• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha YZF-R6

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Matso
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Mistä öljynsuodatin ja öljyt R6 2008, mistä ootte ostanu/mitä öljyä käyttänyt?

suzzukiki sanoi:
Tais olla joku 23km valon syttymisen jälkeen ja ei ois varmast montaa sataa metriä enää menty.... Tankillisella varmasti "mahdollista" päästä n.300km :orgmp:
Tuli tossa kerran ajettua valon syttymisen jälkeen 47km matka-ajoa. Meinas jo ruveta jännittämään kun ei huoltoasemaa näkynyt.

morjesta vaan kaikille! oon tässä ittelleni ettimässä ens kesää ajatellen ensimmäistä pärrää ja tätä ilmotusta oon kattellu:
http://www.nettimoto.com/yamaha/yzf-r6r/1760717
miltä tuo teidän ammattilaisten silmiin vaikuttaa ilmoituksen perusteella? merkkiliikkeen huoltokirja siis löytyy ja muutenkin pidetty kuulemma hyvin. mitenkä kilometrit, kannattaako säikähtää? ja minkälainen tuo olisi ekaksi pyöräksi? kiitokset kaikille jotka viitsii vastata ja valistaa tyhmää :respect:

keisssi sanoi:
morjesta vaan kaikille! oon tässä ittelleni ettimässä ens kesää ajatellen ensimmäistä pärrää ja tätä ilmotusta oon kattellu:
miltä tuo teidän ammattilaisten silmiin vaikuttaa ilmoituksen perusteella? merkkiliikkeen huoltokirja siis löytyy ja muutenkin pidetty kuulemma hyvin. mitenkä kilometrit, kannattaako säikähtää? ja minkälainen tuo olisi ekaksi pyöräksi? kiitokset kaikille jotka viitsii vastata ja valistaa tyhmää :respect:

Morjens!

Tämä on jännä harrastus, sillä mitä kauemmin olen ite harrastellu > sitä enemmän kallistun ajatukseen "en koskaan enää hanki itselleni uutta pyörää". Sama ajattelumalli on toki aina ollut tuolla kotilopuolella, mutta vasta nyt kypsemmällä iällä alkaa samaa asennettaa huomata näissä 2.pyöräisissä.

Eli mä en käytettyä säikähtäisi, niihin kun on monesti tehty jo valmiiksi kaikki ne "pakolliset" muutokset. Täs sun valkkaamassasi R6.ssa näyttäis selostuksien perusteella olevan myös niin, että ko. muutostyöt on tehty kunnolla. Vaadi toki paperia puheitten tueksi. Dynokäppyrää sun muuta. Se, että noi muutokset on jo tehty > säästää sulta pitkän pennin, eikä näy varsinaisesti pyörän hinnassa ollenkaan.

Itse en takuuajan umpeuduttua kamalasti tuijottele merkkiliikkeiden leimoja huoltokirjassa. Jos ko. vermeen omistaja on ns."harrastaja", hän todennäköisesti on osannut pitää pyörästä huolta itsekkin pienempien huoltojen merkeissä. Merkkihuolloissa ainoastaan isommat tsekit kiinnostaa, kuten vaikkapa venttiilien välyksien tarkistus jne.

Mitä kilometreihin tulee, niin kusiainen on toki kierroskone & tämä ko. malli vielä sieltä parhaimmasta päästä. En kyllä siltikään jaksa uskoa, että 54 000 rullattua kilometriä olisi tuolle padalle liikaa? Taas jotkut säikähtää tuollasia kilometrimääriä sama millanen matkajuhta olisi kyseessä. Meitä kun on niin moneen junaan.

Aina pitää muistaa, että käytetty ei ole = uusi. Sen kun sisäistää niin voi tehdä hyvällä omallatunnolla kauppoja käytetyistä peleistä eikä tarvitse tippua korkealta vaikka jotain pientä ropaamista olisikin edessä. Jos paskempi tuuri käy niin isompaakin... Mut se isompi remppa voi huonon tuurin kera voi olla edessä vaikka taluttaisit kaupasta ihan raakileenkin kotiin. :;):

Äh olipas pyörittelyä... Vähän vaikea neuvoa toisaalta tällasissa asioissa. 10 vuotta sitten mulla olis varmaan ollu suht pitkä nippu ehdottomia raja-arvoja sulle esitellä? Vaan nykyään tuntuu et aivan yks lysti, tästä harrastuksesta kun voi nauttia niin monella tapaa. :)

keisssi sanoi:
Kilometrit ei minua huoleta ellei tuota ole käytetty säännöllisesti radalla.
Hiukan silmiin ottaa tuo kuristusrekisteröinti ja kuitenkin lisäkilkkeitä noin paljon laitettu.
Lisäkysymyksenä pitää heittää kun on ensimmäinen pyörä niin mikä kortti on käytössä kun nykyisellä A2 kortilla tuota ei saa ajaa.

keisssi sanoi:

Ilmoituksen mukaanhan tuo on ainoastaan papereissa 25kW joten vahingon sattuessa edessä on iloinen syytelappu vakuutuspetoksesta :right: A2 kortillahan ei nykyisin saa ajaa millään R6:lla eikä edes edeltäjällä Thundercatilla, olipa kuristus tehty sitten miten tahansa ja mihin tehoihin tahansa. Jos kortti riittää täystehoiseen niin R6R on varmasti hauska pyörä keveytensä ja tehonsa vuoksi.

