• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

ZX-10R

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja anttari
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Tällänen tuli just himaan http://kuvablogi.com/nayta/2260819/

Tars viikonloppuna näperrellä kiinni
wink.gif
Oikeen merkin oot osannut valita
thumbs-up.gif
Ei jumankekka mä oon kade!
bowdown.gif
Vihdoinkin se Yoshin kokoränni nyt sit makaa tuossa olkkarin lattialla ja Yoshissa on kuitenkin räheemmät äänet  
tounge.gif
Vai menet kawan pilaan yoshilla
omg.gif
siinnähän on niin kimeet äänet
sad_orig.gif
Arata vielä menee, mutta että yohsi... No toisaalta se olikin ysi, et kyl kybän murinat aina pesee ysi pihinät
biggrin.gif
Olis kuule jäänyt webcamin nokat laittamattal, jos ois akrasta joutunut maksamaan puolet enemmän. Sitäpaitsi Yoshi antaa paremmat alaväännöt, joten tehoja kärsii vielä siirrellä nokkien avulla.
smile_org.gif
Lyön vetoa että Yoshilla saa kokonaisuudessaan paremman virityksen kuin Akralla, sitä paitsi Kawassa on rivinelonen eikä mikään ducatin v2:n, joten äänetkin saa olla kimeät. Tule vaan ulos sieltä kaapistas ja myy se kybä pois ja osta ducati tilalle, niin ei tarvi enään yrittää kompensoida kawan vinkumisia pöntöllä.
tounge.gif

^^ Mulla oli ysissä Yoshin TRS paikoillaan ja oli kyllä melko matalat murinat, parasta mitä ysissä olen kuullut  
wink.gif

Yoshi on tosiaan 4-2-1 ja ylös ei jerkkua tuo, mutta alas ja keskelle oikein mukava lisäys.

Kannataisko Sky hakea nokilla tuonne keskelle vielä lisää? Semmoinen kompromissi (asteista ei tietoakaan) mutta suomen lyhkäsillä radoilla vois toimiakin?

Meinaatko itse ruveta astelevyn & heittokellon kanssa opiskeleen, vai viedä jonnekin pajalle? Tehdäänkö samalla kanteen kevyt porttaus, kun tuli sitäkin hommaa ysin kanssa opiskeltua männä talvena?
biggrin.gif
no ei sentään.. laske vielä kantta se 0,2 - 0,3mm (tuon enempää melkein mahdoton ottaa), ajele seetit & venat kulmiin ja porttaus tosiaan, niin alkaa pöhinä käymään..

Itellä oli kevään kokoonpanona tuo Yoshi, suutinsarja, K&N, Kleen veks, kannen porttaus (kevyehkö) eli valuraatit pois ja hieman avarrusta, imukurkkujen sovitus kanaviin, pakopuoli peiliksi, palotilat peiliksi, männät päältä peiliksi, kannen laskeminen, 520-ketjurataspaketti alumiinitakasella, kytkin vähän järeämpi jne.

Oli oikein räyhäkkä vekotin.

- P

^No mä aattelin et portataan se kansi sitten kun motin sisältä hajoaa jotain ja tarvii avata kansi  
tounge.gif
Joo, en ala itse säätään, katsotaan penkissä paras tulos ja itketään sitten kun on niin p********* kallista.
bawling.gif
Sitä on vähän paha sanoa mitä niillä nokilla saa aikaiseksi, ennenkuin sen penkissä näkee. Setä sano että ne tuo huipputehoja lisää ja säätämällä vielä lisää huippuja, että niillä ei välttämättä saada sinne keskelle lisää... mutta täähän oli rivi nelonen. Kyllä mä tykkäisin jos saisin huippuvääntöä ja tehoa siirrettyä korkeammille kierroksille. Setä vaan sano et ysissäkin voi tulla se rajoitin kuulemma rajoittavaksi tekijäksi yläkierroksia säätäessä.  
biggrin.gif

Niin ja livenä en oo yoshia kuullut ysissä, mutta youtubesta kuunneltuna on ehdottomasti parhaat äänet mitä ysiin saa.

