Sävy tässä useaan kertaan lopettamassasi keskustelussa on näemmä jostain syystä vaihtunut, jollei nyt ystävälliseen niin ainakin vähemmän törkeään. Onnistuit jopa jättämään ulkonäköön, pituuteen, ikään, jne liittyvät kuitit tällä kertaa kokonaan pois. Tietäen, kuinka suuri ponnistus sen on täytynyt sinulle olla, pitäydyn asialinjalla itsekin.
Samalla kun ystävällisyystaso on noussut, totuusarvo on romahtanut jo pitkälle pakkasen puolelle. Puheissasi ei kerta kaikkiaan ole päätä, ei häntää. Ei järjen hiventä.
Tähän asti olet perustellut kimppuuni hyökkäysta ”avautumisellani” oman virheesi jälkeen. Nyt kun on todettu, ettei ko. avautumista koskaan ole tapahtunutkaan, löytyikin täysin uusi syy, uteliaisuus postejasi ja vehkeitäsi kohtaan.
Ihan lyhyesti: koko juttusi ”uteliaisuudestani” on joko keksittyä potaskaa, tai jos uskot siihen itse, todellisuudentajusi laukkaa omia polkujaan, erillään reaalimaailmasta.
Satusi pitää paikkaansa korkeintaan tähän asti: ”Olin vastaamassa muutamaan työsähköpostiini kun…” Siitä eteenpäin se kuulostaa hullun horinalta.
Todellisuudessa en tullut kurkkimaan läppärisi ruutuun, enkä mihinkään muuhunkaan sinulle kuuluvaan. Minkäänlaista uteliaisuutta en tuntenut mitään vehjettäsi kohtaan.
Kuten aiemmin kerroin, olin Tuen päivillä Apparalla toukokuun alussa, ja siellä näin sinut ensimmäisen kerran. Ympärilläsi oli kuitenkin reippaasti porukkaa aina kun huomasin sinut, joten en änkeytynyt jutuille. Nyt Motoparkissa olit tuossa tilanteessa yksin istuen pakettiauton peräosassa läppäriäsi naputellen, ja niinpä ajattelin tarttua tilaisuuteen ja tulla tutustumaan. Toki maineesi oli tiedossani, mutta ajattelin että kun kaveri on saanut noin paljon aikaan sekä täällä rata-ajojärjestelypuolella että muuallakin, osa maineesta voisi olla vaikkapa kateellisten panettelua. Enpä olisi voinut enempää väärässä olla. Tosiaan, tulin sinusta noin kahden metrin päähän, läppärisi ollessa minuun noin 90 asteen kulmassa. Mitään yritystä lukea postejasi minulla ei ollut, eikä kyllä tuosta paikasta mahdollisuuttakaan. Sen sijaan avasin keskustelun sanomalla jotain että ”tervehdys, miltäs telemetriatiedot näyttävät” tai ”terve, telemetriatietojakos täällä analysoidaan” Ihan tarkkaa sanamuotoa en muista, mutta tämä lähestymistapa näyttää nyt olleen se suurin virheeni. Vastauksesi, mistä en saanut selvää mutta jonka sävy oli sitäkin selvempi, oli niin jäätävä että jäin hölmistyneenä seisomaan sijoilleni osaamatta hetkeen tehdä mitään. Hetken henkeäni haukottuani lähdin pois.
Minulla ei todellakaan ollut, eikä edelleenkään ole, pienintäkään kiinnostusta tutkia saati näpelöidä mitään sulle kuuluvaa rompetta. Itse asiassa, en edes muista millaisella paku ja peräkärry sinulla oli, enkä mitään muuta varusteistasi kuin renkaanlämppärien (?) jatkoroikat, joita väistelin useaan otteeseen radan reunalla käydessäni. Jonkinlainen läppäri oli myös, mistään muusta ei ole hajuakaan.
Jos olisin tiennyt sinusta ne asiat, mitä minulle on tämän episodin puhkeamisen jälkeen kerrottu maileilla, privaviesteillä, tekstareilla ja suoraan nokatusten, en olisi yrittänyt tehdä tätä lähestymistä ollenkaan.
