• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Motopark 6.8.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
ulkopuolisen näkö kulmasta katottuna näytti kyllä siltä et karilla lähti homma käsistä.meinasin mennä sanomaan jotain mutta oli aika aggressiivisen näköistä menoa niin aattelin olla vaan hiljaa ja sama uho näkyy täälläkin jatkuvan.en ollut aikasemmin orgin päivillä käynyt hämpyn päivillä ja vapaissa oon käynyt. eipä oo noin kuuma päistä kaveria vielä nähty aiemmin mut niinku sanoin jo niin en tiedä yllytettiinks vai ei mut joka tapaukses.karinkin kannattas varmaa vähän kattoo peiliin.mut muuten ihan hyvä päivä oli ja sain liivit pääl ajaneelta kaverilta apuja ajo linjoihin kiitti viel.yritä vähä hillitä ittees jatkos kari  
033102beer_1_prv.gif
033102beer_1_prv.gif
Eihän sinun Matti ois nyt tän todistuksen takia tarvinnut vaivautua keskellä yötä Orggiin rekisteröitymään. Minä itse toin turhan hiiltymiseni esiin täällä ensimmäisenä, ei sen tapahtuman lisätodistaminen suurta lisäarvoa tälle keskustelulle anna.

Mitenhän kävis, jos menet huutamaan kurkku suorana kymmenelle tuntemattomalle ihmiselle kadulla, kuten arvon pj. teki minulle.  Kuvitellaan vielä että olet edellisessä kadunkulmassa yrittänyt potkaista näitä samoja tyyppejä nilkkaan, mutta he ovat onnistuneet väistämään heittäytymällä hiekalle. Kuinkahan moni heistä vastaa huutoosi samalla mitalla takaisin?

Mutta hällä väliä. Kerro kaverilles Jukalle kuitenkin terveisiä. Tarkista kuitenkin peilistä ensin, ettei vanhan harjatukan naama vain heijastele sieltä takaisinpäin.

Mitenhän kävis, jos menet huutamaan kurkku suorana kymmenelle tuntemattomalle ihmiselle kadulla, kuten arvon pj. teki minulle.  Kuvitellaan vielä että olet edellisessä kadunkulmassa yrittänyt potkaista näitä samoja tyyppejä nilkkaan, mutta he ovat onnistuneet väistämään heittäytymällä hiekalle. Kuinkahan moni heistä vastaa huutoosi samalla mitalla takaisin?

Mutta hällä väliä. Kerro kaverilles Jukalle kuitenkin terveisiä. Tarkista kuitenkin peilistä ensin, ettei vanhan harjatukan naama vain heijastele sieltä takaisinpäin.
Tämä alkaa saamaan jo aika lapsellisia piirteitä. Laitetaan tähän nyt loppuun, toivottavasti tyhjentävästi, loppulausuntoni.

Aloitit ärsyttämisen kohtuullisen tehokkaasti heti puolen päivän aikaan, ennen kuin olin käynyt edes ajamassa. Oheisessa lainatussa, kirjoittamassasi tekstissä sen vielä vahvistat

"Minun näkökulmastani kaikki se kama mitä autossasi ja kärryssäsi raahaat. Minulla on repussa kymppimillin kiintoavain peilien irrotukseen, rengaspainemittari ja teippiä gps-mokkulan kiinnitykseen."

Olin vastaamassa muutamaan työsähköpostiini, kun huomaan pään tulevan ruudun yli ja katselemaan ruutua. Jos kyseessä olisi utelias alle kouluikäinen lapsi asia olisi mennyt tietämättömyyden piikkiin. Aikuiselta mieheltä taas ei ole enää kovinkaan hyväksyttävää lukea toisten posteja tai tutkia toisten peräkärryjä tai autoja. Autossani on mustat lasit, joten on vaatinut jo selkeää yritteliäisyyttä selvittää mitä kaikkea high tech-kamaa siellä mahtaa ollakaan. Ärsytystäni lisäsi se tosiasia, että muitakin uteliaita kesän aikana on ollut, koska kärrystä on kadonnut rengaslämppärit, työkaluja ja viimeksi Motoparkin keikan jälkeen inventoituani huomasin vastaostetusta teräsarjasta kadonneen neljä terää. Itse en ollut vielä edes käyttänyt sarjaa kertaakaan ja siitä huolimatta oli jollekin kelvannut lainata ja unohtaa palauttaa. Kahdessa muussa terässä näkyi käytön (lasikuitu) jälkiä, joten itsestään katoamisen mahdollisuus olematon.

Joudun suureksi ilokseni tämän moottoripyöräharrastuksen ja sen oheisten lisäksi avustamaan erilaisissa oikeudellisissa asioissa henkilöitä, seuraavan kerran huomenna eräässä käräjäoikeudessa. Itse et ehkä ymmärrä, mutta minulla nousee heti karvat pystyyn kun joku alkaa selän takaa kurkkimaan mitä ruudullani on, saati menee konetta itse käpälöimään. Olisin toki voinut ystävällisestikin sanoa, että anteeksi herra kuka oletkaan, mutta voisitko olla kurkkimatta sähköpostejani koska käsittelen luottamuksellisia asioita. Näin jälkikäteen olen melko varma, että tuosta olisit saanut herneen nenään siinä missä näistä lähinnä kieli poskella heitetyistä kommenteista hitaudestasi ym. Jos oikeasti luulit, että dissaan sinua nopeutesi johdosta, olit väärässä. Kunhan kiusoittelin ja kun kerran tuollaisestakin lämpenit, niin mikäpäs siinä.

Tuo väite, että olisin huutanut kurkku suorana tai että naamani olisi ollut punainen, on aika voimakasta liioittelua. Voit kysyä siihen vahvistusta vierestä seuranneilta, tähänkin keskusteluun osallistuneilta henkilöiltä. Se, että dialogimme jossain vaiheessa siirryin suorastaan vittuilemaan, pitää kyllä paikkansa, mutta malttiani en menettänyt enkä huutanut. Sinäkään et huutanut, mutta malttisi kyllä menetit ja kontrollisi.

Myönnän omat virheeni, se ei ole eikä tule olemaan minulle koskaan ongelma. Ensimmäinen virhe oli se, etten mennyt toimistoon lukittujen ovien taakse hoitamaan työasioita. Olisi välttynyt siltä, että erilaiset uteliaisuutta tihkuvat henkilöt tulevat tutkimaan tavaroitani. Kärryssä ja autossa on lukot ja näköjään niitä tarvitsee varikollakin käyttää, tähän asti vain narkokelptojen varalta täällä pk-seudulla olleet käytössä.

