• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Motopark 6.8.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No juu mukana ollaan. Pitää vain saada kärry tyhjäksi huomisen aikana. Saa nähdä kestääkö takanen vielä yhden päivän.

Mahtaiskohan löytyä joltakulta pakusta tilaa yhdelle mopolle ja kuskille?
Meidän kärrystä löytyy yhdelle tilaa. Lähtö huomenna tiistaina klo 19.30 jälkeen Helsingin keskustasta. Pyörät oltava siihen mennessä pakattuina. Paluu keskiviikkona illalla n. 22.00.

Jos kiinnostaa, laita spostia jukka.relander ÄT pp.inet.fi ja soita sen jälkeen Mikolle, jonka kanssa pyörien pakkaus huomenna ennen lähtöä. Mikon tavoittaa numerosta 040 707 2477

Jukka
Kiinnostaapa hyvinkin, kiitos. Olen yhteydessä!

Pari kappaletta liputtajia mahtuis vielä mukaan
smile_org.gif

onko ketä menossa motoparkkiin 6.8 keskiviikkona jns-varkaus -kuopio suunnista jos esim kokoonnuttas varkauteen vaikka severiin ja jatkettas sit porukalla siitä eteenpäin
062802moto_prv.gif

Voisin harjoitella liputtamista, Pitääpä laittaa privaa menemään

MotOrg ry:n järjestämä ajoharjoittelupäivä Motoparkin moottoriradalla Ke 6.8.2008!

>8 >8

Muistakaa myös Motoparkin meluraja 97dB, mittaukset suoritetaan tuttuun tapaan ennen radalle pääsyä.

Pitääkö tuo melumääritys paikkansa?

http://www.motopark.fi/index.php?sivu=kalenteri&kk=8&vv=2008

Tuolla kun lukee M2 kalenterissa 6.8, eli alle 103 dB.

-Lauri
Joo, Lauri on oikeassa, tuo näyttääkin olevan ns. "melupäivä" joten db-raja onkin 103. Näköjään juurikin nämä päivät ovat suosittuja kun katsoo kalenterin varaustilannetta  
wink.gif

//Andy
Eli huomenna olisi rajana tuo 103 db:tä? Voisin melkein tullakin, jos näin on.

onko ketä menossa motoparkkiin 6.8 keskiviikkona jns-varkaus -kuopio suunnista jos esim kokoonnuttas varkauteen vaikka severiin ja jatkettas sit porukalla siitä  eteenpäin  
062802moto_prv.gif
Itse tulen Kuopion suunnalta.
minä tulen noin 8.30 varkauteen . . ajan siitä teboil severin kautta mikä on siinä abc :n vieressä ja katon näkyykö ketään sen näköstä joka ois lähössä virtasalmelle  
smile_org.gif

Terve!

Onko kenelläkään tietoa, että vieläkö tuohon hitaaseen ryhmään mahtuisi? Olen ajelemassa huomenna lomareissulla tampereelta varkauteen ja 1. ratapäivä kiinnostaisi kovasti.

Niin, ja riittääkö, että on 10:30 perillä?

Terve!

Onko kenelläkään tietoa, että vieläkö tuohon hitaaseen ryhmään mahtuisi? Olen ajelemassa huomenna lomareissulla tampereelta varkauteen ja 1. ratapäivä kiinnostaisi kovasti.

Niin, ja riittääkö, että on 10:30 perillä?
Hidas ryhmän on ennakkoilmoittautumisten perusteella täynnä. Ainahan joku tietysti saattaa jättää tulematta.
Keskiryhmässä ja nopeassa on tilaa.

Ilmoittautuminen on klo 10.00->

Ei pääse tulemaan duunijuttujen takia, eli paikka vapaana keskiryhmässä(vaikka taitaa tilaa olla muutenkin)
-T

Etelästä tulijat Mäntsälän P-Shell. Lähtö 7.40 Siitä sit suoraan motoparkkiin. Mukaan letkaan mahtuu

----  
blush.gif
mäkin jouduin feidaamaan..
oli vähän liian hapokasta ruveta keskellä yötä pyörään vaihtaa renkaita ja pakkaan sitten kärryyn, kun olin juuri Oulusta kotio (600km/9h) ajellut.  
nixweiss.gif
- toivotaan, että iskee hyvää settiä paikalle ehtineille. /z

Kiitos taas kaikille järkkäreille kivaa oli.Olen hiukan puhki sillä
760km tuli lisää mittariin päivän mittaan.Vielä kun saan
ajolinjat kohdalleen niin kyllä se siitä. Ahvenistolla jatketaan.

