirjoittamani olleen aika pitkälti trollausta.

Tällaista tarinaa laskettelee herra puheenjohtaja toisella mp-foorumilla. Tähän mulla ei ole lisättävää.

sanoi:
Oma intoa alkaa katoamaan ja siirtymään muihin haasteisiin.
Erittäin hyvä tieto. Varmaan syytä onkin, jollei liki 500 ratapäivän jälkeenkään saa eroa täyteen noviisiin kuin sen sekunnin.

Onko tämä normaalia (ORG:n ratapäiville, tai muillekin joissa on kolme ryhmää), että Motoparkin 1:40 pintaan ajavia laitetaan nopeaan ryhmään?
Motorg ry:n järjestämissä tapahtumissa ryhmän vaihdokset arvioidaan aina tapaus/tilannekohtaisesti. Kyseissä tapahtumassa keskiryhmän "keskivauhti" oli sen verran hidasta, että 1.40 kierrosaikaa ajava erottui joukosta nopeuserojen ja lukuisten ohitustilanteiden osalta. Lisäksi keskiryhmä oli täynnä ja nopeassa oli alta 15 kuskia. Näin siis tällä kertaa.

Onko tämä normaalia (ORG:n ratapäiville, tai muillekin joissa on kolme ryhmää), että Motoparkin 1:40 pintaan ajavia laitetaan nopeaan ryhmään?
Motorg ry:n järjestämissä tapahtumissa ryhmän vaihdokset arvioidaan aina tapaus/tilannekohtaisesti. Kyseissä tapahtumassa keskiryhmän "keskivauhti" oli sen verran hidasta, että 1.40 kierrosaikaa ajava erottui joukosta nopeuserojen ja lukuisten ohitustilanteiden osalta. Lisäksi keskiryhmä oli täynnä ja nopeassa oli alta 15 kuskia. Näin siis tällä kertaa.
Tuo minullekin oli toki selvää, tarkoitinkin lähinnä sitä, että onko se kovinkin yleistä että se "keskivauhti" on keskiryhmässä noin hidasta?

Tuli vaan mieleen, koska jos joku ajelee vähän hitaammalla (esim. nakupyörällä) tuollaisia aikoja, niin sopivan ryhmän valinta on vähän hankalaa. Kokemuksesta voin sanoa, että nopeassa ryhmässä ei ole kovin kiva ajaa pyörällä joka ei kulje suorilla kuin 200... tulee aika huimia nopeuseroja varsinkin takasuoralla.

Tuo minullekin oli toki selvää, tarkoitinkin lähinnä sitä, että onko se kovinkin yleistä että se "keskivauhti" on keskiryhmässä noin hidasta?

Tuli vaan mieleen, koska jos joku ajelee vähän hitaammalla (esim. nakupyörällä) tuollaisia aikoja, niin sopivan ryhmän valinta on vähän hankalaa. Kokemuksesta voin sanoa, että nopeassa ryhmässä ei ole kovin kiva ajaa pyörällä joka ei kulje suorilla kuin 200... tulee aika huimia nopeuseroja varsinkin takasuoralla.
Vaikea sanoa onko "keskivauhti" aina tuota tasoa. Se riippuu niin päivästä. Niinpä tuo kierrosaika 1.40 ei ole mikään raja tai valintakriteeriksi keskiryhmän ja nopean ryhmän välillä ratapäiville ilmoittauduttaessa.
Sellainen näppituntuma on, että Motorg ry:m päivillä vauhdit ovat keskimäärin hiukan rauhallisemmat erään toisen järjestäjän tapahtumiin verrattuna.

Ryhmän vaihtamisessa kesken päivän kuunnellaan toki myös ko. kuljettajan omaa näkemystä asiasta. (esim. tällainen nakupyörätapaus tms.)

Tuli muuten yks juttu just mieleen.
smile_org.gif

Se taisi olla se ensimmäinen setti hitaassa ryhmässä, kun valtaosa jengistä heitti ykskaks kättä pystyyn ja paineli varikolle.

Itsehän en mennyt, muutaman muun ajajan kanssa, koska ohjeistuksessa kerrottiin, että käsi pystyyn, jos on itse menossa varikolle, tai sitten mennään punaisen/henk.koht. mustan lipun liehuessa. Lippuja ei siis tällöin liehunut, vaan jengi vain tuntui ajavan jonossa sinne varikolle ja itse mietin vain, että mitäs v*ttua?

