• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ajoharjoittelupäivä Motopark 6.8.2008

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jens
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitos minunkin puolestani taas kerran erinomaisesti järjestetylle ratapäivälle!

Tulipahan sitä jo kouluttajaltakin pyydettyä anteeksi omasta mielestäni vähän tökeröä ohitusta... ja vielä heti ensimmäisen setin jälkeen
blush.gif
withstupid.gif
. Olihan ajajakokouksestakin aikaa varmaan huikeat 45 minuuttia...

Oli jotenkin muutenkin vähän sellainen olo että ei tää ole enää tällä pyörällä kivaa. On melkoisen raskasta puuhaa ja koko ajan on mielessä paljonko näissäkin katteissa on fiksattavaa jos kyljellään käyttää... Jalkatappeja en nosta ylempään sporttisempaan ajoon tarkoitettuun paikkaan, koska en halua enempää tällä vehkeellä riskitasoa nostaa. Kai sitä on sitten harkittava pyörän vaihtoa johonkin enemmän radalle sopivaan tai jopa kilvettömään, niin saisi lisää ulottuvuutta tuohon harrastukseen. Tai sitten pitää nykyinen, eikä enää lähteä radalle ollenkaan, mutta ei sekään oikein tunnu kivalta ajatukselta.

Ei tässä ole tarkoitus miksikään RR-kuskiksi ryhtyä, eikä varmasti ole eväitäkään siihen annettu, mutta ruokahalu on kasvanut syödessä ja kyllä omien ajotaitojen kehittäminen ja pyörän säätöjen hakeminen sen verran kiinnostavat, että ei joku 600:nen kilvetön tai kilvellinen radalle enemmän suunnattu mp olisi ollenkaan huonompi vaihtoehto. Kahta erilaista pyörää en aio ainakaan vielä hankkia, joten pitää tässä nyt arpoa mitä kannattaisi oikein tehdä.

Ja kiitos vielä herrasmiehelle joka lainasi mulle rengaspainemittaria, nimeä en huomannu kysyä.

Hyviä ajoja kaikille ja Ahvenistolla nähdään! (Todennäköisesti ainakin ellei ole pyörä myyty siihen mennessä...)
tounge.gif

Päivän parhaaksi jäi 1:37.33. Näppituntumalta uskaltaisin väittää, että jos arvoisa mustavalkoinen shikaani ei olisi ollut tulppana mutkissa, olisi se painunut sinne 1:36 puolelle, ehkä jopa korkea 1:35.

Mustavalkoinen shikaani vauhdittuu koko ajan.. Jos joka päivä lähtee 2 sekkaa pois kierrosajasta ni tätä menoa olen joko siellä lammessa tai podiumilla.
smile_org.gif

Tuohon Hesen mainitsemaan tilanteeseen sen verran lisäystä, että olin aivan Laurin takakontissa kiinni siinä tilanteessa ja Lauri taas kyttäämässä ohituspaikkaa Hesestä. Aivan limiitillä en mennyt, koska tarkoituksena olisi jättää se ensimmäinen kaato sinne kisaan. Mutkaa ennen, jossa mies ja pyörä seisoi, Lauri nostaa pyörää pystyyn. Ajattelin, että tuli ajovirhe ja oikaisen sisäkautta ohi vaikkakaan se ei varsinainen ajolinja ole, koska on aika likainen. No, likainenhan se oli jos roskiksi lasketaan aikuinen mies ja pyörä. Tuli itselleni sellainen jännäkakkaa tilanne kun oikaisin sitten takaisin varsinaiselle ajolinjalle jossa sitten Lauri onkin jarrulla. Katteet hieman ottivat kosketusta ylämäessä ja pieni endon poikanenkin oli päällä.

Joo olin edellisessä mutkassa jo rinta rinnan hesen kanssa. Isolla riskillä ei tultu mutta tarkoitus oli mennä hiukan erilaista ajolinjaa ja koittaa kuitata hevosenkengässä. Melkoinen jännäkakkajarru tuli, kun olikin mopo siinä "edessä" karvan verran aikomastani ajolinjasta sivuun. Tuossa vaiheessa ei lippuja vielä näkynyt. Pienikin virhe kuskilta (joka on erehtyväinen) tai etunen öljylle, niin olisi voinut sattua..