Kovin lyhyille kuskeille erityisesti nuo 06-07 R6R:t voivat tuottaa ikävän pettymyksen kun jalat eivät maahan yltäkkään, pyörä on huomattavasti korkeampi ja satulaltaan leveämpi kuin monet samanikäiset tonniset. Istuinkorkeus taitaa olla peräti 870mm.

Kilometrejähän tuolla on viellä edessään runsaasti jos huollot vain on tehty kuten pitää. Kannattaa käydä kokeilemassa ja kuuntelemassa. Oman kokemuksen mukaan aivan helvetin hauska pyörä ja kusiaiseksi varsin kiihkeä menijä.

Entinen kawasakinistista tuli nyt yammujätkä, kun zeta vaihtui 2010 vuosimallin R6R:ään. Kohta varmaan alkaa satelemaan kiperiä kysymyksiä, kun pääsen tutustumaan pyörään syvemmin. :p

Itellä on pituutta n. 187cm ja sovin ruutoseen hyvin. Jalat napsahtaa just kohilleen ja ajotuntuma on sopivan napakka. Tämä niille, jotka miettivät omaa mahtumista hyttiin, niinkuin itse pähkäilin. Koeajollahan se viimeistään selviää. Kaikinpuolin mukavan tuntuinen pyörä, joka on enemmän kuin kotonaan ensi kesän ratapäivillä. Toivottavasti kuskikin...

Pitkiss sanoi:
Kiitos. Pekksun kanssa nähdään viimeistään 2015 ratapäivillä. [emoji106]
Näin tehdään ja pitäski oikeestaa alotella jo tuon oman Rukkasen huoltoa, et on tikissä taas ens kaudella. Silläpä mä sun kaluston päivityksestä kertovan viestis huomasinki, ku tulin selaamaa tosta pari sivua taaksepäin et mistä niitä teräspunosletkuja suositeltiinkaa hommattavaks :D
Lisäks pitäs hommailla ne koneenposkien suojat ja vaikka mitä, ostoslista tuntuu olevan loputon :rant:

Samat meiningit juu. Onneks on talvi aikaa suunnitella, shoppailla ja asentaa. Kesällä ei kestäis hermo ajaa ja rakennella samaan aikaan. Eikä kyllä lompakkokaan. :D

Öljynvaihtoa suunnittelin, mut öljy on viel valitsematta. Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.

Yamahan oma täyssynteettinen Yamalube FS4 10w40 on ainakin varma valinta, eikä hintakaan ole kovimmasta päästä :thumbup:

Pitkiss sanoi:
Öljynvaihtoa suunnittelin, mut öljy on viel valitsematta. Ehdotuksia ja kokemuksia otetaan mielellään vastaan.

Iso D. Siitä on ainakin mielipiteitä.:p

Knaku sanoi:
Iso D. Siitä on ainakin mielipiteitä.:p

Nyyyt varovasti siellä! :kääk: Syntyy pian lumipalloefekti ja R6 topicin hiljaisuuden rikkoo popcornin rouske ja älämölö :grin:

Kattelin motonetista ja haen kokeeksi Motulin 5000 10w-40 purkin. Oli ainakin vaaditut luokitukset ja vähän enemmänkin. Vaihdetaan sitten johonkin toiseen, jos tuntuu huonolta.

Postissa näköjään odottaa kiinanpojan lähettämät köykämiinikahvat. Laitanpa kuvaa tuonne tallissa tapahtuu osioon sitten, kun ne on paikallaan.

Suunnittelen tässä remppaa ens kesäksi ja pitäis vähän kulutusosia haalia kokoon valmiiksi. (mopo siis r6 -99)
Vaihtolistalla olis:
- Ketjut ja rattaat
- Jarrupalat

Vakiorattaat lienevät 16/48? ketjut 520,525 vai 530?
Oisko mitään suosituksia minkä kokoiset rattaat kannattaisi laittaa jos ihan kadulla mennään? (seka 60%, matkaa 40%) oisko tämä setti mistään kotoisin --> http://www.ebay.com/itm/1999-2002-Y...Parts_Accessories&hash=item51b47273f3&vxp=mtr

Kannattaako jarrupalat tilata ebaysta vaiko hakea stormilta? ja pitääkö levyt vaihtaa myös samalla vai riittääkö pelkästään palat, jos levyt eivät vielä ole vaihtokunnossa?

Mainitaan vielä et kesällä vein mopon venttiilien säätöön, olihan mopolla ajettu jo melkein 80tkm. Ei ollut vielä välystä venttiileissäkään näillä kilsoilla :thumbup:

Vielä kysymys, muutamia vuosia sitten lyhensin vakio sliparia n. 10 cm loppupäästä. Nyt äänet häiritsee jo vähäsen joten pienenisikö äänet jos vaihtais villat tohon? :dunno:

Back