• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-12R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja sjobbe
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Joo o. Kuuluuko paisuntasäilöissä olevan jäähdytinnesteen kuplia ajon jälkeen? Kävin vetää pienen lenkin, ja katselin paisuntasäiliöön lenkin jälkeen niin siellä kupli.
Eiköa tuo kaiken järjen mukaan tarkoita sitä, että systeemissä on ilmaa?.. Mutta lämmöt pysyvät koko ajan normialueella.

Niin ja toinen juttu, laahaako teidän etujarrupalat? Mulla nähtävästi laahaa, koska kun siirrän pyörää niin kuuluu selvä ääni.

Perjantaista lähtien 12Ärrä ollut tallissa ja nyt on 550km ajettu.. Sellaista kyselen, että paljonko teidän yksilönne vie bensaa? Itellä on mittarin mukaan puoli tankillista 100km ajon jälkeen ja viimeinen palkki palaa siinä 160km kohdilla..  Tuo tuntuu käyvän todella rikkaalla, kun "röpöttää" pienillä kierroksilla melkoisesti. Tällä viikolla olisi tarkoitus viedä penkkiin, josta sitten nähtäisi millaisilla seoksilla pyörä pörisee..

Muuten lähestulkoon täydellinen pyörä itselle, en ainakaan vielä ole kauppoja katunut
biggrin.gif

Perjantaista lähtien 12Ärrä ollut tallissa ja nyt on 550km ajettu.. Sellaista kyselen, että paljonko teidän yksilönne vie bensaa? Itellä on mittarin mukaan puoli tankillista 100km ajon jälkeen ja viimeinen palkki palaa siinä 160km kohdilla..  Tuo tuntuu käyvän todella rikkaalla, kun "röpöttää" pienillä kierroksilla melkoisesti. Tällä viikolla olisi tarkoitus viedä penkkiin, josta sitten nähtäisi millaisilla seoksilla pyörä pörisee..

Muuten lähestulkoon täydellinen pyörä itselle, en ainakaan vielä ole kauppoja katunut
biggrin.gif
Syö se ja paljon, röpöttää ja tyhjäkäynti vaeltelee. Matka-ajoo pääsee sellaset 250km tankillisella kun taas mutkapätkää sen max 200 ja tankille.

Itse oon huomannut saman, että lämpimänä lähtee laiskasti käyntiin. Joo se akku on aika ovelasti laitettu, kannattaa jättää se akkukopan kannen ylin pultti pois, niin ei tarvii koko pyörää purkaa, jotta edes näkisi akun.

Eli sulla oli akku mennyt tyhjäksi ajon aikana? Voisikohan vika olla itse akussa?
Akku kuulemma vaihdettu. Ajattelin, että pakko purkaa jostakin. Päivän ladannut ja kohta pitää laittaa kasaan. Sitä ei millään keinolla voi huijata että saisi isomman vaihteen mäkistarttiin jos tekee saman uudestaan ?
Putsaa se startti.

biggrin.gif
Laitoin nyt keväällä koko putkiston pyörään, ja bensan kulutus kasvoin aika todella paljon. Käy liian rikkaalla, viime viikolla tankasin 2 kertaa, ja nyt pitäisi käydä uudelleen tankilla. Niin ja kilometrejä tuli varmaa 100-150km...
Uskon ja toivon että penkityspäivän jälkeen bensaa kuluu vähemmän.

Niin ja latasin powercommaderin sivuilta väli-aikaisen kartan, joka on tarkoitettu putkelle jne, mutta bensaa on jenkkiversio. Aattelin nyt koittaa tuota akran-karttaa, joka on tarkoitettu eurooppalaiselle bensalla. Saas nähdä muuttuuko kulutus.
cool.gif

Laitoin nyt keväällä koko putkiston pyörään, ja bensan kulutus kasvoin aika todella paljon. Käy liian rikkaalla, viime viikolla tankasin 2 kertaa, ja nyt pitäisi käydä uudelleen tankilla. Niin ja kilometrejä tuli varmaa 100-150km...
Uskon ja toivon että penkityspäivän jälkeen bensaa kuluu vähemmän.

Niin ja latasin powercommaderin sivuilta väli-aikaisen kartan, joka on tarkoitettu putkelle jne, mutta bensaa on jenkkiversio. Aattelin nyt koittaa tuota akran-karttaa, joka on tarkoitettu eurooppalaiselle bensalla. Saas nähdä muuttuuko kulutus.  
cool.gif
Ok.. hyvä sitten, että muillakin on vastaavia "ongelmia." Luulen, että edellinen omistaja on ladannut niin ikään dynojetin sivuilta kartan, laittanut pyörään ja ajellut tyytyväisenä.. Kulutus on tosiaan aika roisia..
Torstaiksi sain penkitykseen ajan varattua.. Toivotaan, että silloin pyörä kävisi paremmin ja kuluttaisi vähemmän
biggrin.gif

Onkos sulla slipari vai koko putki?
En oikeastaan ole varma.. Slipariksi olen tuota ainakin luullut, mutta ei ole poissuljettu se kokoputkistokaan(melun puolesta ainakaan.) Tosiaan pyörä ollut vasta alle viikon meikäläisen omistuksessa enkä ole sen koommin ajolta ehtinyt kattelemaan
biggrin.gif