Toinen virheeni oli se, että lähdin ohittamaan itseäni hitaampaa kuljettajaa joka ajoi huomattavasti tehokkaamalla pyörällä. Vastaavalla teholla tai vähemmällä olevan voi ohittaa siististi ja turvallisesti mutkan ulostulossa, jolloin tekninen ongelmakaan ei tee tilanteesta vaarallista. Oletin, että ohitus jarrussa menee kuten satoja kertoja tähänkin asti on mennyt. Ensimmäinen kerta, että rengas alkaa hakkaamaan käsille näiden vajaan 500:n ratapäivän aikana, sattui juuri ohitettuani sinut ja hypättyäni jarrulle. Olisi pitänyt vain ajaa varikon kautta ja odottaa siellä kunnes latu taas vapaa. Liki puolet pienemmällä, vakiotehoisella ja vakioalustalla olevalla pyörällä on käytännössä mahdotonta ohittaa 1000 kuutioista pyörää muualla kuin mutkassa tai jarrussa. Suoralla tai ulostulossa ei ole mahdollisuuksia jos toinen käyttää pyöränsä tehoja hyväksi. Jos epäilet, niin voit tulla kokeilemaan ke-to tai la-su tällä viikolla Motoparkkiin. Luultavimmin on kummatkin pyöräni mukana ja voit sitten R6R:llä yrittää ohi R1:stä. High techia on turha yrittää kummastakaan laitteesta etsiä.

Kolmas virheeni oli järjestäjän avustaminen pyynnöstä. Jos noita lähtöharjoituksia ei olisi järjestetty, ei sinullekaan ehkä olisi syntynyt kuvaa siitä, että sinut on sinne laitettu vasten tahtoasi (lainaus kirjoittamastasi: "Nyt heitettiin sinne lähtöriviin sen paremmin omaa mielipidettä kysymättä.") Käsittääkseni järjestäjä kuulutti aiheesta ja pidettiin vielä sinne lähteville erikseen kokous. Ei varmaan aivan suurena yllätyksenä tullut eikä sinne tietääkseni ketään pakotettu menemään. Avustin tuossa vain ja ainoastaan sen takia, koska minulla tuosta touhusta lienee paikalla olleista eniten kokemusta ja tietoa jakamalla pyrin siihen, että homma menisi mahdollisimman turvallisesti. Nyt tuostakin tuli vain paskaa käteen.

Neljäs virheeni oli ylipäätään kommentoida tähän, koska kykysi ymmärtää kirjoitettua tekstiä on selvästi äärimmäisen rajoittunut tai sitten vain haluat ymmärtää tahallasi väärin. Hyvänä esimerkkinä olkoon vaikka lainaus tuosta dialogista joka avattakoon nyt tähän.

"Vedän toimintaa siinä missä muutamaa muutakin toimintaa, koska ketään täysipäistä ei ole tilalle vielä löytynyt " (kirjoittamani teksti)

"Tässä lauseessa kiteytyy egosi mahtavuus. Sinä olet se AINOA." (Lauseen pohjalta vetämäsi johtopäätös). Pyysin ihan huvikseni kahta kielitieteilijää, kahta maallikkoa ja kahta moottoripyöräharrastajaa kertomaan mitä heidän mielestään tuo lauseeni pitää sisällään. Kiteyttäen ja nopean koosteen muodossa itseironisen tokaisun siitä, ettei ketään täysipäistä siinä ole eikä ole tulossa. Sinä taas et ymmärtänyt tai halunnut ymmärtää. Kuten jo totesit, en ole psykologiassa kovinkaan kummoinen. Sekin pitää paikkansa. Siitä syystä en tiedä oletko tarkoitushakuisesti muita provosoiva ihmistyyppi (jollaiseen joukkoon kuuluu mm. nakkikioskilla etuilevat henkilöt) vai vain iloisesti vähän hitaammalla alkuun ja lopuksi punarajalla nakuttava joka ei vaan ymmärrä. Oli kuinka tahansa, niin pyytäisin jatkossa lähestymään ihmisiä vaikkapa seuraavasti: "Hei, olen Kari. Olen utelias ja haluaisin katsoa mitä sinulla on autossasi tai mitä sinulla on tietokoneesi ruudulla." Jos saat myöntävän vastauksen, voit alkaa tutkimaan sitten toisen autoa, peräkärryä tai hänen tietokoneensa sisältöä. Jos taas et, etsi joku toinen jolta ehkä lupa uteliaisuutesi tyydyttämiseen heltiää. Valitettavasti meillä kaikilla on joskus päivämme, ettei ymmärrystä heru. Ei vaan jaksa. Martilla sellainen päivä oli Botniaringillä kesän alussa kun eräs bomber-housuihin verhoutunut poika kyseli kaikkea maan ja taivaan väliltä ja käveli perässä joka paikkaan kuin leimautuneet Konradin lintulapset. Itselläni sillä kertaa ymmärrystä ja aikaa riitti ja selittelin harrastuksesta alun toista tuntia ja annoin hipelöidä työkaluja ja pyörää.

Pyydän siis oikeasti ja käsi sydämellä anteeksi tekemiäni virheitä. En ole nopea oppimaan, mutta yllättävän harvoin toistan tekemiäni virheitä. Jatkossa en tee töitäni siten, että joku utelias ihminen pääsee kurkkimaan mitä teen vaan olen lukittujen ovien takana. Pidän myös kärryn ja auton lukossa, ettei niiden sisällöstä kiinnostuneet ole niitä tutkimassa. En myöskään kovinkaan helposti ole taivuteltavissa toisten tapahtumiin lippumieheksi, lähtöä organisoimaan tai ajajakokouksessa avustamaan koska ainoa odotettavissa oleva palkka on paska käteen ja sitä saa muutoinkin aivan tarpeeksi.

Tämän keskustelun satuin nyt vilkaisemaan, koska minulle soitettiin ja laitettiin tekstiviesti eräästä toisesta keskustelusta tällä palstalla. Siellä(kin) on lähtenyt pojilta vähän mopo käsistä. Pyydettiin ottamaan kantaa, ilmoitin, että keskustelevat siellä yksityishenkilöinä, eivätkä edusta yhdistystä siinä missä minäkään en tätä kommentoidessani vaikka valitettavasti käytänkin tätä yhdistyksen nimimerkkiä. Käsittääkseni ip-osoitteeni on yksityishenkilön nimimerkkini osalta bannattu n. 4 vuotta sitten enkä sillä nimimerkillä ole tänne kirjoitellut. Nukkumaan kävin n. klo 23.00 ja heräsin vähän ennen 06 jonka jälkeen lähetin herra J.P:lle sähköpostia erään keskustelun tiimoilta.