Semmoinen jatkokritiikki on kyllä pakko sanoa järjestävälle osapuolelle, että ne öljyt olisi hyvä siivota pois sieltä radan varresta vaikka eivät normaalilla ajolinjalla olleetkaan. Kävelin rataa ympäri noin tunnin etsien kadonnutta laptimeria ja oli melkoinen yllätys nähdä siinä ne öljylätäköt radan varressa.

Ja kuten jo paikanpäällä annoin palautetta, niin älkää ihmiset lähtekö ikuna koskaan nopeeseen jonon _ekana_ radalle ilman lämppäreitä. Ekassa mutkassa voi olla yllättävän ahdasta kun kuvittelee sen edellä menijän vetävän mutkaan jotenkin muuten, kuin jarru pohjassa. Lähtee suosiolla possujunan vikana ni saa lämmitellä kumit ihan rauhassa.

Ekan lähtöharkan otin videolle taaksepäin kuvaten ja sen laitan tänne linkkinä jossain vaiheessa kunhan koneeni suostuu sen prosessoimaan.

-Lauri

Kuules Jukka, eikö orgin päivät ollut vielä viimeksi tarkistaessani määritelty ajoharjoitteluksi, vai kuinka? Mitä ihmettä te teitte siellä harjoittelemassa YCC-kisaa ja lähtöjä, oliko ne todellakin päivän ohjelmassa järjestäjän toimesta, ennakkoon ilmoittamatta? Oli miten tahansa minä olisin vilpittömästi pahoillani ja olenkin, kun suhteellisen kokematon kaveri ollessaan viattomasti ajoharjoittelemassa, vaikka luonnostaan nopea onkin, joutuu väistelemään kilvan ajajia hiekalle.

Mitä jos myöntäsit olleesi väärässä paikassa väärään aikaan ja oli sattua paha vahinko? Keksit varmaan lisää jotain nasakkaa sanottavaa, mutta olisko paikallaan päättää keskustelu pyytämällä "anteeksi", sekä omasta että viran puolesta?

/z
Olin siellä harjoittelemassa nopeassa ryhmässä maksavana asiakkaana. Maksavista asiakkaista muutama kyseli, järjestetäänkö kilpailulähtö kun edellisellä kerrallakin oli järjestetty. Ilmoitin, ettei mitään tietoa, koska olen vain maksavana asiakkaana paikalla. Ajajakokouksessa tätä taisi kysyä herra Haaparanta kun eräs naispuolinen ei ujoutensa takia viitsinyt itse. Uskoakseni tätä tyttöä tuo kiinnosti eniten.

Itse en osallistunut ensimmäiseen lähtöharjoitukseen, koska tiedän olevani siinä riittävällä tasolla, sanoisin jopa hyvä. Koska järjestäjä halusi sen järjestää ja osallistua myös itse ajajana, pyynnöstä suostuin sen vetämään. Olen hoitanut vastaavat tehtävät SM-kisoissa muutamana vuonna ja homma sujuu rutiinilla, joten eipä tuo vaiva suuri ollut.

Myönnän olleeni väärässä paikassa sillä kertaa. Meidän omissa tapahtumissamme olen siellä keskiryhmän nopeimpien ja nopean ryhmän hitaampien kuskien tasolla. Siksi yllätti, että tuollaisia tilanteita pääsi tulemaan nopeassa ryhmässä kun olin tottunut siihen, että vastaaviin virheisiin syyllistytään meillä hitaassa ryhmässä, joskus keskiryhmässä, mutta hyvin harvoin nopeassa sen jälkeen kun veli venäläiset ovat olleet poissa.

