• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ydin-Stadissa ajeleminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rohkelina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Kiitti kommenteista! Työmatka-moottoripyöräilykuume kasvaa. Kävin tänään jo kyselemässä, mihin kohtaan työpaikan sisäpihaa pyörän voisi jättää.  
smile_org.gif
 Ajattelin käydä la- tai su-aamuna testaamassa reitin.  
062802jumpie_prv.gif

Kokemukset on tosin melkein 20 vuoden takaa, kun siellä vielä asustelin. Vaan vieläpä ne muistaa varsin hyvin, mukulakivet ja ratikkakiskot. Etenkin märkinä.
En muista enää kadun nimeä, mutta ratikkakiskoja siinä uusiksi laitettiin. Ylitin tuon kiskon kun kaistaa vaihdoin, ja etupyörä meni nätisti toiselle puolelle, vaan takanen ei suostunutkaan kuin vasta muutaman metrin päästä vaihtamaan puolta. Oli se kaikkinensa aika outo ajokokemus.
wink.gif
Ihmettelen vieläkin, miksei siinä turvalleen mennyt. Taisi olla sen aikasessa hondassa tarpeeksi veltto runko, niin suoriutui tuostakin akrobatiasta kunnialla.

Mä olen ydinkeskustassa töissä, ja ajattelin, että voisin silloin tällöin päräytellä töihin moottoripyörällä. On nimittäin yli viikko viime ajelusta
bawling.gif
kun on niin vähän vapaa-aikaa.

Työmatka prätkällä kestäisi alkuvalmisteluineen ehkä 45 minuuttia, ja vähintään sen pituinen mun työmatka on julkisillakin. Samalla saisi nauttia ihanasta harrastuksesta. Vai?

Millaisia kokemuksia teillä on ydinkeskustassa ajamisesta? Aika, ruuhkat, mukulakivet, autopaikat... (Mulla olisi mahdollisuus pysäköidä työpaikan sisäpihalle, mutta kiinnostaa silti kuulla muiden järjestelyistä senkin asian suhteen.)
Osta Skootteri, niin pääset ruuhkissa muita väyliä kuin autoteitä, niin naapurinikin teki, ja saa ajaa tasaisemmin ja 2l/100km kulutuksella. 1000-1300 € vain tietty maksaa skootteri...

Itse pyrin välttämään tuota keskustassa ajelua. Yleensä vaan rupee v....tuttaa
mad.gif
kun siellä on liikenteessä tosin ei mopolla niin paljon kuin autolla
smile_org.gif

Kai tuonne stadiinkin nyt pitäis vaan väkipakolla runnoa joku autottomuus läpi. Sinne kun joutuu syystä tai toisesta meneen, niin tietää jo samantien että päivä on pilalla. Sama sitten menetkö autolla tai Mp.llä. Liikaa ihmisiä liian tiiviissä läjässä = kasa p*skiaisia  
mad.gif

Just viimereissulla sanoin tuttaville, et jos pitäs asua Kalliossa, myisin pyörän pois....
Mukulakivikatuja, ratikkakiskoja, tietöitä, hirveitä mäkiä, epäselviä risteyksiä....Ei saakeli.
Pyörä lähtis....
no noiki risteykset sun muut on sellanen mihin tottuu, eikä siellä stadissa tarvii ajaa enempää ku on pakko. Aina sitä pääsee suorinta tietä ulos stadista ja taas on ihanaa
sport05.gif
Ja kalliossa ei oo mukulaa kun linjoilla, voi valita toisen reitin.

Mee vaan sillä pyörällä töihin niin on työmatkakin huvia. Joutuisasti menee kun ei tarvii jonoissa seistä ja peilivisiirin takaa voi irvistellä kotteroissaan istuskeleville.
Onneks en joutunut ajamaan siellä, laivarannassa järjesteltiin pyöriä ja kamppeita ja minä istuin sitten kyydissä.
Pimeää, märkää ja kova liikenne.Mukaulakiviä, raiteita.
Olisin jäänyt jalkoihin siellä ;)
Onneks oma työpaikka on 25 km päässä ja saan ajella rauhallisesti maaseudun poikki ;)

Kai tuonne stadiinkin nyt pitäis vaan väkipakolla runnoa joku autottomuus läpi. Sinne kun joutuu syystä tai toisesta meneen, niin tietää jo samantien että päivä on pilalla. Sama sitten menetkö autolla tai Mp.llä. Liikaa ihmisiä liian tiiviissä läjässä = kasa p*skiaisia
mad.gif
Huoh...

Toivottavasti et joudu koskaan suurkaupunkiin ajopeleinesi.
thumbs-up.gif

mad.gif
Huoh...