Tuossa nyt ainakin kuvaa ko. menopelistä...
12Ärrä
Sliparilta vaikuttais....
Taitaa kyl olla Bolt-on, jos ihan pilkkua ruvetaan viilaamaan...

biggrin.gif
Mulla kokemuksia 12R:stä reilu 1 200km tälle kesälle ja kylhän tolle soppa maistuu mutta ei toi kulutus ainakaan mulla kovin suuri ole. Varmaan lähemmäs 300km ajaa tankilla JOS AJAA NÄTISTI.Mulla on kylläkin vakio putki mutta PC3 ja suodatin laitettu ja kartan otin täältä foorumilta.
Mitä oon kuullu niin ne kartat PC:n sivuilla on aika surkeita. Kannattaa ottaa joltain kartta, joka on säädättäny pyörän penkissä ja suht samoilla virityksillä niin saa pyörän paremmin toimimaan.
Esim. edellinen mopo (10R,koko ränni,PC,K&N) ennen säätöä ajo täydellä tankilla noin.120km ennen kuin alko bensavalo palaan ja säädön jälkeen reilut 200km ennen kuin alko bensavalo palaan. Pyörä vastasi säädön jälkeen herkemmin kaasuun sekä paukku ja iski liekkiä kun tarpeeksi kaasua väänsi.
12R menee penkkiin ens kuun puolella tarkistettavaksi.

Mulla kokemuksia 12R:stä reilu 1 200km tälle kesälle ja kylhän tolle soppa maistuu mutta ei toi kulutus ainakaan mulla kovin suuri ole. Varmaan lähemmäs 300km ajaa tankilla JOS AJAA NÄTISTI.Mulla on kylläkin vakio putki mutta PC3 ja suodatin laitettu ja kartan otin täältä foorumilta.
Mitä oon kuullu niin ne kartat PC:n sivuilla on aika surkeita. Kannattaa ottaa joltain kartta, joka on säädättäny pyörän penkissä ja suht samoilla virityksillä niin saa pyörän paremmin toimimaan.
Esim. edellinen mopo (10R,koko ränni,PC,K&N) ennen säätöä ajo täydellä tankilla noin.120km ennen kuin alko bensavalo palaan ja säädön jälkeen reilut 200km ennen kuin alko bensavalo palaan. Pyörä vastasi säädön jälkeen herkemmin kaasuun sekä paukku ja iski liekkiä kun tarpeeksi kaasua väänsi.
12R menee penkkiin ens kuun puolella tarkistettavaksi.

Okei.. tuollainen 300km/tankki olisi ihan hieno saavutus jo.. Nykyään tosiaan saa 160km jälkeen käydä tankilla.. Eli oletetaan tuon kulutuksen johtuvan paskoista säädöistä. Eikä siinä, jos koneelle soppa maittaa niin sitten maittaa.. Ei omat ajot vähene vaikkei tankilla enempää kuin 160km pääsisikään
biggrin.gif

Mut kiitoksia kaikille vastauksista! Täytyy torstaina/perjantaina palailla asiaan kun on komentaja säädetty..

Eipä se nyt liika iso ollut tällä meikäläisen ruholla ajaa. Tila taitaa tulla pitkästä penkistä. Hallintalaitteet ei olleet mielestäni yhtään kauempana mitä olivat vanhassa Zetassa jossa oli suora tanko.

Tarjouskin tuli jätettyä, odotellaan nyt mitä tulee vastaukseksi jos noita kaupat kiinnostaa.
smile_org.gif

Oon tässä miettinyt seuraavia renkaita. Pitäisiköhän laittaa 190 vai 200 taakse. Jotenkin tuota 200 tekeisi mieli, mutta power 2ct:llä ei ole sitä kokoa. Tällä hetkellä on BT020(200/50/17) ja oon ollut tyytyväinen siihen, mutta mutta..
Pyörän käsiteltävyys nähtävästi muuttuu jos siihen laittaa sen 190, mutta kyllä se on niin onnettoman näkönen..
nixweiss.gif
nixweiss.gif

Pyörän käsiteltävyys nähtävästi muuttuu jos siihen laittaa sen 190, mutta kyllä se on niin onnettoman näkönen..
nixweiss.gif
nixweiss.gif
Sanotaanko että kun vertaa 200 ja 190 takasella näitä tusinoita niin koskaan, en koskaan enään 200 laita taakse. Niin eripyörä on tuolla kapeammalla, ketterä ja kevyt.
En tiiä per*ele, kait se pitää koittaa.. Michelin Pilot Power 2ct oon suunnitellut siihen.

Itselläkin tuo takarenkaan vaihto alkaisi olla melko ajankohtainen.. Tarttee varmaan itsekin koittaa tuota 190-nakkia.. Pilot Power oli itselläkin mielessä..

nixweiss.gif
nixweiss.gif
Sanotaanko että kun vertaa 200 ja 190 takasella näitä tusinoita niin koskaan, en koskaan enään 200 laita taakse. Niin eripyörä on tuolla kapeammalla, ketterä ja kevyt.
Täytyy yhtyä tähän. Kyllä toi 190 nakki on hyvä, pitäis ehkä viel seuraavaksi koittaa 55-sarjalaista, jos mahtuu pyörimään...

Back