^No mä aattelin et portataan se kansi sitten kun motin sisältä hajoaa jotain ja tarvii avata kansi  
tounge.gif
Joo, en ala itse säätään, katsotaan penkissä paras tulos ja itketään sitten kun on niin p********* kallista.
bawling.gif
Sitä on vähän paha sanoa mitä niillä nokilla saa aikaiseksi, ennenkuin sen penkissä näkee. Setä sano että ne tuo huipputehoja lisää ja säätämällä vielä lisää huippuja, että niillä ei välttämättä saada sinne keskelle lisää... mutta täähän oli rivi nelonen. Kyllä mä tykkäisin jos saisin huippuvääntöä ja tehoa siirrettyä korkeammille kierroksille. Setä vaan sano et ysissäkin voi tulla se rajoitin kuulemma rajoittavaksi tekijäksi yläkierroksia säätäessä.  
biggrin.gif
Kyllä eri asteilla saa tehtyä erilaisia ratkaisuita. Keskellekin on tietääkseni mahdollista viedä säädettävien nokkien avulla jerkkua, mutta yläpään kustannuksella taas kerran. Siksi kutsuinkin tuota kompromissiksi. Kympin kohdalla lueskellut jonnin verran ja onnistunut ok ja eihän noi koneet nyt niin toisistaan eroa. Perus rivareitahan noi..

Mulla ei noiden omien säätöjen jälkeen tosiaan meinannut kytkin pysyä mukana. Alkoi luistamaan ja veikkaan että johtui myös uusista kevlar-levyistä, vaikka oli annettu öljyssä uida melkein viikon ennen asennusta. Mutta tehot nousi, sen kyllä tunsi. Sääli etten ehtinyt penkissä koskaan käyttämään.. penkissä kun olis käyttänyt ja huomannut, että tehot on tippunut vakioon nähden vain 20%, niin onnistunut virityshän se sillon on?
tounge.gif

- P

Edit: niih, tietenni se kovasti vaikuttaa että minkälaiset nostot ja duration niissä webcameissa ylipäätään on. Mä mitään tiedä, mutta mukavahan noista on turista.

Edit2: mäkin suunnittelin viime talvena, että jostain pitäs nokat löytää.. kaatui sitten siihen, ettei sopivaan hintaan sattunut löytymään ja astelevyä & heittokelloakin olin vailla. Nythän noita kelloja olis saanut IKH:ltä tyyliin 60€ mutta eipä silloin sattunut kohdalle, kun kovasti hommaa suunnitteli. Ostitko muuten siltä kaverilta nokat, jonka linkin pistit aiemmin kun juteltiin asiasta? Jos, niin hyvään hintaan kyllä sait!

Edit3: kyllä sun kannattaa se kymppi kuitenkin hommata, sillä kirjoitat näköjään enemmän nykyään kymppi, kuin ysipuolelle
wink.gif

Piti sen verran korjata, että en mää mitään kantta rupee porttaan, jos motti leviää. Pistän sitten isomman lohkon tilalle, mä en ala hifistelemään.
tounge.gif
Voip olla et sit ei kestä kytkin, eikä alakerta
biggrin.gif

Joo, kyllä se kymppi on käynyt mielessä, mut olis pitänyt laittaa kolme tonnia väliä ja sit ois saanut 3 vuotta uudemman pyörän mutta samoilla kilometreillä. Joten ei kiitos. Laitan mieluummin kaks tonnia omaani, jonka oon säätänyt itselleni hyväksi ja jonka huoltohistorian tunnen. Kaiken lisäks osaa ajaa sillä myöskin.