Omasta ja vetämäni yhdistyksen puolesta toivotan tervetulleeksi tapahtumiimme tai vaikka kisaan. Itselleni tulosi tai tulematta jättämisesi ei ole lisää tai pois, sillä en ole provisiopalkalla tässä ja operatiivisen vastuun olen jättänyt jo aika pitkältä osin muiden hoiviin. Vastaan pääsääntöisesti vain taustatyöstä. Ja jos kierrosaikaeroja haluat vertailla, niin luotettavimman selvityksen saat kun ilmoittaudut mukaan seuraavaan kisaan. Superbike- ja Superstock 600 -pyörien erot radasta ja kuskista riippuen ovat n. 1,5-3 sek. Sen verran tasoitusta annan, joten kovin kummoinen temppu kyykyttämiseni ei ole etenkin kun kummankin pyörät lienevät täysin vakioita. Kokemus on tässä tapauksessa vain vauhtia hidastava tekijä, sillä joka radan liki joka mutkasta olen jonkun käynyt näiden vuosien varrella poimimassa kärryyn ja/tai ambulanssiin ja se on omiaan hidastamaan menoa. Kokemattomien vauhdista saa viitettä vaikka katsomalla M. Mossan kierrosaikoja. Keväällä Alastarolla oli vielä ensikertalainen ja suoritti näyttökokeen allekirjoittaneelle, eli se siitä kokemuksen autuaaksi tekevyydestä.

Omalta osaltani tämä voidaan jo päättää. Jos ei, niin mieluiten jatko sitten tuolla toisaalla jossa voin vastata omalla nimelläni tai nimimerkilläni. Varikolla keskityn omiin puuhiini, joten ei ole pelkoa, että tulisin siellä enää kiusaamaan kunhan vain jätät tavaroideni pintapuolisemman tutkiskelun väliin. Olen tottunut siihen lasten ja kansallispukuisten osalta, aikuisilta suomalaisilta miehiltä sitä en odota, enkä liioin hyväksy.

Jukka

P.S. Huomenna sitten todistamaan saapuvalle virkamiehelle tulee paha mieli tai sitten vastaajalle. Valitettavasti kaikkia ei voi siinäkään prosessissa miellyttää. Etukäteen pahoitteluni siitäkin vaikka sanahelinästä sielläkin vain kyse. Erona tosin se, että tuosta vänkäämisestä saa korvauksen tästä vain huvin ja sekin arvo vähintään kyseenalainen. Kaikkea hyvää ja toivottavasti saat pyöräsi ajokuntoon ja mielesi senkin myötä iloisemmaksi.

Sävy tässä useaan kertaan lopettamassasi keskustelussa on näemmä jostain syystä vaihtunut, jollei nyt ystävälliseen niin ainakin vähemmän törkeään. Onnistuit jopa jättämään ulkonäköön, pituuteen, ikään, jne liittyvät kuitit tällä kertaa kokonaan pois. Tietäen, kuinka suuri ponnistus sen on täytynyt sinulle olla, pitäydyn asialinjalla itsekin.

Samalla kun ystävällisyystaso on noussut, totuusarvo on romahtanut jo pitkälle pakkasen puolelle. Puheissasi ei kerta kaikkiaan ole päätä, ei häntää. Ei järjen hiventä.

Tähän asti olet perustellut kimppuuni hyökkäysta ”avautumisellani” oman virheesi jälkeen. Nyt kun on todettu, ettei ko. avautumista koskaan ole tapahtunutkaan, löytyikin täysin uusi syy, uteliaisuus postejasi ja vehkeitäsi kohtaan.

Ihan lyhyesti: koko juttusi ”uteliaisuudestani” on joko keksittyä potaskaa, tai jos uskot siihen itse, todellisuudentajusi laukkaa omia polkujaan, erillään reaalimaailmasta.

Satusi pitää paikkaansa korkeintaan tähän asti: ”Olin vastaamassa muutamaan työsähköpostiini kun…”  Siitä eteenpäin se kuulostaa hullun horinalta.

Todellisuudessa en tullut kurkkimaan läppärisi ruutuun, enkä mihinkään muuhunkaan sinulle kuuluvaan. Minkäänlaista uteliaisuutta en tuntenut mitään vehjettäsi kohtaan.

Kuten aiemmin kerroin, olin Tuen päivillä Apparalla toukokuun alussa, ja siellä näin sinut ensimmäisen kerran. Ympärilläsi oli kuitenkin reippaasti porukkaa aina kun huomasin sinut, joten en änkeytynyt jutuille. Nyt Motoparkissa olit tuossa tilanteessa yksin istuen pakettiauton peräosassa läppäriäsi naputellen, ja niinpä ajattelin tarttua tilaisuuteen ja tulla tutustumaan. Toki maineesi oli tiedossani, mutta ajattelin että kun kaveri on saanut noin paljon aikaan sekä täällä rata-ajojärjestelypuolella että muuallakin, osa maineesta voisi olla vaikkapa kateellisten panettelua. Enpä olisi voinut enempää väärässä olla. Tosiaan, tulin sinusta noin kahden metrin päähän, läppärisi ollessa minuun noin 90 asteen kulmassa. Mitään yritystä lukea postejasi minulla ei ollut, eikä kyllä tuosta paikasta mahdollisuuttakaan. Sen sijaan avasin keskustelun sanomalla jotain että ”tervehdys, miltäs telemetriatiedot näyttävät” tai ”terve, telemetriatietojakos täällä analysoidaan” Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta tämä lähestymistapa näyttää nyt olleen se suurin virheeni. Vastauksesi, mistä en saanut selvää mutta jonka sävy oli sitäkin selvempi, oli niin jäätävä että jäin hölmistyneenä seisomaan sijoilleni osaamatta hetkeen tehdä mitään. Hetken henkeäni haukottuani lähdin pois.

Minulla ei todellakaan ollut, eikä edelleenkään ole, pienintäkään kiinnostusta tutkia saati näpelöidä mitään sulle kuuluvaa rompetta. Itse asiassa, en edes muista millaisella paku ja peräkärry sinulla oli, enkä mitään muuta varusteistasi kuin renkaanlämppärien (?) jatkoroikat, joita väistelin useaan otteeseen radan reunalla käydessäni. Jonkinlainen läppäri oli myös, mistään muusta ei ole hajuakaan.