Toivottavasti et joudu koskaan suurkaupunkiin ajopeleinesi.  
thumbs-up.gif
Sitä samaa minäkin toivon... tuolla Suomen anaalissa vuoden (364 päivää liikaa) asustaneena ja liikennöineenä, en suosittele kenellekkään. Julkisilla se vielä menee...  
wink.gif

Ja miten homma lienee sitten suurkaupungeissa?!? Meiltähän niitä ei löydy yhtäkään...

Eihän Stadi edes ole mikään iso kaupunki, eikä edes liikenteeltään mitenkään erityisen paha, noin Euroopan mittakaavassa.

Jos täällä pääkaupunkiseudulla olisi turkulainen liikennesuunnittelija, sitten saisimme kokea kunnon ruuhkia
smile_org.gif
Ja ennen kuin turkulaiset kommentoi, niin mainittakoon, että olen kotoisin sieltä sivistyksen kehdota, ja siten voin vertailla näitä kahta asuinaluetta
smile_org.gif

Mutta jos haluaa jännitystä elämään niin ei muuta kuin Milanoon kokeilemaan ajoa. Tai Bolognaan, missä skootteritytöt ajavat päättömästi. Ilmeisesti etelä-Italiassa on vielä villimpää.

Ihmettelen, miksi täällä on muka jotenkin hankalaa ja ruuhkaista ajaa kaupungissa.

No hankalaa ei Suomessa ole ajaa missään. Enemmänkin kyse ehkä on siitä, missä menee se raja et on ylipäätään järkeä lähteä autoilemaan / mopoilemaan jonnekkin... Eli onko homma enää muuta ku hampaitten kiristelyä puoleen ja toiseen?

Kylläkai kaupungissa kätevämpi on puikkelehtia mopolla kuin autolla, se lienee selvää... Nautittavaa, ei mun mielestäni. Tietty jos mopoilu on jollekkin vain katseitten keräämistä tms. niin siihen hommaan ydinkeskustat lienee parasta mannaa?

No hankalaa ei Suomessa ole ajaa missään. Enemmänkin kyse ehkä on siitä, missä menee se raja et on ylipäätään järkeä lähteä autoilemaan / mopoilemaan jonnekkin... Eli onko homma enää muuta ku hampaitten kiristelyä puoleen ja toiseen?

Kylläkai kaupungissa kätevämpi on puikkelehtia mopolla kuin autolla, se lienee selvää... Nautittavaa, ei mun mielestäni. Tietty jos mopoilu on jollekkin vain katseitten keräämistä tms. niin siihen hommaan ydinkeskustat lienee parasta mannaa?
:DNuijanuijanuija
033102ass_1_prv.gif

mie olen siis ihan oikeesti joskus asunu vuoden siis 365 päiväää stadis mie tiedän sen mikä on meininki...mie olen siis tota noin niinku kotkast ja niinku miun mielestä stadista kun niinku puhutaan niin silloo tarkotetaan anaalia ja sitä mieltä mie olen ja mie olen siis Kotkasta  
033102ass_1_prv.gif

Terveisiä Vantaalaistuneelta Haminalaiselta
cool.gif

033102ass_1_prv.gif

...mie olen siis tota noin niinku kotkast ja niinku miun mielestä stadista kun niinku puhutaan niin silloo tarkotetaan anaalia ja sitä mieltä mie olen ja mie olen siis Kotkasta  
033102ass_1_prv.gif

cool.gif
Hehheh... Mä satun asumaan just nyt Kotkassa, mut en todellakaan ole kotkalainen... jotain vielä paljon "pahempaa". Eli pohojalaanen...  
biggrin.gif

Mittee hää ujostellee?

Joitakin vuosia eurooppalaisessa suurkaupungissa työmatkoja ajaneena on saanut minut vakuuttuneeksi siitä, että kun on tullut mopolla töihin, on egoa / agressiivisuutta siinä määrin ettei paremmasta väliä. Ainoa varjopuoli on, ettei tahdo malttaa odottaa kotimatkalle pääsyä hankkimaan uutta annosta luomuadrenaliinia. -Ja tietysi työkaverit saattavat tykätä kyttyrää provosoivan euforisesta, puheliaasta ja mahdollisesti jopa päällekäyvästa kolleegasta!

-Kärsikööt!

033102ass_1_prv.gif

...mie olen siis tota noin niinku kotkast ja niinku miun mielestä stadista kun niinku puhutaan niin silloo tarkotetaan anaalia ja sitä mieltä mie olen ja mie olen siis Kotkasta  
033102ass_1_prv.gif

cool.gif
Hehheh... Mä satun asumaan just nyt Kotkassa, mut en todellakaan ole kotkalainen... jotain vielä paljon "pahempaa". Eli pohojalaanen...  
biggrin.gif
noniii nyt sua ei auta edes muuttaminen.

Back