Piti sen verran korjata, että en mää mitään kantta rupee porttaan, jos motti leviää. Pistän sitten isomman lohkon tilalle, mä en ala hifistelemään.  
tounge.gif
Voip olla et sit ei kestä kytkin, eikä alakerta  
biggrin.gif

Joo, kyllä se kymppi on käynyt mielessä, mut olis pitänyt laittaa kolme tonnia väliä ja sit ois saanut 3 vuotta uudemman pyörän mutta samoilla kilometreillä. Joten ei kiitos. Laitan mieluummin kaks tonnia omaani, jonka oon säätänyt itselleni hyväksi ja jonka huoltohistorian tunnen. Kaiken lisäks osaa ajaa sillä myöskin.
Se onkin sitten yksi vaihtoehto, eli Muzzy ja maksaa. Lisäksi noista on ollut "pahoja" puheita aika paljonkin, eli nopsaan väljiä ja öljy rupeaa palamaan.

Toinen (huono) vaihtoehtohan on esim. Wisecon 923cc tai suurempi mäntäsarja, mutta ongelmana tässä on taas uudempien ysien sylinterit eli poraaminen ilman uudelleen pinnoittamista ei onnistu, isompia putkia ei ainakaan helposti voi vaihtaa ja jos sitten päätyy pinnoitukseen, niin suomesta ei löydy firmaa joka tätä tekisi. Mahtaa edelleen Hollannissa olla lähin.

Sulla jäi kymysyksiä muuten tuohon edelliseen vastaamatta kaiffari
biggrin.gif

- P

Edit: ja kuitenkin teet sitten loppupeleissä niinkuin minä (tyhmä), eli laitat hirveen määrän euroja pyörään ja sitten kun se alkas olemaan aikalailla hyvä, niin vaihdat pois
biggrin.gif

Rispektit sille, joka ensimmäisenä turbottaa kymppinsä
biggrin.gif
! Senverta kilpavarustelulta vaikuttaa jo
tounge.gif
. Pitkä talvi aikaa rakennella
wink.gif
.

Kävin äsken testaamassa pyörää... ei helvetti sentään ku vetää nytten ihan eri malliin ku aikasemmin
smile_org.gif
 Etenkin keskialueelle tullu voimaa helvetisti lisää!

Täytyy kyl sanoo, että 08-kymppiin täysputkisto on pakko-ostos, niin suuri vaikutus sillä on!
Kone veti ihan mukisematta, paukumatta ja prötäämättä, vaikka commanderia ei vielä ole. Koneen toiminnan kannalta en sitä kyllä tarvis, mutta kai se parempi on säädättää seokset sitten kohdilleen. Hyvin toimi tosin ilmankin.

Tässä vielä kuva ajon jälkeen http://kuvablogi.com/nayta/2262672/

...uudempien ysien sylinterit eli poraaminen ilman uudelleen pinnoittamista ei onnistu, isompia putkia ei ainakaan helposti voi vaihtaa ja jos sitten päätyy pinnoitukseen, niin suomesta ei löydy firmaa joka tätä tekisi. Mahtaa edelleen Hollannissa olla lähin.
Ruottista muuten löytyy ja on järkihintainenkin. On tukholman liepeillä, jotta voi kiikuttaa vaikka täysristeilyn lomassa osat sinne... ;) Nikasilproffsen

...uudempien ysien sylinterit eli poraaminen ilman uudelleen pinnoittamista ei onnistu, isompia putkia ei ainakaan helposti voi vaihtaa ja jos sitten päätyy pinnoitukseen, niin suomesta ei löydy firmaa joka tätä tekisi. Mahtaa edelleen Hollannissa olla lähin.
Ruottista muuten löytyy ja on järkihintainenkin. On tukholman liepeillä, jotta voi kiikuttaa vaikka täysristeilyn lomassa osat sinne... ;) Nikasilproffsen
sittenhän ongelmaksi muodostuu enään, millä saa alakerran kestämään
cool.gif

Yoshi on tosiaan 4-2-1 ja ylös ei jerkkua tuo, mutta alas ja keskelle oikein mukava lisäys.
Kyllä akraltakin löytyy 4-2-1 putksito. Näyttäis olevan niin että sportline putket on noitaa 4-1-1 putkia, mutta kyllä esim. evolution putket on 4-2-1 putkia. Ja tuossa 04-05 kybässä on alkuperäinen putki tyypiltään 4-2-1. Tosin tuossa ei taida olla 1 ja 4 sekä 2-3 yhdistetty väliputkella, niinkuin tuossa mun ysin yoshissa.

