• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-6R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Loosah
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Jeps,

Mä kanssa tsekkasin tuota korjaamokäsikirjaa ( miksiköhän mä en ole sitä aiemmin katsonut) ja samaan päätökseen tulin.
Se lähtee sieltä nyt.

Sitten toinen modaus kysymys:

Miten saan molemmat ajovalot palamaan lyhyillä?

Eikös mopossa ole niin, että lyhyt ajovalo, niin palaa vain vasen polttimo ja pitkä niin palaa molemmat?

Ksenon? Miten iso operaatio?

Jeps,

Mä kanssa tsekkasin tuota korjaamokäsikirjaa ( miksiköhän mä en ole sitä aiemmin katsonut) ja samaan päätökseen tulin.
Se lähtee sieltä nyt.

Eikös mopossa ole niin, että lyhyt ajovalo, niin palaa vain vasen polttimo ja pitkä niin palaa molemmat?

xenoneissa joutuu jemmaamaan ballastit sinne katteiden suojaan piiloon ja liittelemään muutaman kaapelin.Ei pitäs olla kovinkaan hankala homma.

Jeps,

Se lähtee sieltä nyt.

xenoneissa joutuu jemmaamaan ballastit sinne katteiden suojaan piiloon ja liittelemään muutaman kaapelin.Ei pitäs olla kovinkaan hankala homma.
Kiitos soherrys

labels=1.jpg
labels=1.jpg

Panokset kovenee.

Kilpitelineen pahvimalli tehtynä ja sain yhden peltisepän maanantaina minulle sen oikean version sitten taittelemaan jostain rosterista.

Voi vihne, kun on menoa viikonloppu. Ois voinut saada koko roskan kasaan jo, ja ois päässyt mutterille jätskille ja hunajapupuja tziigaileen.

-Hessu-

Öljyt vaihdettu varmuuden vuoksi, vaikkakin näytti tulevan ihan kirkkaat öljyt ulos pyörästä eli on tainnut edellinen omistaja vaihtaa ennen talvea öljyt.

Samalla huomattiin että vaihdepolkimen stefa vuotaa.
Itse olen hieman kokematon vielä näissä asioissa niin osaisiko joku sanoa mistä lähtisin kyselemään stefaa tähän?

Kaveri sanoi kyllä että helppo vaihtaa.

Kuullut, että tarvikestefat vuotaa uudesta lähtien.
Eli, Sumeko ja orkkis stefa sinne. Halpa loppupeleissä mielenrauhan ja pyörän kuntoa ajatellen.

Kallishan se pikku rinkula tulee olemaan Sumekolla. Veikkaan 20 ekeä.

-Hessu-

Öljyt vaihdettu varmuuden vuoksi, vaikkakin näytti tulevan ihan kirkkaat öljyt ulos pyörästä eli on tainnut edellinen omistaja vaihtaa ennen talvea öljyt.

Samalla huomattiin että vaihdepolkimen stefa vuotaa.
Itse olen hieman kokematon vielä näissä asioissa niin osaisiko joku sanoa mistä lähtisin kyselemään stefaa tähän?

Kaveri sanoi kyllä että helppo vaihtaa.
Ota stefa käteen ja mittaa se ja kato löytyykö esim motonetistä semmosta.
Mitta menee:
sisähalkaisija-ulkohalkaisija-leveys esim:
12-27-6
Tarvikestefat ei oo sen kummallisempii kuin merkkistefatkaan.
Itse ostelin stefoja motonetistä ja laakeriliikkeestä.

Ja virallinen nimike on "pölyhuulellinen akselitiiviste".

Netistäkin löytyy:
http://www.kentso.fi/prebeo....roup=68

Joo tulipa selailtua (CTRL-F apuna) kaikki sivut läpi, ihan helvetin tiukassa se tuntuu olevan.. No, pitää varmaan vaihtaa huomenissa ölpät ja laittaa renkaat paikalleen ja käyttää kärryllä tuolla sukulaisten luona josta löytyy kunnon kompura ja pulttipyssy, omilla vehkeillä ei lähteny..
Pitkä jatkovarsi niin lähtee kyllä. Halpahalli kompuralla+pulttipyssyllä ei varmasti lähde. Tietysti isolla kompuralla ja tehokkaalla pyssyllä pitäs irrota myös. Lämmitys esim. kuumailmapuhaltimella voi auttaa, jos on kierrelukitetta. Jos jatkovarrella vääntää niin takajarrua vasten vaihde vapaalla.