Sain toki jälkeenpäin tietää, että tarkoituksena oli, jotta jokainen olisi ajanut sen varikon kautta, mutta jos työ järkkärit ajattelitte jatkossakin tehdä hitaan ryhmän ekalla setillä tämän hommelin, niin musta olis hyvä, jos joko:

a) Lippumiehet heiluttaisivat punaista lippua.
b) Ajajakokouksessa mainittaisiin asiasta tyyliin, ekan setin kolmannella kierroksella nostetaan käsi pystyyn ja käydään varikon kautta.

smile_org.gif

Se taisi olla se ensimmäinen setti hitaassa ryhmässä, kun valtaosa jengistä heitti ykskaks kättä pystyyn ja paineli varikolle.

Itsehän en mennyt, muutaman muun ajajan kanssa, koska ohjeistuksessa kerrottiin, että käsi pystyyn, jos on itse menossa varikolle, tai sitten mennään punaisen/henk.koht. mustan lipun liehuessa. Lippuja ei siis tällöin liehunut, vaan jengi vain tuntui ajavan jonossa sinne varikolle ja itse mietin vain, että mitäs v*ttua?

Sain toki jälkeenpäin tietää, että tarkoituksena oli, jotta jokainen olisi ajanut sen varikon kautta, mutta jos työ järkkärit ajattelitte jatkossakin tehdä hitaan ryhmän ekalla setillä tämän hommelin, niin musta olis hyvä, jos joko:

b) Ajajakokouksessa mainittaisiin asiasta tyyliin, ekan setin kolmannella kierroksella nostetaan käsi pystyyn ja käydään varikon kautta.
Toimit ihan oikein jatkaessasi radalla, niin oli tarkoituskin.

Taisin olla portilla tuolloin, kun koulutusryhmän jonon ensimmäinen vetäjä kävi sanomassa mulle ennen setin alkua, että päästäisin heidät radalle ennen varsinaisia hidasryhmäläisiä. Siksi kävin varmistelemassa että joukko koostuu vain koulutettavista. Tarkoitus oli, että koulutusryhmä ajaa ensimmäisen kierroksen jälkeen varikon läpi tyyliin stop and go, jonka aikana muut hidasryhmäläiset ehtisivät ohittaa varikon radalla. Täten hitaammalle koulutusryhmälle jäisi enemmän aikaa ajella omaa vauhtiaan ilman, että olisivat tulppana nopeammille hidasryhmäläisille keltaisten lippujen aikana (ohituskielto kaksi kierrosta).

Se, ettei teitä informoitu asiasta oli tosiaan virhe, joka aiheutti varmasti hämmennystä myös muille hitaan ryhmän kuskeille. Pahoittelut siitä!

Tapsa

Hah..näyttäs täällä "tiimi" toimivan ja antavan palautetta  
biggrin.gif

Kiitoksia kaikille mukavasta päivästä tuolla, valittamisen aihetta ei löydy kyllä mistään.

Linjat ym. vielä täysin hakusessa mutta hilijaa hyvä tulee..ehkä  
cool.gif

Koitin jotain kuvia napsia pokkarilla ja vapisevaa videotakin siitä tornin lenkiltä. Laittelen sinnepäin olevia ja huonompia, kunhan löydän ajan jostain.
Noni, eli nämä (kliketi) kuvat on otettu 6.8. pokkarilla, siitä tornin lenkin lippupaikalta. Kaikistahan täällä ei ole, kun loppui patterit tuosta vehjeksestä, mutta tuskin olisin muutenkaan saanut osumaan. Ja niin, suttuisia kuin mitkäkin, älkää katsoko suurempana.
tounge.gif

Jeps ja sitten löytyisi jotain noita videoklippejä, kokoa 30-60 kiloatavuina ja pituutta 20-30s. Eikä mitään hajua, mihin noita saisi laitettua. Sen tornin lenkin verran suunnilleen mittaa, vaihtelevalla vapinalla ja zoomilla, joka on jossain kohtaa ihan liian kaukana.