Mites Arata? Millanen etukäyrästö siinä on?

Entäs kybän alkuperäisen putken kuristuskohta (ainakin 04-05) Onks kukaan testannut poistaa sitä rälläkällä ja hitsaamalla tilalle isompi putkenpätkä?

Kyllä akraltakin löytyy 4-2-1 putksito. Näyttäis olevan niin että sportline putket on noitaa 4-1-1 putkia, mutta kyllä esim. evolution putket on 4-2-1 putkia. Ja tuossa 04-05 kybässä on alkuperäinen putki tyypiltään 4-2-1. Tosin tuossa ei taida olla 1 ja 4 sekä 2-3 yhdistetty väliputkella, niinkuin tuossa mun ysin yoshissa.

Mites Arata? Millanen etukäyrästö siinä on?

Entäs kybän alkuperäisen putken kuristuskohta (ainakin 04-05) Onks kukaan testannut poistaa sitä rälläkällä ja hitsaamalla tilalle isompi putkenpätkä?
Tjuu, tiedän mimmonen putkisto pyörässäni on
wink.gif

Nuo eiliset juttuni ovat pelkästään ysiin liittyvää, tietääkseni Akralla ei ollut ysiin 4-2-1 tyyppistä, eli puhutko tuossa lainaamassani viestissä ysistä vai kympistä, tai molemmista?

Joskus muinoin annoin itseni ymmärtää, ettei tosiaan ollut Akralla kuin 4-1-1 yseihin?

Arata on tyypiltään 4-2-1 myös.

- P

Heps! Vinkkejä millä saisi ilman kokoränniä kohtuu hintaisin konstein -05 kybästä ylärekisteristä >12000rpm enemmän ruutia? Vai aiheuttaako vakio rännin ahtaus putkien yhdistyessä sen, ettei oikein mikään temppu auta tuonne ylärekisteriin?

Slipari viritteisenä tehokäyrä laskee nopeasti huippujen jälkeen n.12200rpm ja tuon tuntee varsinkin 5 & 6 vaihteilla kun maksimi teho on ohitettu, niin alkaa vähän mopo puutumaan enenemässä määrin lähestyttäessä rajoittajaa
sad_orig.gif

Eli huipputehoja ei tarvii välttämäti enempää, mutta tehon negatiivinen kulmakerroin sais olla loivempi huippujen jälkeen, jolloin puhaltelisi reippaammin rajoittajalle.
Nokkien uudelleen ajoitus, kannen porttaus mutta helpoiten homma taitaa onnistua kuitenkin kokorännillä  
biggrin.gif

http://www.ivansperformanceproducts.com/zx10r.htm
Joopa joo, vähissä taitaa olla mahkut venyttää tuota maksimitehon jälkeistä aluetta ilman kunnon investointeja
sad_orig.gif
Sytkä kikkailutkaan ei taida (oikeasti) purra tuonne ylärekisteriin???
5- ja 6-vaihteilla tuolla jossain 12000rpm jälkeen tulee jo vastaan ns.soft limitteri,jota käytetään huippunopeuden rajoittamiseen muun muassa.Huomaa vedon heikkenemisenä vähän samaan tapaan kuin olisi laihalla seos,joka sekin on syytä olla kohdallaan. Noilla vaihteilla ja kierroksilla jo nopeus on yleensä aika kova,jollonka se patopaine jota kovasti mainostettu tehoa lisäävänä,pitäs vaikuttaa eniten... => tarvitaan reilusti bensaa..