Paljonko on nykyään kawalla rullattu? Oisko ollu 51tkm 2008vuonna vieläkun kyseisen yksilön omistin.

Asiaa kilpitelineistä...

Ruuvaan ensi viikolla tuollaisen telineen kiinni, voin sen jälkeen kertoa onko siitä mihinkään.

Eli RomaTech, Saksasta, hinta todella kohtuullinen, vajaan kympin kuljetus Suomeen, käyttää alkuperäistä valoa (eli heijastin puuttuu, muuten laillinen härpäke) ja on kyllä käsituntumalta sangen tukevaa tekoa.

Tämä siis laiskan miehen ratkaisu, kun ei löydy työkaluja tai skillssejä tekemään itse...

Ihan jees teline näyttäisi olevan.

Mulla taas toi perusteline tuli tänään peltisepältä ja pitää vain pultata se takarunkoon kiinne.

Mä en meinaa mitään kilpivaloja laitella. Saa tuo takavalo loistaa jos loistaa kilpeen.
Eikä mitään heijastimia prkl. Homojen hommaa semmoset heijastimet.
Jos tinurinapit alkaa urpoilemaan kun ajelee niin sitten urpoilee. Laittaa sitten kiinne.
Ei edellisessä pyörässä valittaneet, niin ei nytkään.

Päästäisen jälkeen mopo ajoon.

Ei ainakaan viime kesänä tullu sakkoja saati sanomista mustalla ninjalla, vaikkei kahteen viikkoon ollu kilpi kiinni ollenkaan...
wink.gif

Hehe,

Köystraiderr...

Hei,

Jos mulla nyt nuo LED takavilkut ovat hitaat vilkkumaan ja joskus jopa jäävät vain päälle, niin mistä semmoinen voisi johtua?
Edessä on normi polttimot.

Toosi verkkaisesti vilkkuu ja rele naksuu takahäkissä. Välillä tosiaan jää ihan palamaan vaan.

Onko nyt edelleen jostain vastuksesta homma kiinni? Pitäisi siis olla joku piuhan välissä tms?
Mä ymmärsin, että jos vilkku räpyttää nopsaan, niin pitäis olla jotain vastus häzzäkkää.

Auttakee auttakee! Suatte mämmiä...

-Hessu-

PS, mut gyl o hiano rekkariteline ja minivilgut.

Mulla on omassa pyörässä takana dice minivilkut ja niihin piti laittaa jatkoksi releet.Ei toiminu huonostikkaan kun kokeilin ilman niitä. Joillakin tosin voi toimia, riippuu vissiinkin vilkun tyypistä

Led-vilkkujen vastus on pienempi kuin perinteisissä vilkuissa.Tällöin saatat tarvita ylimääräisen vastuksen tasaamaan vilkutuksen nopeutta.

OK,

Mikäs mahtaa olla kOhm määrä? Eikös kyseessä ole resistori?
Kun nääs löytyy duunin puolesta noita kikkuloita, niin ei tarvis maksaa mitään kymmeniä euroja yhdestä oikeasti 10 senttiä maksavasta palikasta.

Tuleeko se niinko +/- johtojen väliin, vai jompaan kumpaan jatkoksi vaan?

Ei mitään kokemusta noista LED vilkuista.

Jeps,

Mulla on noi orkkis takavilkut nähtävästi 21W.
Kuten myös etuvilkutkin ovat.

Tutkin tuolta toisesta ketjusta.

Jeps,

Se on sitten 6.8ohm ja YE auttaa.

Kiitos.

On muuten sit suht saman hintasia YE:ssä ja mopokaupoissa. Ainakin mitä viimeks kattelin.

5W tai 10W vastukset saattaa toimia, mut kuumenevat ihan prkleesti. Jos haluu vetää varman päälle, niin laittaa 25W vastuksen (on vaan ihan hirveen kokonen). Releen vaihto ois eniten rock, esim. Kellermannin tuotos (30€ Stormilla).

Niin, ja ledivilkkujen vastushan on SUUREMPI kuin alkuperäisten ja siksi rinnalle laitetaan tehohukkaa aiheuttava pieniohminen vastus.

Back