Jos olisin tiennyt sinusta ne asiat, mitä minulle on tämän episodin puhkeamisen jälkeen kerrottu maileilla, privaviesteillä, tekstareilla ja suoraan nokatusten, en olisi yrittänyt tehdä tätä lähestymistä ollenkaan.

Mä olen kyllä tukeutunut muiden tavaroihin tämän kesän aikana, mm. lainannut Andyltä selkäpanssaria parille setille peräti kaksi kertaa, jensiltä  ja parilta muulta, joiden nikkiä en tiedä, useasti painemittaria kun oman saamisessa tuli vähän ylimääräistä viivettä, Swahnm:ilta saanut lisäilmaa ja tilan repulle ja eväille. Varmaan jotain muutakin mitä en nyt muista. Omin luvin en kuitenkaan ole mennyt kenenkään tavaroita tutkimaan, saati hypistelemään. Vastaavasti olen jakanut siitä vähästä mitä mulla on ollut. Tavaraa nyt ei oo ollut antaa juurikaan jotain teippiä ja vastahankittua painemittaria lukuunottamatta, mutta onpa joskus jotain ruumiillista apua päässyt antamaan kuitenkin. Neuvonnasta olen pidättäytynyt kokonaan. Kysyttäessä toki vastaan, jos asiasta tiedän.

Muista väitteistäsi seuraavat kommentit:

sanoi:
Tämä alkaa saamaan jo aika lapsellisia piirteitä
Heh. Tämä sai totaalisen lapselliset piirteet sinun aloittaessa mollaamiseni 7.8. klo 11.37.

sanoi:
Aloitit ärsyttämisen kohtuullisen tehokkaasti heti puolen päivän aikaan, ennen kuin olin käynyt edes ajamassa. Oheisessa lainatussa, kirjoittamassasi tekstissä sen vielä vahvistat

"Minun näkökulmastani kaikki se kama mitä autossasi ja kärryssäsi raahaat. Minulla on repussa kymppimillin kiintoavain peilien irrotukseen, rengaspainemittari ja teippiä gps-mokkulan kiinnitykseen."

En ymmärrä mitä vahvistan tuossa kirjoituksessani. Se oli vastaus kysymykseesi ”mitä HI-techiä sinulla muka on.” Minun tietokonereppuni sisältöön verrattuna kamaa on melko runsaasti, sitä tarkoitin. Ehkäpä joku kielitieteilijä voisi kertoa, miten vahvistan äryttämisesi aloituksen tuossa lauseessa. Tai ehkä annetaan olla.

sanoi:
Itse et ehkä ymmärrä, mutta minulla nousee heti karvat pystyyn kun joku alkaa selän takaa kurkkimaan mitä ruudullani on

Ymmärrän hyvin, en siedä itsekään sitä että esim. työhuoneeseen tultaessa heti lyödään nenä toisen ruutuun kiinni, ja siksipä en sitä harrastakaan.

sanoi:
Jos oikeasti luulit, että dissaan sinua nopeutesi johdosta, olit väärässä.

Ei noviisina tullut tällainen vaihtoehto mieleenikään, mutta useampi sinut pitemmältä ajalta tunteva sanoi, että tästä on kysymys. Itsepähän omat vaikuttimesi tiedät.

sanoi:
Tuo väite, että olisin huutanut kurkku suorana tai että naamani olisi ollut punainen, on aika voimakasta liioittelua.

Eiköhän tässä ole kyse jostain muusta kuin punasävyn syvyydestä naamalla tai huudon desibelilukemista, ne olivat molemmilla varmasti riittävät asioiden ilmaisemiseen.

sanoi:
Sinäkään et huutanut, mutta malttisi kyllä menetit ja kontrollisi.

Ehkä mä itse kuitenkin vielä tiedän paremmin että olenko huutanut vai en. Varmasti huusin ja menetin malttini. Kontrollin menettämistä voi kukin arvioida vaikka siltä pohjalta, että toteamukseeni ”olet sä kova jätkä” vastasit: ”haluukko tulla koittaan”. Kaiva läsnäolleet kaverit todistamaan vaan, varmasti kuulivat tämänkin.

sanoi:
Myönnän omat virheeni, se ei ole eikä tule olemaan minulle koskaan ongelma. Ensimmäinen virhe ….
Toinen virheeni…. Liki puolet pienemmällä, vakiotehoisella ja vakioalustalla olevalla pyörällä on käytännössä mahdotonta ohittaa 1000 kuutioista pyörää muualla kuin mutkassa tai jarrussa. Suoralla tai ulostulossa ei ole mahdollisuuksia jos toinen käyttää pyöränsä tehoja hyväksi. Jos epäilet, niin voit tulla kokeilemaan ke-to tai la-su tällä viikolla Motoparkkiin. Luultavimmin on kummatkin pyöräni mukana ja voit sitten R6R:llä yrittää ohi R1:stä. High techia on turha yrittää kummastakaan laitteesta etsiä.

Kuten aiemmin todettu, esim Jens menee R6R:llään musta halutessaan ohi vaikka pääsuoran puolivälissä, mutta hän osaakin ajaa. Tosin ei olekaan koskaan tuonut esille ratapäiviensä saldoa, eikä muitakaan saavutuksiaan. Ja häntäkin kovempia kusiaiskuskeja tietysti löytyy, ei vaan ole ollut vielä tilaisuutta päästä samaan aikaan radalle.

Kiitos kuitenkin kokeilutarjouksestasi. Arvostan sitä suuresti, mutta kieltäydyn kohteliaasti.

sanoi:
Kolmas virheeni oli järjestäjän avustaminen pyynnöstä. Jos noita lähtöharjoituksia ei olisi järjestetty, ei sinullekaan ehkä olisi syntynyt kuvaa siitä, että sinut on sinne laitettu vasten tahtoasi (lainaus kirjoittamastasi: "Nyt heitettiin sinne lähtöriviin sen paremmin omaa mielipidettä kysymättä.")

Olisit lainannut samalla vähän pidemmälle. Kirjoitin myös: ”Mulle toi oli kuitenkin hieno kokemus”  En todellakaan ollut vastoin tahtoani, sen sijaan olin täysin valmistautumatta. Jos olisin etukäteen tiennyt, olisin treenannut jossain edes pikkasen tuota luistattamalla lähtöä.

Mä jotenkin käsitin, että tässä oli kyseessä lähtöHARJOITUS. Itsellä harjoitus myös toimi, sillä täysin kuralle menneen ensimmäisen yrityksen jälkeen tajusin, vastoin saamiani ohjeita, lähteä melko pienillä kierroksilla, jolloin sain kytkimen nopeasti ylös ja annettua hanaa hallitusti. Ohi menijöitä ei ollutkaan läjäpäin kuten ekalla kerralla, ehkä pari- kolme vain.