Minusta on mukavaa, että muissakin tapahtumissa noita lähtöharjoituksia järjestetään. Itse en hirveästi niistä innostu kun vievät aikaa varsinaiselta ajoharjoittelulta, mutta yksi tai kaksi päivään aina mahtuu ja mukavaa lisäviihdykettä se on sivusta katsoa kun muut lähtevät. En myöskään into pinkeänä ole tarjoamassa itseäni lippumieheksi tai muihin tehtäviin, saan sen kiintiön täyteen omissakin tapahtumissa ja siksi mieluiten puhtaasti maksavana asiakkaana.

Niistä tapahtumista, joissa olen ollut maksavana asiakkaana, tämä oli parhaiten järjestetty. Pientä hiomista järjestelyjen toimivuuteen ja homma on lähes täydellinen. Se, että annan palautetta, ei tarkoita sitä, että omassani menisi yhtään sen paremmin. Ilman palautetta ei voi kehittyä tai se on ainakin tuskallisen hidasta junnausta, oli kyse sitten kehittymisestä motoristina, kilpailijana tai järjestäjänä. Eniten olen saanut sekunteja pois Vehniäisen, Partasen, Lepistön, Pennan ja Salon neuvojen avulla.

Älkää nyt suotta muut tähän minun ja R1-kuskin jonka nimeä en tiedä, väliseen söpöön pikku sanasotaan ottako osaa ja ottako kaikkea kirjoittamaani kirjaimellisesti. Tässä on ollut kolme joutopäivää ja on ollut pakko ottaa huvi kaikesta irti. Radalla oli hauskaa ja kun huomasin kaverin joka lämpenee lähes yhtä nopeasti kuin ansioitunut toimittajasetä Tero Kiira, niin pakkohan sitä lämpöä oli ruokkia ja kun vielä täällä netissä nieli koukut ja siimatkin, niin...

Todellisuudessa tuolla oli ihan hyvä kaikkien nopeassa ryhmässä treenata. Ohitukset olivat pääsääntöisesti herrasmiesmäisiä, mitä nyt telttaporukkaani kuuluvan Laurin ajattelin tyrkätä mutkassa ohi kun tuli jarruksi eteeni. Muista pääsi kivutta ohi ja taas toisaalta meitä muita nopeampi Tero sitten taas meistä heittämällä. Voin nyt kertoa tuon aiemmin kirjoittamani olleen aika pitkälti trollausta. En vain malttanut millään kun oli niin kuumaverinen kaveri, vain Hitler-kortti jäi vastineestaan uupumaan.

Jahka tässä nyt kaikki saavat taas lämmöt koneissaan tarpeeksi korkealle ja kuskit omansa laskemaan, niin jatketaan harrastusta.

Järjestäjälle kiitos. Apuna voin olla jatkossakin jos avusta on hyötyä ja painetta turvallisten tapahtumien järjestämiseen voi siirtää opin myötä muille. Oma intoa alkaa katoamaan ja siirtymään muihin haasteisiin.

Jukka

Mustavalkoinen shikaani vauhdittuu koko ajan.. Jos joka päivä lähtee 2 sekkaa pois kierrosajasta ni tätä menoa olen joko siellä lammessa tai podiumilla.
smile_org.gif
Veikkaisin sitä lampea enemmin. Tyylisi ja yrityksesi on aika lähellä herra Mossan vastaavaa. Tulosta tulee taatusti nopeammin kuin omalla varovaisella hissuttelulla, mutta kaatotilastotkin sitten omaa luokkaansa. Mutta tulos tai ulos on ihan hyvä tapa sekin, sillä kilpaahan tässä ollaan menossa ajamaan. Itse vaan olen jo niin säikky ja kipuherkkä, että yritän selvitä pahemmitta iskuitta loppukauden. Pelkillä ajolinjamuutoksilla saat vielä sen 2-3 sek ajasta tippumaan ilman riskitason nostoa.

Jukka

Kiitos KariFi sympatioista pikku Ninjan kovaa kohtaloa kohtaan. Siinä tuli itselle konkretisoitua se, että pyörä menee sinne minne katse näyttää ja se että pyörälle pitää antaa loppuun saakka mahdollisuus hoitaa tilanne vaikka usko omiin taitoihin murenisikin.