-musta gsxr
-punavalko_jenssi r6r
-valko r6r ja musta kuski, mallia letti
-punainen 636
-vihreä 636
-punamusta r1
-oranssi blade (ei niin taskumalli)
-musta 636 ja bussi
-hopeamusta r1 ja liekkö bandit viininpunaisena takalootalla
-2x fz yamaha
-musta gsxr ja mustahopea r1
-musta gsxr, musta 636 ja neonlenkkeilijänkin r1 ihan loppuun kaikista ohi
-punavalkomusta blade
-mustahopea alkupään_K gsxr
-2x fz ja musta 636

Kyllähän siellä muitakin heilui kameroiden kanssa, toivottavasti löytyy parempaa laatua.

Oliko kukaan muu yhtä tyhmä mä sekä kaverini eli ajoi noin 760km
sinä päivänä. Oli muuten per*e hellänä.Kyllä tästä lähtien täytyy
lainata kärryä tai pakua jos tonne lähtee.

smile_org.gif

Toimit ihan oikein jatkaessasi radalla, niin oli tarkoituskin.

Taisin olla portilla tuolloin, kun koulutusryhmän jonon ensimmäinen vetäjä kävi sanomassa mulle ennen setin alkua, että päästäisin heidät radalle ennen varsinaisia hidasryhmäläisiä. Siksi kävin varmistelemassa että joukko koostuu vain koulutettavista. Tarkoitus oli, että koulutusryhmä ajaa ensimmäisen kierroksen jälkeen varikon läpi tyyliin stop and go, jonka aikana muut hidasryhmäläiset ehtisivät ohittaa varikon radalla. Täten hitaammalle koulutusryhmälle jäisi enemmän aikaa ajella omaa vauhtiaan ilman, että olisivat tulppana nopeammille hidasryhmäläisille keltaisten lippujen aikana (ohituskielto kaksi kierrosta).

Se, ettei teitä informoitu asiasta oli tosiaan virhe, joka aiheutti varmasti hämmennystä myös muille hitaan ryhmän kuskeille. Pahoittelut siitä!

Tapsa
Tuosta muistuikin mieleen yksi tapaus orgin 23.-24.7. keikalla motoparkissa.
Hitaan ryhmän lähtiessä radalle joku liivillinen päätti ohittaa portilla odottavan jonon ja perässä oli yksi todella hidas kuski. Siinäpä sitten oli todella kiva ajaa 50kmh pitkin rataa pari kierrosta keltasten lippujen laskua odettellessa.

Siihen verrattuna tuo koulutusryhmän "Drive-through" on todella hyvä keksintö.

Kiitoksia Jaksonille kuvista!
smile_org.gif

Varmaankin helpoin tapa julkaista videoita, on törkätä ne youtubeen. Rekisteröinti sinne hoituu hetkessä, kuin myös videoiden törkkäsy, joten jos sulla vain piisaa energiaa, niin olishan se kiva katsoa, mimmoiselta se meno näytti.

Matti.

Useampikin kaveri pyysi laittamaan tänne tietoa rykkösen öljypäästön syystä, joten tässä:

Tilanne lähti välivapaasta pääsuoran päässä. Itselleni uudessa tilanteessa en osanut reagoida siihen oikein vaan jouduin keskittymään tosissani siihen, että pääsen kurvista ehjänä läpi. Niinpä kytkin ei ollut pohjassa, ja kierroksetkin todennäköisesti laskivat suht alas. Keskellä kurvia joko kolmonen tai nelonen rusahti itsekseen päälle. Vauhtia tuossa tilanteessa lienee ollut, aamulla muutaman kierroksen mittaamaan suostuneen RaceChronon mukaan, karvan alta 150.

On selvää, että kun tuossa vauhdissa pykälä survaistaan ilman kytkintä sisään, takasen ollessa hyvässä pidossa lämpimänä ja moottorin kierrosten alhaalla, tekee se jossain kipeää. Pyörän selässä tuo tuntui melkoisena rusauksena, ja takanen irrottikin otteensa asfaltista samantien.

