Akun jännite pitää olla yli 12v myös startatessa,startihan pyörii suhkoht ilosesti vaikka laskisi 10 voltiin mutta kipinää ei tule ja bensa haisee jolloin tulpat kastuneet .Aikoinaan uusin akun joka vuosi koska mulla varashälytin tyhjenti myös akkua ja jos seiso viikon ei käynnistynyt,startasi tietenkin.Nyt ilman varashälytintä kestänyt jo pari kesää ja käynnistyy vaikka seisoisi 2 viikkoa.Varashälyttimissä myös voi olla käynistyksen esto jos sulla semmoinen,kannattaa ohittaa kokeilun ajaksi.Muista myös sivu seisontatuen kytkin joka saattaa olla sökö,itsellä aikoinaan lähti käyntiin ja liikeelle lähdettäessä sammui,vika sivuseisonta kytkimessä.Olen monta kertaa ihmetellyt että miksi helvetissä sytytys ei voisi pelata jo 6 voltilla eikä vaatisi yli 12 voltia.Idiootimaista koska elektroniikka mahdollistais toiminnan vaikka jännite olisi 6-30v ja keksinnöt jo tehty 70 luvulla.Aikoinaan 500 kaksitahtikawassa siinä kolmepyttysessä vuosi 1974 oli elektroninen sytytys josta jännite tuli magneetosta ei edes vaatinut akkua.Mulla 1972 mach 3 taas vaati akun kun kärjet.Jos laturi tai akku hajosi sammui koko peli .-92 ZZR-1100 C. Levännyt tallissa käytännössä koko kesän. Eilen kone tulille pilotin avulla, ajoa vesisateessa yhteensä arviolta n. 50 minuutin ajan - toimi moitteetta. Kone sammuksiin normaalisti, mutta tämän jälkeen uudet käynnistysyritykset kaikki epäonnistuneita. Startti jauhaa niin paljon kuin akku antaa leipää, bensa alkaa haista mutta ei edes lupaa. Toimenpiteet tähän mennessä koostuvat mopedin tuuppaamisesta talliin kuivumaan, akun lataamisesta ja pienimuotoisesta CRC-hoidosta sulakeboksiin ja liittimille.
Vinkkejä?
täydellistä on vaikea parantaa!!!
Akku näyttäisi olevan ongelmajätettä.