• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Ydin-Stadissa ajeleminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rohkelina
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
No hankalaa ei Suomessa ole ajaa missään. Enemmänkin kyse ehkä on siitä, missä menee se raja et on ylipäätään järkeä lähteä autoilemaan / mopoilemaan jonnekkin... Eli onko homma enää muuta ku hampaitten kiristelyä puoleen ja toiseen?

Kylläkai kaupungissa kätevämpi on puikkelehtia mopolla kuin autolla, se lienee selvää... Nautittavaa, ei mun mielestäni. Tietty jos mopoilu on jollekkin vain katseitten keräämistä tms. niin siihen hommaan ydinkeskustat lienee parasta mannaa?
Jos joku nauttii moottoripyörällä ajosta kehä III sisäpuolella niin ei voi kuin ihmetellä!!

Kyllä mun mielestä moottoripyöräily pääsee vasta oikeuksiinsa mutkateillä, ja sellaisissa paikoissa missä pääsee ajamaan rauhassa muulta liikenteeltä.

Nää nakkikioski mopoilijat ovat ihan oma lajinsa ja niitä löytyy kyllä täältä maaseudultakin. En ole koskaan ymmärtänyt mitä järkeä on ajaa illalla moottoripyörällä muutaman kilometrin päähän paikalliselle kahvilalle istua siinä muutama tunti ja sitten ajaa takaisin kotiin.

Jos mun tarvii jostain syystä mennä kehä III sisälle asioille niin kyllä hyppään autoon ja käyn hoitamassa asiani, tulen kotiin ja sitten suuntaan mutkapätkille. Kai sitten olen liian mukavuuden haluinen tai jotain!

Keitä nämä wanabe stadilaiset ovat?
Hesalaisia!

Saatanan jyväjemmarit oppisivat ees oikeet termit nääs...kyl maar määki jos turuust LOL
Ja ensimmäisenä huutelemassa on Itä-Vantaan asukki... Mitäpä tähän voi sanoa muuta kuin:

BINGO

biggrin.gif

Nää nakkikioski mopoilijat ovat ihan oma lajinsa ja niitä löytyy kyllä täältä maaseudultakin. En ole koskaan ymmärtänyt mitä järkeä on ajaa illalla moottoripyörällä muutaman kilometrin päähän paikalliselle kahvilalle istua siinä muutama tunti ja sitten ajaa takaisin kotiin.

Jos mun tarvii jostain syystä mennä kehä III sisälle asioille niin kyllä hyppään autoon ja käyn hoitamassa asiani, tulen kotiin ja sitten suuntaan mutkapätkille. Kai sitten olen liian mukavuuden haluinen tai jotain!
Niin no. Toi viimeinen virke taisi kiteyttää kaiken...

Mielummin kuitenkin ajan lyhyetkin matkat prätkällä ja säästän kehäteiden ruuhkassa aikaa kuin istun kotilossa ruuhkissa. Kai mä oon sitten nakkikioskimopoilija. Toisaalta minä ainakin ajan prätkälläni eikä se seiso jossain tallin perällä odottamassa inspiraation ja aurinkoisen kelin osumista samalle illalle...

Niin no. Toi viimeinen virke taisi kiteyttää kaiken...

Mielummin kuitenkin ajan lyhyetkin matkat prätkällä ja säästän kehäteiden ruuhkassa aikaa kuin istun kotilossa ruuhkissa. Kai mä oon sitten nakkikioskimopoilija. Toisaalta minä ainakin ajan prätkälläni eikä se seiso jossain tallin perällä odottamassa inspiraation ja aurinkoisen kelin osumista samalle illalle...
Toi nakkikioskimopoilija oli kyllä eri kategoriaa kokonaan, se että ajaa lyhyitäkin matkoja ei tee nakkikioskimopoilijaa.
Nää mun kutsumat nakkikioskimopoilijat ovat niitä ketkä vievät pyörän näytille jonnekin yleiseen paikkaa ja seuraavat vierestä jos vaikka joku sattuisi katsomaan vähän tarkempaa omaa mopoa!

No hankalaa ei Suomessa ole ajaa missään. Enemmänkin kyse ehkä on siitä, missä menee se raja et on ylipäätään järkeä lähteä autoilemaan / mopoilemaan jonnekkin... Eli onko homma enää muuta ku hampaitten kiristelyä puoleen ja toiseen?

