Oliskohan sama kuin vanhemmissa autoissa oli eli kaasarin jäätymisen estoa.Kaasareitten lämmityksestä...
Mikä virka tuolla jäähdytysnestekierrolla kaasareissa on?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Oliskohan sama kuin vanhemmissa autoissa oli eli kaasarin jäätymisen estoa.Kaasareitten lämmityksestä...
Tuli nettiä selatessa idea, että menisköhän tämä FZ-Jammun "kykloppi-umpio" heittämällä tuon orggisumpion tilalle?
![]()
Siinä collikka hakemasi mopotin?
http://www.nettimoto.com/yamaha/trx/1587684
Livenä nähty ja kuultu viimekesänä botniaringillä. Loistavassa kunnossa ja todella syvät mölinätmeitsi tykkää
Itsellä kilpurin talvihuollot menossa. Nesteitä tyhjennelty... pitänee kansi tarkistuttaa kun öljy maistuu ja pölläyttelee mustaa nopealla kaasun avauksella jonkunverran kun tuossa käytin lämpimäksi...
Mites muilla? Onko conan nestevuoto tyrehdytetty?![]()

Tuli nettiä selatessa idea, että menisköhän tämä FZ-Jammun "kykloppi-umpio" heittämällä tuon orggisumpion tilalle?
![]()

RHR sanoi:jos joku tarvitsee niin mulla on pari EBC wave jarrulevyjä jotka (melkein) lahjoitan asianharrastajalle. Vaihdoin ne kun olin saanut mieleeni että niissä on jotain vikaa mutta joku mäntä se vain jumittelikin. Nyt alla pyörii Brakinginit.
Musta pölläytys johtuu kaasareista, hyvähän se on jotta kone saa polttoainetta. Ja jotenkin olen ymmärtänyt että nämä 5-valve koneet kaikki syö öljyä. Minäkin olen vaihtanut venttiilinvarren kumit kumpaankin omistamaani yksilöön eikä se öljynsyönti siihen ole loppunut. Hanaa vain, eipähän kukaan tule työntämään nenää pakoputkeen kiinni kun sieltä tuoksahtaa työn haju!
Kaasareitten lämmityksestä...

RHR sanoi:tuossa sinisessä on muuten oikealla puolella mustalla keskiöllä oleva jarrujevy
No mitä ny piäni kauneus virhe vanhas mopos![]()
Voi olla, että pitää vaihtaa enskesäksi.![]()
m1kk0 sanoi:Nyt olis helppo vaihtaa kaasaritkin isompiin 40mm kun kerran alkuperäiset on irtiMietiskelin tuota yläpään remonttia/tarkistusta. Radalla öljyä maistui noin litra/400km (~ 5 tuntia) Kuulostaa aika paljolta vai ???
Cona sanoi:mutta mulla öljyä kuluu katuajossa ehkä noin 0,5l-1l /1 tkm ja kuvitellut, että se on tämän motin ominaisuus.

collikka sanoi:Mikä lienee sitten yleensä kulutuksen hyväksyttävä raja... mutta aika paljolta tuo kuulostaa. Tuohonhan ei kärjistäen tarvitse varsinaisesti vaihtaa öljyjä kun vaihtovälillä (6000 tkm?) öljy uusiutuu kokonaan.
Vertailun vuoksi n. 50 000 ajettu t-cat, vaihtovälillä öljyn kulumista, jos sitä kuluu, ei silmästä katsoen voi havaita.
Mutta on se jotenkin nätti pyörä, mikähän siinä...![]()

Cona sanoi:Eikös nykyään uudet Auditkin vie tuon 0,5l-1l/1tkm ja kyseessä on ns. ominaisuus.

TwinTenox sanoi:Eikös 1l/ 1000km ole se öljynkulutuksen suurin sallittu normaali määrä nykymoottoreissa?

TwinTenox sanoi:Mikä sitten on raja sille milloin öljynkulutus on vain öljynkulutusta ja milloin se alkaa juoruamaan koneen levähtämisestä? Ex Africa Twin vei n. 5500km ajoissani 3 litraa öljyä. Minkäänlaista toiminnallista ongelmaa, tehohäviön tuntua tms. siinä ei ollut. Tuskin tuleekaan vielä seuraavaan 50 000 kilometriin.
Onhan se paljon, mutta...
Cona sanoi:Ilmeisesti Semisynteettinen öljy on parasta TRX:än koneelle. Eikös Twin Tenox aikanaan käyttänyt jotain tiettyä hyväksi todettua öljyä omassaan?

collikka sanoi:Olisi mukava tietää mihin perustuu oletus siitä että joku tietty öljy olisi hyvä jollekin tietylle moottorille, mikä on se ominaisuus joka siitä tekee hyvän?
Oisko siellä sitten niin että sylinteriputken ja männänrenkaitten (öljyrenkaitten) materiaalit on sillä tavalla epäsopivat että kilometrien karttuessa toinen kuluttaa toista liikaa (öljyrengasta) ja alkaa tapahtua niin ettei rengas kaavi riittävästi sylinteriputkea...![]()