Tyrkkäsin siis ulos kaarteessa. Sama kaarre oli tullut jo ajettua monta kertaa, mutta jostain syystä korvien väli ei sitten sitänytkään sen kertaista nopeutta (voi näätä... mähän oon ihan myöhässä painonsiirtoni kanssa, tappi raapii kohta maata, renkaat ei ehkä pidäkään, hitto kun tässä joutuu olemaan kallellaan... ja vielä pitäis kallistaa enemmän...). Mikrosekunti empimistä ja lepikkoon mennään että heilahtaa. Kyllähän se pyörä olisi taipunut mutta jäykkä mieli ei...

Kun radan leveys tuntui kerta kaikkiaan loppuvan päädyin tavoittelemaan hallittua ulosajoa. Pyörä pystyyn ja kohtuullista jarrutusta. Hyvin se alku menikin, kun alla oli tasaista. Sitten tuli pyörän hyppäyttävä töppyrä ja jatkoksi perunapeltoa. Kyljelleen mentiin niin että kotimaan tanner pölähti - oli kuulemma komia pölähdys... kertovat... Itselle ei käynyt mitään.

Tässä välissä kauniit kiitokset Jensille ja Demonokselle raatokärräyksestä!

Ikävältähän nuo katteet näyttivät, mutta peli kulki ja kuvittelin selvittävän katteiden vaihdolla ja kohtuullisella korjauksella. Nyt alustava pajan arvio on kuitenkin pyörän siirtyminen pikku Ninjojen taivaaseen  
bawling.gif
Meinaavat lunastusta ja tehdä Ninjasta elintenluovuttajan!  
kynttila.gif

Noh, odotellaan viimeistä tuomiota.

Ja tämän keskustelun myötä laski taas ensikertalaisilla kynnys tulla radalle...

sanoi:
2. pois ajolinjalta.
Heti pysähdyttyäni katsoin lippumieheen, ja keltainen oli pystyssä. Tilanteen tarkistukseen ei mennyt sekunttiakaan, öljyä tuli sen verran reilusti. Pomppasin siis radan reunaan pystyyn, ajatuksena että pyörää ja radalle valunutta öljyä pystyttäisiin varomaan paremmin kun liikun siinä. Olin kuitenkin aivan asfaltin reunassa, naama tulijoihin päin ja valmiina väistämään jos joku näyttäisi olevan ns. törmäyskurssilla, joten sikäli huolesi minun turvallisuudestani on osittain aiheeton

sen enempää puuttumatta paikan turvallisuuteen, on tuon lipun kanssa ongelma nykyisellä lippumiesten sijoittelulla..
tulin perässäsi kun ajoit ulos ja tullessani takaisin variko eteen lippumies arpoi että nostaako lipun vai ei.. kahvilan mutkassa totesin että lippuja ei ole joten ei muuta kuin hanaa.. totuus olikin toisenlainen.. kahvilan mutkan ohitettuani oli nostettu punainen lippu mitä ei ollut mitään mahdollisuutta nähdä ennenkuin oli jo paljon ohi tapahtumapaikan..

tämä palautteena tarkoitettuna järjestävälle taholle.

mukava päivä oli muuten..

sen enempää puuttumatta paikan turvallisuuteen, on tuon lipun kanssa ongelma nykyisellä lippumiesten sijoittelulla..
tulin perässäsi kun ajoit ulos ja tullessani takaisin variko eteen lippumies arpoi että nostaako lipun vai ei.. kahvilan mutkassa totesin että lippuja ei ole joten ei muuta kuin hanaa.. totuus olikin toisenlainen.. kahvilan mutkan ohitettuani oli nostettu punainen lippu mitä ei ollut mitään mahdollisuutta nähdä ennenkuin oli jo paljon ohi tapahtumapaikan..

Kiitos palautteesta. On totta, että lippumiesten sijoittelu siten , että kaikki kuljettajat näkevät lippumerkit mahdollisimman nopeasti on ongelmallista ja kutakuinkin mahdotonta nykyisillä resursseilla. Porukkaa kun on nipin napin riittävästi vain kahdelle lippupisteelle. Lippupisteiden sijoituspaikat on valittu ensisijaisesti sillä periaatteella, että radan kaikkiin osiin olisi näköyhteyteys järkkäreiden toimesta ja tieto mahdollisista tilanteista (kaadoista) tms. saadaan nopeasti portille.