Kylläkai kaupungissa kätevämpi on puikkelehtia mopolla kuin autolla, se lienee selvää... Nautittavaa, ei mun mielestäni. Tietty jos mopoilu on jollekkin vain katseitten keräämistä tms. niin siihen hommaan ydinkeskustat lienee parasta mannaa?
Jos joku nauttii moottoripyörällä ajosta kehä III sisäpuolella niin ei voi kuin ihmetellä!!

Kyllä mun mielestä moottoripyöräily pääsee vasta oikeuksiinsa mutkateillä, ja sellaisissa paikoissa missä pääsee ajamaan rauhassa muulta liikenteeltä.

Kyllä se vaan suurta nautintoa tuottaa kikkailla autojen seassa. On mutkateitäkin kiva ajella, et säkään varmaan runkkaa joka päivä samaa kuvaa katsellen
biggrin.gif

Joku tykkää äidistä toinen tyttärestä ja tasa-arvon nimissä nykypäivänä joku ehkä veljestäkin.

:DNuijanuijanuija
033102ass_1_prv.gif

mie olen siis ihan oikeesti joskus asunu vuoden siis 365 päiväää stadis mie tiedän sen mikä on meininki...mie olen siis tota noin niinku kotkast ja niinku miun mielestä stadista kun niinku puhutaan niin silloo tarkotetaan anaalia ja sitä mieltä mie olen ja mie olen siis Kotkasta  
033102ass_1_prv.gif

Terveisiä Vantaalaistuneelta Haminalaiselta
cool.gif
Aika hyvää läppää sult irtoo
biggrin.gif
ei helvetti...

Keitä nämä wanabe stadilaiset ovat?
Hesalaisia!

Saatanan jyväjemmarit oppisivat ees oikeet termit nääs...kyl maar määki jos turuust LOL
Ja ensimmäisenä huutelemassa on Itä-Vantaan asukki... Mitäpä tähän voi sanoa muuta kuin:

BINGO

biggrin.gif
Samaa hymyilin itsekkin eilen ennen ku painuin nukkumaan...
biggrin.gif

Mutta siis näitä wannabee ihmisiähän on tietty muitakin, on Turkulaisia, Oululaisia, Tamperelaisia jne jne. Ollaan synnytty ja kasvettu jossain, vaikkapa Kärsämäellä. Muutetaan vaikkapa Tampereelle ja viikon jälkeen haukutaan Kärsämäki lyttyyn ja ollaan niin polleeta Manselaista että oksat pois... Että mua naurattaa tollanen. Ja samaan syssyyn menee monet Suomesta pois muuttaneet. Yhtäkkiä oma kotimaa mistä opit ym. on ammennettu ja asuttu 25 vuotta, on täysin hanurista... Blaa blaa sanon minä ja lokeroin nää ihmiset välittömästi sinne yksikertaisten suunsoittajien kerhoon.
wink.gif

Tääläpä on taas hyvin pysytty topicissa, tapu tapu lapset.

Mutta asiaan, itse olen ydin keskustaan ajellu jo vuosia töihin, splittailu ym. on hankalaa, kadut usein kapeita ja remontin alla, joka vielä niitä kaventaa. Itse olen asian ratkaissut tulemalla jo seiskan pintaan töihin ja lähtemällä ajoissa pois. Silloin tuo matka sujuu todella jouhevasti, toisin kuin olisi neljän aikaan lähdössä, joilloin rupee olee aika puuroo toi kulkeminen.
Pyörä on ihan nurkilla parkissa ilman mitää ihmeempiä virityksia ja ikinä sille ei ole mitään sattunut ( 8 vuotta vedelty).