Tässä lievää väkivaltaisemmassa hetkellisessä moottorijarrutustapahtumassa ketju lienee ollut aika pinkeänä alapuolelta, mutta ylhäälle on tullut vastaavasti löysää. Edessä on vakio 17-piikkinen ratas, ja kuulemani mukaan mukaan ketju ei mahdu hyppäämään vakiorattaan yli vaikka lähtee yrittämään. Tässä tilanteessa ratas ilmeisesti painoi hampaalta nousevan ketjun teräsohjuria vastaan, joka kiertää rattaan etupuolella, sillä seurauksella että se repesi kiinnityksestään ja leikkautui rattaan etupuolen valukopasta läpi. Iskujälki on kuin veitsellä leikattu, ja samalla valukopasta repesi n. 25*25 mm palanen lähes irti, ja samantien öljyt ketjulle ja siitä renkaalle.

Väkivaltainen vaihtamistapahtuma saatoi tietysti rikkoa myös vaihdeaskia, mutta se selviää kun saa öljyt pysymään taas sisäpuolella.

Ketju ja rattaat olivat lähes tuliterät, reilu tuhat km ajetut. Kiristin ketjun juuri ennen Motoparkkiin lähtöä, ja mielestäni se oli hiukan kireämmällä kuin useampien muiden radalla pörräävien pyörien ketjut, joita olen käynyt venyttelemässä.

Onkohan kellään parempaa tietoa siitä, että oliko seuraus se mikä tuollaisesta vaihtovirheestä normaalistikin seuraa noissa vauhdeissa, jos sellaisen jostain syystä onnistuu tekemään, vai oliko tämä jonkinsortin poikkeustapaus?

Kuulostaapa mulkulta jätkältä tuo "Moottoripyorailyn_tuki_ry". Kyllä tommosissa ihmisissä on se syy miks ei mihinkää ogin menoihin osallistu kun ihmiset on tollasia. Vajaa 500 ratapäivää ja ajat jarrutuksessa HIEKALLE! Pääsetkös sä tuolla liikenteessä autojen ohi ilman et ajat penkkaa?
033102ass_1_prv.gif
Pidähä Karifi lippu korkeella, ens kesänä taas ohitteleen herra ammattilaista millä on melekin 500 ratapäivää.
wink.gif

Ja kuten jo paikanpäällä annoin palautetta, niin älkää ihmiset lähtekö ikuna koskaan nopeeseen jonon _ekana_ radalle ilman lämppäreitä. Ekassa mutkassa voi olla yllättävän ahdasta kun kuvittelee sen edellä menijän vetävän mutkaan jotenkin muuten, kuin jarru pohjassa. Lähtee suosiolla possujunan vikana ni saa lämmitellä kumit ihan rauhassa.

-Lauri
Syyllinen tähän olin minä, nopeassa vain ei kellään hirveätä kiirettä ole radalle, ja sen tähden "jouduin" useamman kerran varikon portille ensimmäiseksi. Jos jää odottelemaan niin saa odotella tovin, ennenkuin kaikki on päässeet ohi.
Kokemattomuuskin vielä paistaa kun on ensimmäinen ns. kilpailukausi menossa.
Mutta jatkossa yritän joko lähteä ripeämmin tai sitten odottelen.

Muuten itse päivä oli mukava toisin kuin täältä saisi käsityksen. Toivoa sopii, ettei kukaan tämän "threadin"?
perusteella jätä hienoa harrastusta aloittamatta tai lopeta sitä alkuunsa. Ei se nyt kuitenkaan lähellekään tämmöistä ole.
Erittäin positiiivisia motoristeja varikko täynnä.

Kuulostaapa mulkulta jätkältä tuo "Moottoripyorailyn_tuki_ry". Kyllä tommosissa ihmisissä on se syy miks ei mihinkää ogin menoihin osallistu kun ihmiset on tollasia.
Älä ihmeessä tuollaista johtopäätöstä tästä tee. Orgin päivillä 99% porukasta on loistotyyppejä. Saat asiallisia neuvoja, apua vähän kaikessa ja asiallista kritiikkiä jos satut hölmöilemään kokemattomuuttasi. Edellyttäen tietysti, että osoitat vastaavaa reiluutta ja asennetta muita kohtaan.

Vapaa-ajan toiminta on oma lukunsa, ei ole siinäkään valittamisen aihetta.

Joku eilen Hasarissa poiketessani totesi, että kyllähän tällaiseen sakkiin täytyy yks mätäpaisekin mahtua, ja niinhän se tosiaan on muillakin elämänaloilla.

