• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Olen ymmärtänyt, että servo eliminator tarvitaan silloin, kun halutaan poistaa tämä servo kokonaan pyörästä eikä jätetä sitä sinne yksikseen huutelemaan. Kun tuon poistaa, niin siinä saa vähän kyllä tilaa esim. PC:lle.

On muuten aika kallis tuo Ivans servo eliminator. Maksaa varmaan 1€ noi osat mitä tuo servo eliminator sisältää..

Mitäs tekemissä tällä on Lambdan kanssa?

Olen ymmärtänyt, että servo eliminator tarvitaan silloin, kun halutaan poistaa tämä servo kokonaan pyörästä eikä jätetä sitä sinne yksikseen huutelemaan. Kun tuon poistaa, niin siinä saa vähän kyllä tilaa esim. PC:lle.

On muuten aika kallis tuo Ivans servo eliminator. Maksaa varmaan 1€ noi osat mitä tuo servo eliminator sisältää..

Jep. Vastukset ovat halpoja elektroniikka liikeissä.

No, saahan noilla eliminattoreilla vaikka pitkän listan "modeista" kun myy pyörää...
biggrin.gif

Ei muuta kuin rakenteleen vain ja testaileen. Vaikka komponentit maksais kiinassa 10 centtiä niin ei se servoeliminaattori  ole vain pelkät komponentit.Ne täytyy vain ensin rakentaa toimivaksi.Mitä siihen rakenteluun tulee taitaa tulla aika vaikeaksi, koska muistaakseni ennen juhannusta kyselit apua nopeesti kun halusit tietää takakselin mutterin koon , kun ei löytynyt vastausta manuskasta.Jos ei osaa pultin kokoa mitata ei kyllä kannattais servoelinaattoarin rakentelemisesta edes haaveillakkaan.eikös sun kannata kokeilla ekana väännellä putket paikoilleen ja katsoa kuis kävi.
biggrin.gif

Kun revit lambdat irti vikavalo syttyy,jos lyöt lambdat katittomaan Akraan.......... try it Terveisin  
062802moto_prv.gif

ps Kyllä myös ne TRE Modit jotka on itse rakenneltuja(nettiohjeiden perusteella) mitä olen nähnyt on aika hirveitä kräpellyksiä, itse en vaivautuis noihin prokkiksiin vain 100 e tähden.Kovassa menossa yksi pikku bugi noissa sähkö vermeissä riittää ja toista ei kohdalles enään taida sattua...........

Ei muuta kuin rakenteleen vain ja testaileen. Vaikka komponentit maksais kiinassa 10 centtiä niin ei se servoeliminaattori  ole vain pelkät komponentit.Ne täytyy vain ensin rakentaa toimivaksi.Mitä siihen rakenteluun tulee taitaa tulla aika vaikeaksi, koska muistaakseni ennen juhannusta kyselit apua nopeesti kun halusit tietää takakselin mutterin koon , kun ei löytynyt vastausta manuskasta.Jos ei osaa pultin kokoa mitata ei kyllä kannattais servoelinaattoarin rakentelemisesta edes haaveillakkaan.eikös sun kannata kokeilla ekana väännellä putket paikoilleen ja katsoa kuis kävi.
biggrin.gif

Kun revit lambdat irti vikavalo syttyy,jos lyöt lambdat katittomaan Akraan.......... try it Terveisin  
062802moto_prv.gif

ps Kyllä myös ne TRE Modit jotka on itse rakenneltuja(nettiohjeiden perusteella) mitä olen nähnyt on aika hirveitä kräpellyksiä, itse en vaivautuis noihin prokkiksiin vain 100 e tähden.Kovassa menossa yksi pikku bugi noissa sähkö vermeissä riittää ja toista ei kohdalles enään taida sattua...........
Asiantuntija.

Ps. Kannattaa varoa samalla vaihetta eli suojamaata. Se hioo vielä diodit paskaksi eliminaattoreiden loisvirroista. Nuo pikku bugit on aina pahoja kun kahvailee hulluna eniten.  
biggrin.gif

biggrin.gif

062802moto_prv.gif

Asiantuntija.

Ps. Kannattaa varoa samalla vaihetta eli suojamaata. Se hioo vielä diodit paskaksi eliminaattoreiden loisvirroista. Nuo pikku bugit on aina pahoja kun kahvailee hulluna eniten.  
biggrin.gif
No onhan täälläkin sittenkin todellinen asiantuntija moottoripyörien sähkötöissä, ei muuta kuin Jauhis hioo TEE SE ITSE konseptin hommaan kuin hommaan.
ps.Pistä foorumille oma niksi nurkka että on ainakin hauskaa
biggrin.gif

Terveisin  
062802moto_prv.gif

Tuli viikonloppuna tarkistettua venttiilinvälykset ja vaihdettua sytytystulpat. Ekaa kertaa tehdessä aikaa meni useampi tunti kun huolella koitti tehdä. Välykset oli ok ja muutenkin homma onnistui hyvin. Kilometrejä tällä hetkellä 53tkm.

Seuraavaksi pitäisi alkaa sovittelemaan lasikuitukatteita ja pienempää etulamppua paikalleen.