Mä olen kyllä tukeutunut muiden tavaroihin tämän kesän aikana, mm. lainannut Andyltä selkäpanssaria parille setille peräti kaksi kertaa, jensiltä ja parilta muulta, joiden nikkiä en tiedä, useasti painemittaria kun oman saamisessa tuli vähän ylimääräistä viivettä, Swahnm:ilta saanut lisäilmaa ja tilan repulle ja eväille. Varmaan jotain muutakin mitä en nyt muista. Omin luvin en kuitenkaan ole mennyt kenenkään tavaroita tutkimaan, saati hypistelemään. Vastaavasti olen jakanut siitä vähästä mitä mulla on ollut. Tavaraa nyt ei oo ollut antaa juurikaan jotain teippiä ja vastahankittua painemittaria lukuunottamatta, mutta onpa joskus jotain ruumiillista apua päässyt antamaan kuitenkin. Neuvonnasta olen pidättäytynyt kokonaan. Kysyttäessä toki vastaan, jos asiasta tiedän.
Muista väitteistäsi seuraavat kommentit:
sanoi:
Tämä alkaa saamaan jo aika lapsellisia piirteitä
Heh. Tämä sai totaalisen lapselliset piirteet sinun aloittaessa mollaamiseni 7.8. klo 11.37.
sanoi:
Aloitit ärsyttämisen kohtuullisen tehokkaasti heti puolen päivän aikaan, ennen kuin olin käynyt edes ajamassa. Oheisessa lainatussa, kirjoittamassasi tekstissä sen vielä vahvistat
"Minun näkökulmastani kaikki se kama mitä autossasi ja kärryssäsi raahaat. Minulla on repussa kymppimillin kiintoavain peilien irrotukseen, rengaspainemittari ja teippiä gps-mokkulan kiinnitykseen."
En ymmärrä mitä vahvistan tuossa kirjoituksessani. Se oli vastaus kysymykseesi ”mitä HI-techiä sinulla muka on.” Minun tietokonereppuni sisältöön verrattuna kamaa on melko runsaasti, sitä tarkoitin. Ehkäpä joku kielitieteilijä voisi kertoa, miten vahvistan äryttämisesi aloituksen tuossa lauseessa. Tai ehkä annetaan olla.
sanoi:
Itse et ehkä ymmärrä, mutta minulla nousee heti karvat pystyyn kun joku alkaa selän takaa kurkkimaan mitä ruudullani on
Ymmärrän hyvin, en siedä itsekään sitä että esim. työhuoneeseen tultaessa heti lyödään nenä toisen ruutuun kiinni, ja siksipä en sitä harrastakaan.
sanoi:
Jos oikeasti luulit, että dissaan sinua nopeutesi johdosta, olit väärässä.
Ei noviisina tullut tällainen vaihtoehto mieleenikään, mutta useampi sinut pitemmältä ajalta tunteva sanoi, että tästä on kysymys. Itsepähän omat vaikuttimesi tiedät.
sanoi:
Tuo väite, että olisin huutanut kurkku suorana tai että naamani olisi ollut punainen, on aika voimakasta liioittelua.
Eiköhän tässä ole kyse jostain muusta kuin punasävyn syvyydestä naamalla tai huudon desibelilukemista, ne olivat molemmilla varmasti riittävät asioiden ilmaisemiseen.
sanoi:
Sinäkään et huutanut, mutta malttisi kyllä menetit ja kontrollisi.
Ehkä mä itse kuitenkin vielä tiedän paremmin että olenko huutanut vai en. Varmasti huusin ja menetin malttini. Kontrollin menettämistä voi kukin arvioida vaikka siltä pohjalta, että toteamukseeni ”olet sä kova jätkä” vastasit: ”haluukko tulla koittaan”. Kaiva läsnäolleet kaverit todistamaan vaan, varmasti kuulivat tämänkin.
sanoi:
Myönnän omat virheeni, se ei ole eikä tule olemaan minulle koskaan ongelma. Ensimmäinen virhe ….