Olin siellä harjoittelemassa nopeassa ryhmässä maksavana asiakkaana.

... tiesin siellä sun asiakkaana olleen ja pitäähän sunkin päästä joskus vapaalla radalle.

Myönnän olleeni väärässä paikassa sillä kertaa. Meidän omissa tapahtumissamme olen siellä keskiryhmän nopeimpien ja nopean ryhmän hitaampien kuskien tasolla. Siksi yllätti, että tuollaisia tilanteita pääsi tulemaan nopeassa ryhmässä kun olin tottunut siihen, että vastaaviin virheisiin syyllistytään meillä hitaassa ryhmässä, joskus keskiryhmässä, mutta hyvin harvoin nopeassa ...

On Jukalta jo niin asiallista tekstiä että taitaa vastata normi-ihmisen vaisua anteeksipyyntöä?

En myöskään into pinkeänä ole tarjoamassa itseäni lippumieheksi tai muihin tehtäviin, saan sen kiintiön täyteen omissakin tapahtumissa ja siksi mieluiten puhtaasti maksavana asiakkaana.

Vedät vaan kaluston teippeihin, pipon tarpeeksi syvälle ettei sarvet ja hampaat näy, pidät säilän tupessa ja kimonon tiukalla niin saat ollakin rauhassa.

Eniten olen saanut sekunteja pois Vehniäisen, Partasen, Lepistön, Pennan ja Salon neuvojen avulla.

Saisitko tehtyä yhteenvedon näistä? Ratahauskaa kirjan lisäksi voisi olla piristävää lukea "mine kamph"-tyyppinen teos - muistelmat tai oppikirja.

Voin nyt kertoa tuon aiemmin kirjoittamani olleen aika pitkälti trollausta. En vain malttanut millään kun oli niin kuumaverinen kaveri, vain Hitler-kortti jäi vastineestaan uupumaan.

.. ei sitä aina välttämättä heti huomaa ja saahan sitä burnattua tarpeeksi ilman polttouunejakin?
Mutta toisinaan koksin sekaan hyvä heitellä välillä vaikka petrooliakin niin on helpompi tuhkan seasta sihdata kultaa pois.

Apuna voin olla jatkossakin jos avusta on hyötyä ja painetta turvallisten tapahtumien järjestämiseen voi siirtää opin myötä muille. Oma intoa alkaa katoamaan ja siirtymään muihin haasteisiin.

Jokohan lajiliitolta vois hakea Jukalle hymypoika-palkintoa vuosia kestäneestä uupumattomasta työstä moottoripyöräurheilun hyväksi - oikeesti?

Hyvä meininki - Kiitos ja Anteeksi. /z

[shields up - let be the force with US]

edit: tuikkasin mukaan vielä yhden tulitikun Obamalle

Kiitos palautteesta. On totta, että lippumiesten sijoittelu siten , että kaikki kuljettajat näkevät lippumerkit mahdollisimman nopeasti on ongelmallista ja kutakuinkin mahdotonta nykyisillä resursseilla. Porukkaa kun on nipin napin riittävästi vain kahdelle lippupisteelle. Lippupisteiden sijoituspaikat on valittu ensisijaisesti sillä periaatteella, että radan kaikkiin osiin olisi näköyhteyteys järkkäreiden toimesta ja tieto mahdollisista tilanteista (kaadoista) tms. saadaan nopeasti portille.
pääsuoran jälkeisen vasurin vasemmalla puolella on toisen järjestäjän tapahtumissa ja se mahdollistaa lipun näkemisen jopa kahdesta eri kohdasta rataa ja sieltä näkee käytännössä koko alalenkin..