Vaiherikas päivä pikkuhiljaa takanapäin.

Ratapäivä oli sinällään todella mukava ja onnistunut, kiitokset järkkäreille, liputtajille, kanssa-ajajille ja -Hanskille- varsinkin monista hyvistä vinkeistä ja jutuista. Ajo tuntuikin harvinaisen mukavalle koko päivän ja voimatkin riitti kohtuullisesti loppuun asti. Lipanneiden puolesta harmittaa tietysti, Tarun puolesta erityisesti, mutta täytyy vaan ottaa kokemuksesta oppia.

Eka starttiharjoittelu oli kokemus sinänsä. Porukkaa lappas ohi molemmin puolin, oma mopo halus vaan orhistella. Toinen meni jo paremmin, mikä sekään ei tosiaankaan ole paljoa.

Viimeisessä setissä alkoi sitten tapahtumaan enemmänkin. En ihan tiedä että mikä liittyy mihinkin vai liittyykö mitenkään, mutta kun tapahtumasta kiinnostuneita oli useampia niin kerron sen niin kuin koin. Elikkä pääsuoran päässä vilkaisin mittaria, näytti 249. (Yleensä en vilkuile sitä). Oikea nopeus siitä ehkä jotain -15. Polkasin vaihteen pienemmälle, mutta tuli välivapaa, jota ei oo tuolla pyörällä ennen sattunut. Ihmeissäni oudosta tilanteesta jarruttelin pääsuoran jälkeiseen vasempaan ilman moottorijarrua etusella, enkä kiireessä huomannut pitää kytkintä pohjassa. Vaihde nappasikin kurvissa itsestään päälle ja heitti takapään pieneen luistoon, ei paha paikka. Seuraavassa vasemmassa perä olikin sitten täysin pitelemätön, ehdin vaan ajatella että "nyt mennään" kun se tuli rinnalle, ja heti perään "eipäs mentykään", jotenkin sain pidettyä sen pystyssä ja annoin mennä hiekan puolelle. Takanatulijoilla oli varmaan mielenkiintoista katsottavaa.

Mielessäni mä liitin nää tapahtumat yhteen ja ajattelin sen jälkimmäisen viittä-vaille highsiderin johtuneen jotenkin siitä välivapaasta, ja niinpä en pysähtynytkään vaan jatkoin jouheasti hiekalta suoraan vapaaseen rakoon radalla. Tämähän oli tietysti suuri moka, olisi pitänyt pysäyttää hiekalle ja tutkia tilanne, mutta kun se välivapaa-juttu sotki ajatukset. Onneksi sitä öljyä ei kuitenkaan haitaksi asti tainnut sinne radalle levitä.

Seuraavassa vasemmassa oli perä taas rinnalla, ja silloin tajusin että nyt on takarenkaassa vikaa ja vedin sivuun.

Koneesta tuli öljyä ihan suoraa juoksua, takarengas oli vasemmalta puolelta kuin öljyastiassa kasteltu. Luulin ensin että putsari ois löystynyt, mutta siitä ei ollut kysymys. Purin äsken vehjettä vähän ja syy vuotoon on eturattaan ja ketjun etupuolella olevan u:n muotoisen teräsohjurin- tai mikä nyt onkaan - kiinnikkeissä. Se on kolmella pultilla kiinni. Alimmaisesta pultista oli jenget repeytyneet, ja ilmeisesti repeytynyt jenganosa sekä pultti ovat kiilautuneet ketjun ja starttimoottorin puoleisen seinämän väliin ja repäisseet sen puhki. Tai sitten tämä on vaan seuraus ja syy jossain muualla, en saanut sitä nyt enempää purettua kun ei oo kotona riittävän isoo hylsyä että sais eturattaan pois ja näkis sen alle. Avatessani eturattaan suojakotelon, pultti oli ketjun ja revenneen kohdan välissä, revennyttä jenganosaa ei näkynyt. Pultti oli kyllä täysin ehjä, joten ei se yksin ole voinut sitä reikää tehdä. Lisää purkamalla selvinnee enemmän.

Joka tapauksessa öljy on tullut suoraan tuosta repeämästä, eikä se ole ihan pieni.