Kävin äsken testaamassa pyörää... ei helvetti sentään ku vetää nytten ihan eri malliin ku aikasemmin
smile_org.gif

Täytyy kyl sanoo, että 08-kymppiin täysputkisto on pakko-ostos, niin suuri vaikutus sillä on!
Kone veti ihan mukisematta, paukumatta ja prötäämättä, vaikka commanderia ei vielä ole. Koneen toiminnan kannalta en sitä kyllä tarvis, mutta kai se parempi on säädättää seokset sitten kohdilleen. Hyvin toimi tosin ilmankin.

Pistä ehdottomasti Dynokäppyrät jakoon, kun oot saanu säädätettyä
smile_org.gif
! Mielenkiintoista vertailla erääseen toiseen 10R:ään, jossa oli samat viritykset. Saa varmaan yksilöiden eroja selville hieman.

Missä meinasit muuten säädättää?

Omasta mielestäni kokoputkiston eduista huomasi oikeastaan kaikkein selvimmin painonpudotuksen
biggrin.gif
. Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut. Olisi vakiokymppi vaihtunut kaikilla kilkkeillä varustettuun versioon 1500 eurolla, mutta lopulta sitten, öh, miksi vaihtaa samanlaista samanlaiseen, kun kerran vakiossakin ominaisuudet riitti itselle paremmin kuin hyvin
smile_org.gif
. Vaihtelu virkisti omalla kohdalla
inlove.gif
.

Omasta mielestäni kokoputkiston eduista huomasi oikeastaan kaikkein selvimmin painonpudotuksen
biggrin.gif
. Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut.
Halvin ja hyvinkin tehokas viritys on painon pudostus, nimittäin kuskin painon pudotus!  
biggrin.gif
Itsellänikin olis varaa tiputtaa painosta 15 kg. Ja ne ekat 10 kg pitäs lähteä itseltäni kohtuu helpolla  
tounge.gif

biggrin.gif
. Vissiin vajaa 10 kg lähti? Tuo se toki voimaa koko kierroaslueelle, mutta 10 on jo muutenkin tosi tehokas ja tasainen ajaa, että loppuviimeeksi ainakaan itse en vakiota enemmän tehoa/ajettavuutta kaivannut.
Halvin ja hyvinkin tehokas viritys on painon pudostus, nimittäin kuskin painon pudotus!  
biggrin.gif
Itsellänikin olis varaa tiputtaa painosta 15 kg. Ja ne ekat 10 kg pitäs lähteä itseltäni kohtuu helpolla  
tounge.gif
Totta
biggrin.gif
. Tehopainosuhde paranee kummasti jo 10 kg kevennyksellä
smile_org.gif
. Läskit antaa tasoitusta
shaun.gif
.

O: 04-05 kymppiin mustat vasemman puolen katteet, tangonpaino, kytkinkahva ja vaihdepoljin.  
lookaround_orig.gif

Myös ajatusta hyvin rauhallisesta ekasta kierroksesta kylmällä ja liukkaalla radalla voi koittaa myydä.
Pitikö se samalle puolelle lipsauttaa kuin allekirjoittanutkin! Olisin oikean puolen katteista voinut luopua edullisesti. Kuitukatteet ajattelin laittaa talven aikana. Vaihdepolin vääntyi itsellänikin, olisi siitä toimivan saanut oikomalla mutta tuli jo hommattua Lightechin siirrettävät tappisarjat, joten en vakioita enää tarvitse.

- N

smile_org.gif

Ne on nää uudet elektroniset polttoaineen suihkutusjärjestelmät hyviä. Toista se on mulla kun on toi vanha ysi, johon eilen heitin sitten se Yoshimuran kokorännin kiinni. No, äänet tosiaan koveni, mutta en mä kyllä  hyvällä mielikuvituksellakaan saanut mihinkään selkeetä lisäpotkua  
biggrin.gif
Ehkäpä 4000-5000 rpm:n tietämille heikomman väännön. No maanantaina pyörä pajalle ja lisäkilkettä kiinni, niin saas nähdä alkaako luonne muuttumaan.

No väheni ainakin se pyörän paino kohtuullisesti. Että kyllä siitä kannattikin maksaa

tounge.gif

Back