Toinen virheeni…. Liki puolet pienemmällä, vakiotehoisella ja vakioalustalla olevalla pyörällä on käytännössä mahdotonta ohittaa 1000 kuutioista pyörää muualla kuin mutkassa tai jarrussa. Suoralla tai ulostulossa ei ole mahdollisuuksia jos toinen käyttää pyöränsä tehoja hyväksi. Jos epäilet, niin voit tulla kokeilemaan ke-to tai la-su tällä viikolla Motoparkkiin. Luultavimmin on kummatkin pyöräni mukana ja voit sitten R6R:llä yrittää ohi R1:stä. High techia on turha yrittää kummastakaan laitteesta etsiä.
Kuten aiemmin todettu, esim Jens menee R6R:llään musta halutessaan ohi vaikka pääsuoran puolivälissä, mutta hän osaakin ajaa. Tosin ei olekaan koskaan tuonut esille ratapäiviensä saldoa, eikä muitakaan saavutuksiaan. Ja häntäkin kovempia kusiaiskuskeja tietysti löytyy, ei vaan ole ollut vielä tilaisuutta päästä samaan aikaan radalle.
Kiitos kuitenkin kokeilutarjouksestasi. Arvostan sitä suuresti, mutta kieltäydyn kohteliaasti.
sanoi:
Kolmas virheeni oli järjestäjän avustaminen pyynnöstä. Jos noita lähtöharjoituksia ei olisi järjestetty, ei sinullekaan ehkä olisi syntynyt kuvaa siitä, että sinut on sinne laitettu vasten tahtoasi (lainaus kirjoittamastasi: "Nyt heitettiin sinne lähtöriviin sen paremmin omaa mielipidettä kysymättä.")
Olisit lainannut samalla vähän pidemmälle. Kirjoitin myös: ”Mulle toi oli kuitenkin hieno kokemus” En todellakaan ollut vastoin tahtoani, sen sijaan olin täysin valmistautumatta. Jos olisin etukäteen tiennyt, olisin treenannut jossain edes pikkasen tuota luistattamalla lähtöä.
Mä jotenkin käsitin, että tässä oli kyseessä lähtöHARJOITUS. Itsellä harjoitus myös toimi, sillä täysin kuralle menneen ensimmäisen yrityksen jälkeen tajusin, vastoin saamiani ohjeita, lähteä melko pienillä kierroksilla, jolloin sain kytkimen nopeasti ylös ja annettua hanaa hallitusti. Ohi menijöitä ei ollutkaan läjäpäin kuten ekalla kerralla, ehkä pari- kolme vain.
Nämä ”harjoittelut” kirvoittivat sinulta seuraavan kommentin:
sanoi:
Itselleni on ollut ja on vieläkin mysteeri kuinka nopeaan ryhmään päätyy kuskeja jotka tuhatkuutioisilla jäävät jalkoihin noin alitehoiselle mopolle niin lähdössä kuin muutoinkin. Mutkat vielä ymmärrän, kun niissä tarvitaan pelisilmää, motoriikkaa, rohkeutta, kokemusta, alustaa ym. ym. jotka kaikki minulla tasoa surkeat. Mutta lähtö. Eihän siinä tarvitse kuin nostaa kytkintä ja antaa mennä, yksinkertaista kuin mäkihyppääjä.
Tuosta kommentista voisi kuvitella että kysymys oli vähintäänkin jostain GP-lähdöstä.
No, jos tämän perusteella vetäydyt lähtöharjoituksen järjestäjän tehtävästä, uskoisin jonkun muunkin siihen hommaan kykenevän kun oikein pinnistää.
sanoi:
Neljäs virheeni oli ylipäätään kommentoida tähän, koska kykysi ymmärtää kirjoitettua tekstiä on selvästi äärimmäisen rajoittunut tai sitten vain haluat ymmärtää tahallasi väärin. Hyvänä esimerkkinä olkoon vaikka lainaus tuosta dialogista joka avattakoon nyt tähän.