Nämä ”harjoittelut” kirvoittivat sinulta seuraavan kommentin:
sanoi:
Itselleni on ollut ja on vieläkin mysteeri kuinka nopeaan ryhmään päätyy kuskeja jotka tuhatkuutioisilla jäävät jalkoihin noin alitehoiselle mopolle niin lähdössä kuin muutoinkin. Mutkat vielä ymmärrän, kun niissä tarvitaan pelisilmää, motoriikkaa, rohkeutta, kokemusta, alustaa ym. ym. jotka kaikki minulla tasoa surkeat. Mutta lähtö. Eihän siinä tarvitse kuin nostaa kytkintä ja antaa mennä, yksinkertaista kuin mäkihyppääjä.

Tuosta kommentista voisi kuvitella että kysymys oli vähintäänkin jostain GP-lähdöstä.

No, jos tämän perusteella vetäydyt lähtöharjoituksen järjestäjän tehtävästä, uskoisin jonkun muunkin siihen hommaan kykenevän kun oikein pinnistää.

sanoi:
Neljäs virheeni oli ylipäätään kommentoida tähän, koska kykysi ymmärtää kirjoitettua tekstiä on selvästi äärimmäisen rajoittunut tai sitten vain haluat ymmärtää tahallasi väärin. Hyvänä esimerkkinä olkoon vaikka lainaus tuosta dialogista joka avattakoon nyt tähän.

"Vedän toimintaa siinä missä muutamaa muutakin toimintaa, koska ketään täysipäistä ei ole tilalle vielä löytynyt " (kirjoittamani teksti)

"Tässä lauseessa kiteytyy egosi mahtavuus. Sinä olet se AINOA." (Lauseen pohjalta vetämäsi johtopäätös). Pyysin ihan huvikseni kahta kielitieteilijää…

Olisit kirjoittanutkin ne juttusi alunperinkin niille kielitieteilijöille. Tätä ketjua lukevista kielitieteilijöitä lienee vähemmistö.

Kun tässä nyt synnintunnustuksiin alettiin, minäkin kertaan kolme virhettäni.

Ensimmäinen oli se, että en pysähtynyt tarkistamaan pyöräni kuntoa viittä-vaille-highsiderini jälkeen.

Toinen oli se, että en ajanut pitkälle hiekalle, vaan valkoisen reunaviivan päälle, ja jäin liian lähelle rataa itsekin. Niistä on pahoittelut esitetty, ja opiksi otettu.

Kolmas, ja pahin oli se etten uskonut mitä minulle oli herra puheenjohtajan käytöksestä kerrottu, ja menin hölmönä tekemään tuttavuutta. Tätä on kuitenkin vähän hankalaa pyydellä anteeksi, kun en ole selvänäkijä.

sanoi:
Siitä syystä en tiedä oletko tarkoitushakuisesti muita provosoiva ihmistyyppi (jollaiseen joukkoon kuuluu mm. nakkikioskilla etuilevat henkilöt) vai vain iloisesti vähän hitaammalla alkuun ja lopuksi punarajalla nakuttava joka ei vaan ymmärrä.

Kun et tiedä, voin kertoa että en etuile sen paremmin nakkikioskilla, liikenteessä kuin radallakaan. (Jollei satunnaista splittausta lasketa, mutta autolla ajaessani edesautan motoristien menoa miten kykenen)

sanoi:
Oli kuinka tahansa, niin pyytäisin jatkossa lähestymään ihmisiä vaikkapa seuraavasti: "Hei, olen Kari. Olen utelias ja haluaisin katsoa mitä sinulla on autossasi tai mitä sinulla on tietokoneesi ruudulla

Sinulta vain pukkaa edelleen neuvoja pyytämättä, kuin Jäätteenmäelle faxeja. Minulla vain ei tosiaankaan ole mitään kiinnostusta nähdä mitä autossasi tai tietokoneesi ruudulla on.

Muuten neuvosi on kieltämättä hieno, toimii varmasti esim. Linnankutsuilla. Orgin päivillä on kuitenkin tähän asti ollut rennompi meininki, ja aivan samalla tavalla on keskustelut avattu kaikkien kesken, eli suoraan asiaan ilman esittelyjä. Kieltämättä olishan se fiksumpaa esitellä itsensä ensin, sitä nyt vain en ole koskaan nähnyt tuolla tapahtuvan.

Minullekin on kymmenet kaverit tulleet kyselemään esim alkukaudesta vielä vähän harvinaisemmasta RaceCronosta gps-mokkuloineen tai kommunikaattoreineen, tai esim. ketjuvoitelijasta. FJR:n rengasta kävi moni ihmettelemässä viime kesänä jostain syystä. Moni tuntematon on tullut hyvinkin liki, jopa vähän kiinnostusta herättänyttä laitetta hipelöinytkin. Ihan tiedoksi, että minua voi jatkossakin lähestyä juuri siten kuin itse haluaa. Uskaltaisin jopa antaa vastaavan luvan Orgin järjestävän väenkin puolesta, koska kaikkien jutuille olen itsekin mennyt epävirallisesti, eikä kukaan ole hernettä koskaan nenuunsa vetäissyt.

Jos joku haluaa vielä mennä tekemään tuttavuutta herra puheenjohtajan kanssa, on hyvä lukea nuo hänen käytösohjeensa ylempää, ettei tee samaa kardinaalimunausta kuin mitä itse tein. Ehkä kannattaisi ottaa lakki kouraan varmuuden vuoksi.

Edellä sanottu ei kuitenkaan päde Orgin väkeen. Jassun ja kumppaneiden edessä ei nöyristelevä saa kun sääliä.

Minäkin voisin sitten antaa yhden neuvon sinulle. Jos onnistut valmistumaan oikiksesta ennen eläkeikää, mitä suuresti epäilen, keskity puolustuspuolelle. Siellä saa puhua roskaa niin paljon kuin kehtaa, ja joskus joku saattaa jopa mennä vipuun. Nähdäkseni sulla on loistavat lähtöasetelmat. Siellä syyttäjä- tai peräti tuomaripuolella voi sitten olla vähän vaikeampaa.

sanoi:
Pyydän siis oikeasti ja käsi sydämellä anteeksi tekemiäni virheitä.