Mutta asiaan, itse olen ydin keskustaan ajellu jo vuosia töihin, splittailu ym. on hankalaa, kadut usein kapeita ja remontin alla, joka vielä niitä kaventaa. Itse olen asian ratkaissut tulemalla jo seiskan pintaan töihin ja lähtemällä ajoissa pois. Silloin tuo matka sujuu todella jouhevasti, toisin kuin olisi neljän aikaan lähdössä, joilloin rupee olee aika puuroo toi kulkeminen.
Pyörä on ihan nurkilla parkissa ilman mitää ihmeempiä virityksia ja ikinä sille ei ole mitään sattunut ( 8 vuotta vedelty).
No näin se pitääkin toimia. Tänään viimeksi kotilolla eksyin 8.n ruuhkahuippuun, ja se on herkkua se. Ei siinä enää edes kiukuttelut auta.
Onneksi ei tarvitse joka aamu kotilolla lähteä, mikäs siinä on mopon selässä myhäillessä kuunnellen hyvää musiikkia tms. ja kruisaillessa eteenpäin.
Mä splittailen vasta kun jonot on oikeesti pitkät ja seisoo, mutta riittävän ajoissa lähtiessä tätä ei usein esiinny.

sanoi:

Edelleen, kotiloon verrattuna ruuhkassa paljon kivempi. Jos sinne keskustaan on kuitenkin pakko vääntäytyä joka p****leen aamu.

oon ajellut koko 2000 luvun töissä stadissa vanhoilla brittipyörillä kesällä ja talvella parkkipaikan saa aina ja pääsee nopeasti liikkumaan .ennen kaikkea on halvempi ajaa pyörällä kuin autolla ja kivempi.
OIKEA MOTORISTI EI MIETI MONTTUJA SÄÄTÄ YNNÄ MUUTA MUKAVUUS TEKIJÖITÄ.

Tulipa tuossa käytyä taiteiden yössä, eipä tuo mopolla ajaminen mitään herkkua ollu..
Juu ei ollu ei. Joku jurinen teini tuli rutisemaan Manskulla, huusi "Tää on suojatie!"
Hiljeni kun näytin kädellä "...ja toi on liikennevalo vitun urpo".

Kai se oli jostain Keravalta tms paikasta jossa valoja ei ole kuin Elannon mainoksessa.

12 vuotta duunimatkat kesäisin prätkällä,huomattavasti mukavampaa ja nopeampaa,kun kotilolla.Ruuhkat pystyy kiertämään ainakin osittain,kun valitsee reitin oikein.

Ps.splittaamalla vähennät ruuhkia.

Eikun sekaan vaan. Jos tämmönen susirajantakainen eläjä pärjää Helsingin keskustassa aivan oudolla mopolla niin ei siellä mahdotonta voi olla paikkakuntalaisellakaan.

Sitäpaitsi työmatkamopoilun harrastaminen säästää tykkänään siltä ongelmalta ettei ehdi ikinä ajamaan. Lisäksi aamulla on jotain mukavaa heti päivän alkajaisiksi ja kotimatkalla työstressi jää mukavasti baanalle. Työmatkan pituus riippuukin sitten ajasta ja keleistä
sport05.gif

Käväisin tänään kuuden maissa kokeilemassa työmatkareittiä (aiemmin en ole ehtinyt / sukkaavien säiden takia voinut). Muuten meni hyvin, mutta mukulakivikaduilla en meinannut uskaltaa kaartaa. Kuinkahan paljon pyörää uskaltaisi mukulakivillä kallistaa ilman että uhkaisi kellahtaa kumoon?

Kun lähdin taas kotiinpäin ja pääsin tasaiselle asvaltille, meno tuntui taas niiiin hyvältä.
inlove.gif
(Ja 36 kilometrin edestakaisen lenkin jälkeen venytin ajelua vielä 80:een kilsaan.
tounge.gif
)

Joo ihan hyvin pärjää pyörällä ytimessä mutta mukulakivikatuja kannattaa varoa; varsinkin ajoradan keskelle ovat autot tiputelleet öljyä ja jäähdytinnesteitä (ja nykyään myös ilmastoinnin kondenssivettä) ja jos märkä ilma niin menee liukkaaksi.

Silmät auki muutenkin, esim Erottajalla oli sporakiskojen välissä 20cm syvä reikä just hyvin tyrkyllä kun kadulle kääntyi PikkuRobalta... Oli kyllä nopeasti täytetty.

Keskusta on aivan OK. Mukulakivet eivät haittaa mitenkään eikä
kytkimenkäyttökään - käytettäväksihän se on tehtykin. Johan
tuo nyt vallan merkillistä olisi, jos ei ruuhkaa olisi. Aika pitkälle
asenne kysymys. Kehätiet ovat mielestäni paljonkin ikävämpiä.
062802moto_prv.gif

Back