• Tervetuloa uudistetulle moottoripyora.org -foorumille! Onko ongelmia? Palautetta? kerätään tähän ketjuun kootusti asiat. Mikäli et pääse ketjuun kirjoittamaan, voit myös olla sähköpostilla yhteydessä. Teknisen tuen sähköposti löytyy yhteystiedot -sivulta. Mikäli et pääse kirjautumaan, yritä ensin salasanan palautusta.

Yamaha FZS600

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Earthend
  • Aloituspäivä Aloituspäivä
Hei!

Itselläni on 2005 vuoden fasu ja sitä olisi kiva tuunata pikkusen. Jos jollakin on hyvää vinkkiä sirommista peileistä ja vilkuista mitkä sais pyörään ihan ilman mitään kikkakolmosia niin mielelläni tahtoisin tietää. :)

Mulla on se korkea pleksi ja vakkariputket ylimääräsenä jos joku kaipailee.

Tällähetkellä pyöräni on tälläinen:
IMG_0183.JPG

Herättelin se jo jokunen aika sitten talviunilta ja nyt olen huomannut pientä säksätystä jos ajaa kolmosvaihteella ja kierroksia n.4000. En ole aikaisemmin huomannut mitään sivuääniä ja nyt en ole varma onko tämä vaan harhaluulo vai onko ääni oikeasti jotain olemassaolevaa.

Tuo "Foxeye" maski / kate on kyllä komea :thumbup:

Tossa kävin tänään heittämässä lenkkiä kun säätelin jousituksen esijännityksiä enemmän kohdilleen (oli aiemmin liian löysä, nyt on hyvä tuntuu taittuvan mutkaankin paremmin vaikkei vielä uskalla paljoa kanttailla). Olin ikäänkuin huomaavinani kyllä samoilla rundeilla ja vaihteilla jonkin sortin säksätystä / sirinää, johon en kylläkään ollu aiemmin kiinnittäny huomiota. Liekö se kuitenkaan on mitään vakavaa Dosifei, itse en ainakaan vaivaa vielä sillä mieltäni :D

Ehkä se outo sivuääni kuuluu kuvioon. :D

En ole aikaisemmin siihen reagoinut, mutta kun sain sen kamalan korkean pleksin pois niin humina väheni huomattavasti. En ymmärrä miten kukaan on ikinä halunnut asentaa tähän pyörään sellaisen humisijan, nyt on parempi! :)

Tulipa tässä mieleen kun ensimmäinen tankillinen on loppusuoralla (viimeinen "pykälä" meneillään), että:

a.) missä kohdin polttoainemittarin neula on makoillut kun vähyydestä ilmoittava valo on syttynyt?
b.) kuinka monta kilometriä olette valon syttymisen jälkeen uskaltaneet ajella (rauhallisella ajotavalla ajaen)?

Pohdiskelenpa vain :)

Bodine sanoi:
Tulipa tässä mieleen kun ensimmäinen tankillinen on loppusuoralla (viimeinen "pykälä" meneillään), että:

a.) missä kohdin polttoainemittarin neula on makoillut kun vähyydestä ilmoittava valo on syttynyt?
b.) kuinka monta kilometriä olette valon syttymisen jälkeen uskaltaneet ajella (rauhallisella ajotavalla ajaen)?

Pohdiskelenpa vain :)

Kyllä se viisari on melkoisen liki emptyä kun valo syttyy, tais olla tripissä jotain 387 km kun kantti loppui testauksesta ja ajettua tuli hiukan reilut 60 kilsaa kun valo paloi koko ajan..
Kai varovaisella ajolla saa sen 400 rikki, mielestäni tankkiin meni se pari litraa vajaa täydestä tankista.

Iltoo,
Mites paljon rekkareihin on merkitty tehoksi? Onks alta 70 Kw vakiona, että vois kuristaa A2 pärräksi? Netistä kun katselee speksejä nii lukee 95hp eli 69.3 kW. Vai onks joku keksintyt pyöristää sen ylöspäin? :O

tate66 sanoi:
Kyllä se viisari on melkoisen liki emptyä kun valo syttyy, tais olla tripissä jotain 387 km kun kantti loppui testauksesta ja ajettua tuli hiukan reilut 60 kilsaa kun valo paloi koko ajan..
Kai varovaisella ajolla saa sen 400 rikki, mielestäni tankkiin meni se pari litraa vajaa täydestä tankista.
Tänään lenkillä syttyi tuo valo, neula oli kutakuinkin kahden viimeisen viivan välissä. Kävin tankkaamassa ja tankkiin sai mahtumaan vajaa 13 litraa.

Oli mukava tankata kun kahdella kympillä sai tankin täyteen, toisin ku autoillessa (tankki täyteen ja lompakko kevenee kutakuinkin 90€ :no:) :orgmp:

Tilasinpa xenonitkin (H1 + H4 dual) tuohon. Autokäytössä oon vannoutunut xenoneiden käyttäjä ja pakko ne oli tuohonkin saada paremman valon toivossa. Tarkoitus kun pimeällä siirtymisiäkin harrastaa reilummin.