Saat ainakin minulta siltä osin, kun asia minusta riippuu. Tosin kaikki nuo neljä luettelemaasi kohtaa oli totuudenvastaisiksi väännettyjä, joten en tiedä mitä hyödyttää pyytää anteeksi sellaista mitä ei ole tapahtunutkaan.

sanoi:
Käsittääkseni ip-osoitteeni on yksityishenkilön nimimerkkini osalta bannattu n. 4 vuotta sitten

Kas vain. Miksiköhän? (Tämä oli retorinen kysymys)

sanoi:
Omasta ja vetämäni yhdistyksen puolesta toivotan tervetulleeksi tapahtumiimme tai vaikka kisaan.

Mihinkään tilaisuuteen, minkä järjestelyyn sinä otat osaa en tule osallistumaan. Ei ole tarvettakaan, muitakin järjestäjiä on riittämiin, jollei Orgin päivät riitä. Jos joskus sattuu esim. Tuen päivät, joiden järjestelyistä sinä olet pois, voin kyllä osallistuakin.

sanoi:
Sen verran tasoitusta annan, joten kovin kummoinen temppu kyykyttämiseni ei ole etenkin kun kummankin pyörät lienevät täysin vakioita

Minä en ole radalla kyykyttämässä ketään. Otsikossa lukee AJOHARJOITTELUPÄIVÄ, et ole koskaan pistänyt merkille? Tämäkään ei edellytä vastausta.

sanoi:
Omalta osaltani tämä voidaan jo päättää.

Nytkö jo? Minä oletin että se olisi päättynyt jo radalla, kun kättä paiskattiin. Sen jälkeen olen pyytänyt sitä useammassa vastauksessani. Mutta jos edes nyt, niin hyvä.

sanoi:
Jos ei, niin mieluiten jatko sitten tuolla toisaalla jossa voin vastata omalla nimelläni tai nimimerkilläni.

Pidä hiekkalaatikkosi ihan omana temmellyskenttänäsi edelleen. Sun on paljon helpompi keskustella siellä kun kukaan ei korjaa valheita ja aiheettomia syytöksiä. Täällä tulikin vaikeuksia.

sanoi:
Varikolla keskityn omiin puuhiini, joten ei ole pelkoa, että tulisin siellä enää kiusaamaan kunhan vain jätät tavaroideni pintapuolisemman tutkiskelun väliin. Olen tottunut siihen lasten ja kansallispukuisten osalta, aikuisilta suomalaisilta miehiltä sitä en odota, enkä liioin hyväksy.

En ole tutkiskellut tavaroitasi sen paremmin pintapuolisesti kuin syvällisemminkään, eikä mikään vois mua vähempää kiinnostaa. Tehdäänpä niin, että mä alan pitämään merkkausmaalipulloa mukanani ratapäivillä. Jos sinä olet siellä, mä maalaan itselleni merkkiviivan 20 m päähän autostasi ja kärrystäsi, mitä en sitten koko päivänä ylitä.

sanoi:
Kaikkea hyvää ja toivottavasti saat pyöräsi ajokuntoon ja mielesi senkin myötä iloisemmaksi.

Varmasti saan pyörän kuntoon ensi kaudelle, muttei se minun iloisuuttani lisää yhtään. Olen iloinen kun selvisin öljyroiskeiden keskeltä pystyssä, eikä kellekään muullekaan käynyt tämän johdosta mitään haaveria, sitä säikähdystä lukuun ottamatta.

Kaikkea hyvää itsellesi valitsemallasi tiellä.

Eipä jaksa noita vuodatuksia lukea. Mitä jos keskityttäisiin siihen oman ajosuoritteen parantamiseen? Itsellä vakaa aikomus päästä 1.33 puolelle vielä tämän kesän puolella. Tosin voihan siinä taas kyljelleen päätyä. Edelleen osaan väistellä loistavasti kameraa. Eipä osunut nytkään. Johtuuko rumasta moposta? Kuskista ei onneksi näy kuin silmät.

Video ekasta harkkalähdöstä. Lähdin ruudusta 5 (2. rivin eka)  ja kamera on jessellä takakatteessa kuvaten taaksepäin ja siinä taitaa näkyä about kaikkien mopojen lähtö. Pahoittelut mummovauhdista.. Taisi olla mun neljäs päivä matopurkissa. Teron punaisen paholaisen kulkua kun katselee, niin aika helpolta näyttää
smile_org.gif

Aika heikolla pohjalla on noi netissä olevat videopalvelut, mutta koitin pariin paikkaan survaista tuon pätkän. Jotain selvää saa ainakin. Molemmat siis samaa videota mutta pakkaavat aika rajusti, joskin eri tavoilla. Jos jollain on tiedossa joku oikeasti toimiva palvelu niin kertokaa ihmeessä.

http://www.viddler.com/explore/Lauri_S/videos/1/
http://www.youtube.com/watch?v=KQQXtXF6R4I

-Lauri

Video ekasta harkkalähdöstä. Lähdin ruudusta 5 (2. rivin eka)  ja kamera on jessellä takakatteessa kuvaten taaksepäin ja siinä taitaa näkyä about kaikkien mopojen lähtö. Pahoittelut mummovauhdista.. Taisi olla mun neljäs päivä matopurkissa. Teron punaisen paholaisen kulkua kun katselee, niin aika helpolta näyttää
smile_org.gif

Aika heikolla pohjalla on noi netissä olevat videopalvelut, mutta koitin pariin paikkaan survaista tuon pätkän. Jotain selvää saa ainakin. Molemmat siis samaa videota mutta pakkaavat aika rajusti, joskin eri tavoilla. Jos jollain on tiedossa joku oikeasti toimiva palvelu niin kertokaa ihmeessä.

http://www.viddler.com/explore/Lauri_S/videos/1/
http://www.youtube.com/watch?v=KQQXtXF6R4I

-Lauri
Hieno pätkähän tuo oli, kiitoksia! Vaikka itse jäinkin melkein seisomaan. Hyvä että olin niin reunassa, etten päässyt pilaamaan tätä pätkää. Kuvasitko toisenkin lähdön?