Porukkaa kun on nipin napin riittävästi vain kahdelle lippupisteelle. Lippupisteiden sijoituspaikat on valittu ensisijaisesti sillä periaatteella, että radan kaikkiin osiin olisi näköyhteyteys järkkäreiden toimesta ja tieto mahdollisista tilanteista (kaadoista) tms. saadaan nopeasti portille.
Pystyskö tällanen rookie auttamaan tossa liputushommassa? Tulisin kernaasti aina työtilanteen salliessa katsomaan tuota rata-ajamista vaikkapa lippumiehen roolissa ennenku ite sinne lähen köröttelee muiden riesaks.

Pystyskö tällanen rookie auttamaan tossa liputushommassa? Tulisin kernaasti aina työtilanteen salliessa katsomaan tuota rata-ajamista vaikkapa lippumiehen roolissa ennenku ite sinne lähen köröttelee muiden riesaks.
Toki, tule ihmeessä mukaan vaan. Homma on kohtuullisen yksinkertaista ja >> täältä << löytyy ohjeita liputtajille. Paikanpäällä neuvotaan sitten lisää/tarkemmin.

Ahvenistolle halukkaita liputtajia on tällä kaudella löytynyt riittämiin ja välillä yli tarpeenkin, mutta Kemoran ja Motoparkin osalta tilanne on ollut heikompi.

Jokin noissa moottoripyöräilyn tuki ry:n nimissä kirjoitetut lausunnoissa mättää pahasti... Jos ne edustavat yhdistyksen virallista kantaa, niin....
omg.gif
?!?

Toki, tule ihmeessä mukaan vaan. Homma on kohtuullisen yksinkertaista ja >> täältä << löytyy ohjeita liputtajille. Paikanpäällä neuvotaan sitten lisää/tarkemmin.

Ahvenistolle halukkaita liputtajia on tällä kaudella löytynyt riittämiin ja välillä yli tarpeenkin, mutta Kemoran ja Motoparkin osalta tilanne on ollut heikompi.
No mutta tämähän oli valaiseva tieto. Kiitos siitä
smile_org.gif

Jokin noissa moottoripyöräilyn tuki ry:n nimissä kirjoitetut lausunnoissa mättää pahasti... Jos ne edustavat yhdistyksen virallista kantaa, niin....
omg.gif
?!?
Eivät edusta ja siksi tuonne menen nuo jatkovastineet kirjoittamaan niin ei ei mene sekaisin yksityishenkilön mielipiteet ja yhdistyksen kanta

Tuolla siis kohta omaa henkilökohtaista näkemystäni, tämän topicin jätän rauhaan.

Nämä, joissa allekirjoituksena pelkkä Jukka, ovat olleet omia näkemyksiäni ja ne taas joissa tittelin kera, enempi sitten yhdistyksen. Nämä eivät siis ole valtion ex-virkamiehen näkemyksiä valtion nimissä, eivät erään vahinkovakuutusyhtiön näkemyksiä, eivät Rautakirjan eivätkä erään opiskelija-asuntosäätiönkään näkemyksiä

Tuonne siis: http://www.mp-foorumi.com/forum....&fpage=

Jukka

Tässä tilanteessahan vika oli yksin minussa, kun en ajanut suosiolla pitkälle hiekan puolelle. Ei vaan tullut mieleen se vaihtoehto, että mutkasta saattaisi tulla useampi rinnakkain, jolloin tilantarvekin on suurempi, tai sitten peräti kyljellään esim. minun kylvämieni öljyjen takia. Sitten ois ollut kiire siirtyä sivuun, todennäköisesti liian kiire.

Pysähtyessäni reunaviivan päälle vilkaisin tosiaan lippumieheen, ja keltaista siellä nousi. Ei tullut mieleen, että osa porukasta on jo ohittanut lippumiehen. Pidin selvänä että varoitus on mennyt perille, ja lähdin eläväksi varoitusmerkiksi siitä oljystä varoittamaan. Iso mokahan se on. Nöyrät anteeksipyynnöt kaikille joille tuli tilanteesta ylimääräistä jännitystä. Jatkossa ei tule, kyllä tämä asia on nyt sisäistetty.