E: Mulla seisoo otteessa 70kW.

Viimeksi muokattu:
Dosifei sanoi:
Mulla on 2005 vuoden pyörä ja sen otteessa näyttäis teho olevan 72kW.

Niin pitäisikin olla kun sinun peli ei ole fzs 600, noitahan tehtiin vain 98-03 välissä, uudemmassa mallissa oli julmetusti enempi kaakkeja :;):

Ihan pikkunen galluppi, käytättekö näissä Fasuissa kumpaa laatua, 95E E10 vai 98E E5?

Itse oon menny nyt 95:lla toistaseks. Tuskin nää kaasaripelit on niin tarkkoja tosta E10:stä? :paikallatuulee:

Bodine sanoi:
Ihan pikkunen galluppi, käytättekö näissä Fasuissa kumpaa laatua, 95E E10 vai 98E E5?

Itse oon menny nyt 95:lla toistaseks. Tuskin nää kaasaripelit on niin tarkkoja tosta E10:stä? :paikallatuulee:

Yamahan ilmoituksen mukaan 1991 ja sen jälkeen valmistetuissa saa käyttää 95E10 laatua.Älkää kuitenkaan ristiinnaulitko,yksittäisiä mallieroja saattaa olla.Suuremman etanolipitoisuuden ongelma vanhemmassa kalustossa
on lähinnä polttoainejärjestelmän kumiosien haurastuminen,ei käyntiongelmat.

Bodine sanoi:

Minun mielestä kulutus on niin pientä että lompakko kestää käyttää 98:a, tänään sain kuluttamaan melkein 7 litraa sataseen kun ajossa oli siirtymä Alastarolle ja ratailua satakunta kilsaa.

tate66 sanoi:
Minun mielestä kulutus on niin pientä että lompakko kestää käyttää 98:a, tänään sain kuluttamaan melkein 7 litraa sataseen kun ajossa oli siirtymä Alastarolle ja ratailua satakunta kilsaa.

Itellä on 1000cc versio, mut 98 mä käytän pelkästään. Paitsi joskus V-poweria ihan vaan huvikseni :D

Mulla on kulutukset ollu nyt n. pikkusen päälle 5l/100km (95E). Aika nättiä ajelua toistaiseksi ollu, motareille tullu lähinnä rivakammin kiihdytettyä. Semmosen 300km välein tulee käytyä tankilla.

Kaupunkisuhailussa tuntuu ettei tuo vie mitään, täyteen kun tankkaa niin saa hyvän tovin ajella ennenkuin neula alkaa yhtään laskea. Mittarin loppupäässä neula sitten painuukin nopeammin alas.

Tulipa mieleen, et liene haittaa jos muutamaan tankilliseen kaataa joukkoon näitä polttoainejärjestelmän puhdistusaineita. Tyhjäkäynti on aavistuksen aaltoilevaa.

Minulla oli myös aiemmin FZS600 ja ajelin ysikasilla, kulutukset oli sekalaisessa ajossa siinä 5,5l/100km.
Nykyisellä ajelen ysikasilla myös ja kulutukset sekalaisessa ajossa semmoset 6,2-6,5l/100km

Ite isken tankkii 98E. Joku ehkä 320km+- päässy ennenku menny tankille, jos oikein nätisti ajellu. Tänää pitäis hakea tallista, miettiny vehkeen vaihtoa. Kaipaisin lisää alavääntöä, mutta varmaan tämä kesä viellä tällä. :bisseä:

En oo edellisen tankkauksen kulutuksia laskenu mut lyhyempi matka nyt päästiin tankilllisella..syykin selvä: kahvaa on tullu väännettyä koko ajan rohkeammin ja reilummin. Mukava päästellä tuolla mutkapätkiä rundien ollessa hyvällä vetoalueella :rakastunut:

Kumosin tuohon bensan sekaan Valvolinen Injector & Carburettor Cleaneria ronskimmalla annostuksella (puol pulloo tankki x 2). Tyhjäkäynti tasoittui siinäpä se. Kaipa se jotain pientä on puhdistanut mutta tuskin siellä mitään suurempaa moskaa on ollutkaan.

Tulipahan kokeiltua :right:

E:

Onkos näissä Fasuissa etujarrulevyt kelluvia / semi-kelluvia? Jotain niitin -tyyppistä vaikuttaisi olevan levyn reunan ja keskiön välissä... Mietin vaan ku mitä käsin noita levyjä roplailin niin ei niissä mitään välystä ollu ja nuo niititkin tuntu olevan "yhtä puuta".

Viimeksi muokattu:
10296418_10152281202812368_8094707996240428942_o.jpg

Tässä näkyy nuo meikäläisen etulaikat. Onko ne jotain semikelluvaa / kelluvaa mallia ja kuuluuko noiden niittien olla liikuteltavissa?

Noi pyöreet niitit antaa ulkolevyjen liikkua sisäkehää vasten jos eivät ole niin likaiset että ovat täysin jumissa.

Back