Nyt Motoparkissa olit tuossa tilanteessa yksin istuen pakettiauton peräosassa läppäriäsi naputellen, ja niinpä ajattelin tarttua tilaisuuteen ja tulla tutustumaan. Toki maineesi oli tiedossani, mutta ajattelin että kun kaveri on saanut noin paljon aikaan sekä täällä rata-ajojärjestelypuolella että muuallakin, osa maineesta voisi olla vaikkapa kateellisten panettelua. Enpä olisi voinut enempää väärässä olla. Tosiaan, tulin sinusta noin kahden metrin päähän, läppärisi ollessa minuun noin 90 asteen kulmassa. Mitään yritystä lukea postejasi minulla ei ollut, eikä kyllä tuosta paikasta mahdollisuuttakaan. Sen sijaan avasin keskustelun sanomalla jotain että ”tervehdys, miltäs telemetriatiedot näyttävät” tai ”terve, telemetriatietojakos täällä analysoidaan” Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta tämä lähestymistapa näyttää nyt olleen se suurin virheeni. Vastauksesi, mistä en saanut selvää mutta jonka sävy oli sitäkin selvempi, oli niin jäätävä että jäin hölmistyneenä seisomaan sijoilleni osaamatta hetkeen tehdä mitään. Hetken henkeäni haukottuani lähdin pois.
Tarkkoja havaintoja, mutta korjattakoon nyt sen verran sentään, etten istunut pakettiautossa, istuin peräkärryssä. No, neljä pyörää joten aika sama
smile_org.gif

Muistan tylyn vastaukseni joka oli: "Ei, luen sähköposteja!" Olin ottanut päivän vapaaksi jotta voisin vähän rentoutua, mutta joudun puhelinsoiton jälkeen lukemaan ja vastaamaan pariin erittäin ikävään sähköpostiin ja sanotaanko että mukavasti alkanut päivä meni ns. vituiksi. Valitettavasti satuit juuri silloin siihen ja sanoa pamautin töykeästi. Saman töykeän vastauksen olisi saanut niin tuttu kuin tuntematonkin. Myöhemmin taisin kävellä luoksesi ja sanoa jotakin ympäripyöreää. Olisin toki voinut pyytää anteeksi töksäytystäni, mutta kyseinen vitutus oli vielä jossain määrin pinnassa enkä sitä siis tehnyt. Helpointa tietysti olisi, että vapaapäivänä vain ottaisi akun irti ja jättäisi läppärin kotiin, mutta kun niiihin on addiktoitunut, niin pitää aina yrittää vastailla, mukaviin ja vähemmän mukaviin viesteihin.

Olen joskus ihan mukava ja hauska ihminen, tosin vain nousuhumalan alussa ja silloinkin vain omasta mielestäni. Asiakaspalvelua joskus kokeilin, mutta minut siirrettiin nopeasti niistä tehtävistä pois, koska sovin niihin yhtä hyvin kuin kapiainen lasten kesäleirin vetäjäksi. Onneksi tehokkuudestakin palkitaan ja suuresta yrityksestä löytyy pieniä komeroita joihin misantroopit voidaan sulkea muita häiritsemättä ja urallakin voi jopa edetä. Sitten siihen vain kyllästyy kuten kyllästyy tähänkin. Onnekseni minua on siunattu paitsi nopeilla reflekseillä, myös kyvyllä löytää ympärilleni itseäni parempia ihmisiä jotka suoriutuvat tehtävistä joihin itse olen kykenemätön. Valitettavasti he joskus eivät pääse paikalle (esim. lipunmyynti) ja joudun tuuraamaan. Isommissa tapahtumissa meillä on tulevaisuudessa ihan palkattuna ystävällinen/ystävällisiä lipunmyyjiä ja toivottavasti jopa tässä roolissa joku toinen ja voin vetäytyä eläkeläiseksi.

Juristien eläkeikään on valitettavasti vielä matkaa rapiat 30 vuotta minulla ja kun valtaosa tutkinnosta gradut ym. mukaan luettuina on tehty, niin saattaa olla, että nipin napin tuon 30 vuoden sisällä paperit ulos saan. Voi olla, että siihen menee puoli vuotta tai viisi vuotta, riippuen tuleeko taas jotain hauskoja uusia harrastuksia eteen, vaikkapa islanninponien tuki ry:n perustaminen. Juridiikka on vain harrastus siinä missä tämä moottoripyöräilykin, vaikka kummastakin silloin tällöin pientä ansiotuloa nostan, intohimoni kohteet ovat aivan muualla.

Pyydän anteeksi töykeää aloitustani, en pyydä anteeksi luonnettani. Se on annettu tekijä ja sen kanssa olen oppinut elämään. Olin kiukkuinen lapsi ja tulen olemaan kiukkuinen vanhus, ellen sitä ennen aja vaikka puuta päin. Mutta alussa olen aina hyvä, on kyse sitten painista, mp-kilpailusta tai organisaation rakentamisesta ja tulokset puhuvat puolestaan. Jos paini kestää yli 2 sekuntia, häviän. Jos RR-kilpailu kestää (kuten valitettavasti kestää) yli 10 sek, ollaan jo osaamisalueeni ulkopuolella. Sama näissä organisaatioissa. On mukava perustaa ja saada homma kasvatettua, mutta sen jälkeen on taas muiden vuoro tulla hoitamaan osa-alueet joihin omat evääni eivät riitä. Ei meistä kummastakaan Kari taida olla diplomaateiksi, minä ainakin tiedän itsestäni sen, toivottavasti pystyt elämään sen tiedon kanssa kun sen nyt sinulle kerron, jos et sitä jo aiemmin tiennyt
tounge.gif

Jos satut joskus johonkin samaan tapahtumaan eksymään, niin tuon vaikka kylmän kaljan päivän päätteeksi siihen rajaviivalle. Voit käydä siitä hakemassa tai potkaista nurin. Tulit pyytämään anteeksi omaa kiukustumistasi ja se oli hatun noston arvoinen teko, moni ei siihen pysty jos nyt ei pysty noin nopeasti hernettäkään nenään vetämään.

Pääministeriksi minusta ei Matin paikalle ole, mutta aina voin tehdä kuitenkin kuroset. Lupaan lopettaa tämän keskustelun tähän, vain voidakseni palata siihen taas mahdollisimman pian. Sitä ennen käyn kuitenkin heittämässä maastopyörälläni pienen lenkin tuossa Motoparkin radalla jotta on varmasti tarkastettu ennen huomisia treenejä.

Kiitos kun vähän piristit iltaani. Tuo toinen huomisen kuski jo sängylle sammui kun on kuulemma tylsää. Minullakin on ja täytin sitä tylsyyden kuoppaa tällä horinalla. Toivottavasti huomenna paistaa aurinko ja voi ajella eikä tarvitse tulla kurkkimaan olisiko täällä jotain mihin vastata
smile_org.gif

Jukka

Sellainen, joka pystyy kaiken tämän nälvinnän jälkeen kääntämään asian vielä kerran nurinperin ja saa samalla aikaan vaivautuneen naurunpyrskähdyksenkin estelyistäni huolimatta, ei voi olla aivan läpeensä paha.