"Vedän toimintaa siinä missä muutamaa muutakin toimintaa, koska ketään täysipäistä ei ole tilalle vielä löytynyt " (kirjoittamani teksti)
"Tässä lauseessa kiteytyy egosi mahtavuus. Sinä olet se AINOA." (Lauseen pohjalta vetämäsi johtopäätös). Pyysin ihan huvikseni kahta kielitieteilijää…
Olisit kirjoittanutkin ne juttusi alunperinkin niille kielitieteilijöille. Tätä ketjua lukevista kielitieteilijöitä lienee vähemmistö.
Kun tässä nyt synnintunnustuksiin alettiin, minäkin kertaan kolme virhettäni.
Ensimmäinen oli se, että en pysähtynyt tarkistamaan pyöräni kuntoa viittä-vaille-highsiderini jälkeen.
Toinen oli se, että en ajanut pitkälle hiekalle, vaan valkoisen reunaviivan päälle, ja jäin liian lähelle rataa itsekin. Niistä on pahoittelut esitetty, ja opiksi otettu.
Kolmas, ja pahin oli se etten uskonut mitä minulle oli herra puheenjohtajan käytöksestä kerrottu, ja menin hölmönä tekemään tuttavuutta. Tätä on kuitenkin vähän hankalaa pyydellä anteeksi, kun en ole selvänäkijä.
sanoi:
Siitä syystä en tiedä oletko tarkoitushakuisesti muita provosoiva ihmistyyppi (jollaiseen joukkoon kuuluu mm. nakkikioskilla etuilevat henkilöt) vai vain iloisesti vähän hitaammalla alkuun ja lopuksi punarajalla nakuttava joka ei vaan ymmärrä.
Kun et tiedä, voin kertoa että en etuile sen paremmin nakkikioskilla, liikenteessä kuin radallakaan. (Jollei satunnaista splittausta lasketa, mutta autolla ajaessani edesautan motoristien menoa miten kykenen)
sanoi:
Oli kuinka tahansa, niin pyytäisin jatkossa lähestymään ihmisiä vaikkapa seuraavasti: "Hei, olen Kari. Olen utelias ja haluaisin katsoa mitä sinulla on autossasi tai mitä sinulla on tietokoneesi ruudulla
Sinulta vain pukkaa edelleen neuvoja pyytämättä, kuin Jäätteenmäelle faxeja. Minulla vain ei tosiaankaan ole mitään kiinnostusta nähdä mitä autossasi tai tietokoneesi ruudulla on.
Muuten neuvosi on kieltämättä hieno, toimii varmasti esim. Linnankutsuilla. Orgin päivillä on kuitenkin tähän asti ollut rennompi meininki, ja aivan samalla tavalla on keskustelut avattu kaikkien kesken, eli suoraan asiaan ilman esittelyjä. Kieltämättä olishan se fiksumpaa esitellä itsensä ensin, sitä nyt vain en ole koskaan nähnyt tuolla tapahtuvan.
Minullekin on kymmenet kaverit tulleet kyselemään esim alkukaudesta vielä vähän harvinaisemmasta RaceCronosta gps-mokkuloineen tai kommunikaattoreineen, tai esim. ketjuvoitelijasta. FJR:n rengasta kävi moni ihmettelemässä viime kesänä jostain syystä. Moni tuntematon on tullut hyvinkin liki, jopa vähän kiinnostusta herättänyttä laitetta hipelöinytkin. Ihan tiedoksi, että minua voi jatkossakin lähestyä juuri siten kuin itse haluaa. Uskaltaisin jopa antaa vastaavan luvan Orgin järjestävän väenkin puolesta, koska kaikkien jutuille olen itsekin mennyt epävirallisesti, eikä kukaan ole hernettä koskaan nenuunsa vetäissyt.
Jos joku haluaa vielä mennä tekemään tuttavuutta herra puheenjohtajan kanssa, on hyvä lukea nuo hänen käytösohjeensa ylempää, ettei tee samaa kardinaalimunausta kuin mitä itse tein. Ehkä kannattaisi ottaa lakki kouraan varmuuden vuoksi.
Edellä sanottu ei kuitenkaan päde Orgin väkeen. Jassun ja kumppaneiden edessä ei nöyristelevä saa kun sääliä.