..........Mitä siihen rakenteluun tulee taitaa tulla aika vaikeaksi, koska muistaakseni ennen juhannusta kyselit apua nopeesti kun halusit tietää takakselin mutterin koon , kun ei löytynyt vastausta manuskasta.Jos ei osaa pultin kokoa mitata ei kyllä kannattais servoelinaattoarin rakentelemisesta edes haaveillakkaan.
Jos pyörä on tuolla +40km päässä sillä hetkellä, niin kyllä sitä mielummin kysyy minkä kokoinen pultti siellä on, kuin lähtee sinne asti mittailemaan yhden pultin kokoa

Kiitoksia tosta manuaalista! Pyörä pesuun (1400km/3pvä ja muutama hyönteinen pyörässä) ja tankkia irrottamaan
062802moto_prv.gif

..........Mitä siihen rakenteluun tulee taitaa tulla aika vaikeaksi, koska muistaakseni ennen juhannusta kyselit apua nopeesti kun halusit tietää takakselin mutterin koon , kun ei löytynyt vastausta manuskasta.Jos ei osaa pultin kokoa mitata ei kyllä kannattais servoelinaattoarin rakentelemisesta edes haaveillakkaan.
Jos pyörä on tuolla +40km päässä sillä hetkellä, niin kyllä sitä mielummin kysyy minkä kokoinen pultti siellä on, kuin lähtee sinne asti mittailemaan yhden pultin kokoa
Moikka Kepa !
Joko on Akrapovic asennettu. Kerros nyt kuinka kävi vikavalon kanssa.Sorry siitä mutterin mittaus jutusta, asia on vain niin että en pidä hirveästi niistä itsetehdyistä viritelmistä kun ne ei aina toimi niin kuin pitäis Parhain terveisin
062802moto_prv.gif

Moikka Kepa !
Joko on Akrapovic  asennettu. Kerros nyt kuinka kävi vikavalon kanssa.Sorry siitä mutterin mittaus jutusta, asia on vain niin että en pidä hirveästi niistä itsetehdyistä viritelmistä kun ne ei aina toimi niin kuin pitäis Parhain terveisin  
062802moto_prv.gif
Nou hätä
biggrin.gif

Akrapoviccia olis tarkoitus asennella sunnuntaina ja maanantaina pyörä penkitykseen.

Moikka Kepa !
Joko on Akrapovic  asennettu. Kerros nyt kuinka kävi vikavalon kanssa.Sorry siitä mutterin mittaus jutusta, asia on vain niin että en pidä hirveästi niistä itsetehdyistä viritelmistä kun ne ei aina toimi niin kuin pitäis Parhain terveisin  
062802moto_prv.gif
Nou hätä
biggrin.gif

Akrapoviccia olis tarkoitus asennella sunnuntaina ja maanantaina pyörä penkitykseen.
Kaikki ihan jees
biggrin.gif

Pistä sitten heti kuvaa dyno käppyrästäsi näytille !
Parhain Terveisin
062802moto_prv.gif

...asia on vain niin että en pidä hirveästi niistä itsetehdyistä viritelmistä kun ne ei aina toimi niin kuin pitäis Parhain terveisin  
062802moto_prv.gif
Jepjep. Ja toisessa ketjussa suunnittelet modifioivasi jarrusatuloiden työsylintereitä titaaniholkeilla yms...
Lukase se juttu nyt korjattuna.Tein virheen kun en katsellut itse tarkastanut juttua kun alkoi väsyttää.........se oli vain
Jarrujen parannus ehdoitus mikä ei ole mitään tee se itse modien rakentelua tms mistä  aiemmin oli keskustelua.Tarkoitin tietysti jarrusatuloiden mäntiä, kun työ sylintereitä on kaiketi aika vaikeaa lyhentää---------ajatuksena vain oli saada lämpökatko männän ja palan väliin, jotta liika lämmön johtavuus paloilta ei välittyisi 10 R n tokicon jarrusatuloille, eikä sitten kuumentais, tai kiehauttais jarrunestettä ainakaan samalla tavalla kuin vakiot sillä seurauksella että jarrukahva ei alkaisi pohjaan ennen aikojaan. On noi ajoturvallisuutta parantavat modifikaatiot poikkeuksetta toteutettu eikä ole jääneet vain suunnittelu asteelle. Minun linjani rakentelemisessa on aina ollut, ettei tehdä mitään räpellyksiä joitain osia ostetaan toiset valmistetaan itse.Taidetaan kuitenkin tehdä titaanista kokonaan täysin originaalien mittojen mukaiset jarru sylinterien männät mitä siinä on viritelmää sehän käy jo ilmi siitäkin ,että tuli jo kommenttia että homma toimii sillä tavalla eli olin kuitenkin tavallaan oikeilla jäljillä ko.asiassa siis tokicoista saa toimivat !  ainakin paremmat kuin ennen.........
lomien jälkeen testataan
biggrin.gif
Terveisin kaikille  
062802moto_prv.gif

Foorumilla osa porukasta vain kyttää mistä toisen kirjoittamasta viestistä tai uudesta aiheesta vois aukoa päätään ja kuitenkin suurin osa ottaa uudet aiheet ihan ok ja antaa asiallisen kommentin aiheeseen mitä mieltä on asiasta.

Back