Tämän parempaa tilaisuutta minun on turha odottaa, joten episodin reposteleminen netissä loppui minun osaltani tähän.

Kiitokset kaikille hyvistä hermoistanne tämän jutun kiemuroita seuratessanne, ja myös keskusteluun sekä julkisesti että privaatisti osallistuneille.

Kari

Josko palattais edes vähän tonne asiaanpäin?

Mukava video!

Teron punaisen paholaisen kulkua kun katselee, niin aika helpolta näyttää
smile_org.gif

-Lauri

Kylläkai se helppoa oli noilla vauhdeilla.  
tounge.gif

Eiku...
Aika rennosti siellä päätin katella että missäs sitä liikoja runttaamatta ohi pääsis?
Onneks jätit oven kahvilanmutkaan sopivasti raolleen.
biggrin.gif

Niin ja pitihän sitä jäädä hetkeksi perään roikkumaan linssiluteeksi.

Näyttää muuten todellisuutta paljon hienommalta toi ohitus!

Kovin helpolta näytti sit vetää pääsuoran päässä nenälleenkin kun nopeutta vähän nosti.
confused_orig.gif

Onneks nilkka jo kestää astumista eikä mikään paikka oo "rikki."
Pyörä vaan takasin kuntoon niin viimeistään jokkiksessa nähdään!

Kiitoksia myös Laurille videoista!

Mukava katsella teitin nopeitten linjoja ja vertailla niitä omiin.
smile_org.gif

Tolta ekalta kierrokselta ei sit alkupuoliskolla oo mun linjoista ykskään juurikaan kohdallaan.
Monessa kohtaa linjaan vaikuttaa se että koittaa katella ohituspaikkaa.
Takasuoran vasuri ja sitä seuraava ylämäki-oikea on vähän sinnepäin.
Samaa voi sanoa neulansilmänjälkeisestä alamäki-oikeasta eteenpäin ohitulkseen asti.

Hyvin tosta näkee missä ne sekunnit vielä luuraa kun noissa parhaiten menneissä kurveissakin on
matkaa renkaasta kanttariin/radan ulkoreunaan ainakin sen 60cm.
Kummasti vaikuttaa mutkanopeuksiin kun ajelee toista metriä kapeemmalla radalla kun tosikuskit.

-T

Onneks nilkka jo kestää astumista eikä mikään paikka oo "rikki."
Tosi hyvä juttu! Tossa kohtaa missä sulla lähti lapasesta on kumminkin sen verran vauhtia että olis voinu sattua ihan mitä vaan.

Tullessani itse takasuoran jarruun pelästyin nähdessäni korkealle nousseen pölypilven. Mieleen tuli heti että nyt on menty ulos ja lujaa... Rupesin siinä tähyilemään näkyykö pyörää tai kuskia missään, ja helpotus oli suuri kun näin sun olevan jalkeilla siellä heinien keskellä!

Ajelin sitten varikkoa kohti pysähtyen matkalla lippumiehen kohdalle kertoen näkemästäni. Hän pyysi ajamaan portille kertomaan tilanteesta, koska radioyhteys oli ollut huono.

Tsemppiä toipumiseen ja tulevaan jokkikseen!
smile_org.gif

ääähhh....

Sen verran kuitenkin on pakko ottaa kantaa ilman moniosaista lainaamista muitten kirjoittajien teksteistä, että...

Hyvä, kun järjestätte näitä ajoharjoitteluita!
bowdown.gif

Kiitos ja anteeksi!

Tosi hyvä juttu! Tossa kohtaa missä sulla lähti lapasesta on kumminkin sen verran vauhtia että olis voinu sattua ihan mitä vaan.

Tullessani itse takasuoran jarruun pelästyin nähdessäni korkealle nousseen pölypilven. Mieleen tuli heti että nyt on menty ulos ja lujaa... Rupesin siinä tähyilemään näkyykö pyörää tai kuskia missään, ja helpotus oli suuri kun näin sun olevan jalkeilla siellä heinien keskellä!
Paikkahan on sellainen että jos välttämättä haluaa siinä kaataa niin kannattaa ottaa meikäläisestä mallia.
smile_org.gif

Pyörä ja jätkä asvalttiin jo 40m ennen hiekkaa niin vauhtikin kerkeää jo vähän himmaamaan ennen kun kuperkeikat alkaa.
Ei oo voltit yhtään niin korkeita kuin niillä jotka on pyörän saaneet pystyssä sinne kyntöpellolle asti.  
crazy.gif

Paikkahan on sellainen että jos välttämättä haluaa siinä kaataa niin kannattaa ottaa meikäläisestä mallia.
smile_org.gif

Pyörä ja jätkä asvalttiin jo 40m ennen hiekkaa niin vauhtikin kerkeää jo vähän himmaamaan ennen kun kuperkeikat alkaa.
Ei oo voltit yhtään niin korkeita kuin niillä jotka on pyörän saaneet pystyssä sinne kyntöpellolle asti.  
crazy.gif
Tervetuloa kerhoon!

Olisit muuten voinut näyttää esimerkin jo paljon aiemmin, olisin varmasti ottanut mallia
smile_org.gif

Kiitoksia myös Laurille videoista!

Mukava katsella teitin nopeitten linjoja ja vertailla niitä omiin.
smile_org.gif

Tolta ekalta kierrokselta ei sit alkupuoliskolla oo mun linjoista ykskään juurikaan kohdallaan.
Monessa kohtaa linjaan vaikuttaa se että koittaa katella ohituspaikkaa.
Takasuoran vasuri ja sitä seuraava ylämäki-oikea on vähän sinnepäin.
Samaa voi sanoa neulansilmänjälkeisestä alamäki-oikeasta eteenpäin ohitulkseen asti.

Hyvin tosta näkee missä ne sekunnit vielä luuraa kun noissa parhaiten menneissä kurveissakin on
matkaa renkaasta kanttariin/radan ulkoreunaan ainakin sen 60cm.
Kummasti vaikuttaa mutkanopeuksiin kun ajelee toista metriä kapeemmalla radalla kun tosikuskit.

-T
No juu. Ymmärrän kyllä, että katselet videon linjoja vähän kriittisemmällä silmällä, kuin tämmöinen vasta pari kertaa radalla pyörähtänyt, mutta meikäläisen silmissä tuo videon meno näyttää kyllä vallan mainiolta.
smile_org.gif

Muuten toivotankin sitten tsemppiä pyörän korjaukseen ja hieno homma, ettei sille sun jalalles käynyt pahemmin.

Matti.

Back