Minäkin voisin sitten antaa yhden neuvon sinulle. Jos onnistut valmistumaan oikiksesta ennen eläkeikää, mitä suuresti epäilen, keskity puolustuspuolelle. Siellä saa puhua roskaa niin paljon kuin kehtaa, ja joskus joku saattaa jopa mennä vipuun. Nähdäkseni sulla on loistavat lähtöasetelmat. Siellä syyttäjä- tai peräti tuomaripuolella voi sitten olla vähän vaikeampaa.
sanoi:
Pyydän siis oikeasti ja käsi sydämellä anteeksi tekemiäni virheitä.
Saat ainakin minulta siltä osin, kun asia minusta riippuu. Tosin kaikki nuo neljä luettelemaasi kohtaa oli totuudenvastaisiksi väännettyjä, joten en tiedä mitä hyödyttää pyytää anteeksi sellaista mitä ei ole tapahtunutkaan.
sanoi:
Käsittääkseni ip-osoitteeni on yksityishenkilön nimimerkkini osalta bannattu n. 4 vuotta sitten
Kas vain. Miksiköhän? (Tämä oli retorinen kysymys)
sanoi:
Omasta ja vetämäni yhdistyksen puolesta toivotan tervetulleeksi tapahtumiimme tai vaikka kisaan.
Mihinkään tilaisuuteen, minkä järjestelyyn sinä otat osaa en tule osallistumaan. Ei ole tarvettakaan, muitakin järjestäjiä on riittämiin, jollei Orgin päivät riitä. Jos joskus sattuu esim. Tuen päivät, joiden järjestelyistä sinä olet pois, voin kyllä osallistuakin.
sanoi:
Sen verran tasoitusta annan, joten kovin kummoinen temppu kyykyttämiseni ei ole etenkin kun kummankin pyörät lienevät täysin vakioita
Minä en ole radalla kyykyttämässä ketään. Otsikossa lukee AJOHARJOITTELUPÄIVÄ, et ole koskaan pistänyt merkille? Tämäkään ei edellytä vastausta.
sanoi:
Omalta osaltani tämä voidaan jo päättää.
Nytkö jo? Minä oletin että se olisi päättynyt jo radalla, kun kättä paiskattiin. Sen jälkeen olen pyytänyt sitä useammassa vastauksessani. Mutta jos edes nyt, niin hyvä.
sanoi:
Jos ei, niin mieluiten jatko sitten tuolla toisaalla jossa voin vastata omalla nimelläni tai nimimerkilläni.
Pidä hiekkalaatikkosi ihan omana temmellyskenttänäsi edelleen. Sun on paljon helpompi keskustella siellä kun kukaan ei korjaa valheita ja aiheettomia syytöksiä. Täällä tulikin vaikeuksia.
sanoi:
Varikolla keskityn omiin puuhiini, joten ei ole pelkoa, että tulisin siellä enää kiusaamaan kunhan vain jätät tavaroideni pintapuolisemman tutkiskelun väliin. Olen tottunut siihen lasten ja kansallispukuisten osalta, aikuisilta suomalaisilta miehiltä sitä en odota, enkä liioin hyväksy.
En ole tutkiskellut tavaroitasi sen paremmin pintapuolisesti kuin syvällisemminkään, eikä mikään vois mua vähempää kiinnostaa. Tehdäänpä niin, että mä alan pitämään merkkausmaalipulloa mukanani ratapäivillä. Jos sinä olet siellä, mä maalaan itselleni merkkiviivan 20 m päähän autostasi ja kärrystäsi, mitä en sitten koko päivänä ylitä.
sanoi:
Kaikkea hyvää ja toivottavasti saat pyöräsi ajokuntoon ja mielesi senkin myötä iloisemmaksi.
Varmasti saan pyörän kuntoon ensi kaudelle, muttei se minun iloisuuttani lisää yhtään. Olen iloinen kun selvisin öljyroiskeiden keskeltä pystyssä, eikä kellekään muullekaan käynyt tämän johdosta mitään haaveria, sitä säikähdystä lukuun ottamatta.
Kaikkea hyvää itsellesi valitsemallasi tiellä.