Toisaalta olisinhan voinut olla radalla pitkin pituuttanikin, ja silloinhan sitä toivoisi että varoitus perässätulijoille olisi mahdollisimman nopea.

tulin perässäsi kun ajoit ulos.....

Tulitko pääsuoran jälkeen toisessa vasurissa, missä perä oli kovasti irtonainen? Jos, niin miltä mun liukastelu näytti sinusta? Itsestä tuntui että aikalailla poikittain käytiin ennen hiekalle pääsyä.

Tere

Kiitos taasen sisko- ja velikullat laadukkaasta ratapäivästä. Näköjään hiukan keskusteluakin esiintyy näin jälkikäteen...

Pidetään toki mielessä harrasteen hauskuus ja se, että olemme kaikki samalla puolella, vaikka kenties joskus piirretään numero pyörään ja yritetään saada numerojärjestys aikaiseksi.

Päivä oli mielenkiintoinen, uusi mopo valmimpana kuin koskaan radalla. Kunhan saan lukitusruuvit clipareihin (ostin tänään), niin eiköhän pysy pyörimättä aloillaan ja voi opetella ajamaan tuolla "muusinuijalla"...ja lähtemään. Lähtöreenit oli minusta kivoja tapoja lähteä nopeaan settiin. Oma asenne on ehdottoman rento niin noihin lähtöihin kuin jokkiksessa kisaamiseenkin. Jos hymy katoaa ruukun sisältä, vaihdan harrastusta.

Rengaskoneen tekninen vajavaisuus harmitti (taas) "alimittaisten" akselien sopimattomuuden takia, mutta eiköhän tuo saada ensi kaudelle kuntoon.

Positiivisesti ajatellen: olisi voinut käydä paljonkin, vaan eipä kovin pahasti kenellekään, onneksi. Radan taitavin kuski kävi nurmella, mutta hymyili lähtiessä ihan vanhaan malliin ja muitakin läheltä piti - juttuja oli.

Hyvä päivä kaiken kaikkiaan, kiitos !

Hanski

Tässä tilanteessahan vika oli yksin minussa, kun en ajanut suosiolla pitkälle hiekan puolelle. Ei vaan tullut mieleen se vaihtoehto, että mutkasta saattaisi tulla useampi rinnakkain, jolloin tilantarvekin on suurempi, tai sitten peräti kyljellään esim. minun kylvämieni öljyjen takia. Sitten ois ollut kiire siirtyä sivuun, todennäköisesti liian kiire.

Pysähtyessäni reunaviivan päälle vilkaisin tosiaan lippumieheen, ja keltaista siellä nousi. Ei tullut mieleen, että osa porukasta on jo ohittanut lippumiehen. Pidin selvänä että varoitus on mennyt perille, ja lähdin eläväksi varoitusmerkiksi siitä oljystä varoittamaan. Iso mokahan se on. Nöyrät anteeksipyynnöt kaikille joille tuli tilanteesta ylimääräistä jännitystä. Jatkossa ei tule, kyllä tämä asia on nyt sisäistetty.

Toisaalta olisinhan voinut olla radalla pitkin pituuttanikin, ja silloinhan sitä toivoisi että varoitus perässätulijoille olisi mahdollisimman nopea.

tulin perässäsi kun ajoit ulos.....

Tulitko pääsuoran jälkeen toisessa vasurissa, missä perä oli kovasti irtonainen? Jos, niin miltä mun liukastelu näytti sinusta? Itsestä tuntui että aikalailla poikittain käytiin ennen hiekalle pääsyä.
näin tilanteen vasta siitä kun olit juuri menossa hiekalle.. se mitä sitä ennen on tapahtunut niin ei tietoa..

Sain ajan vain kolmelta kierrokselta, kaikki keskiryhmästä toiselta setiltä. Niistä paras oli 1:40.5. Uskoisin kuitenkin 1:40 alittuneen suht selvästi nopeassa ryhmässä ajellessa.
Onko tämä normaalia (ORG:n ratapäiville, tai muillekin joissa on kolme ryhmää), että Motoparkin 1:40 pintaan ajavia laitetaan nopeaan ryhmään?

edit: kirotusvirhe..

Back