Otin kohdasta pari valokuvaa, voin laittaa ne huomenna näytille jos kiinnostaa.

Remontti ei tule oleen ihan pieni kun on reikää kyljessä ja revennyttä jengaa eri valuosissa, joten täytynee lopetella tältä kaudelta ja korjailla talven aikana. Ahvenistolle tullaan sitten FJRllä pujottelukepiks.

Oli siinä vehkeessä nyt loppujen lopuks mitä hyvänsä rikkipilalla, itse olen tapahtumaan tosi tyytyväinen kun selvisin tilanteesta kaatumatta, eikä kukaan muukaan saanut siipeensä tämän takia.

Jii-äm:lle ja hänen seuralaiselleen vielä suuret kiitokset minun ja öljyruiskuni kotiin toimituksesta. Aivan mahtava homma.

Oli siinä vehkeessä nyt loppujen lopuks mitä hyvänsä rikkipilalla, itse olen tapahtumaan tosi tyytyväinen kun selvisin tilanteesta kaatumatta, eikä kukaan muukaan saanut siipeensä tämän takia.
Muiden tilannetta ei helpottanut pyöräsi parkkeeraaminen radalle, ja vieläpä kohtuullisen pahaan paikkaan.

Yksinkertaisesti, jos pyörällä ei voi ajaa, pyörä ehdottomasti parkkiin asfaltin ulkopuolelle turvalliseen (sisäkaarteen puolelle) paikkaan!

-Hese

Muiden tilannetta ei helpottanut pyöräsi parkkeeraaminen radalle, ja vieläpä kohtuullisen pahaan paikkaan.

Yksinkertaisesti, jos pyörällä ei voi ajaa, pyörä ehdottomasti parkkiin asfaltin ulkopuolelle turvalliseen (sisäkaarteen puolelle) paikkaan!

-Hese
Jeps. Olis pitänyt ajaa suosiolla reilusti hiekan puolelle. Nyt jätin sivutuen asfaltille niin pysyi pystyssä. Normaalia ajolinjaa se ei kyllä ollut lähelläkään.

Viimeisessä setissä alkoi sitten tapahtumaan enemmänkin. En ihan tiedä että mikä liittyy mihinkin vai liittyykö mitenkään, mutta kun tapahtumasta kiinnostuneita oli useampia niin kerron sen niin kuin koin. Elikkä pääsuoran päässä vilkaisin mittaria, näytti 249. (Yleensä en vilkuile sitä). Oikea nopeus siitä ehkä jotain -15. Polkasin vaihteen pienemmälle, mutta tuli välivapaa, jota ei oo tuolla pyörällä ennen sattunut. Ihmeissäni oudosta tilanteesta jarruttelin pääsuoran jälkeiseen vasempaan ilman moottorijarrua etusella, enkä kiireessä huomannut pitää kytkintä pohjassa. Vaihde nappasikin kurvissa itsestään päälle ja heitti takapään pieneen luistoon, ei paha paikka. Seuraavassa vasemmassa perä olikin sitten täysin pitelemätön, ehdin vaan ajatella että "nyt mennään" kun se tuli rinnalle, ja heti perään "eipäs mentykään", jotenkin sain pidettyä sen pystyssä ja annoin mennä hiekan puolelle. Takanatulijoilla oli varmaan mielenkiintoista katsottavaa

Mielessäni mä liitin nää tapahtumat yhteen ja ajattelin sen jälkimmäisen viittä-vaille highsiderin johtuneen jotenkin siitä välivapaasta, ja niinpä en pysähtynytkään vaan jatkoin jouheasti hiekalta suoraan vapaaseen rakoon radalla. Tämähän oli tietysti suuri moka, olisi pitänyt pysäyttää hiekalle ja tutkia tilanne, mutta kun se välivapaa-juttu sotki ajatukset. Onneksi sitä öljyä ei kuitenkaan haitaksi asti tainnut sinne radalle levitä.

Seuraavassa vasemmassa oli perä taas rinnalla, ja silloin tajusin että nyt on takarenkaassa vikaa ja vedin sivuun.
Ei siellä kyllä öljyä radalla ollut sillä mä ajoin siitä varovasti läpi
ton episoodin jälkeen ja ei pyörä vikuroinnut,ilmeisesti ne öljyt
lensi sun takaselle eikä radalle.Sinällään hassu homma että se
että se porsi eturattaan luota.

Back