Jeps ja sitten löytyisi jotain noita videoklippejä, kokoa 30-60 kiloatavuina ja pituutta 20-30s. Eikä mitään hajua, mihin noita saisi laitettua. Sen tornin lenkin verran suunnilleen mittaa, vaihtelevalla vapinalla ja zoomilla, joka on jossain kohtaa ihan liian kaukana.

-musta gsxr
-punavalko_jenssi r6r
-valko r6r ja musta kuski, mallia letti
-punainen 636
-vihreä 636
-punamusta r1
-oranssi blade (ei niin taskumalli)
-musta 636 ja bussi
-hopeamusta r1 ja liekkö bandit viininpunaisena takalootalla
-2x fz yamaha
-musta gsxr ja mustahopea r1
-musta gsxr, musta 636 ja neonlenkkeilijänkin r1 ihan loppuun kaikista ohi
-punavalkomusta blade
-mustahopea alkupään_K gsxr
-2x fz ja musta 636
Noni. Prkleen kauan kesti ja näyttääpä vielä tuo tuubi pakkaavaan noita huonompaan suuntaan verratuna alkuperäiseen.

Mutta täältä noita videoita.

Olisi näköjään hieman pitänyt olla informatiivisempi noissa otsikoissa, mutta lisätiedoissa näkyy, että mistä pätkästä on kyse. Editoimpahan jossain vaiheessa. Ehkä.
smile_org.gif
Nuo ei nyt niin pitkiä ole, että voi katsoa kyllä kaikki poies.  
062802moto_prv.gif

Kuulostaapa mulkulta jätkältä tuo "Moottoripyorailyn_tuki_ry". Kyllä tommosissa ihmisissä on se syy miks ei mihinkää ogin menoihin osallistu kun ihmiset on tollasia.
Älä ihmeessä tuollaista johtopäätöstä tästä tee. Orgin päivillä 99% porukasta on loistotyyppejä. Saat asiallisia neuvoja, apua vähän kaikessa ja asiallista kritiikkiä jos satut hölmöilemään kokemattomuuttasi. Edellyttäen tietysti, että osoitat vastaavaa reiluutta ja asennetta muita kohtaan.

Joku eilen Hasarissa poiketessani totesi, että kyllähän tällaiseen sakkiin täytyy yks mätäpaisekin mahtua, ja niinhän se tosiaan on muillakin elämänaloilla.
ulkopuolisen näkö kulmasta katottuna näytti kyllä siltä et karilla lähti homma käsistä.meinasin mennä sanomaan jotain mutta oli aika aggressiivisen näköistä menoa niin aattelin olla vaan hiljaa ja sama uho näkyy täälläkin jatkuvan.en ollut aikasemmin orgin päivillä käynyt hämpyn päivillä ja vapaissa oon käynyt. eipä oo noin kuuma päistä kaveria vielä nähty aiemmin mut niinku sanoin jo niin en tiedä yllytettiinks vai ei mut joka tapaukses.karinkin kannattas varmaa vähän kattoo peiliin.mut muuten ihan hyvä päivä oli ja sain liivit pääl ajaneelta kaverilta apuja ajo linjoihin kiitti viel.yritä vähä hillitä ittees jatkos kari
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif

ulkopuolisen näkö kulmasta katottuna näytti kyllä siltä et karilla lähti homma käsistä.meinasin mennä sanomaan jotain mutta oli aika aggressiivisen näköistä menoa niin aattelin olla vaan hiljaa ja sama uho näkyy täälläkin jatkuvan.en ollut aikasemmin orgin päivillä käynyt hämpyn päivillä ja vapaissa oon käynyt. eipä oo noin kuuma päistä kaveria vielä nähty aiemmin mut niinku sanoin jo niin en tiedä yllytettiinks vai ei mut joka tapaukses.karinkin kannattas varmaa vähän kattoo peiliin.mut muuten ihan hyvä päivä oli ja sain liivit pääl ajaneelta kaverilta apuja ajo linjoihin kiitti viel.yritä vähä hillitä ittees jatkos kari
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
ja tätä varten piti tulla ja rekisteröityä käyttäjäksi. epäilyksiä, anyone?
smile_org.gif

Back